اخبار ارز دیجیتال

جلسه فدرال رزور امروز؛ آیا بیت کوین از مقاومت 44 هزار دلاری عبور می کند؟

 جلسه فدرال رزور امروز؛ آیا بیت کوین از مقاومت 44 هزار دلاری عبور می کند؟ امروز بعد از ظهر جلسه فدرال رزرو برای اعلام نرخ بهره برگذار می‌شود! همانطور که می‌دانید جلسات این مجموعه روی نرخ‌ها در بازار اثرار زیادی دارد. بنظر شما با این رویداد خبری امکان عبور قیمت بیت کوین از مقاومت کلیدی ۴۴ هزار دلاری‌اش وجود دارد؟

تصمیم جدید درباره سیاست‌های پولی توسط فدرال رزرو آمریکا قطعا باعث نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. با این حال اگر نرخ بهره کاهش داشته باشد و یا تغییری نکند، احتمال اینکه بتواند از مقاومت مهم خود یعنی ۴۴۰۰۰ فراتر رود وجود دارد.

جلسه فدرال رزور امروز؛ آیا بیت کوین از مقاومت 44 هزار دلاری عبور می کند؟

به گزارش فراچنج به نقل از cryptobriefing بر اساس برآوردهای اخیری که توسط CME FedWatch Tool به وجود آمده است، به احتمال قوی نرخ بهره در حدود ۵.۲۵ تا ۵.۵۰باقی خواهد ماند. در واقع تریدرهای بازارهای مالی انتظار دارند که این بار نیز همانند چند جلسه گذشته تغییری در این نرخ رخ ندهد. به باور ناظران بازارعدم تغییر در میزان بهره قطعا به نفع بیت کوین است.

اینکه بهره افزایش نداشته باشد، می‌تواند نشانگر علاقه بانک مرکزی آمریکا به رشد اقتصادی باشد و این موضوع باعث می‌شود تا کاربران به سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های ریسکی همانند ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند.

چند ساعت مانده تا اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، قیمت بیت کوین در حدود ۴۲۹۰۰ دلار معامله می‌شود. تصمیم جدید درباره سیاست‌های پولی، احتمالا باعث نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. با این حساب، آیا بیت کوین از مقاومت ۴۴ هزار دلاری عبور می‌کند یا روند روزهای قبل را ادامه می‌دهد؟

سیاست پولی تهاجمی بانک مرکزی آمریکا از مارس ۲۰۲۲ به عنوان اقدامی برای مهار تورم عمل کرده است و در این راستا ما شاهد افزایش ۱۱ برابری نرخ بهره بودیم. با این حال، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای سومین بار متوالی تا پایان سال گذشته میلادی بدون تغییر حفظ کرد. پیش از این، مقامات بانک مرکزی کاهش تدریجی برای رسیدن به هدف ۲ درصدی تورم را تا سال ۲۰۲۶ پیش بینی کرده بودند. این موارد همچنین شامل پیش بینی حداقل سه کاهش نرخ در سال جاری، با فرض افزایش یک چهارم درصدی بود.

واکنش بیت کوین نسبت به نرخ تورم و سایر داده های اقتصادی

با این حال، در حالی که اعلامیه‌های اقتصاد کلان در ایالات متحده، مانند اعلامیه‌های FOMC، می‌توانند به عنوان کاتالیزوری برای اقدامات قیمت بیت کوین عمل کنند، داده‌های گلس نود نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین اغلب نسبت به چنین رویدادهایی واکنش نشان نداده است و شارپی عمل نمی‌کند.

پس از آخرین جلسه FOMC در ۱۲ تا ۱۳ دسامبر سال گذشته، قیمت بیت کوین تا پایان ۲۰۲۳ در محدوده ۴۲.۰۰۰ تا ۴۳.۰۰۰ دلار باقی ماند. همچنین بعد از آخرین افزایش نرخ در جلسه ماه جولای، قیمت بیت کوین تا اواسط ماه اوت در حدود ۲۹۰۰۰ دلار ثابت ماند که نشان دهنده ارتباط ضعیف بین بیت کوین و عوامل کلان اقتصادی در سال ۲۰۲۳ بوده است.

در این هفته بیت کوین در حدود ۴۳.۵۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. اگر بیت کوین این سطح قیمت را تا پایان ماه حفظ کند، پنجمین افزایش ماهانه متوالی خود را تضمین خواهد کرد که نشان دهنده طولانی‌ترین توالی سود ماهانه از بازار گاوی سال ۲۰۲۱ است.

 

در تصویر بالا شاهد تغییرات ماهانه بیت کوین در بلومبرگ هستیم. حالا با توجه به نکات عنوان شده و اینکه تنها چند ساعت مانده به جلسه فدرال رزور امروز؛ آیا بیت کوین از مقاومت 44 هزار دلاری عبور می کند؟ آیا افزایش یا کاهش نرخ بهره امروز، می‌تواند روی قیمت بیت کوین اثر شارپی داشته باشد؟

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل