اصطلاحات و مفاهیم پایه

بیمه ارز دیجیتال، در مقابل چه مواردی سرمایه را حفظ می کند؟

بیمه ارز دیجیتال برای رمز ارزها و دارایی‌های مهمی همچون بیت کوین و اتریوم است. با پیشرفت و افزایش محبوبیت ارز دیجیتال  در بین سرمایه گذاران شاهد این موضوع هستیم که روزانه افراد بسیاری در این بازار معامله می‌کنند. اما تغییرات قیمتی و دامپ‌های ناگهانی و حتی هک شدن صرافی ارز دیجیتال یا کیف پول همواره از نگرانی‌های کاربران بوده است. به همین دلیل همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، به دنبال راهی برای ضمانت شخصی از ارزهای خود هستند. بنظر شما اصلا راهی وجود دارد که بتوان به کمک آن از این دارایی‌های دیجیتای محافظت کرد؟ چطور؟ بله شما می‌توانید به کمک بیمه ارزهای دیجیتال (Crypto Insurance) از سرمایه‌تان محافظت کنید. اما چطور؟

بیمه کریپتو  و ارائه دهندگان آن، در واقع برای ایجاد یک ضمانت نامه (برای ارزهایی که قابل بیمه شدن هستند) از طریق ارزهای ذخیره شده در صرافی و یا کیف پول یک بیمه نامه آن هم به صورت سننتی به شما ارائه می‌دهند. این بیمه به راحتی می‌تواند شما را از ضررهای ناشی از نقض امنیت و هرگونه سرقت در امان نگه دارد. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌شان در معرض خطر نباشد، استفاده از بیمه ارز دیجیتال امری بسیار ضروری است. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج، به طور مفصلی به این موضوع خواهیم پرداخت. بنابراین، اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مند هستید و کنجکاوید که بدانید، این بیمه به چه صورت انجام می‌شود، تا پایان با ما همراه بمانید…

تاریخچه، بیمه ارزهای دیجیتال

سالهاست که بیمه شدن ارزهای دیجیتال مورد بررسی کاربران بیشماری در حوزه کریپتوکارنسی‌ها است و این یک مسئله جدید. برای نمونه،   سال ۲۰۱۸ سالی بود که در آن صرافی بایننس به منظور حفاظت از دارایی کاربران ارز دیجیتال، صندوق دارایی امن را تاسیس کرد. خیلی جالب است که حدود یک سال بعد از این جریان مبلغ ۴۰ میلیون دلار از دارایی شرکت بایننس هک شد و این بیمه بود که ضرر این شرکت را متقبل شد و این موضوع باعث شد تا به کاربران این صرافی خسارتی وارد نشود.

هرچقدر سرقت دزدی و کلاهبرداری در این زمینه‌ها بیشتر می‌شود کاربران و همینطور سرمایه گذاران بیشتر نیاز به بیمه را احساس می‌کنند و درنتیجه در سال‌های اخیر استفاده از Crypto Insurance به طرز چشمگیری افزایش یافته است. از اولین شرکت‌هایی که ارائه دهنده بیمه ارز دیجیتال حساب می‌شود، می‌توان به  لویدز آف لندن اشاره کرد  که در ۲۰۲۰ سال میلادی با دارا بودن کمترین محدودیت (۱.۰۰۰ پوندی) این خدمت را برای کاربرانی که در اختیار کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قرار دهد.
هرچه زمان بیشتر گذشت ارز دیجیتال توسعه یافته‌تر شد و به دنبال آن افراد بیشتری از آن برای سرمایه‌گذاری استفاده کردند. به همین دلیل خدمات شرکت‌ها و ارائه دهنده سرویس‌های ضمانت بیمه بیشتر و بیشتر شد تا جایی که امروزه بیمه شامل فعالیت‌های برنامه‌های نامتمرکز نیز می‌شود.

بیمه ارز دیجیتال چیست؟

بیمه ارز دیجیتال برای آسیب‌های احتمالی و آسودگی خیال و خطرهای مثل هک و دزدیده شدن سهام و اوراق، تشکیل شد. چرا که، هر زمان که ارز دیجیتال مورد علاقه کاربران بیشتری قرار گرفت و محبوب شد  به دنبال آن هکر‌ها و دزدان سهام و ارز‌ها هم سرو کله اشان پیدا شد.  در بررسی جرم‌های گزارش شده در بازار ارز دیجیتال، می‌توان دید که در زمستان سال  ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ میلیارد  دلار ارز دیجیتال از صرافی و کیف پول‌های مختلف به سرقت رفته است.   نتیجه این سرقت‌های ارز دیجیتال و کلاهبرداری افراد متقلب و متخصص از ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شرکت‌هایی بزرگی در دنیا مثل: اروز کپیتال، اف تی ایکس، سلسیوس سقوط و ورشکسته شدند و سرمایه گذاران متاثر شدند و احساس کردند وجود ضمانت نامه و بیمه  برای مصون ماندن از آسیب‌های ممکن  الزامی وبسیار قابل اهمیت  است.

اما بیمه ارز دیجیتال چیست و چه مواردی را شامل می‌شود؟

Crypto Insurance یا همان بیمه کریپتو، درست مانند دیگر بیمه‌ها عمل می‌کند و شما را از خطرات ناشی از حوادث غیر قابل پیش بینی مصون می‌دارد. اما این بیمه شامل هر شرایط و همه ارز‌های دیجیتال نمی‌شود. این مسئله مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید.

بیمه کریپتو، شامل کدام ارزها نمی‌شود؟

پاسخ این سوال، کاملا بستگی به این دارد که کدام بیمه‌گر را انتخاب کنید. اما در چهارچوب کلی، بیمه ارزهای دیجیتال مشکلاتی از قبیل ازدست دادن مستقیم برنامه سخت افزاری و یا اشتباه در انتقال به شخص ثالث را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. همچنین، اختلال و شکست زنجیره بلوک نیز جزء مواردی است که شامل خسارات بیمه نخواهد بود.

بیمه ارز دیجیتال، چگونه از سرمایه ما محافظت می‌کند؟

بیمه ارز دیجیتال،   توسط بسیاری  از صرافی‌های نام آشنای  ارزهای دیجیتال دنیا ارائه می‌شود. این امر باعث می‌شود تا  کاربران بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

البته بیمه ارز دیجیتال را نمی‌توان محدود به صرافی‌های بزرگ دنیا دانست. بلکه و هر سرمایه‌گذاری با بحره بردن از بیمه ارز دیجیتال می‌تواند با بیمه از دارایی خود محافظت کند  و با خیالی راحت و آسوده دربازار معامله‌های ارز دیجیتال خرید یا فروش  و معامله انجام دهد.

سوالی که در این جا ممکن است برای هر شخصی پیش آید، این است که: چطور ممکن است از دارایی های دیجیتال محافظت کرد اصلا بیمه در این موارد چگونه کار می کند؟

جالب است بدانید، در حال حاضر تقاضا برای استفاده از Crypto Insurance  بسیار زیاد است.

به طور کلی، شما با استفاده از خدمات یک بیمه گذار باید به صورت ماهانه مبلغی را تحت عنوان اشتراک و حق بیمه به آن‌ها پرداخت کنید. در بیمه‌گذاری‌های مختلف با توجه به نوع ارزی که می‌خواهید آن را بیمه کنید، مبلغ حق بیمه شما متفاوت خواهد بود. این مراکز با دریافت حق بیمه از شما، برای مدتی که تحت پوشش هستید، اگر با خطراتی که در بیمه نامه ارز دیجیتال به شما داده می‌شود مواجه شوید، تمام و یا بخشی از خسارت وارد شده به شما توسط بیمه گذار پرداخت خواهد شد.

چه کسانی در خطر از دست دادن سرمایه دیجیتالی خود هستند؟

تمام افرادی که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت دارند، فرقی ندارد یه فرد حرفه ایی باشد یا معمولی می‌توانند مورد توجه هکرها و دزدان سایبری قرار بگیرند. برای مثال، یک راه  جدید برای کلاهبرداری این است که هکرها صفحه‌های مورد علاقه کاربران در شبکه‌های اجتماعی را هک می‌کنند و بعد از آن از ایدرپاد تبلیغ می‌کنند. لذا کاربران که اطلاعی از هک شدن سایت و تبلیغ کلاهبرداری ندارند، کیف پول‌های خود را به ایردرپاد تقلبی وصل می‌کنند و به این شکل طعمه سارقان سایبری می‌شوند.

به طور کلی می‌توان گفت، تمام کاربران فعال در هر پلتفرمی از جمله دیفای، هر لحظه در خطر هک شدن و سرقت دارایی دیجیتال خود هستند. بنابراین بهترین راه حل این است که در هر صورت تمهیدات و ایمنی‌های لازم را انجام دهید که یکی از مهم‌ترین این موارد بیمه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

اهمیت بیمه در بازار ارز دیجیتال چیست؟

همه ما می‌دانیم، با وجود همه فراز و نشیب ها، در دنیای امروز  بازار ارز دیجیتال مورد توجه کاربران در سراسر دنیا است. با افزایش حجم سرمایه در بازار ارز دیجیتال، همینطور افزایش ارزش  بیت کوین،  بازار کریپتو  هم مانند بقیه بازار‌ها مورد توجه  سارقین و هکرها قرار گرفته است.

قطعا سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال  دارای سود خوبی است. اما از آن جایی که این صنعت بازار نوسانی و متغییری محسوب می‌شود  و حدودا تازه قدم بر عرصه  سرمایه‌گذاری جهان گذاشته، برای اینکه از امنیت دارایی‌تان مطمئن شوید باید از بیمه استفاده کنید. چرا که تاریخچه این بازار سوابق خطر آفرین زیادی را داشته است.

برای مثال: در سالهای ۲۰۲۱ بازار ارز دیجیتال  توسط هکری چندین بار مورد حمله  واقع شد. حمله ایی که بر  کیف پول‌های اتریوم، پالیگان و Bsc  انجام شد و مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار در هک پالی نتورک  سرقت رفت. در مورد دیگر، ۱۵۰ میلیون دلار اتریوم، لایت کوین و بیت کوین در هک دو مرحله ایی پروتکل کریم فایینس سرقت شد. حتی از کیف پول‌های اتریوم و Bsc هم ۲۰۰ میلیون دلار دزدی انجام شد.

پس از تمام شدن این اتفاقات شرکت لویدز لندن بیان کرد که:

ازمجموعه استراژدی‌های متفاوتی برای کم شدن ریسک استفاده کرده که می‌توانند کیف پول‌های چند امضایی، کیف پول‌های سخت افزاری و سیری موارد مربوط به امنیت سرورها را زیر نظر خود قرار دهند. این   فضای تو خالی  در امنیت بازار ارز دیجیتال می‌تواند توسط بیمه ارز دیجیتال جایگذاری شود و از سیستم‌های پرنوسان متغییر حفاظت کند.

بنابراین مهم‌ترین دلیل که باید شما را مجاب به استفاده از این خدمات کند، دور ماندن از خطرات هکری است و مهم‌ترین دلیل اهمیت این موضوع را می‌توان به همین مسئله نسبت داد.

نکات مهم در انتخاب بیمه گذار ارز دیجیتال+معرفی پلتفرم های بیمه ارز دیجیتال

به طور کلی هرپلتفرم بیمه ارز دیجیتال، برای ارز مشخصی مناسب است و هر بیمه گذار شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارند. بیمه‌ها معمولاچهارچوب‌های متفاوتی را برای استفاده کاربران درنظر می‌گیرند و شما به عنوان یک سرمایه گذار اغلب  باید برای استفاده از بیمه میزان مشخصی از آن را داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید مبلغ پرداختی شما بابت حق بیمه نیز کاملا متناسب با ارزدیجیتالی است که قرار است آن را بیمه کنید. در حال حاضر شرکت‌های سرمایه گذار بزرگ و صرافی‌ها از بیمه ارز دیجیتال استفاده می‌کنند اما بدون شک، با گذر زمان احتمالا کاربرانی که مقدار ارز اندک دارند نیز به این سمت سوق پیدا خواهند کرد.

برخی از محبوب ترین پلتفرم‌ها در حوزه بیمه ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از:

1-پلتفرم Nexus Mutual

این پروتکل از بیمه‌های ارز دیجیتال با استفاده از داد و ستد‌های هوشمند ارز دیجیتال و چک کردن آن‌ها در برنامه‌های متغییر و کیف پول  امنیت را برای سرمایه سرمایه داران و کاربران ارمغان می‌آورد. با توجه به نحوه عملکرد این مجموعه امروزه آن را می‌توان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال دانست.

 سایتNexus Mutual

2-پلتفرم Unslashed

این بیمه سرمایه دیجیتالی شما را در مواردی مانند کم شدن ارزش استیبل کوین‌ها، هک شدن صرافی‌ها تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه بر این Unslashed بیمه خصوصی سرمایه گذاران را هم ساپورت می‌کند و کاربران و شرکت‌های بزرگ می‌توانند با خدمات این بیمه گذار با خیال راحت در فضای دیجیتال فعالیت داشته باشند.

سایت Unslashed

3-پلتفرم Coincover

این پلتفرم بیمه  از دارایی افرادی که در استخرهای نقدینگی  مثل کامپاند،آوه و یونی سواپ  فعالیت دارند، حفاظت و کنترل می‌کند. توجه داشته باشید، در صرافی کوین کاور تنها موردی که در قبال آن به کاربران غرامت پرداخته می‌شود، هک و حملات سایبری است.

سایتCoincover

4-پلتفرم Tidal Finance

یکی از ارائه دهنده‌های به صورت کامل غیرمتمرکز بیمه ارزدیجیتال  تیدال فایننس نام دارد که پلی بین خریدکنندگان و فروشنگان ارز دیجیتال است. کاربران ارزدیجیتال با استفاده از توکن بیمه تیدال، در پیشرفت و رشد آن تاثیر بگذارند و در عین حال از خدمات بیمه‌ای آن استفاده نمایند.

سایت Tidal Finance

5-پلتفرم Amulet

جدید‌ترین بازار پلتفرم بیمه آمیولت نام دارد و بیمه پلتفرم امیولت، ریسک‌های متفاوتی  مثل دی پگ شدن استیبل کوین، آسیب  رسیدن به قرداد هوشمند و بیمه ارز دیجیتال شخص کاربر را در بر می‌گیرد. بازی‌های بلاک چینی و برنامه‌های متاروسی نیز در خدمات این پلتفرم مورد توجه قرار می‌گیرند.

سایتAmulet

اگر سرمایه‌تان برایتان مهم است، بیمه ارز دیجیتال را فراموش نکنید:

در این مطلب به طور کامل مبحث بیمه ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم. به یاد داشته باشید که فعالیت در حوزه‌ای شبیه به رمز ارزها عمدتا خطرات زیادی را به همراه دارند (در کنار سودهای قابل توجه). امروزه حتی شرکت‌های بزرگ دنیا نیز همچون کوین بیس، آنطور که باید از بیمه استفاده نمی‌کنند، طبق بررسی ها تنها دو درصد از توکن‌ها و دارایی‌ها در لویدز لندن هستند.

مسئله مهم در رابطه با ارزهای دیجیتال این است که، بسیاری از آن‌ها در بسترهای گرم و یا به اصلاح نرم افزاری نگه داری می‌شوند که به اینترنت متصل اند. بنابراین استفاده از بیمه می‌تواند برای حفظ ارزش سرمایه گزینه‌ای بسیار مناسب باشد.

بنظر شما استفاده از بیمه ارز دیجیتال برای چه کاربرانی می‌تواند مفید واقع شود؟ آیا همه افراد فعال در این حوزه، مستلزم به استفاده از این خدمات هستند؟

farachange-admin

نمایش نظرات

    • روز بخیر، در این مقاله سعی کردیم بهترین پلتفرم های بیمه ارز دیجیتال رو معرفی کنیم خدمتتون
      می تونید با تحقیق در مورد هر کدوم از این موارد
      در نهایت بهترین گزینه رو انتخاب کنید..

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل