آموزش ارز دیجیتال

دامیننس تتر چیست؟ + نرخ لحظه ای دامیننس تتر

احتمالا اگر به تازگی در زمینه بازارهای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، دامیننس بیت کوین را شنیده‌اید اما مطالب زیادی درباره دامیننس اتریوم نمی‌دانید. معامله گران و سرمایه گذاران، دنیای ارزهای دیجیتال را با دقت زیاد بررسی و تحلیل می‌کنند. در این میان یکی از رمزارزهای بسیار محبوب در بین آن ها، تتر نام دارد. به یک نوع استیبل کوین که با یک دلار آمریکا برابر است، تتر می‌گویند. پس با استفاده از این رمزارز کاهای زیادی می‌توان در بازار کریپتویی انجام داد. به خاطر همین خیلی‌ها تلاش می‌کنند با بررسی و تحلیل این رمزارز، فعالیت‌های سودآور انجام دهند و سود کنند. یکی از شاخص‌هایی که برای سنجش مقدار تسلط تتر روی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد، دامیننس تتر است. پس در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج همراه ما باشید تا دامیننس تتر و مطالب مربوط با آن را بررسی کنیم.


دامیننس تتر (dominance tether) چیست؟


یکی از مواردی که در بازار ارزهای دیجیتال به میزان زیادی درحال سرچ شدن است، دامیننس تتر است. به مقدار سهم تتر از کل بازار ارزهای دیجیتال همراه با معاملات در آن نیز می گردد، دامیننس تتر می‌گویند. در واقع معنای دامیننس یعنی مقدار درصدی که رمزارز تتر به بازار رمزارزها غلبه کرده است. به کمک این نمودار می‌توانید میزانی که تتر غلبه می‌کند را مشاهده کنید. با استفاده از ایجاد یک مقایسه بین دامیننس بیت کوین و دامیننس تتر کاربران می‌توانند بین آن‌ها رابطه‌ای با معنی دست یابند.

  • تحلیل دامیننس تتر

هنگامی دامیننس تتر افزایش می‌یابد که، دامیننس بیت کوین ریزش کند و به طور کلی‌تر ارزش رمزارز بیت کوین کاهش یابد. در نتیجه اکثر کاربران دارای دیجیتال خود را به یک استیبل کوین تبدیل و ذخیره می‌کنند. بر عکس این رویداد نیز ممکن است رخ دهد. یعنی زمانی که رمزارز بیت کوین در حال افزایش است، و معامله گران یا تریدرها دارایی‌های خود را از حالت با ثبات به صورت بیت کوین در می‌آورند. در نتیجه دامیننس بیت کوین افزایش یافته و در مقابل دامیننس تتر کاهش می‌یابد.

زمانی که یک معامله‌گر یا سرمایه گذار برای ایجاد یک تحلیل درست و کاربردی از دامیننس تترUSDT استفاده می‌کند، زاویه خیلی مناسب‌تری درباره نحوه تغییر همراه با نوسانات بازار را دریافت می‌کند. به این ترتیب خیلی بهتر می‌توانند دارایی‌های خود را کنترل و مدیریت کنند.


نمودار دامیننس usdt


انواع مختلف Tether Daminance


قطعا می‌دانید که شاخص دامیننس تتر تقسیم به تعداد زیادی نمایانگر متفاوت شده است. هر کدام از این بخش ها، در یک زمان به خصوص و برای شرایط و زمان‌های گوناگون در جهت تحلیل و بررسی استفاده می‌گردد. انواع گوناگون دامیننس تتر عبارت است از:

  • دامیننس تتر هفتگی

این نوع دامیننس، نشان دهنده‌ی میزان سهم تتر در تمام ارزش بازار رمزارزها در طی ۱ هفته است. از این نوع شاخص در تحلیل وضعیت میان مدت در بازار رمزارزها استفاده می‌کنند. در واقع  روندها و میزان استرس افراد سرمایه گذار در مدت زمان به خصوص در این دامیننس تتر هفتگی نمایان می‌گردد.

  • دامیننس تتر شبکه‌ای

این نوع دامیننس تتر، روی شبکه‌های گوناگونی که رمزارز تتر بر روی آن‌ها ساخته شده، تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، از تمام بازارهای ارزدیجیتال میزان سهم تتر داخل شبکه اتریوم توسط دامیننس تتر اتریوم مشخص می‌گردد.

  • دامیننس تتر لحظه‌ای

به وسیله‌ی دامیننس تتر لحظه ای، مقدار سهم تتر از تمام بازار رمزارزها را در هر لحظه می‌توان کسب کرد. کاربران از این نوع شاخص بیشتر در تحلیل و بررسی چگونگی شرایط در مدت کوتاه بهره می‌برند. پس مقدار این دامیننس می‌تواند خیلی سریع تغییر یافته و یک واکنش پرسرعت از خود در مقابل رویدادهای بسیار مهم در بازار رمزارزها بروز دهد.


تاثیر دامیننس تتر روی بیت کوین چیست؟


در حالتی که روند بازار مشخص شده است، بیشتر افراد سرمایه گذار و معامله گر، دیگر نمودار دامیننس تتر را بررسی نمی‌کنند. همین زمان اکثر دقت افراد روی دامیننس و تسلط روی رمزارز بیت کوین در بازار رمزارزها است. با دقت به usdt که در ثبات بازار قرار دارد، تحلیل آینده‌ی بازار می‌تواند به تحلیل تتر در آینده بازار کمک زیادی بکند.

افراد تریدر یا سرمایه گذار با بررسی دامیننس رمزارز بیت کوین می‌توانند زمان پایان اوج این رمزارز را مشخص کنند. با کاهش مقدار ارزش دامیننس بیت کوین، افراد سرمایه گذار دارایی‌های خود را به دیگر آلت کوین‌های با ثبات تبدیل می‌کنند. در این میان می‌توانید از تحلیل دامیننس اتریوم به زمان درست شروع سیزن (زمانی که دامیننس رمزارز بیت کوین کاهش می‌یابد، آلت سیزن است) دست پیدا کنید.

شرایط بازار ارزهای دیجیتال به صورت کلی به وسیله دامیننس اتریوم نمایان می‌گردد. تریدرها و سرمایه گذاران، زمانی که اعتماد کاربران به بازار ارزهای دیجیتال بسیار کاهش می‌یابد، دارایی‌های خود را تبدیل به رمزارز تتر می‌کنند. و در عکس این جریان، زمانی که کاربران امیدوار به بازار هستند، تمام استیبل کوین‌ها را به رمزارزهای با اعتبار یا بیت کوین تبدیل می‌کنند. پس اگر میزان تسلط رمزارز تتر روی بازار کریپتوکارنسی بالا رود، میزان قیمت تمام رمزارزها بسیار پایین می‌آید. و اگر میزان تسلط روی بازار کاهش یابد، می‌توانیم یک روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنیم. با بیشتر شدن میزان قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، از تسلط تتر روی بازار کاهش می‌یابد و با بالارفتن میزان قیمت رمزارز بیت کوین، رمزارز Tether روی بازار بیشتر مسلط می‌گردد.


عوامل موثر بر USDT Daminance


با توجه به اینکه یکی از ارزهای بسیار مهم  تتر است، قطعا دامیننس به صورت پیوسته تغییر میکند چرا که به عوامل بسیار مختلفی وابسته است. در ادامه  بارزترین و مهم‌ترین عوامل بسیار موثر روی دامیننس تتر را نام برده و بررسی می‌کنیم.

  • اقتصادی و سیاسی

یکی از موارد موثر روی دامیننس تتر تاثیر گذار، عوامل مربوط به سیاست و اقتصاد است. همانطور که می‌دانید، بیشتر افراد سرمایه گذار، در محیطی بسیار هیجانی و نوسانی استیبل کوین‌ها را انتخاب کردند. در نتیجه هنگامی که شرایط اقتصادی و سیاسی روی تمام جامعه تاثیرگذار است، حجم درخواست تتر افزایش یافته و بعد از آن دامیننس تتر رو به صعود حرکت می‌کند.

  • نوسانات در بازار رمزارزها

از موارد مهم دیگر که روی دامیننس تتر بسیار تاثیر گذار است، نوسانات موجود در بازار رمزارزها است. در اصل با بیشتر شدن نوسانات، دامیننس تترافزایش می‌یابد. چراکه سرمایه گذاران برای جلو گیری از ضرر و اینکه ناگهانی ارزش دارایی آن‌ها به مقدار زیادی کاهش نیابد، آن را به یک استیبل کوین ثابت برای ایجاد ثبات تبدیل می‌کند.

درخواست برای استیبل کوین یکی از راه‌های بسیار امنیت بالا برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از استیبل کوین تتر است. به این شکل در کنار اینکه دارایی خود را ذخیره کردید، می‌توانید در زمان مناسب آن را به رمزارز یا دارایی دیگری تبدیل کنید. پس به هر میزان که مقدار تقاضا بیشتر گردد، مقدار دامیننس تتر نیز افزایش می‌یابد.

  • اعتماد سرمایه‌گذاران به رمزارزها

افراد سرمایه‌گذاری که به رمزارزها اعتماد می‌کنند، روی قیمت دامیننس تتر تاثیر گذار هستند. در کل، با پایین آمدن میزان اعتماد افراد سرمایه گذار به ارزهای دیجیتال باعث بالارفتن ارزش دامیننس تتر می‌گردد. این جریان در زمانی ایجاد می‌گردد که اکثر رارزهای دیجیتال قیمت مشخصی ندارند. پس تنها راه درست در این زمان، خرید استیبل کوین است.

بیشتر بخوانید: دامیننس اتریوم چیست؟


آموزش تحلیل دامیننس usdt


دامیننس تتر دارای یک شاخص بر روی نمودار است که افراد به کمک آن می‌توانند با تحلیل تکنیکال در بررسی‌ها از آن بهره ببرند. در واقع از تمام اندیکاتورهایی که در نمودارهای قیمتی مثل بیت کوین در کنار اتریوم به کار می‌بردید، می‌توانید برای نمودار دامیننس تتر بهره ببرید. در زمانی که می‌خواهید دامیننس تتر را با دیگر ارزهای دیجیتال ارزیابی کنید ۳ حالت ممکن است:

حالت اول:

شاید نمودار دامیننس تتر یک روند به شکل صعودی را نمایان کند و درست در همان موقع دامیننس رمزارز بیت کوین همراه با آلت کوین‌ها در حال سقوط مقدار ارزش قرار بگیرند. در این زمان بیشتر کاربران می‌ترسند و خیلی با سرعت رمزارز خود را به تتر تبدیل می‌کنند. پس برای این زمان درست است که پوزیشن‌های خرید را باز نکنید و برای دوره‌ی بعد صبر کنید. البته برای کسانی که معامله‌گر حرفه‌ای هستند، باز کردن پوزیشین‌های فروش داخل بازار فیوچرز می‌تواند سود خوبی به همراه خود بیاورد.

حالت دوم:

در این هنگام، دامیننس بیت کوین در حالت مثبت قرار دارد و مابقی شاخص‌ها مثل دامیننس تتر همراه با آلت کوین‌ها از روند نزولی بهره می‌برند. در این هنگام در بیشترمواقع، بازار یک جو بسیار مثبت دارد. این رویداد به این معنی است که بیت کوین ارزشی بالاتر از قیمتی که در لحظه‌ی حال است دارد. در این شرایط با وجود اینکه بستر بازار ارزهای دیجیتال در شکل مثبت قرار دارد، ولی نباید اقدام به خرید آلت کوین‌ها کنید. درنتیجه، در یک بازه‌ای درست که میزان قیمت‌ها مناسب است، اقدام به خرید اتریوم و بیت کوین کنید.

حالت سوم:

زمانی که دامیننس آلت کوین‌ها مثبت است، دامیننس تتر همراه با بیت کوین حالت نزولی دارند. در این زمان حداقل باید ۲ قانون خیلی اساسی ایجاد گردد. پس تاثیر شرایط کلی روی بازار ارزهای دیجیتال مثبت است و رمزارز بیت کوین به مقدار مناسبی افزایش یابد، تنها در یک اندازه‌ی قیمتی متغییر است. در طی این جریان، افراد معامله‌گر و سرمایه گذار نسبت به ریزش بازار ارزهای دیجیتال هیچ گونه ترسی ندارند. از سمتی دیگر رمزارز بیت کوین به مقدار عالی افزایش می‌یابد. پس اکثر معامله گران، بیشتر آلت کوین خریداری می‌کنند. در این زمان کوتاه بعد ا اینکه سود دریافت کردید، بهترین کار تبدیل دارایی‌های خود به تتر است.


استفاده از دامیننس تتر در تریدینگ ویو


یکی از مهمترین کارایی دامیننس تتر در تریدینگ ویو است. برای اینکه چارت‌های بسیار وسیع بازار تریدینگ ویو را تحلیل کنید، باید از دامیننس تتر بهره ببرید. چرا که به معامله گران یا سرمایه گذاران کمک می‌کند، همان سمتی که قیمت در حرکت است مشخص گردد و بعد استراتژی به خصوص خود را با توجه به مسیر طراحی کند. کاربر برای اینکه تریدینگ ویو را با دامیننس تتر تحلیل کنید باید موارد زیر را انجام دهد.

  1. اول از همه به سایت tradingview.com بروید.
  2. همانند تصویر عبارت را تایپ کرده و آن را انتخاب کنید.
  3. بعد ازین شما توانایی دیدن USDT daminance را دارید. همچنین همراه با تعدادی ابزار که تریدینگ ویو برای کاربرانش قرار داده، آن‌ها می‌توانند چارت بازار را تحلیل کنند و حرکت قیمت‌ها را با توجه به دامیننس تتر حدس می‌زنند.

ارتباط بین تتر با شاخص ترس و طمع


همانطور که احتمالا می‌دانید شاخص ترس و طمع یک نوع معیار است، تا احساسات افراد کاربر را در بازار ارزهای دیجیتال نمایان کند. این نمایش به وسیله‌ی اعداد ۱ تا ۱۰۰ صورت می‌گیرد. عدد ۱ نشان دهنده‌ی بیشترین مقدار از سطح ترس و افزایش فشار به دلیل پایین آمدن با شدت بسیار زیاد را از سوی فعالین است. در مقابل عدد ۱۰۰ بیشترین سطع برای طمع افراد را نشان می‌دهد.

بعضی از تحلیل کنندگان اعتقاد دارند که در کنار افزایش ترس، به دلیل پایین آمدن قیمت‌ها که طی بیشتر شدن فشار حاصل شده بود، زمان بسیار مطلوبی را برای خرید فروش فرااهم کرده است. در سوی دیگر اگر در کنار افزایش طمع، قیمت‌ها در پیشرفت روند خرید افزایش یافت، احتمال اینکه در هر لحظه حباب قیمت ازبین برود، خیلی زیاد است. پس باید با دقت منتظر تغییر جو و نزدیک شدن به شروع ترکیدن حباب بمانید تا قبل این رویداد دارایی دیجیتال خود را بفروشید.


ارتباط بین شاخص ترس و طمع با دامیننس ارز تتر (USDT) به چه شکلی است؟


اکثر معامله گران زمانی که از بازار خارج می‌گردند، در پی تلاش برای قرار گرفتن در نقطه‌ی خرید دوباره هستند. درنتیحه دارایی خود را نقد نمی‌کنند و آن را به یک استیبل کوین مثل تتر تبدیل می‌کنند. در ادامه، زمانی که سرمایه‌های تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، استیبل کوین ههای مختص مارکت کپ آن رشد می‌کند. از سوی دیگر با بالا رفتن ارزش بازار، دامیننس تتر نیز افزایش می‌یابد. با این موضوع دقت کنید که فشار زیادی در جهت فروش استیبل کوین‌ها در نتیجه‌ی ترس به وجود می‌آید و بالا رفتن مقدار حجم برای خرید تتر دامیننس رشد می‌کند.

هنگامی که رمزارز در حالت طمع است، سرمایه گذاران تلاش بیشتری می‌کنند خرید انجام دهند و با پایین آمدن مقدار سرمایه از بازار، احتمال اینکه ممکن است میزان نرخ تسلط تتر کاهش یابد. پس با افزایش ارزش بازار مارکت کپ مابقی رمزارزها افزایش می‌یابد و دامیننس تتر در مقابل به جای رشد، سقوط می‌کند.


نتیجه گیری:


توجه کنید که افزایش دامیننس USDT به این معنی نیست که سرمایه زیادتری وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌گردد، یا مارکت کپ رشد می‌کند. برای همین این جریان به معنی بیشتر شدن مقدار حجم فروش رمزارزهای دیجیتالی که استیبل کوینی هستند نیست. گاهی اوقات، دامیننس تتر نه به دلیل هیچ دلیلی و افزایش سرمایه در استیبل کوین‌ها بلکه فقط به وسیله‌ی دریافت سرمایه از راه رقیبان آن صورت می‌گیرد. در این زمان مبالغ حدود میلیاردها دلار از بازار USDT خارج و وارد بازار USDC می‌گردد. ولی افزایش میزان ارزش دامیننس برای همه‌ی استیبل کوین‌ها این نتیجه را در پیش دارد.

به همین علت، برای اینکه روند بازار را پیش بینی کنیم باید، با توجه به میزان تمام حجم بازار برای خرید و یا فروش دلیل خوبی برای ملاک قرار دادن دامینس تتر به تنهایی نیست. پس برای اینکار توجه و بررسی تعداد کل استیبل کوین‌ها برای سنجش اهمیت دارد. برای همین در این مقاله از صرافی فراچنج، توضیحاتی درباره دامیننس تتر را برای شما مخاطبین محترم ارائه کردیم. امیدواریم این عنوان مورد استفاده و رضایت شما قرار گیرد.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل