اخبار ارز دیجیتال

همه چیز در رابطه با بازداشت پاول دورف

پاول دورف (Pavel Durov) چهره معروف و محبوب که پشت پرده ارز دیجیتال تون کوین است، به طور غافلگیرانه ای در فرانسه دستگیر شد. این فرد که مالک شبکه اجتماعی تلگرام است و در حال حاضر یکی از ثروتمند ترین افراد فعال در حوزه برنامه نویسی محسوب می‌شود در فرودگا فرانسه بازداشت شد. بازداشت پاول دوروف باعث تعجب افراد زیادی شد و به دنبال این اتفاق همه ارزهای دیجیتال مرتبط با تلگرام از جمله تون کوین و نات کوین با ریزش قابل توجهی همراه شدند . در ادامه این مطلب از مجله صرافی ارز دیجیتال فراچنج به بررسی علت دستگیری پاول دوروف می پردازیم و بررسی می کنیم این اتفاق چه عواقبی را می تواند به دنبال داشته باشد. با ما همراه باشید.

چرا پاول دورف دستگیر شد؟

بامداد ۴ شهریور ۱۴۰۳ خبرگذاری‌های فرانسه اعلام کردندکه مالک و مدیر عامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه دستگیر شده است. در واقع پلیس فرانسه که وظیفه مقابله با خشونت علیه کودکان دارد این تصمیم را گرفته است. البته در سال ۲۰۲۳ پلیس فرانسه اعلام کرد که دوروف را به دلیل‌عدم نظارت دقیق بر تلگرام هم دست تروریست و قاچاق مواد مخدر می‌داند. با ورود وی به فرانسه پلیس وارد عمل شده و او را دستگیر کرده است. اما تا ساعت‌ها پس از این اتفاق هیچ رسانه رسمی واکنشی نشان نداد.

یکی دیگر از جرایمی که پلیس فرانسه برای پاول در نظر دارد، عدم همکاری با پلیس انتظامی است. با وجود حدود ۲۴ ساعت از زمان بازداشت مالک تلگرام هنوز جزئیات دقیقی از پرونده او منتشر نشده است. فقط با این اتفاق قیمت تون کوین ۱۵ درصد و قیمت نات کوین حدود ۲۰ درصد کاهش قیمت داشت. فعلا باید منتظر ماند و دید روند پرونده چطور پیش خواهد رفت!

  • اتهامات پاول دوروف چیست؟

طبق گزارش شبکه تلویزیونی تی اف ۱ فرانسه، پاول دورف از سال ۲۰۲۳ در کشور فرانسه تحت تعقیب است. مقامات فرانسوی مدعی‌اند که دورف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا تلگرام وعدم همکاری لازم با نیروی انتظامی و قضایی در اتهاماتی همچون: پولشویی، قاچاق مواد مخدر، هم دستی با تروریست و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن از کودکان شریک است. طبق اعلام رسانه‌های فرانسوی، با این اتهامات امکان دارد پاول دورف با حکم زندانی ۲۰ساله مواجه شود!

محل زندگی پاول دورف کجاست؟

ملیت پاول دورف روسیه است اما به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه فناوری با دولت روسیه اختلافات زیادی دارد و به همین دلیل او مجبور به ترک روسیه شد. در حال حاضر وی اقامت چندین کشور را به صورت همزمان دارد و محل دقیق زندگی مالک تلگرام مشخص نیست. اما طبق بررسی‌ها او عمدتا در دبی حضور دارد و یکی از ثروتمندترین افراد دبی شناخته می‌شود.

آدرس شبکه‌های اجتماعی دورف

بعد از بازداشت پاول دورف افراد زیادی به دنبال شبکه های اجتماعی مالک تلگرام هستند. در ادامه می‌توانید، آدرس شبکه های اجتماعی دورف را مشاهده کنید.

با بازداشت پاول دورف تکلیف ارزهای دیجیتال تلگرامی چه می‌شود؟

قطعا دستگیری مالک تلگرام در آینده رمز ارزهای مرتبط با این شبکه اجتماعی تاثیر دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، تا به این لحظه هم دستگیری او بر روی قیمت تون کوین و ارزهای مینی اپ های تلگرام همچون نات کوین و داگز اثر گذار بوده است. با این وجود اگر این اتهامات بر او وارد شود به احتمال زیاد شاهد کاهش قیمت بیشتر این رمز ارزها خواهیم بود.

چرا دورف به فرانسه سفر کرد؟

یک پرسش که از زمان دستگیری مالک تلگرام دست به دست می‌شود این است که چرا او با دانستن اینکه تحت تعقیب پلیس فرانسه است به این کشور سفر کرد! در پاسخ باید گفت که طبق گزارش TF1 info پلیس پس از فرود یک پرواز از آذربایجان در فرودگاه بورژت در حومه پاریس، این میلیاردر را دستگیر کرد.این رسانه افزود که دوروف، یک شهروند روسی، با جت خصوصی خود سفر می‌کرد و تحت تعقیب یک حکم دستگیری در فرانسه بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مدیر فناوری ۳۹ساله در حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی، در حالی که همراه با محافظ خود بود، دستگیر شد. منابع نشان می‌دهند که وی کاملاً آگاه بود که نیروهای انتظامی فرانسه سؤالاتی برای او دارند و ممکن است علیه او اقدام کنند.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت: «او امشب اشتباه کرد. ما نمی‌دانیم چرا… آیا این پرواز فقط یک توقف بود؟ در هر صورت، او در بازداشت است.

جمع‌بندی؛ داستان بازداشت پاول دورف چه می‌شود؟

پاول دورف برنامه‌نویس برجسته روسی که با تاسیس شبکه اجتماعی تلگرام و VK تحول بزرگی در دنیای فناوری ایجاد کرد. یکی از دلایل محبوبیت او تا به امروز حفظ حریم خصوصی کاربران و مخالفت با سانسور است و به نوعی همین مسئله باعث دستگیری او شد. وی در حال حاضر در شرایط نامشخصی قرار دارد، اما با توجه به قوانین فرانسه پس از دستگیری، دادگاه موظف است که حکم مجرم را پس از نهایت ۴ روز اعلام کند. پس باید فعلا برای مشخص شدن شرایط منتظر ماند!

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل