امروزه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این رابطه افراد برای ورود به بازار باید اطلاعات جامعی داشته باشند چرا که در غیر این صورت متحمل ضرر‌های بزرگی خواهند شد. به همین دلیل توسعه دهندگان این بازار شرایطی را فراهم آورده‌اند که افراد مبتدی بتوانند از طریق آن به یادگیری بازارهای مالی بپردازند. این شرایط شامل اکانت‌های مجازی و یا دمو است که از طریق آن معامله گران می‌توانند با پول غیر واقعی در بازار فعالیت کنند و استراتژی خود را بیابند. در کنار این حساب‌ها فضایی برای کسانی که می‌خواهند با سرمایه‌شان معامله کنند نیز وجود دارد که به آن حساب واقعی و به محیط آن لایو ترید گفته می‌شود.

لایو ترید چیست؟ چه زمانی می‌توانیم از حساب دمو به حساب ریل برویم؟ تفاوت پپیر تریدنگ و لایو تریدینگ چیست؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که افراد در این حوزه با آن مواجه اند. لذا با توجه به اهمیت بالای این موضوع در این مطلب از مجله فراچنج به بررسی این موضوع می‌پردازیم و به همه سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

لایو ترید چیست؟

به روشی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال که در لحظه و با پول واقعی انجام می‌شود، لایو ترید (Live Trading) می‌گویند. معامله گر در اکانت لایو  این توانایی را دارد، تا از پلتفرم‌های تجاری گوناگون برای تحلیل و تجزیه اطلاعات بازار، به صورت آنی بهره ببرد.

زمانی که شروع به معامله در بازارهای زنده می‌کنید، از ریسک صفر در حساب‌های دمو با ریسک پول واقعی مواجه می‌شوید. اما در حین تلاش برای کسب درآمد از تفاوت قیمت در معاملات زنده، با نوسانات روزانه نیز مواجه خواهید شد. بنابراین ابتدا این اطمینان را حاصل کنید که در طول تمرین در حساب‌های دمو دانش قابل توجهی کسب می‌کنید. در این راستا همیشه آموزش‌های خود را به یاد داشته باشید و سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. تجارت در پلتفرم‌هایی مانند فارکس و یا ارزهای دیجیتال می‌تواند سودآور باشد، اما تنها در صورتی که در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی را کسب کرده باشید. بنابراین لایو ترید، حساب تجاری آنلاینی است که در آن شما می‌توانید با سرمایه‌تان و با پول واقعی به خرید و فروش سهام‌های مختلف بپردازید.

دلایل اینکه باید از لایو تردینگ استفاده کنیم چیست؟

در ادامه دلایل انتخاب مردم از لایو ترید را به همراه یکدیگر بررسی می‌کنیم:

فرصت بهره‌مندی از تغییرات بازار:

یکیاز ویژگی‌هایی که موجب جذب کاربران یادی به این سو می‌گردد، زمان‌های استفاده از بازار است. این جریان به تریدرها اجازه می‌دهد تا با سرعت به تغییرات بازار واکنش نشان داده و به طریق استفاده از ابزارهای تحلیلی و اطلاعات موجود، میزان سود بیشتری بدست آورند.

دسترسی به ابزارهای تحلیلی:

به کمک بهره بردن از پلتفرم‌های لایو ترید، تریدرها می‌توانند خیلی آسان از ابزارهای تحلیلی فوق العاده حرفه ایی استفاده کنند. این ابزارها مواردی مانند اخبار بازار، آمارهای بازار، اطلاعات تاریخی و نمودارهای تحلیلی است. تمام این موارد می‌تواند، کمک بزرگی به تریدرها برای انجام تصمیمات بهتر در ترید انجام دهد.

یادگیری و به‌روزرسانی مداوم:

در لایو ترید این امکان برای تریدر بوجود می‌آید تا به صورت پی در پی از تجربه‌ها و نظرات تریدرهای دیگر آموزش ببینند و مدام به روزرسانی گردند. همینطور با دیدن چگونگی عملکرد تریدر ها، نظریه‌های نوین و پر سودی را برای خود کشف کنند. تریدرها راه و روش ترید را با مقایسه و مشاهده‌ی دیگر تریدرها آموزش دیده و حرفه‌ای می‌گردند.

روش استفاده از لایو ترید چیست؟

برای اینکه لایو ترید را استفاده کنید واجب است از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی که به بازار ارزهای دیجیتال مرتبط است، اتصال یابید. بعد از اینکه حساب کاربری خود را به وجود آوردید، دسترسی شما به لایو ترید تکمیل می‌گردد.

در لایو ترید، کاربران این اجازه را دارند تا با مابقی معامله گران در یک شرایط زنده و در یک زمان اتصال برقرار کنند. در نتیجه با مشاهده روند و رفتار بازار به همراه بررسی نمودارها و داده‌ها کاربران می‌توانند، بهترین تصمیم گیری را در جهت خرید و فروش رمز ارزها داشته باشند.

برای شرکت در یک لایو ترید، اولین کار پیوستن به یک اتاق تجارت است. داخل این اتاق گروهی قرار دارند که به وسیله یک شرکت تجاری یا فرد معامله‌گری با هدف معامله و تعامل با معامله گران دیگر بوجود آمده اند. با اتصال به یک اتاقک تجاری، می‌توانید با دیگر افراد، تجزیه و تحلیل، تجربه‌ها و نکته‌های مهم را عنوان کنید و در کنار معامله گران دیگر معاملات خودتان را انجام دهید.

شما می‌توانید تا در هر زمان نمودارها و اطلاعات بازار را با هدف یافتن بهترین روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشاهده و بررسی کنید. در لایو ترید با دیدن تحلیل داده‌ها و رفتار بازار می‌توانید، سود بیشتر همراه تصمیم گیری‌های بهتری را داشته باشید.

مزایا و معایب لایو تریدینگ

نقاط قوت:

  • شما می‌توانید تصمیمات خود را بدون توجه به نظر طرف مقابل اتخاذ کنید.
  • در حالی که سهام ممکن است به سرعت سود قابل توجهی برای شما به ارمغان نیاورد، سود سهام در طول زمان به شما پاداش می‌دهد.
  • مهم‌ترین مزیت ترید لایو این است که سود شما پول واقعی است. اما از حتما در ابتدای مسیر از معاملات بزرگ خودداری کنید. زیرا عملکرد گذشته شما در یک پلتفرم معاملات کاغذی نمی‌تواند شما را کاملا برای کسب درآمد در بازارهای پول واقعی آماده کند.

نقاط ضعف:

  • برخلاف تجارت کاغذی یا پیپر تریدینگ، تجارت زنده می‌تواند باعث اعتیاد شود، به خصوص اگر در کسب سود موفق باشید.
  • استفاده از حساب کاربری تجاری بسیار استرس‌زا است. شما باید تصمیمات سریع اما هوشمندانه‌ای بگیرید که جایی برای خطا نداشته باشد.
  • به یاد داشته باشید، همان طور که می‌توانید پول در بیاورید، پس می‌توانید آن را هم از دست بدهید. تجارت کاغذی شامل هیچ ریسک یا سودی نیست، اما با تجارت زنده ناموفق، اگر مراقب نباشید، پول زیادی را از دست می‌دهید.

چه زمانی و چگونه از حساب دمو به لایو تریدینگ برویم؟

۱)با معاملات کوچک شروع کنید

شما به ناچار اولین (چند) حساب تجاری خود را از دست خواهید داد بنابراین مهم است که با پولی که می‌توانید از دست بدهید، معامله کنید. در عین حال باید مطمئن شوید پولی که از دست می‌دهید ارزشش را دارد. این بدان معناست که می‌دانید چه چیزی را از دست می‌دهید و چه کاری می‌توانید برای متوقف کردن آن انجام دهید. از دست دادن پول بدون یادگیری درس، هدر دادن پول و زمان شما است و شما را برای مدت طولانی در این حلقه نگه می‌دارد.

۲)از سرمایه عاطفی خود محافظت کنید

قبلا گفتیم، اما خیلی مهم است که شما واقعا به این نکته برسید: شما به ناچار در سال اول پول خود را از دست خواهید داد، اما حفاظت از سرمایه عاطفی شما حتی مهم‌تر است. تاجری که انگیزه خود را از دست می‌دهد، تفریح و هیجان برای تجارت بیش از حد منفی و ناامید می‌شود، به احتمال زیاد به طور کامل از تجارت دست می‌کشد. مطمئن شوید که می‌توانید با وجود شکست‌ها نیز انگیزه‌های خود را حفظ کنید. انتظارات غیر واقعی از خود نداشته باشید و خیلی به خودتان سخت نگیرید. از این فرآیند لذت ببرید.

۳)روی پول تمرکز نکنید

شما پول در نمی‌آورید بنابراین مهم است که در مراحل اولیه به عنوان یک تاجر روی چیزهای درست تمرکز کنید. اولویت‌های اصلی شما باید ایجاد نظم و انضباط، اعتماد به قوانین و سیستم خود، ایجاد یک روال تجاری قوی و ایجاد علاقه به تجارت باشد. این موارد در کنار رویکرد مدیریت پول قوی و محافظه کارانه، باعث می‌شود که در ابتدا پایه محکمی برای خود بنا کنید که بعدا بتوانید از آن استفاده کنید. پس از بازار درس بگیرید..

سوالات متداول در رابطه با لایو ترید

حساب لایو ترید چیست؟

یک حساب ترید زنده یا واقعی به یک معامله‌گر اجازه می‌دهد تا با استفاده از پول واقعی به بازارهای مالی دسترسی داشته باشد و در معاملات آن‌ها شرکت کند. در یک حساب تجاری زنده می‌توانید به بازارهای مالی مختلف از جمله ارزهای دیجتال، فارکس و بورس دسترسی داشته باشید.

چه زمانی باید یک حساب لایو ترید ایجاد کنیم؟

تنها زمانی که استراتژی دارید، با آن احساس سودمندی می‌کنید و به درک کامل از ابزارها و شاخص‌های تحلیل رسیدید می‌توانید یک حساب لایو ایجاد کنید.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل