چرا ۳۵% از پروژه‌های کریپتویی از سال ۲۰۲۱ محصول جدیدی ارائه ندادند؟

چرا ۳۵% از پروژه‌های کریپتویی از سال ۲۰۲۱ محصول جدیدی ارائه ندادند؛ سرمایه‌‌ی شما در امان است؟. جالب است بدانید، طبق بررسی‌ها و تحقیقات جدید حدود ۳۵ درصد از پروژه‌های کریپتو از سال ۲۰۲۱ هیچ محصول جدید را راه اندازی نکرده اند. از این میان تنها ۵ درصد از پروژه‌ها طی ۲ سال به تناسبات محصول در بازار دست یافته اند. اتریوم در این بین یک ارز پیشتاز است و در مقابل پروژه‌های بایننس چین (BNB) دارای نرخ شکست ۳۰ درصد هستند.

خلاصه آنچه که بررسی خواهیم کرد:

  • طبق بررسی‌ها بیش از یک سوم پروژه‌های کریپتوی از سال ۲۰۲۱ با وجود رشد قابل توجه در بازار، محصول جدیدی را ارائه نداده اند.
  • تسلط اتریوم بر اکوسیستم لایه ۱.
  • قرار داشتن پروژه‌های BNB در بالاترین نرخ خطر شکست.

علاقه‌ی سرمایه‌گذار در مقابل موفقیت پروژه

اگر به گذشته بازار نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که در سال ۲۰۲۱ صنعت ارز دیجیتال بسیار مورد توجه بود و رشد قابل قبولی را هم تجربه کرد. در همین مسیر نزدیک به ۸۰۰ شرکت به ارزش حدودی۲.۶میلیارد دلار سرمایه جذب کرد. با این وجود، گزارش منتشر شده از شرکت Lattice حاکی از آن است که حدود یک سوم از این پروژه‌ها موفق به ارائه محصول جدید نشدند. با کمال تعجب، علاقه معامله گران و سرمایه گذاران با موفقیت شرکت رابطه مستقیم و همخوانی نداشته است. چرا که سرمایه گذاران پروژه‌های لایه‌های کاربردی را ارجح می‌دانند. لذا در این مسیر تا به امروز تیم‌های CeFi و Infra کشش بیشتری داشته اند.

ارائه محصول کریپتویی چه چالش هایی را به همراه دارد؟

از پروژه‌های تامین شده کریپتویی، تنها حدود ۵ درصد از آن‌ها بعد از ۲ سال توسعه توانستند به تناسب محصول با بازار (PMF) برسند. ۷۰ درصد از پروژه‌ها نیز محصول مشابهی را با شبکه اصلی ارسال کردند. حدود ۲۰ درصد از پروژه‌ها نیز توقف پیدا کردند و این گونه بود که تقریبا ۹۰ درصد از پروژه‌ها در شبکه زیر ساختی با موفقیت اجرا شدند؛ اما اکثر پروژه‌های دیفای، وب ۳ و کانسومر با مشکل مواجه شدند و کمتر از ۷۵ درصد از آن‌ها توانستند به شبکه اصلی راه پیدا کنند. اغلب پروژه‌های گیم نیز می‌شود گفت ۷۰ درصد از راه اندازی توکن‌ها را بر عهده داشتند، در پیدا کردن PMF با مشکل و چالش مواجه بودند.

خطرات و تسلط اکوسیستم

این گزارش و بررسی حاکی از تسلط اتریوم در اکوسیستم لایه یک است. در صورتی که متقابلا پروژه‌های BNB با ۳۰ درصد بیشترین میزان شکست را تجربه کردند. در این بین ارز دیجیتال سولانا (SOLANA) توانسته عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. ۷۵ درصد از تیم‌ها  نیز محصولات خودشان را به شبکه اصلی ارائه دادند. پولکادوت هم با عدد تقریبی ۶۲ درصد پس از سولانا موفقیت داشته است. به طور کلی می‌توان گفت ۵۰ درصد از پروژه‌ها یک توکن را راه اندازی کرده‌اند که در این بین پروژه‌های بازی با ۷۰ درصد پیشرو اند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش کل قفل شده در تمام پروتکل‌ها از ۱۵.۳ میلیارد دلار در ماه ژانویه به ۱۷۵ میلیارد دلار تا نزدیکی ماه نوامبر افزایش پیدا کرد. علی رغم این رشد قابل توجه در طی چند ماه، نکات این گزارش که چرا ۳۵% از پروژه‌های کریپتویی از سال ۲۰۲۱ محصول جدیدی ارائه ندادند، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در صنعت کریپتوکارنسی را روشن می‌نماید. داده‌های ارائه شده از منابع شخص اول، Messari (قبلا Dove Metrics) و Crunchbase به دست آمده است.

منبع:

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل