آموزش ارز دیجیتال

تقویم اقتصادی چیست و چه کاربردی در ارز دیجیتال دارد؟

 تقویم اقتصادی چیست و چه کاربردی در ارز دیجیتال دارد؟ قطعا همه افرادی که وارد بازارهای مالی می‌گردند پس از مدتی متوجه خواهند شد که آگاهی در اخبار جهانی و بررسی رویدادها و اتفاقات چه تاثیراتی به همراه خود در معامله و سرمایه‌گذاری دارند. اینکه در این ساعت و تاریخ  چه اتفاقی رخ می دهد یا فرد مهمی در سیاست چه سخنرانی در چه روزی دارد. همینطور اینکه در تاریخ امروز در زمان‌ مشخصی از گذشته چه اتفاقی رخ داده می‌تواند به شکل مستقیم بر قیمت دارای‌های معامله شده در بازار مالی تاثیر گذار باشد.

برای انجام سرمایه‌گذاری موفق و البته پر سود باید همواره به اخبار و رویدادها و تمام موارد تقویم اقتصادی دقت نمود. پس برای پیش بینی عملکرد بازارهای مالی باید تسلط کامل بر تقویم اقتصادی کسب کنیم تا معاملات پرسود کسب کنیم. با ما همراه باشید تا در این مطالب به تعریف تقویم اقتصادی و چگونگی تاثیر تقویم اقتصادی در معاملات بازارهای مالی و علت اهمیت آن  می‌پردازیم پس با ما در این مقاله از صرافی فراچنج همراه باشید.

تقویم اقتصادی (ٍEconomic Calender) چه مفهومی دارد؟

به جدول برنامه ریزی اعلان‌های روزهای مهم که در زمان قبل و گذشته اتفاق افتاده اند تقویم اقتصادی یا (ٍEconomic Calender) می‌گوییم. به کمک تقویم روزهایی که روزهایی افراد تاثیر گذار سیاست مدار سخنرانی دارند ، زمان تعطیلی بانک ها، تعیین تاریخ و آمار رخ دادهای مهم در ساعت و روز معین مشخص می‌شود.

توضیحاتی در رابطه با تقویم اقتصادی

زمانی که فرد می‌خواهد در بازار مالی سرمایه‌گذاری کند یکی از گزینه‌های قابل اهمیت برای فعالیت این فرد بررسی تقویم اقتصادی است. هر کشوری که از نظر اقتصادی و صنعتی پیشرفته باشد دارای تقویم اقتصادی است. تقویم اقتصادی در هر حوضه‌ی بازار به معامله گران وخریداران و فروشندگان کمک  بسزایی می‌کنند. تا بتوانند زمان کسب سود یا ضر در خرید و فروش دارایی خود را پیش بینی و ارزیابی کنند و از معاملات خود سود بدست آورند.

دلایل اهمیت بررسی تقویم اقتصادی چیست؟

تقویم اقتصادی برای دادن توضیحات کامل از چگونگی و ساعت و روز دقیق اتفاقات مهم تاریخ در ارتباط با رئیس بانک‌ها یا رئیس جمهور هر کشور و افراد مشهور و تعیین زمان سخنرانی‌های این افراد در آینده می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت یا کاهش قیمت و نرخ سود شوند. درنتیجه اگر ما می‌خواهیم معاملاتی در بازارهای مالی انجام بدهیم می‌بایست تقویم اقتصادی را چک کنیم.

معرفی مهم ترین های تقویم اقتصادی در جهان

یکی از مهم ترین‌های ابزار در بازار مالی تقویم اقتصادی است. در ادامه بهترین تقویم‌های اقتصادی را نام می‌بریم و در رابطه با هریک توضیح مختصری می‌دهیم.

  • تقویم ایالات متحده آمریکا: تقویمی که به نسبت دیگر  تقویم‌های اقتصادی مهم و دارای اهمیت زیادی  می‌باشد این تقویم است.
  • تقویم کل قاره اروپا: تقویم اروپا تمام جزئیات در زمینه‌های مالی و اقتصادی مربوط به اروپا و کشورهایی داخل آن را بررسی کرده و شامل می‌گردد.
  • تقویم کشور ژاپن: تمام گزینه‌های مهم تاریخ کشور ژاپن همینطور رویدادهای مالی در تقویم اقتصادی ژاپن وجود دارد. سرمایه گذاران بازار مالی در بخش‌های آسیایی جهان از این تقویم بهره می‌برند.
  • تقویم اقتصادی جهانی: تمام عوامل تاثیر گذار بر روی بازار مالی کل دنیا در تقویم اقتصادی جهانی قرار دارد. مانند: تحریم‌های اقتصادی برخی کشورها و و تصمیم سیاسی افراد مهم یا کشورها نسبت به یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

اساس مورد بررسی در تقویم اقتصادی چیست؟

  • بررسی خبرهای تمام جهان که می‌توانند روی بازار مالی تاثیر بگذارند
  • تحلیل و ارزیابی اطلاعات مربوط به شرکت‌های مهم در جهان
  • جمع آوری اطلاعاتی در رابطه با موضوعات بیکاری و  تورم اقتصادی یا رشد آن در قالب گزارش دقیق
  • مجموع اقدامات بانک‌های مرکزی هر کشور و میزان بهره‌ی آن
  • بررسی شاخص‌های جدول نمودار بورس و بازار رمز ارز دیجیتال و میزان تغییر آن

دلایل اهمیت تقویم اقتصادی چیست؟(در معاملات کریپتو)

برای به موفقیترسیدن و کسب سود همچنین داشتن معامله‌ی صحیح، باید مواردی را در معاملات ارز دیجیتال بررسی کنیم که تقویم اقتصادی یکی از آن‌ها است. برای سرمایه‌گذاری دربازار ارز دیجیتال به کمک و ارزیابی تقویم اقتصادی، تاریخ دقیق مصاحبه‌های افراد سرشناس در زمینه سیاست و اقتصاد، زمان تحریم شدن کشورها و بررسی و تحلیلات اقتصادی را می‌توان بدست آورد. البته برای بررسی شاخص اقتصادی تحلیل و ارزیابی تقویم اقتصادی ضروری است. به طور کلی با بررسی نرخ تورم و بیکاری و قیمت کالاهای شاخص در جدول تقویم اتقصادی توانایی حدس قیمت ارزهای دیجیتال را داریم.

سایت Coinmarketcal برای بررسی رویدادهای مهم ارز دیجیتال

کوین مارکت کال یک وب سایت است که اطلاعات و رویدادهای مهم کریپتویی را بررسی می کند. در واقع اگر به دنبال تقویم اقتصادی ارز دیجیتال هستید، می توانید از اطلاعات این مرجع استفاده کنید. به کمک پلتفرم کوین مارکت کال، اعضای انجمن می توانند رویدادهای بازار کریپتو را ثبت کنند تا کاربران بتوانند به این موقعیت ها دسترسی داشته باشند و حتی در رابزه با آن ها رای دهند. در CoinMarketCal به کاربر این اطمینان داده می شود که همه اطلاعات عاری از هر تعصب هستند. پس این یعنی اطلاعات قابل اطمینان اند.

طبق تحقیقات از این وبسایت، دریافتیم که از زمان راه اندازی CoinMarketCal تا کنون بیش از ۱۲۰۰۰ رویداد را به ثبت رسانده است. کاربران نیز به آمار منتشر شده بیش از 1 میلیون رای مثبت داده اند.

کلام پایانی

ما در این مقاله از صرافی فراچنج به تقویم اقتصادی و تعریف آن پرداختیم. تقویم اقتصادی به مجموعی از اطلاعات درباره رویدادهای مهم جهانی در قالب جدول و تعیین تاریخ روز و ساعت گفته می‌شود. برای اینکه کاربران و معامله گران بتوانند زمان مناسب برای معامله و خرید و فروش دارایی خود را پیدا کنند باید به تحلیل و ارزیابی تقویم اقتصادی بپردازند. تقویم اقتصادی یکی از اهرم‌های کاربردی در بررسی انجام معاملات است. تقویم‌های اقتصادی گوناگونی بر اساس اهمیت برای تحلیل مورد بررسی قرار می‌گیرند از جمله تقویم اقتصادی آمریکا، تقویم اقتصادی اروپا، تقویم اقتصادی ژاپن و تقویم اقتصادی اروپا مهم‌ترین تقویم‌های اقتصادی هستند.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل