اخبار ارز دیجیتال

ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دار خواهد بود؟

قیمت بیت کوین (BTC) در حال گذر از فاز اصلاحی است. تا به امروز نیز با رسیدن به قیمت ۶۰ هزار دلار بیش از ۱۸.۶٪ از اوج تاریخی (ATH) خود یعنی ناحیه $۷۳.۸۳۵، فاصله دارد.  این افت اخیر نشان دهنده یک کاهش ۸ درصدی در بازه هفتگی و ۱۲ درصد در طول یک ماهه اخیر است. قیمت بیت کوین با رسیدن به محدوده ۵۹ هزار دلار در شب گذشته به پایین‌ترین حد روزانه خود رسید. ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دار خواهد بود؟

راه‌اندازی معاملات اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ‌کنگ که پیش‌بینی می‌شد محرک بازار باشد، نتوانست انتظارات را برآورده کند و روحیه سرمایه‌گذاران را تضعیف کرد.

علاوه بر این افزایش نگرانی‌ها ناشی از رکود تورمی در ایالات متحده فشار سنگینی را بر دارایی‌های پرریسک، از جمله بیت کوین، وارد می‌کند. این مسئله باعث می‌شود کاهش قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد باشد..

آیا قیمت بیت کوین به ۴۲ هزار دلار خواهد رسید؟

قیمت بیت کوین در هاوینگ ۲۰۲۴ بر خلاف داده‌های تاریخی عمل کرد و پیش از آن به اوج تاریخی خود دست یافت. این مسئله باعث شد تا بسیاری از تحلیلگران به این باور برسند که اصطلاح قیمت قابل توجهی در انتظار بیت کوین است.

در حال حاضر نیز، قیمت بیت کوین ۱۷٪ کم‌تر از ATH خود در حال معامله است و بعد از هاوینگ که در ۱ اردیبهشت رخ داد ۷ درصد کاهش داشته است. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران معتقداند که این رمز از به احتمال زیاد تا محدوده ۴۰ هزار دلار ریزش دارد.

در این راستا، علی مارتینز، تحلیلگر برجسته (پلتفرم: X) سعی دارد تا با بررسی داده‌های تاریخی بگوید آیا بیت کوین تا زمان هاوینگ به سقف قیمت خود رسیده است یا خیر؟

این تحلیلگر برتر با اشاره به نمودارهای گلس نود (Glassnode) بیان می‌کند که با رسیدن قیمت به اوج تاریخی ۷۳ هزار دلار سود محقق شده آن به ۳.۲۵ میلیار دلار رسید. این سطح شباهت زیادی به روند صعودی سال ۲۰۲۱ دارد.

با این حال او هنوز منتظر تاییدیه‌های دیگری همچون تثبیت قیمت زیر قیمت تحقق یافته هولدرهای کوتاه مدت است. یعنی اگر تایید شود که قیمت به اوج خود رسیده به احتمال قوی بیت کوین به محدوده ۵۱.۵۳۰ و حتی ۴۲.۷۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

سناریوی تداوم روند صعودی:

با وجود اصلاح فعلی، Rekt Capital، یکی دیگر از تحلیل گران پلتفرم X، همچنان دیدگاه صعودی نسبت به بیت کوین دارد. او استدلال می‌کند که افت قیمت در حال وقوع با الگوهای تاریخی بازارهای صعودی پس از هاوینگ همخوانی دارد. Rekt Capital با مقایسه چرخه فعلی با هاوینگ‌های قبلی، مشاهده می‌کند که قیمت مسیری مشابه را دنبال کرده است. او معتقد است که BTC در حال حاضر در «محدوده انباشت مجدد» قرار دارد. روندی که به طور معمول قبل و بعد از هاوینگ اتفاق می‌افتد و زمینه را برای یک صعود بعدی فراهم می‌کند.

رکت کپیتال در ادامه توضیح می‌دهد که این محدوده با شکست ناحیه حمایت قیمت بعد چند هفته و حتی چند ماه به پایان خواهد رسید و قیمت تاریخی جدیدی از بیت کوین را شاهد خواهیم بود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه آخرین خط دفاع بیت کوین

از دیدگاه تکنیکال، قیمت بیت کوین در حال حاضر در ناحیه حمایتی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۱۰۰ روزه در $۵۹.۹۴۴ قرار دارد.

از دست دادن این سطح حمایتی باعث سقوط قیمت از سطوح فعلی خواهد شد. لذا نقدینگی تقاضا را پایین تر از این ناحیه به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه که در حال حاضر در ۵۱.۹۰۰ دلار قرار دارد، هدایت می‌کند. چنین حرکتی معادل ۱۵٪ کاهش نسبت به سطوح فعلی خواهد بود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه همچنین با منطقه حمایت افقی بیت کوین بین ۵۰.۰۰۰ و ۵۲.۰۰۰ دلار همسو است. حفظ این ناحیه حمایتی در ماه فوریه، پیش درآمد جهش ۴۲ درصدی قیمت به بالاترین رقم تاریخی آن بود.

جمع‌بندی:

اصلاح قیمت اخیر بیت کوین نشان‌دهنده تغییر احتمالی در جهت‌گیری بازار است. در حالی که برخی تحلیلگران اصلاح عمیق‌تر تا محدوده پایین $۴۰.۰۰۰ را پیش‌بینی می‌کنند، برخی دیگر با حفظ دیدگاه صعودی، این فاز را دوره تثبیت در چارچوب ساختار کلی صعودی بازار می‌دانند. با توجه به تحولات پویای بازار، رصد دقیق شاخص‌های کلیدی تکنیکال و تحلیل‌های کارشناسان برای عبور از نوسانات فعلی کمی دشوار خواهد بود.

تحلیل شما از روند بیت کوین چیست؟ ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دار خواهد بود؟ ِآیا این حرکات اصلاحی هستند یا اینکه مارکت در روند نزولی قرار دارد؟

farachange-admin

Recent Posts

لیست بهترین کیف پول‌های تون کوین برای ایرانی‌ها

بهترین کیف پول‌های تون کوین برای ایرانی‌ها کدام اند؟ تون کوین ارز دیجیتال بومی شبکه…

3 ساعت قبل

لوریج چیست؟ آشنایی با معنی leverage در بازار ارز دیجیتال

راه‌های مختلفی برای ترید کردن وجود دارد که به کمک آن بتوان برای خرید و…

1 روز قبل

علت رشد ناگهانی بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین بعد از ریزش‌های اخیر حدود ۷ درصد رشد را تجربه کرده است…

2 روز قبل

حساب اجاره ای ارز دیجیتال و خطرات چیست؟

در دنیای پیچیده ارزهای دیجیتال، ترفندهای کلاهبرداری ارز دیجیتال، روز به روز در حال افزایش…

4 روز قبل

فروش نات کوین | آموزش گام به گام برداشت نات کوین

طبق اخبار منتظر شده از سمت صرافی بایننس و تیم توسعه دهنده توکن نات کوین،…

5 روز قبل

نحوه شرکت در ایردراپ یک میلیون دلاری MYTH

پروتکل MYTH در حال برگزاری یک ایردرپ جدید است تا تعداد زیادی از توکن‌های خود…

1 هفته قبل