آموزش ارز دیجیتال

آیا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

در فضای ارزهای دیجیتال کابران زیادی به دنبال خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت هستند، اما آیا این امر امکان‌پذیر است؟ صرافی‌هایی که احراز هویت ندارند چقدر ایمن اند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان‌پذیر است، اما اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و ایمن برای فعالیت کاربران نیاز به احراز هویت دارند. چرا؟ دلیل این امر این است که، خرید ارز دیجیتال و فروش آن با خرید ارزهای معمولی متفاوت است. دلیل این تفاوت هم غیرقابل رهگیری بودن هست. این غیرقابل رهگیری بودن در واقع یکی از مزیت‌های ارزهای دیجیتال است اما گاهی باعث می‌شود تا برخی از کاربران از این ویژگی سوء استفاده کنند و از این شیوه برای جا به جایی پول‌های دزدی استفاده نمایند. به همین دلیل است که صرافی‌های ارز دیجیتال برای حفظ امنیت احراز هویت کاربران را الزامی کرده اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخی جامع‌تر به این پرسش بدهیم.


آیا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان پذیر است؟


در پاسخی کوتاه باید گفت بله! اما کدام صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش بدون احراز هویت دارند؟ در واقع اغلب صرافی‌هایی که نیاز به تایید هویت کاربر ندارند، صرافی‌های ارز دیجیتال غیر متمرکز اند. صرافی‌های غیر متمرکز فعالیت مشابهی با صرافی‌های متمرکز ندارند برای همین هم می‌توانند چنین قابلیتی را در اختیار کاربر قرار دهند.

به طور کلی در این راستا بهتر است بگوییم که صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر ایرانی، فعالیت شما را بدون احراز هویت محدود می‌کنند. دلیل آن مقابله با فیشینگ و کلاهبرداری است. پس شما هم سعی کنید تا از پلتفرم‌های مطمئن استفاده کنید. چرا که گاهی ممکن است که پلتفرم برای جذب کاربر، خدمات را به گونه‌ای ارائه دهد که در ابتدا سبب جلب توجه شود و پس از اعتمادسازی اقدام به کلاهبرداری نماید و شما هم اینگونه سرمایه خود را از دست بدهید.

اگرچه امروزه اکثر صرافی‌ها برای ارائه خدمات خود به کاربران مراحل احراز هویت را اجباری کرده اند. اما کاربران در صورت تمایل می‌توانند صرافی‌هایی را پیدا کنند و در آن‌ها اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت کنند. توجه کنید، همه چیز به خود شما بستگی دارد، اما با استفاده از یک پلتفرم نا معتبر و از دست دادن سرمایه راهی برای بازگشت وجود نخواهد داشت.


چرا باید در صرافی ارز دیجیتال احراز هویت کنیم؟


قطعا دلایل زیادی وجود دارد که صرافی‌ها کاربران را ملزم به احراز هویت می‌کنند، اما باید بدانید دلیل اصلی آن مقابله با پولشویی است. همانطور که پیش‌تر گفتیم با همه این موارد صرافی‌های زیادی هستند که خدمات خود را بدون نیاز به احراز هویت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما قبل از همه این‌ها خوب است که از خود بپرسیم آیا این روش سرمایه‌گذاری خطر آفرین است یا خیر؟

سایر دلایلی که باعث می‌شود احراز هویت در یک صرافی الزامی شود عبارت‌اند از:

  • حفاظت از دارایی و اطلاعات شخصی کاربران
  • رعایت قوانین و مقررات مالی
  • مدیریت ریسک و حفظ سرمایه

خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت چه خطراتی دارد؟


به طور کلی، خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت با ریسک‌های جدی همراه است. برای حفاظت از امنیت شخصی و مالی، توصیه می‌شود که از صرافی‌های با احراز هویت معتبر و مطمئن استفاده کنید و همچنین قوانین محلی و بین‌المللی را رعایت نمایید. برخی از خطراتی که خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت به همراه دارد، عبارت اند از:

1. پول‌شویی و تامین مالی تروریسم: بدون احراز هویت، امکان انجام معاملات مخفیانه و بدون ردیابی برای افرادی که به هدف پول‌شویی یا تامین مالی تروریسم هستند، وجود دارد.

2. کلاهبرداری و تقلب: در این حالت، افراد می‌توانند از حساب‌های مجهول برای انجام کلاهبرداری و تقلب در معاملات استفاده کنند. کاربران نیز به راحتی ممکن است درگیر کلاهبرداری شوند.

3. عدم امنیت حساب کاربری: بدون احراز هویت، امنیت حساب‌های کاربری در معرض خطر قرار می‌گیرد. حملات سایبری و دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها ممکن است به راحتی انجام شود.

4. نقض قوانین و مقررات: این نوع فعالیت‌ها ممکن است با قوانین محلی و بین‌المللی در تضاد باشد و موجب مشکلات قانونی برای کاربران و صرافی‌ها شود.

5. ریسک نوسانات بازار: بازار ارز دیجیتال به شدت نوسانات دارد و بدون احراز هویت، کاربران ممکن است به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و مدیریت ریسک ناپایداری را تجربه کنند که می‌تواند به ضررهای مالی شدید منجر شود.

6. عدم حفاظت از حقوق کاربران: بدون احراز هویت، حقوق و ضمانت های کاربران در معاملات و انجام تراکنش‌ها به شدت کاهش می‌یابد و کاربران از حقوق مقرراتی محروم می‌شوند.


اعتماد به صرافی بدون احراز هویت


صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت را فراهم می‌کنند، اغلب در تلاش‌اند تا ناشناس ماندن تراکنش‌ها حفظ شود. سرمایه گذاران باید اعتماد بسیار بالایی به این صرافی‌ها داشته باشند تا سرمایه خود را به آن‌ها انتقال دهند.

این صرافی ها اغلب سعی می‌کنند، با ارائه یک سیستم بدون نیاز به اعتماد، جامعه خود را گشترش دهند و اعتماد کاربران را جلب کنند. با این حال شما نباید به راحتی به این پلتفرم ها اعتماد کنید. توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، تحقیقات کافی را انجام دهید و سپس بستر معتبر را انتخاب کنید.


کدام صرافی ها نیاز به احراز هویت ندارند؟


در زیر به معرفی چند صرافی بدون احراز هویت برای کاربرانی که به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت هستند، می‌پردازیم:

1. کوکوین (KuCoin):

این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد که بدون تکمیل فرآیند احراز هویت به راحتی و در سریعترین زمان ممکن به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بپردازند.  برای حساب‌های بدون احراز هویت، محدودیت برداشت به اندازه ۱ بیت کوین وجود دارد.

2. کراکن (Kraken):

این صرافی یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب سرمایه‌گذاران است. برای شروع معامله در این صرافی، تریدرها نیاز به ارائه برخی از اطلاعات به عنوان احراز هویت دارند، اما این اطلاعات شامل شماره شناسنامه و ملی نمی‌شود.

3. مکسی (MexC):

این صرافی در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند به فروش تتر بدون احراز هویت بپردازند. برای برخی از تراکنش‌ها، اطلاعاتی از کاربران می‌خواهد، اما برای شروع معامله احراز هویت ضروری نیست.

4. بای بیت (ByBit):

در حال حاضر، کاربران برای راه‌اندازی حساب در این صرافی نیازی به احراز هویت ندارند. برای برداشت رمزارز، محدودیت ۲ بیت کوین وجود دارد.

5. یونی‌سواپ (Uniswap):

یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال، که تریدرها برای شروع خرید و فروش تتر بدون احراز هویت تنها نیاز به کیف‌پول اتریوم خود دارند.


پاسخ به سوالات متداول کاربران درباره خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت


آیا خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

بله، برخی از صرافی ها این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند.

کدام صرافی ها خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت را در اختیار کاربران قرار می دهند؟

دو مورد از معتبر ترین این صرافی ها عبارت اند از: کوکوین و یونی سواپ

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

برای احراز هویت در سایت صرافی، کافیست در سایت ثبت نام کنید و سپس اطلاعات خود که شامل، نام، نام خانوادگی، نام پدر و اطلاعات آدرس و موارد این چنینی است را تکمیل کنید.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل