اخبار ارز دیجیتال

فشار فروش Mt.Gox و رشد بیت کوین تا 66000 دلار

فشار فروش Mt.Gox و رشد بیت کوین تا 66000 دلار | برای اولین بار از اوایل ماه ژوئن برابر با خرداد، قیمت بیت کوین به محدوده 65000 دلار رسید. این امر زمانی اتفاق افتاد که طبق اطلاعات، صرافی Mt.Gox ذخایر بیت کوین خود را جابجا کرده است. این احتمال وجود دارد که پخش آن را به زودی شروع می‌کند.

خلاصه خبر به شرح زیر است

  • به گفته مدیر عامل کریپتو کوانت، پخش بدهی‌های صرافی Gox، رالی بیت کوین را متوقف نخواهد کرد.
  • برخی تحلیلگران بر این باورند که فشار فروش طلبکاران این صرافی همانند فشار فروش دولت آلمان نبوده و واکنشی که نسبت به قیمت بیت کوین وجود دارد، نسبت به این موضوع متفاوت است.

طبق گزارشات کوین دسک، بعد از انتشار اخبار مربوط به صرافی مت گاکس، قیمت بیت کوین به محدود 63000 دلار رسید. بدین ترتیب گمانه‌زنی‌های مربوط به پخش بیت کوین شکل گرفت. با این وجود، مدیرعامل کریپتو کوانت بر این باور است که با بازپرداخت بدهی‌ها رالی بازار را متوقف نخواهد کرد.

در روز گذشته رالی بازار ارز دیجیتال، به بیت کوین ختم نشد و بهترین عملکرد به ریپل (XRP) تعلق دارد. قیمت ریپل در روز سه شنبه 9 درصد افزایش یافت و به 0.6106 دلار رسید. این ارز رشد هفتگی خود را به 35 درصد رساند.

شرکت سنتیمنت اعلام کرد که نهنگ‌ها از رالی ریپل حمایت می‌کنند و به انباشت خود ادامه می‌دهند. موارد دیگری که باعث صعود رالی ریپل شد، شامل بازارهای مشتقات CME و CF هستند. این دو بازار خبر از راه‌اندازی شاخص‌ها و نرخ پایه ریپل گفتند. مدیرعامل شرکت ریپل، برد گارلینگ‌هاوس اعلام کرد این ابزارها پذیرش سازمانی ریپل را بهبود خواهد بخشید.

فشار فروش Mt.Gox و رشد بیت کوین تا 66000 دلار

بعد از اینکه فشار فروش دولت آلمان پشت سر گذاشته شد، سرمایه‌گذاران بسیاری به بررسی تاثیر پخش 9 میلیارد بیت کوین صرافی Mt.Gox بین طلبکاران بر روی بازار پرداختند. افرادی که این 9 میلیارد دلار را دریافت می‌کنند. اشخاصی هستند که 10 سال است به دارایی خود دسترسی نداشتند.

مدیر عامل شرکت کریپتو کوانت، کی یونگ جو، بر این باور است که فشار فروش این صرافی «بیش از اندازه» برآورده شده است. از این جهت این امر رالی بازار و بیت کوین را متوقف نخواهد کرد. او اعلام کرد: «من معتقدم توزیع این بیت کوین‌ها حرکت صعودی بازار را متوقف نخواهد کرد زیرا به نظر می‌رسد این افراد به احساسات موجود در بازار واکنش نشان می‌دهند. طلبکاران صرافی Mt.Gox برخلاف دولت آلمان مجبور به فروش دارایی‌های خود نیستند؛ در نتیجه نمی‌توان ادعا کرد که تمام آن‌ها ذخایرشان را می‌فروشند.»

همچنین او ادامه داد که طبق نظر تحلیلگر بازار کریپتو، الکس کروگر، چنانچه طلبکاران صرافی مذکور دارایی‌هایشان را بفروشند، در بدترین حالت ممکن قیمت بیت کوین 10 برابر کم می‌شود. سایت کوین متریکس اعلام کرد که چنانچه فروش بیت‌ کوین هفتگی باشد، این حجم معاملات و عمق فعلی بازار فشار فروش را جذب خواهد کرد. تحلیلگران سایت کوین متریکس ادامه دادند:

«توزیع هفتگی ۶۵٬۰۰۰ بیت کوین (معادل ۱.۹۵ میلیارد دلار) با فرض اینکه فروش آن‌ها به صورت پیوسته و در چند صرافی انجام شود، به صورت بالقوه می‌تواند توسط بازار جذب شده و اختلال جدی ایجاد نکند. این یافته‌ها از روی عمق بازار بیت کوین به دست آمده و می‌تواند نگرانی‌های مربوط به کمبود نقدینگی در آینده نزدیک را برطرف کند.»

زهرا موحدی

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل