سولانا یک پروژه در حوزه صنعت بلاک‌چین است که خیلی زود توانسته خود را در بین صرافی‌های زیادی به محبوبیت برساند. سولانا توانایی‌های زیادی در این حوزه دارد مثلاً قدرت پردازش هزاران تراکنش به طور همزمان در هر ثانیه را دارد. همین ویژگی‌ها باعث شده تا بتواند یک گزینه فوق العاده برای تریدرها باشد. ما در این مطلب قصد داریم تحلیل تکنیکال سولانا را بررسی کنیم و پیش‌بینی کنیم که در آینده چه حرکاتی خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال سولانا

اگر نمودار قیمتی سولانا را در نظر بگیریم طی هفته گذشته به سمت محدوده PRZ، ۱۴۶ دلاری استاتیک حرکت کرد و بعد از آن مجدداً به سمت کف کانال برگشت. قیمت ۱۴۰ دلار که میانگین متحرک نمایی قیمت سولاناست، باعث شد تا این ارز روند صعودی خود را متوقف کند و قیمت آن دچار ریزش شد. با وقوع این ریزش احتمال می‌رود که قیمت سولانا تا سطح ۱۱۰ دلار هم سقوط کند.

در مسیر ریزش سولانا ۲ حمایت مهم ۱۱۰ دلار و ۹۲ دلار وجود دارند. اگر احساسات منفی در سولانا تقویت شود ممکن است که واکنش نسبتاً کمی به حمایت اول ۱۱۰ دلار نشان دهد ولی نتواند آن را حفظ کند.   در این صورت سولانا بعد از یک واکنش کوتاه مدت به حمایت ۱۱۰ دلار کف حمایتی خود را شکسته و تا ۹۲ دلار هم سقوط خواهد کرد.

کندل هفتگی هفته قبل سولانا که درست روی مقاومت میدل رنج قرار داشت، باعث شد یک سیگنال نزولی برای ارز سولانا صادر شود. حالا در ابتدای هفته جاری با کاهش قیمت سولانا این سیگنال نزولی تایید می‌شود. این احتمال وجود دارد که در تحلیل تکنیکال تایم فریم هفتگی و میان مدت حس ترس طرز غالب شود و باعث ریزش بیشتری شود. زیرا بررسی نمودار سولانا در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد بعد از اینکه این ارز تا ۶۷ دلار پامپ شد وارد یک کانال صعودی شد. سولانا در مسیر این کانال صعودی تا سقف ۲۱۲ دلار پیش رفت و بعد از آن دچار سقوط شد. با این سقوط کف کانال صعودی خود را شکست و تا محدوده ۱۹۳ دلار پولک کرد. به نظر می‌رسد که سولانا به کف کانال صعودی خود پولبک کرده و باید منتظر لمس کردن تارگت‌های نزولی آن باشیم.

نتیجه گیری

به طور کلی تحلیل تکنیکال سولانا در میان مدت و تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که انتظار ریزش بیشتری برای این ارز را داریم و به احتمال زیاد تارگت‌های نزولی بیشتری را برای میان مدت داشته باشیم.

وحیده حسن زاده

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل