تحلیل ارز دیجیتال

معرفی بهترین سایت‌ها برای تحلیل ارز دیجیتال

بهتر است قبل از اینکه فعالیتی در بازار ارزهای دیجیتال آغاز کنید از تسلط خود روی تحلیل بازار رمزارزها مطمعن گردید. توسط ۳ طریق یعنی تحلیل فاندامنتال، تحلیل آنچین و تحلیل تکنیکال کاربران می‌توانند ارز دیجیتال مد نظر را تحلیل کنند. البته در نظر بگیرید هیچ یک از این گزینه‌ها اگر تنها استفاده گردند جزء بهترین روش‌ برای تحلیل رمزارز نیستند. در مسیر انجام تحلیل بهتر است از روش های دیگر باهم بهره ببرید. پس در این مقاله از صرافی فراچنج بهترین سایت‌ها برای تحلیل ارز دیجیتال را نام برده و بررسی می‌کنیم. شناخت این سایت‌ها کمک بزرگی برای انتخاب ارز دیجیتال مدنظرتان می‌کند. در نتیجه برای سرمایه‌گذاری به صورت آگاه و داشتن دانش کافی همراه ما باشید تا بهترین سایت‌ها برای تحلیل ارز دیجیتال را بررسی کنیم.


بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال


بعد از شناخت و دریافت مفهوم تحلیل‌های تکنیکال، فاندمنتال و غیره باید از هریک در انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر برای دریافت سود استفاده کنیم.

اطلاعات موجود داخل سایت CoinMarketCap درباره قیمت رمزارزها اعتبار زیادی دارد. کاربران این سایت می‌توانند اطلاعاتی در مورد ارزش بازار، مقدار حجم معاملات، قیمت ارزهای دیجیتال و دیگر موارد را درباره تعداد زیادی ارز دیجیتال را در یک مکان نشان دهد. توسط یکسری الگوریتم در CoinMarketCap این سایت جزء بهترین منابع برای کابران قرار گرفته است. سایت کوین مارکت کپ برای اینکه مدام اطلاعاتش به روزرسانی می‌گردد، کاربران به سادگی می‌توانند آخرین قیمت‌ها و تغییرات را ببینند. به جزء خبرها، سایت کوین مارکت گپ داده‌هایی درباره رتبه‌بندی ارزها و نمودارهای تحلیلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • لونار کراش (Lunar Crush)

برای ارائه بهترین سایت‌ها برای تحلیل ارز دیجیتال لوناکراش از بهترین انتخاب‌ها است. این سایت که براساس یک هوش اجتماعی است وظیفه تحلیل و بررسی اطلاعات شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارد. این اطلاعات تاثیر زیادی برای بررسی شناخت احساسات سرمایه گذاران دارد. به این نکته توجه کنید که اگر اینفلوئنسرها تنها از یک رمزارز نام ببرند، نوسانات قیمت با شدت در بازار رمزارزها شکل می‌گیرد. راه‌هایی مانند تسلط روی ماشین‌های هوش مصنوعی نظریه‌های گوناگونی در رابطه با رمزارزها تحویل می‌دهند. بعضی از گزینه هایی مانند کامنت ها، لایک ها، لینک‌های اشتراک‌گذاری شده URL، تعداد دنبال کنندگان و بازنشرها هستند. به طور یقین نباید بگویم لوناکراش قیمت ارزهای دیجیتال را پیشبینی می‌کند، ولی به علت تاثیر شبکه‌های اجتماعی روی ارزهای دیجیتال به تحلیل بعضی ارزها کمک بسیار زیادی می‌کند.

  • مساری (Messari)

معامله گران حرفه‌ای برای بررسی خیلی دقیق داده‌های بازار ارزهای دیجیتال از ابزار مساری بهره می‌برند. این نوع ابزارها کمک می‌کند تا تحقیقات خود را درباره رمزارز مورد نظر سفارشی بسازید. انواع گوناگونی فیلتر از جمله قیمت، مارکت گپ و سکتور در ساختن تحقیقات سفارشی در مورد هر ارز دیجیتالی استفاده می‌گردد. همه کاربران به شکل رایگان امکان استفاده از این سایت را دارند. در صورتی که می‌خواهید از این ابزار بیشترین استفاده را کنید بهتر است ماهانه ۲۴.۹۹دلار تا از یکسری امکانات این سایت بهره ببرید.

با عضویت داخل این سایت به صورت حرفه‌ای به مواردی همچون تحقیقات درباره فهرست ها، نمودارها، دیدگاه‌های کوتاه و بلند مدت همراه با قابلیت‌های غربالگری دسترسی می‌یابید. در نسخه Pro امکان دانلود داده‌ها داخل صفحه گسترده به کاربران تعلق می‌گیرد. احتمالا با اولین مشاهده از سایت مساری تصور می کنید فعالیت در آن سخت است ولی زمانی که امکانات عالی آن را در نظر بگیرید طرز فکرتان تغییر می‌کند.

  • گلس نود (Glassnode)

این سایت نوعی پلتفرم شامل داده‌ها و اطلاعات درون زنجیره‌ای است،که از بلاک چین‌های گوناگون آن‌ها را جمع آوری می‌کنند. به این ترتیب گلس نود ارزیابی عملکرد شبکه‌های رمزنگاری را با دقت انجام می‌دهد. سپس در جهت انجام یکسری گزارش درباره بینش و معیار همراه در اختیار قرار دادن این داده‌ها در دسترس سرمایه گذاران، از آن‌ها استفاده می‌کنند. فواید این ابزارها در مورد شناخت شاخص‌های بازار رمزارزها، تحلیل نمودار و آدرس‌های فعال در مورد تراکنش‌ها است.

مثلا این صرافی میزان حجم دارایی‌های مبادله شده در دیگر صرافی‌ها طی ۲۴ ساعت را در اختیار کسانی که می‌خواهند معامله انجام دهند قرار می‌دهد که بسیار مفید است. گلس نود یکسری اطلاعات درباره کارمزدهای تراکنش‌ها و تعداد آن ها، آدرس، حجم معاملات و عرضه در گردش را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با این وجود یادتان نرود که پول مهم‌ترین خدمت این ابزار است. این سایت مبلغ ۲۹ دلار در ازای دریافت عضویت پیشرفته و مبلغ ۷۹۹ دلار برای عضویت حرفه‌ای درماه دریافت می‌کند.

  • سانتیمنت (Santiment)

یکی از بهترین سایت‌ها برای تحلیل ارز دیجیتال سانتیمنت یا Santiment است. این سایت اطلاعاتی که این سایت ارز دیجیتال ارائه می‌دهد راجبه بالای ۲۰۰۰ رمزارز است. درواقع در سایت سانتیمنت کاربران توانایی مشاهده قیمت‌های ارزهای دیجیتال را دارند. گزارش‌هایی درباره رفتار بازار و یکسری بینش و دیدگاه اساسی باعث جلو بودن شما در بازار ارزهای دیجیتال می‌گردد. در کل هدف این پروژه ارائه یکسری اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال به صورت استاندارد است. در نتیجه افراد غیر حرفه می‌توانند از یکسری ویژگی و معیار محدود استفاده کنند و افراد معامله‌گر حرفه‌ای می‌توانند با عضویت در آن از امکانات بهتری بهره‌مند گردند. هزینه عضویت ماهانه در سانتیمنت ۱۴۹ تا ۳۹۹ دلار است.

  • کریپتو میسو (CryptoMiso)

برای انجام یکسری تحقیقات با ابزاری همچون کریپتو میسو فعالیت رمزارزها در Github طبقه‌بندی می‌گردند. اینکه پروژه‌های رمزنگاری را دنبال کنید ساده است ولی  تعقیب تمامی ارز دیجیتال می‌توان گفت امکان‌پذیر نیست. در نتیجه به یکسری ابزار مثل کریپتو میسو نیاز دارید تا تحلیل‌هایی از نمودارهای رمزارز و تعدادی داده را دریافت کنید. کریپتو میسو بالای ۱۵۰رمزارز را تحلیل می‌کند. فعالیت و تغییرات هر رمزارز دراین سایت طی ۱ ماه، ۳ ماه، ۶ ماه، ۹ ماه و یکسال در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

  • کوین گکو (CoinGecko)

یکی دیگر از بزرگترین سایت‌های دارنده اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال که با توجه به ارزش بازار قیمت‌ها را دسته‌بندی و دریافت می‌کند کوین گکو است. کاربران این سایت می‌توانند تغییرات قیمت بالای ۱۰۰۰رمزارز را در کنار بیشتر از ۵۰۰ صرافی رمزارز ببینند. در این سایت به طور رایگان خیلی از امکانات قابل استفاده است. در این سایت برای ایجاد حساب ویژه باید ۹۹دلار و برای حساب بیمه باید ۴۹.۹۰ دلار پرداخت گردد. این ابزار برای اینکه معامله گران بتوانند سبدهایی مربوط به معادلات ارز دیجیتال خود و دیفای را مدیریت کنند، برای رمزنگاری ابزارهای مدیریت سبد ارائه می‌دهند. به جز این مورد، رشد جامعه، اتفاقات مهم، قیمت، ارزش بازار و حجم را در کنار دیگر ملاک‌های بازار پیگیری می‌کند.

  • کوین مارکت کال (CoinMarketCal)

سایتCoinMarketCal برای پیشبینی قیمت‌های ارزهای دیجیتال به شکل یک تقویم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سایت کوین مارکت کال به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه، وبسایت و کانال تلگرام همراه سایر رسانه‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. به این صورت اتفاقات و جریانات مربوط به آینده را درمورد ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سایت از کاربران رای گیری می‌گردد، تا یک جریان تایید یا تکذیب گردد. کوین مارکت کال بر اساس نظرگیری جامعه طبق یکسری اتفاقات و خبرها در زمینه‌های راه اندازی کوین‌های جدید و همینطور پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین دسته‌بندی و نتیجه گیری می‌گردد.

  • اسکیو (Skew)

در صورتی که به تحلیل کردن علاقه دارید، یکی از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال اسکیو است. تاسیس سایت Skew در سال ۲۰۱۸ بود. اما راه اندازی این سایت در سال ۲۰۲۱ شکل گرفت و بعد از اینکه توسط صرافی Coinbase خریداری شد، به قسمتی از Coinbase Prime تعلق گرفت. اسکیو که ابزاری برای تحلیل اطلاعات صرافی‌های معروف مثل Bybit، FTX، Binance، OKEx را بایکدیگر ادغام می‌کند و نتیجه را به همه کاربران نشان می‌دهد. کوین بیس پرایم دارای کسری موارد مثل خدمات کاربردی برای مشتریان، قابلیت‌های معاملاتی پیشرفته و محیطی با فضای ذخیره‌سازی با امنیت بالا از مناطق دیگر ازقابلیت‌های این سایت است. پرداخت مبلغ ۲۷۹ در این سایت برای اشتراک ماهانه توسط کاربران دریافت می‌کند و به آن‌ها داشبورهای اطلاعات بازار و داشبورهای سفارشی ارائه می‌ گردد.

  • کوین تلگرف (Cointelegraph)

سایت Cointelegraph در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. کوین تلگراف در گروه قدیمی‌ترین و است. درواقع این سایت بر اساس یکسری اخبار مثل تحلیل نمودار رمزارزها، روندهای جدید، دارایی‌های رمزنگاری و فناوری‌های بلاکچین که از نواحی زیادی دسته‌بندی می‌گردد، را به کاربران ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال دقیق‌ترین و بهترین اخبار درباره دنیای ارزهای دیجیتال هستید کوین تلگراف راه خوبی است. در این سایت تغییراتی مثل نمودارهای کلی از تمام ارزهای دیجیتال، بررسی عمقی و نقد دقیق گزارشات از طریق جمع آوری این داده‌ها از راه‌های ارتباطی مثل اپلیکیشن و رسانه‌های اجتماعی در اختیار کابران قرار می‌دهد.


بهترین سایت‌های تحلیل تکنیکال رمزارزها


قطعا می‌دانید تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال جزء تحلیل‌های مهم برای فعالیت و خرید و فروش در زمینه رمزارزهاست. در واقع یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را در کنار مقدار حجم معادلات و غیره بررسی و تحلیل کند، تحلیل تکنیکال است. سایت‌هایی مانند:

  • تریدینگ ویو (tradingview. com)
  • یاهو فایننس (finance. yahoo)
  • سایت کوینیگی (coinigy. com)
  • پلتفرم کریپتو واچ (cryptowat. ch)
  • پلتفرم شریمپی (shrimpy. io)
  • وب‌سایت کریپتو ویو (cryptoView. com)
  • سایت اینوستیگ (investing. com)
  • سایت دوکاسکپی (Dukascopy)
  • وب‌سایت دیلی اف اکس (dailyfx)

جزء بهترین سایت‌ها برای تحلیل ارز دیجیتال به طریق تحلیل تکنیکال است.


نتیجه گیری؛ استفاده از سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال


در این مقاله از صرافی فراچنج تعدادی سایت تحلیل ارز دیجیتال را برایتان بررسی کردیم. هیچ فرقی ندارد شما در گروه افراد حرفه‌ای یا در گروه افراد تازه کار قرار بگیرید، در هر حالت استفاده از یکسری سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال تاثیر خیلی زیاد و راهکاری مفیدی برای فعالیت شما در حوضه ارزهای دیجیتال است. شما به عنوان یک فرد سرمایه گذار، تریدر یا معامله‌گر می‌توانید با استفاده از اطلاعات این سایت‌ها درباره رمزارزها، تصمیمات بهینه بگیرید و استراتژی عالی بسازید. سایت‌هایی که به طورکلی درباره ارزهای دیجیتال نام بردیم جزء کاربردی و معروف‌ترین سایت‌های برای استفاده درباره تحلیل کریپتوکارنسی‌ها هستند. با این وجود هیچ راهکار صد در صدی برای دریافت سود از این بازار وجود ندارد و شما باید درباره سایر نکات دیگر این بازار تحقیق کنید.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل