اخبار ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در اتریوم یا کاردانو ؛ کدام را بخریم؟

سرمایه گذاری در اتریوم یا کاردانو ؛ کدام را بخریم؟ در این هفته، بازارهای ارزهای دیجیتال، رشد چشمگیری در قیمت‌ها داشتند. اما چه مواردی باعث شد تا قیمت‌ها افزایش داشته باشند؟ و برای انتخاب بین اتریوم و کاردانو، چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

در تاریخ 30 جولای سال 2015، اتریوم با هدف «کامپیوتر جهانی» راه‌اندازی شد. به‌طوری‌که ویژگی‌هایی مشابه بلاک چین بیت کوین را داشت. از طرف دیگر، در 23 سپتامبر سال 2017 کاردانو توسط چارلز هاسکینسون که یکی از بنیان‌گذاران اتریوم بود، از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) راه‌اندازی شد. کاردانو در حال حاضر از نظر ارزش، دهمین ارز دیجیتال برتر است.

ارزش هر یک از ارزهای دیجیتال نام برده شده عبارتند از:

  • ارزش اتریوم در 22 می: 451.8 میلیارد دلار
  • ارزش کاردانو در 22 می: 17.2 یلیارد دلار

بین این دو بازار تفاوت‌های مهمی وجود دارد. بدین ترتیب می‌تواند، به نفع یکی از آن‌ها باشد. در ادامه می‌خواهیم 7 عامل مهم که در آینده قیمت اتریوم و کاردانو را تعیین می‌کند را بیان کنیم:

تحلیل تکنیکال برای کاردانو و اتریوم متعادل است

در چند روز گذشته ارز دیجیتال اتریوم اوج تاریخی جدیدی را تجربه کرده است. این در حالی هست که کاردانو برای رسیدن به ATH راه زیادی را در پیش دارد.  این موضوع  نشان دهنده این است کاردانو پتانسیل رشد ببیشتری دارد؛ به طوری که احتمال افزایش قیمت اتریوم تا 4500 وجود دارد. در مورد ارز دیجیتال پیش‌بینی‌های مختلفی شده است. از جمله می‌توان به 5000 دلار تا پایان 2024 و 11800 دلار تا 2030 اشاره کرد. شاخص‌های تکنیکال برای اتریوم در کوتاه مدت نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال «خرید قوی» است. در حالی‌که تحلیل تکنیکال کاردانو «فروش» را توصیه می‌کند.

تحلیل مقرراتی برای اتریوم مطلوب است

به نظر می‌رسد که نهادهای نظارتی آمریکا بیت کوین و اتریوم را به کاردانو ترجیح می‌دهند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تاییدیه ETF آینده اتریوم را صادر کرد. این در حالی است که ارز دیجیتال کاردانو در چند شکایت قانونی به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده، ذکر شده است. بنابراین این موضوع به نفع اتریوم و به ضرر کاردانو است.

تحلیل بنیادی برای اتریوم و کاردانو برابر است

تحلیل بنیادی طبق داده‌های زیر انجام می‌شود:

  • ارز دیجیتال کاردانو، 253.8 میلیون دلار ارزش قفل شده (TVL) با نرخ رشد سالانه 121 درصد دارد. ارزش بازار کاردانو 16.4 میلیارد دلار است.
  • ارز دیجیتال اتریوم، 64.9 میلیارد دلار ارزش قفل شده (TVL) با نرخ رشد سالانه 145 درصد دارد. ارزش بازار اتریوم 453 میلیارد دلار است.

با وجود اینکه نسبت ارزش قفل شده به ارزش بازار کاردانو کمتر از اتریوم است، اما آیا این ارز دیجیتال می‌تواند به نرخ رشد اتریوم دست‌یابد یا خیر.

هزینه‌های تراکنش

در کاردانو هزینه‌های تراکنش کمتر و قابل پیش‌بینی‌تر است. اما با وجود اینکه اتریوم هزینه‌های بالاتری دارد، می‌تواند امنیت شبکه را افزایش دهد. برای موسسات بزرگ، این موضوع مهم است.

سهولت در استفاده

طبق نظر برخی از کاربران اتریوم، پیچیدگی زیادی دارد. اما این پیچیدگی نشان دهنده موفقیت این شبکه است.

نهنگ‌های بازار

نهنگ‌های کاردانو در ماه می، 11 درصد به دارایی خود افزوده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان به این ارز اعتماد بالایی داشت.

میم کوین‌ها

در حوزه میم کوین‌ها، اتریوم موفق‌تر از کاردانو است. از جمله میم کوین‌های معروف می‌توان به PEPE، SHIB و FLOKI اشاره کرد. این میم کوین‌ها همگی در شبکه اتریوم قرار دارند.

در نهایت ارز دیجیتال اتریوم یا ارز دیجیتال کاردانو کدام را بخریم؟

به طوری کلی در دنیای رمز ارزها نمی‌توان به قطعیت گفت کدام ارز می‌تواند سود دهی بیشتری داشته باشد. لذا هر کاربر و تریدر باید مطابق با استراتژی معاملاتی خود و بودجه‌ای که دارد ارز مورد نظر برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کند. در این این رابطه نیز می‌توان گفت ارز اتریوم و کاردانو هر دو می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. اما شما باید با توجه به نکات ذکر شده و تحلیلی که انجام می‌دهید بهترین گزینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

زهرا موحدی

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل