تحلیل ارز دیجیتال

معرفی ۳ آلت کوین که از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

در مدت اخیر قیمت بیت کوین رشد خوبی داشته و تا سطح قیمتی ۶۴۰۰۰ دلار صعود کرد . به همین دلیل نگاه بسیاری از معامله‌گران نسبت به بازار ارز دیجیتال مثبت شد. در مقایسه با کل بازار ارز دیجیتال سه آلت کوین که شرایط تکنیکالی خوبی دارند توانستند نظر معامله‌گران را به خود جلب کنند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی و تحلیل تکنیکال سه آلت کوین که نگاه معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند بپردازیم.

خلاصه تحلیل

  • نمودار آوالانچ از لحاظ تکنیکال نشان می‌دهد اگر این آلت کوین به حمایت ۲۴.۸۱ دلار نشان دهد می‌تواند تا سقف ۲۹ دلار و بعد هم تا ۳۳ دلار صعود کند.
  • بسیاری معامله‌گران در حال تلاش هستند تا بتوانند قیمت بیت تنسور را به ۴۹۰ دلار افزایش دهند و بعد از آن هم به سقف قیمتی ۵۳۰ دلار برسانند.

معرفی سه آلت کوین با شرایط تکنیکال مناسب

بر اساس گزارش کوین‌تلگراف در شرایط کنونی بازار قیمت بیت کوین به نزدیکی محدوده ۶۴۰۰۰ دلار رسیده است. از آنجا که بیت کوین نقش ارز پیشرو در بازار دیجیتال را بازی می‌کند باعث شده که فشار خرید بعضی آلت کوین‌ها که مقاومت خود را شکسته‌اند افزایش یابد. اگر بیت کوین بتواند موقعیت فعلی خودش را تثبیت کند بالتبع توجه معامله‌گران به آلت‌کوین‌ها هم جلب می‌شود.

تحلیل تکنیکال آلت کوین آوالانچ

کندل روزانه قیمت آوالانچ آوالانچ در ۱۹ سپتامبر یا ۲۹ شهریور بالای کانال نزولی آن بسته شد. به همین دلیل تحلیلگران بر این باورند که احتمال دارد روند قیمت این آلت کوین از همین نقطه تغییر یابد.

نمودار روزانه آوالانچ

فروشندگان این ارز در تلاش هستم تا رشدقیمت آواکس را متوقف کنند. آنها قصد دارند قیمت آبالانچ را در سطح شکست ۲۹ دلار نگه دارند. اگر قیمت آوالانچ از قیمتی که الان دارد کاهش یابد فقط در یک صورت امکان دارد که خریداران کنترل بازار این ارز را در اختیار بگیرند. این اتفاق تنها در صورتی می‌افتد که قیمت آوالانچ در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی موج آبی رنگ ( ۲۴.۸۱ دلار) مورد حمایت قرار گیرد. اگر آوالانچ در این محدوده مورد حمایت قرار گیرد در این صورت احتمال دارد قیمت آن به بالاتر از ۲۹ دلار برسد. بعد از آن هم مسیر صعود قیمت به ۳۳ دلار برای آن هموار می‌شود.
اما برعکس اگر قیمت آوالانچ کاهش یابد و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود حمایت نشود، روند صعودی آن متوقف خواهد شد. در این صورت برای مدت طولانی شاهد نوسان قیمت آوالانچ در محدوده ۱۹.۵ دلار تا ۲۹ دلار خواهیم بود.

تحلیل نمودار ۴ ساعته آوالانچ

اگر تحلیل تکنیکال آوالانچ را در نمودار ۴ ساعته آن ادامه دهیم، می‌بینیم که قیمت آن از مقاومت ۲۹ دلار به سمت پایین کشیده شده است. یعنی در اصل قیمت آن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (موج آبی رنگ، ۲۶.۸۷ دلار) نزدیک شده. این سطح حمایتی برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر بخواهند روند صعودی آوالانچ را حفظ کنند نباید این حمایت را از دست دهند. چنانچه آوالانچ بتواند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خود عبور کند، قیمتش مجدداً به سطح مقاومت سربار آن خواهد رسید.
اگر برعکس این اتفاق برای آوالانچ روی دهد، قیمت در زیر میانگین متحرک ۲۰ دوره‌ای تثبیت می‌شود. در این صورت قدرت خریداران آوالانچ کاهش خواهد یافت. اگر آوالانچ حمایت میانگین ۲۰ دوره‌ای خود را از دست دهد قیمت آن به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای یعنی موج قرمز رنگ در قیمت ۲۵.۴۴ دلار سقوط می‌کند. اما اکثر معامله‌گران انتظار دارند خریداران با قدرت از سطوح میانگین متحرک حمایت کنند.

نمودار ۴ ساعته قیمت آوالانچ

بررسی آلت کوین سویی

خریداران سویی در تاریخ ۲۰ سپتامبر  (۳۰ شهریور) نسبت به روزهای دیگر بالاتر بود . آنها با قدرت خرید بالای خود توانستند قیمت سویی را به بالاتر از مقاومت سربار ۱.۴۴ دلار برسانند. اما در عین حال سطوح قیمتی بالاتر با فشار فروش مواجه شد.

نمودار روزانه قیمت سویی

سویی در محدوده ۱.۴۴ دلار با یک چالش بزرگ مواجه است. اگر سویی بتواند از سطح قیمت فعلی خود عبور کند و به محدوده بالاتر از ۱.۵۸ دلار برسد در این صورت می‌توان گفت محدوده قیمتی ۱.۴۴ دلار به عنوان یک حمایت برای سویی عمل کرده است. اگر این اتفاق برای سویی بیفتد در این صورت این امید وجود دارد که قیمت سویی به سقف ۱.۷۲ دلار صعود کند.
اما برعکس این قضیه هم ممکن است روی دهد. چنانچه قیمت سویی به پایین‌تر از ۱.۴۴ دلار برسد ممکن است تا سطح قیمتی ۱.۲۹ دلار هم کاهش یابد. زیرا این سطح قیمت منطبق بر سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی است. اگر روند نزولی سویی ادامه پیدا کند می‌توان این انتظار را داشت که قیمت آن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی موج آبی رنگ ( ۱.۱۵ دلار )هم برسد.

تحلیل  سویی در تایم فریم ۴ ساعته

بر اساس تحلیل تکنیکال نمودار ۴ ساعته سویی می‌توان گفت خریداران در پی شکستن مقاومت ۱.۵۸ دلار هستند. اگر خریداران سویی موفق شوند این مقاومت را بشکنند، روند صعودی آن ادامه خواهد یافت و به سمت هدف ۱.۷۲ دلار حرکت می‌کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت سویی

اگر عکس این قضیه اتفاق افتد، در آن صورت قدرت فروشندگان افزایش خواهد یافت. چنانچه قدرت فروشندگان افزایش یابد می‌توانند قیمت سویی را پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای یعنی موج آبی رنگ (۱.۴۳ دلار) تثبیت کنند. در این صورت یک اصلاح عمیق‌تر با هدف ۱.۳ دلار در انتظار سویی خواهد بود. سطح قیمتی ۱.۳ دلار یک سطح حمایتی بسیار مهم برای سویی است. چنانچه قیمت سویی به پایین‌تر از این قیمت شکسته شود پس ممکن است قیمت آن به ۱.۱۸ دلار هم برسد.

تحلیل  تکنیکال آلت کوین بیت تنسور

کندل روزانه بیت تنسور مربوط به ۱۹ سپتامبر یا ۲۹ شهریور در جایی بالاتر از مقاومت ۳۶۱ دلار بسته شد. با این کندل الگوی کف سه قلوی آلت کوین بیت تنسور کامل شد. بعد از تکمیل این الگو می‌توان به روند صعودی آن امیدوار بود. در صورتی که روند صعودی این آلت کوین ادامه دار باشد هدف آن سطح قیمتی ۵۱۷ دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت بیت تنسور

این روند صعودی دو مقاومت مهم پیش رو دارد. یکی سطح مقاومتی ۴۹۰ دلار و دیگری سطح مقاومتی ۵۳۰ دلار است. در صورتی که خریداران بتوانند قدرت خود را حفظ کنند روند صعودی قیمت TAO ادامه دار خواهد بود. در صورتی که قیمت این آلت کوین در ۵۳۰ دلار تثبیت شود هدف بعدی آن محدوده ۶۴۰ دلار خواهد بود.

بررسی نمودار ۴ ساعته بیت تنسور

در تحلیل تکنیکال آلت کوین بیت تنسور در نمودار تایم فریم ۴ ساعته می‌بینیم که این آلت کوین در سطح قیمت ۴۸۰ دلار دچار یک فشار فروش قوی است. در تحلیل نمودار چهار ساعته، فروشندگان قصد دارند قیمت بیت تنسور را تا هدف میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای یعنی موج آبی رنگ (۴۲۲.۰۷) دلار کاهش دهند. چنانچه تنسور بعد از رسیدن به این محدوده بتواند رشد کند اولین هدف آن ۴۹۰ دلار و هدف دوم آن ۵۳۰ دلار خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت تنسور

از طرف دیگر چنانچه کندل قیمت بیت تنسور پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بسته شود، می‌توان گفت خریداران آن قصد ذخیره سود دارند. اگر این اتفاق بیفتد کاهش قیمت بیت تنسور ادامه دار خواهد بود و تا ۳۶۱ دلار هم کاهش خواهد یافت. طبق انتظار تحلیلگران در این محدوده قیمتی خریداران مجدداً وارد بازار خواهند شد و یک فشار خرید را ایجاد می‌کنند.

وحیده حسن زاده

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل