کسب درآمد از ارز دیجیتال

ساخت ارز دیجیتال جدید؛ در هفت گام ساده!

در سال های اخیر که ارزهای دیجیتال به مقبولیت عمومی بیشتری دست یافته اند، شاهد رمز ارزهای زیادی در این صنعت بوده ایم. به صورتی که در این دوره بسیاری از استارت آپ ها توانستند با ساخت ارز دیجیتال جدید و عرضه اولیه سرمایه های قابل توجهی را جذب کنند.

شاید تا به امروز برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه یک ارز دیجیتال کاملا جدید بسازیم؟ برای این کار چه شرایطی لازم است؟

ما برای پاسخ به این سوال این مطلب از فراچنج را به آموزش ساخت ارز دیجیتال جدید اختصاص داده ایم. بنابراین اگر علاقه مند به این حوزه هستید، نکات این مطلب می تواند نقطه شروع مناسبی برای شما باشد. با ما همراه بمانید…


ارزهای دیجیتال چرا ایجاد می شوند؟


تا به امروز نزدیک به 9 هزار ارز دیجیتال متنوع در سایت coinmarketcap به ثبت رسیده است. این عدد بزرگ از تعداد کل ارزهای فیات هم بیشتر است. به همین دلیل این سوال پیش می‌آید که چرا باید ارزهای دیجیتال ایجاد شوند؟

بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز در جهان شناخته می‌شود. در سال‌های اولیه این ارز بی‌همتا بود با گذشت زمان توسعه دهندگان دیگری به فکر رقابت با این ارز افتادند و وارد عرصه کریپتو شدند. در اثر این تلاش‌های ارزهای موفق دیگری توسط افراد سرشناس روی کار آمد. هر یک از این رمز ارزها ویژگی‌ها و اهداف خود را دارند.

به طور کلی ساخت رمز ارزها به همین محدوده خلاصه نشد و تا امروز توسعه دهندگان زیادی برای ایجاد ویژگی‌های خاص در دنیای مالی اقدام به ساخت رمز ارزهای مختلف کردند.

قطعا این چرخه به همین جا ختم نخواهد شد و هنوز هم شاهد ظهور ارزهای جدید خواهیم بود. تا به این جا می‌توان تنها دلیل ایجاد ارزهای جدید را رسیدن به موفقیت و کسب جایگاه بیت کوین دانست.


مراحل ساخت ارز دیجیتال جدید


چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟ اگر قصد ساخت یک ارز دیجیتال جدید را دارید، اول از همه باید بگوییم که این کار بدون داشتن دانش فنی امکان‌پذیر نیست. اما اگر اطلاعات لازم را داشته باشید با یک مسیر راه ساده می‌توانید به راحتی اقدام به ساخت ارز دیجیتال جدید کنید.

در ادامه این مراحل را به صورت گام به گام بررسی می‌کنیم:

۱-ابتدا پلتفرم بلاکچین مناسب را برای ساخت توکن انتخاب کنید:

برای ایجاد یک توکن، باید بلاکچینی را انتخاب کنید که بتوانید ارز دیجیتال را روی آن ایجاد یا منیت کنید. در بین همه بلاکچین‌های موجود بایننس اسمارت چین و اتریوم گزینه‌های محبوب‌تری هستند. اما زنجیره‌های جانبی هم همانند سولانا هستند که می‌توانند ایده خوبی برای شروع کار باشند.

اما اگر می‌خواهید کوین بسازید، نیاز به یک بلاکچین اختصاصی دارید. لذا برای داشتن بلاکچین اختصاصی باید به فکر استخدام یک فرد فعال در این حوزه باشید.  بنابراین همه چیز بستگی به هدف شما و نوع ارز دیجیتال دارد.

در جدول زیر، لیست بلاکچین هایی که می‌توانید از آن ها برای ساخت ارز دیجیتال جدید استفاده کنید آورده شده است.

Ethereum/اتریوم

(Waves (WAVES/ویوز

Hyperledger Fabric/هایپر لجر

NEM/نم

IBM blockchain/آی بی ام

(Nxt (NXT/ان اکس تی

HydraChain/هایدرا چین

BlockStarter/بلاک استارتر

BigChainDB/بیگ چین دی بی

EOS/ایاس

Quorum/کروم

IOTA/آیوتا

CoinList/کوین لیست

MultiChain/مولتی چین

Openchain/اپن چین

Chain Core/چین کر

۲-مکانیسم اجماع را مشخص نمایید:

بنابراین اگر بلاکچین اختصاصی خود را می‌سازید، حتما از مکانیزم اجماع استفاده کنید. این مکانیسم مشخص می‌کند که شرکت کنندگان در شبکه چگونه تراکنش‌ها را تایید می‌کنند. (توضیح: مکانیسم اجماع فرآیندی است که برای رسیدن به یک توافق مشخص مورد استفاده می‌شود.)

اغلب شبکه‌های بلاکچینی از مکانیسم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake)  استفاده می‌نمایند. چرا که به سخت‌افزار کم‌تری می‌خواهد و در عین حال تنوع بالایی دارد.

۳-طراحی معماری بلاکچین (برای ایجاد کوین):

اگر قصد ساخت ارز دیجیتال در دسته کوین‌ها را دارید، نیاز به طراحی معماری بلاکچین دارید.

اما قطعا برای مبتدیان این سوال پیش می‌آید که معماری بلاکچین چیست؟!  این مرحله، یک گام جذاب و در عین حال پر چالش است. برای این منظور شما باید در ابتدا هدف را تعریف کنید. بعد از آن مشخص کنید که بلاکچین شما از نوعی است. سپس الگوریتم را مشخص نمایید. با انجام این مراحل حالا باید تعیین کنید ساختار داده هابه چه صورت باشند و در کجا ذخیره شوند. مراحل بعدی نیز به ترتیب مربوط به امنیت، تعیین معیارهای کنترل دسترسی، مشخص کردن سیاست اجماع، برنامه ریزی برای مقیاس پذیری بلاکچین، پیاده سازی، تست و در نهایت بهینه سازی است.

4-فرآیند توسعه را شروع کنید:

اگر مراحل ذکر شده را پشت سر گذاشتید، حالا نوبت به این می‌رسد که توسعه را آغاز کنید. این فرآِند به طور کلی نیاز به داشتن یک تیم فنی دارد.

زمانی که شرایط لازم را فراهم آوردید، لازم است که پیش از ارائه همگانی بلاکچین از اینکه آیا آن شبکه به درسی کار می‌کند یا خیر، اطمینان حاصل کنید. بنابراین لازم است که از یک شبکه آژمایسی استفاده کنید.

با انجام این کار مطمئن خواهید شد که همه چیز مطابق با برنامه ریزی‌های انجام شده کار می‌کند یا خیر؟!

5-حسابرسی کدها را فراموش نکنید:

برای اینکه کدها را حسابرسی کنید می توانید از سایت هایی مانند Certik استفاده کنید. این سایت می توانند تمام کدهای بلاکچین و ارز ها را بررسی کند و وجود هر گونه آسیب پذیری را کشف و اعلام کند. بعد از آن می توانید یافته های را به صورت عمومی انتشار دهید و بر اساس آن عمل نمایید.

این مرحله برای شما به عنوان سرمایه گذار و یا خالق بلاکچین بسیار مهم است و ضمانت های لازم را فراهم می‌کند.

6-بررسی نکات قانونی را به یاد داشته باشید:

حالا که همه مراحل مهم را انجام داده‌اید و شبکه بلاکچین را راه اندازی کردید و آماده ساخت ارز دیجیتال هستید، بهتر است تا از یک مشاوره حقوقی خبره بخواهید تا پروژه را به طور کامل بررسی کند و بررسی کند که آیا پروژه‌تان نیاز به درخواست مجوز دارد یا خیر!

7-ارز دیجیتال را ایجاد (منیت) کنید:

فرقی نمی‌کند که مراحل ساخت توکن یا ساخت کوین را انجام داده اید. به هر حال در نهایت باید پروژه رمز ارز خود را منیت کنید. شیوه دقیق اینکار بر اساس توکنومیکس مشخص می‌شود.

برای درک بهتر:اگر پروژه‌تان عرضه ثابت دارد، معمولا باید از طریق قرار دادهای هوشمند و به صورت یکجا مینت شود.

توضیح مختصر توکنومیکس: به طور کلی این مورد مشخص می کند که نحوه عرضه توکن یا کوین به چه صورت است.


ساخت ارز دیجیتال جدید چه مزایا و معایبی دارد؟


ساخت ارز دیجیتال جدید قطعا مزایای زیادی دارد، اما هر فعالیتی قطعا معایب مخصوص به خود را نیز به همراه خواهد داشت. یکی از اصلی‌ترین مزایایی که ساخت ارز جدید دارد، امکان سفارشی‌سازی است. ساخت یک توکن و یا کوین به شما کمک می‌کند تا در صنعت کریپتو حرفه‌ای شوید و از اطلاعاتتان در سایر زمینه‌ها نیز استفاده کنید.

اما اگر بخواهیم به معایب این فعالیت اشاره داشته باشیم، می‌توان هزینه‌های زیاد و زمان بر بودن ساخت را مثال زد. همچنین، همانطور که گفتیم این فعالیت نیاز به دانش فنی زیادی دارد و بیشتر این دانش برای ساخت وایت پیپر استفاده می‌شود. موارد ذکر شده باعث می‌شود تا هر شخصی نتواند به راحتی اقدام به ساخت یک کوین و یا توکن نماید.


تفاوت توکن و کوین چیست؟



در آخر به این نتیجه می‌رسیم که:


همانطور که در مطلب گفتیم ساخت ارز دیجیتال پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. این فعالیت در ابتدا امکان دارد جذاب و سودآور به نظر آید، اما نباید چالش‌هایی که در مسیر وجود دارد را فراموش کرد.

به همین دلیل اگر قصد ساخت ارز دیجیتال جدید دارید، بهتر است ابتدا در رابطه با همه نکات و چالش‌هایی که وجود دارد تحقیق کنید.

نکته مهمی که باید در پایان یادآور شویم، سرمایه مالی است. باید بدانید پروژه‌های کریپتویی برای موفقیت نیاز به سرمایه زیادی دارند و در غیر این صورت به احتمالی خیلی زیاد پروژه‌تان در همان مراحل ابتدایی با شکست مواجه می‌شود.


پاسخ به سوالات متداول کاربران:


سوالات متداول کاربران درباره ساخت ارز دیجیتال جدید شامل موارد زیر است:

۱. چگونه می‌توانم یک ارز دیجیتال جدید بسازم؟

  • مراحل اساسی برای ساخت یک ارز دیجیتال شامل انتخاب هدف، الگوریتم اجماع، ساختار داده و توسعه کد هستند.

۲. آیا برای ساخت ارز دیجیتال نیاز به دانش فنی خاصی دارم؟

  • بله، ساخت ارز دیجیتال نیازمند به داشتن دانش فنی زیادی در زمینه بلاکچین، الگوریتم‌های اجماع و برنامه‌نویسی است.

۳. کدام الگوریتم اجماع مناسب تر است؟

  • انتخاب الگوریتم اجماع به اهداف شما بستگی دارد. Proof of Work (PoW) و Proof of Stake (PoS) از جمله الگوریتم‌های معروف هستند.

4. چطور می‌توانم ارز دیجیتال خود را به بازار عرضه کنم؟

  • برای عرضه ارز دیجیتال خود، باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ثبت‌نام کنید و بلوک‌های ارز خود را بر روی شبکه ارز دیجیتال عرضه کنید.
farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل