اخبار ارز دیجیتال

درگیری بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان ادامه دارد!

درگیری حقوقی بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) همچنان ادامه دارد؛ زیرا اسناد دادگاه از درگیری بر سر تولید شواهد و شهادت در پرونده SEC علیه این صرافی رمزارز خبر می‌دهند.

براساس گزارش وضعیت مشترک ثبت شده در ۲۵ ژانویه، SEC ادعا می‌کند که خدمات تجاری BAM، شرکت مادر Binance. US، به طور کامل به درخواست‌های اطلاعاتی خود عمل نکرده است. این نهاد نظارتی به دنبال بینش‌های دقیق در مورد نگهداری و نقدشوندگی دارایی‌ها است و ابراز نگرانی می‌کند که Binance. US ممکن است مکانیزم‌های کنترلی نامعلومی بر سرمایه‌های مشتری داشته باشد که این یک یاد آور برای رسوایی FTX است.

وکلای BAM به شدت این اتهامات را رد کرده و تاکید کرده‌اند که این شرکت به تمام الزامات تولید اسناد مندرج در حکم رضایت نامه و درخواست بازیابی سریع پایبند بوده است. آن‌ها استدلال می‌کنند که روش‌های SEC، از جمله صدور دستور موقت بازآموزی (TRO) و پی گیری کشف سریع،عواقب سنگینی را برای BAM به دنبال داشته است.

در ابتدا برای نظارت بر تحقیقات SEC، دستور رضایت به نقطه کانونی بحث، تبدیل شد. BAM ادعا می‌کند که SEC از شرایط توافقی بین آن ها،  فراتر رفته و تحقیقات خود را بیشتر از بررسی ایمنی و حسابداری دارایی‌های مشتریان گسترش داده است. این شرکت ادعا می‌کند که SEC اکنون در حال بررسی گسترده سیاست‌ها و اقدامات بازداشتی BAM است. این ادعا پیچیدگی بیشتری را به این نبرد حقوقی می‌افزاید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رگولاتوری به دنبال شواهد مربوط به نگرانی‌هایی است که ممکن است Binance. US داشته باشد که امکان کنترل بالقوه بر دارایی‌های مشتری، شبیه به وضعیت FTX را فراهم می‌کند. وکلای BAM تاکید می‌کنند که الزامات تولید سند را به طور کامل مطابق با ترتیب رضایت و تسریع در درخواست بازیابی رعایت کرده اند.

درخواست SEC از مدیرعامل سابق Binance.US و CFO در دادگاه

در ادامه این گزارش‌ها و به نقل از فراچنج به درخواست‌های معوقه برای عزل مدیرعامل سابق بایننس سرویس‌های تجاری BAM و CFO که گفته می‌شود برایان شرودر و یاسمن لی هستند، اشاره می‌شود.

خدمات تجاری BAM، شرکت مادر Binance. US، استدلال می‌کند که اخراج‌های اضافی از پرسنل فعلی یا سابق آن غیرضروری است. این شرکت با تاکید بر اینکه رگولاتوری پیش از این اطلاعات کافی را جمع آوری کرده است، به شهادت شاهدان متعدد در مرحله کشف سریع اشاره می‌کند.

وکلای BAM اظهار داشتند که اقدام SEC «هیچ مدرکی دال بر دخالت شرودر و لی در جزئیات مدیریت روزانه مربوط به بازداشت و انتقال دارایی‌های مشتریان در بایننس را شناسایی نمی‌کند».

به گفته این وکلا، مدیرعامل BAM و CFO هیچ دانش منحصر به فردی در رابطه با حقایق مربوط به موضوعات مورد بررسی ندارند. این وکلا همچنین گفتند که BAM به بسیاری از شاهدان دیگر که دیدگاه‌های بیشتری در مورد عملیات BAM دارند، از جمله اریک کلاگ، مدیر ارشد امنیت اطلاعات BAM، نیز پیشنهاد داده اند.

درگیری بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان ادامه دارد!

این وکلا خاطر نشان کردند که عواقب این عزل و نصب‌ها بسیار بیشتر از منافعی است که به دنبال دارد. همچنین این موارد با آنچه که برای رسیدن به توافق در نظر گرفته اند نامتناسب است.

در ماه سپتامبر، SEC و Binance بر سر یک اقدام حفاظتی به توافق رسیدند که طرفین را ملزم به ثبت اطلاعات محرمانه می‌کرد. شاکی و متهمان پیشنهاد مشترکی را ارائه کردند که متعهد به ثبت اطلاعات محرمانه و غیر عمومی به عنوان مطالب خصوصی، محدود کردن دسترسی به احزابی مانند قاضی، وکیل، شاکیان و متهمان بود.

نکته دیگر، بررسی احتمالی چانگ پنگ ژائو(cz)، هم بنیان گذار بایننس است. اختلافات بر سر جزئیات کناره گیری ژائو، از جمله دامنه، زمان و مکان آن همچنان ادامه دارد. ژائو در نوامبر ۲۰۲۳ پس از توافق ۴.۳ میلیارد دلاری با قانون گذاران آمریکایی، از سمت مدیرعاملی بایننس استعفا داد.

اجرای حکم او برای ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ است، در حالی که انتظار می‌رود گزارش وضعیت بعدی در مورد این پرونده تا ۱۵ فوریه ارائه شود. ژائو در حال حاضر با وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری در ایالات متحده آزاد است.

بنظر شما درگیری بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار تا کی ادامه دارد و پایان آن چیست؟

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل