اخبار ارز دیجیتال

چه عواملی موجب پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال

چه عواملی موجب پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال؟ ارزدیجیتال یک سیستم سرمایه‌گذاری نوین در عرصه جهانی است و موضوعی پرمحتوا است. این جریان امروزه بین افراد جامعه با وجود ناپایداری و نوسانات محبوبیت زیادی دارد. ولی در مقابل کسانی هم استفاده و عملکرد ارزهای دیجیتال را تایید نمی‌کنند. این افراد به خاطرعدم ثبات و مواردی این چنینی، معتقدند با وجود اینکه کریپتوکارنسی‌ها در رسانه‌ها بسیار مطرح شدند و سلبریتی‌های مطرحی طرفدار این جریان هستند، بازهم اکثر مردم جهان از آن استفاده نمی‌کنند. در این مقاله از صرافی فراچنج برای شناخت بهتر و جامع‌تر درباره پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال را تحلیل و بررسی می‌کنیم.


چه عواملی موجب پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال


با وجود مخالفت‌ها و انتقادات شدید به بازار ارزهای دیجیتال، سبک معاملاتی کریپتوکارنسی‌ها بین افراد جامعه محبوبیت پیدا کرد و هر روز افراد موافق به این جریان افزایش می‌یابد. در ادامه تعدادی از دلایل موافق ارزهای دیجیتال را طبق نظریه افراد مشهور بررسی می‌کنیم.

۱. همکاری برندهای بزرگ و مشهور با دارایی‌های دیجیتال

تکنولوژی فناوری‌های وب ۳ باعث شد تا در تمامی جنبه‌های زندگی ما تغییر به وجود بیاید و خیلی از فعالیت‌ها مثل تفریح، سفر و غیره را متحول کند. تعدادی از برندهای مطرح در دنیا با شرکت و عضویت در این دارایی‌های مالی توجه افراد زیادی را جلب خود کرده اند. در همین میان، ارزهای دیجیتال انعطاف‌پذیری بالایی در شرکت کردن در صنایع گوناگون دارند. درنتیجه یکسری برند معروف مثلکوکاکولا و نایکی وارد دنیای کریپتوکارنسی شدند و در آن فعالیت می‌کنند. برای نمونه با کمک توکن‌های بی‌همتا (NFT) در دنیای واقعی می‌توانید برای دریافت حق امتیاز و کسب حق امتیاز بخصوص در جهت اتصال به جوامع کاربری استفاده کنید (سندی کارتر – مدیرعامل Unstoppable Domains).

۲. بی‌اعتمادی بیشتر به بانک‌های مرکزی

در طی گذشت سالها، اعتماد مردم دنیا نسبت به بانک‌های چه دولتی و چه مرکزی به میزان قابل توجهی کمرنگ شد. سال ۲۰۱۵، بی‌اعتمادی مردم به بانک‌های دولتی شدت گرفت. رمزارزها یکی از راه‌های همیشگی برای ذخیره، نگهداری و یا پس‌انداز سرمایه افراد است. بازار رمزارزها با گذشت زمان می‌تواند قدرت پول متمرکز را ازمیان بردارد (جگدیپ سیدیو_ بنیاد Syscoin).

۳. بهبود سیاست‌های حمایت از مشتریان

یکی از عواملی که در افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی دارد، افزایش آگاهی و شناخت مردم درباره رمزارزها و بلاک چین است. به این ترتیب، راه دیگر برای بیشتر شدن تعداد افراد عضو در این بازار، تلاش برای بیشترشدن آگاهی مردم و ایجاد قوانین مناسب‌تری برای مشتریان است. در طی همین رشد و تکامل دنیای رمزارزها، یکی از فعالیت‌های مفید برای آینده رمزارزها، رفع استرس‌های کاربران برای حفظ امنیت در کنار از بین بردن ریسک‌های فضای کریپتوکارنسی است. با این کار مردم اعتماد بیشتری به ارزهای دیجیتال می‌کنند. این بازار مالی با ارائه راه‌های مفید و کاربردی می‌تواند پذیرش اکثر مشتریان را ممکن شود (میرتل راموس_Block Tides).

۴. افزایش ثبات در ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم

بیشتر افرادی که به طور کامل و دقیق با صنعت رمزارزها آشنایی ندارند، زمانی که بحث ارزهای دیجیتال پیش می‌آید اولین ارزی که به ذهنشان خطور می‌کند بیت کوین و اگر کمی بیشتر آگاهی داشته باشند اتریوم شکل می‌گیرد. با افزایش و کاهش ارزش این دو رمزارز، علاقه مردم به بازار کریپتوکارنسی‌ها همراه آلت کوین‌ها تغییر می‌کند. در حالتی که نوسان بیت کوین و اتریوم کاهش و ثبات قیمت آن‌ها رشد کند قطعا توجه بیشتر مردم را به این صنعت افزایش می‌دهد (آیلت نوف_ SlicedBrand).

۵. ورود رمزارزها به پلتفرم‌های تجاری الکترونیکی

تجارت‌های آنلاین و الکترونیکی (E-Commerce) پتانسیل افزایش کاربران ارزهای دیجیتال را دارند. در اصل با پذیرش ارزهای دیجیتال به وسیله پلتفرم‌های تجاری مشهور، توجه اکثر افراد جامعه را به سمت این موضوع جذب می‌کند. طی سال‌های گذشته، با ورود پلتفرم eBay وارد بازار NFT، باعث اثبات این نظریه شد. رفته رفته هرچه پلتفرم‌های تجاری بیشتری ارزهای دیجیتال را بپذیرند، قانونی بودن و مشروعیت رمزارزها هم افزایش می‌یابد. در این میان مردم بخاطر رفع استرس‌هایی مثل سرقت و کلاهبرداری اعتماد بیشتر می‌کنند ودیگر شکی به پابرجا بودن این جریان ندارند (آنتونی جورجیادس– Pastel Network).

۶. افزایش دارایی‌های واقعی

یکی دیگر از فعالیت‌های ارزهای دیجیتال درحال حاضر، ایجاد دارایی‌های حقیقی می‌باشد. به دارایی‌هایی که موجب ادغام دنیای بلاک چین با صنایع موجود در دنیای واقعی می‌گردد، دارایی‌های حقیقی نام دارد. مثلا ادغام صنعت کریپتوکارنسی با املاک که طی این جریان یک دارایی حقیقی و تماما فیزیکی، به دارایی‌های درون زنجیره بلاک چین تبدیل می‌گردد. این سیستم کاربرد خیلی زیادی دارد. این کاربردها موجب راحتترشدن سرمایه‌گذاری در طی زمان برای کاربران شد و مقدار قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش داد (ایلایس سالواتوره_Flooz).

۷. رفع شک و ابهامات همراه تاییدشدن از سوی SEC

برای افزایش محبوبیت رمزارزها و دریافت پذیرش اکثر مردم، باید تمام تهدیدات و زیان‌های احتمالی را از بین برد. با دریافت تایید و حمایت از سازمان بورس و اوراق آمریکا (SEC) کمک بسیار قابل توجهی به بازار کریپتوکارنسی شد. ازسوی دیگر ابهام‌زدایی توسط این سازمان به دنیای ارزهای دیجیتال کمک تاثیرگذاری می‌کند. شرکت‌های کریپتوکارنسی با گسترش ارتباطات و قابل رویت و ساده شدن تمام مراحل فعالیت هایشان، اعتماد و تعداد افراد بیشتری جذب می‌کنند (جرمن رامیرز – THE RELEVANCE HOUSE AG).

۸. ترکیب و برابری بیت کوین با صندوق‌های سرمایه‌گذاری

تعدادی از شرکت‌های مدیریت سرمایه بزرگ، این موضوع را بیان کردند که ارزدیجیتال بیت کوین با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بورسی ترکیب گردد. این طرح‌های اولیه، تسلط همراه اهمیت و ارزبیت کوین را به دنیا نمایش می‌دهد و توجه مردم را به دنیای ارزهای دیجیتال بسیار افزایش می‌دهد (مگان نایولد – BingX).

۹. ایجاد یک کاربرد پراستفاده و مناسب

لازم است تا دنیای کریپتوکارنسی ها، یک عملکرد کاربردی و مناسب ارائه دهد. در صورتی که تعداد افراد خیلی زیادی از محصولات وب ۳ بهره ببرند، اکثر مردم متوجه فراتربودن دنیای بلاکچین به نسبت یک دارایی ساده می‌گردند. تمام این عملکردها می‌توانند به عنوان پلتفرم جهت پرداخت، یک نوع شبکه اجتماعی و پاداش در یک بازی غیر متمرکز قرار بگیرند. این مدل برنامه‌ها موجب پذیرش قابل توجه می‌گردد. همچنین نشان دهنده فضای کاربردی با امنیت کامل را نمایان می‌کند (ولفگنگ روکرل– ENT Technologies AG).

۱۰. برگشت رمزارزها به ذات منتقد خود

قطعا خیلی‌ها یادشان رفته که رمزارزها چگونه شروع به فعالیت کردند. اولین بلاک رمزارز بیت کوین مختص کمک‌های مالی به مردم بود. همیشه سیاست‌های اقتصادی ارزهای دیجیتال موجب می‌شد که همه فعالیت‌ها در جهت سود مردم حرکت کند. در صورتی ایجاد یک رویداد یکی از جایگزین‌های خوب برای سیستم مالی سنتی رمزارزها می‌باشند. پس در پی این نظریه موج تازه‌ای از عضویت در این صنعت شکل می‌گیرد (الکساندر لوتسکویچ – CEX. IO).

۱۱. شرکت بلک راک (BlackRock) ETF را تایید کرد

همراه با اینکه شرکت بلک راک ETF بیت کوین را تایید کرد، تعداد زیادی از مردم به حوضه ارزهای دیجیتال روی آوردند. به این ترتیب مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال قفل می‌گردد. با توجه به اینکه صرافی کوین بیس عملکردی قیمت گذار و نهادی حضانتی دارد، دیگر نباید استرس مسدود شدن درگاه‌های فیات_ارز دیجیتال آمریکا داشت. به این روال تمام موارد درمورد تعیین قانون تا حدود زیادی در این صنعت ازبین می‌رود (تیموتی انکینگ– Digital Capital Management).

12. گسترش بهره گرفتن از هوش مصنوعی همراه با اینترنت اشیا

تاکید متخصصان روی تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت همواره مطرح است. با گسترش دیتاست‌ها و آموزش‌های ماشینی همراه کامپیوترهای قوی  در مقیاس‌پذیری تمام دنیا را به سمت هوش مصنوعی جذب می‌کند. خیلی از این فناوری‌ها نشانه‌هایی از انقلاب چهارم صنعتی در نظر می‌گیرند. با این وجود هوش مصنوعی با سرعت بالای رشد خود چندین عملکرد را ساخته است. با بررسی گزارشی که عنوانش وضعیت هوش مصنوعی در ۲۰۱۹ بود درمی یابیم پروژه‌هایی که در آن‌ها هوش مصنوعی به کار برده شده، ۵۰ درصد بیشتر سرمایه را به خود جذب می‌کنند. این عنوان با سروصدای زیاد باعث شد سناریوهای گسترده‌ای در اطراف هوش مصنوعی شکل گیرد. درنتیجه در هر شرکتی که گفته می‌شد هوش مصنوعی در آن دستی دارد یا عملکردی را با هوش مصنوعی موجب می‌گردد، رشد قابل توجه طرافداران را در پی داشت.

۱۳. ساخت ارزهای دیجیتال ملی در هر دولتی (CBDC)

با مشاهده ساخته شدن ارزهای دیجیتال شامل بانک مرکزی و یا ملی، باعث افزایش پذیرش در این حوضه می‌گردد. نتیجه این نوع پذیرش موقعیت‌های تازه رو به دنیای رمزارزها وارد می‌کند (وینیتا راتی  – Systango).

۱۴. گسترش کیف پول‌ها و ویژگی‌های مورد علاقه کاربران

مردم با دیدن رابط‌های کاربری آسان بین کیف پول و پلتفرم‌های کریپتوکارنسی، جذب این حوضه می‌گردند. ویژگی‌هایی مثل دادن فرصت دوباره برای سرمایه‌گذاری تازه به همراه دیگر موارد مانند برنامه‌های دیفای (Defi) با افزایش آگاهی موجب افزایش کاربران رمزارزها می‌گردند (آروین کامسه– SoldOutNFTs).

۱۵. افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی به ارزهای دیجیتال

روند دیگری که می‌تواند باعث پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۵۰ شود، افزایش علاقه به پروژه‌های مرتبط با ارز دیجیتال از سوی سرمایه گذاران نهادی است.
یک نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی (Fidelity) نشان داده است که از ۴۴۱ سرمایه گذار نهادی مستقر در ایالات متحده، ۴۷ درصد آن‌ها بیان کرده‌اند که دارایی‌های دیجیتال، فناوری نوآورانه‌ای هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که بیش از ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان، دارایی‌های دیجیتال را دارایی‌های مطلوبی در نظر می‌گیرند و ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفتند که در آینده آماده سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتال خواهند بود.

جالبتر از همه، این واقعیت است که ۲۲ درصد از سرمایه گذاران نهادی در حال حاضر دارایی‌های دیجیتال دارند. اساساً، علاقه به ارزهای دیجیتال یا دارایی‌های دیجیتال از گروه پذیرندگان اولیه به مشاوران مالی، صندوق‌های پوشش ریسک و دفاتر خانوادگی که علاقه زیادی به به این صنعت دارند، انتقال یافته است. به عنوان مثال، شرکت جی پی مورگان، JPM Coin را با هدف تسهیل انتقال پول بین المللی در بین مشتریان نهادی صادر کرده است.


جمع‌بندی


در این مطلب بررسی کردیم که چه عواملی موجب پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال می‌شود؟! با وجود اینکه ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی به دست آوردند اما با این وجود خیلی از افراد هنوز اعتماد صددرصدی به این حوزه ندارند. همچنان، گزینه‌هایی برای ایجاد ریسک در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. در این مقاله از صرافی فراچنج با گزینه‌های پذیرش عمومی مردم به عضو شدن در دنیای رمزارزها پرداختیم.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل