اخبار ارز دیجیتال

سقوط 99 درصدی میم کوین‌های سولانا

با حمایت افراد مشهور و سلبریتی‌ها، میم‌کوین‌های بسیاری بر روی شبکه سولانا راه‌اندازی شده‌است. با این وجود طبق داده‌های موجود، شاهد سقوط 99 درصدی میم کوین‌های سولانا بودیم. در ادامه به بررسی دلیل این افت قیمت‌ها می‌پردازیم.

خلاصه خبر به شرح زیر است

  • در کمتر از یک ما میم کوین‌های مبتنی بر شبکه سولانا 73 درصد سقوط کردند.
  • صرفا بخاطر تبلیغات یک شخص مشهور در ارزهای دیجیتال، معامله‌گران نباید سرمایه‌گذاری کنند.

سقوط 99 درصدی میم کوین‌های سولانا

طبق گزارش کوین تلگراف، میم کوین‌های بسیاری با الهام از شخصیت‌های متفاوت در ماه گذشته بر روی شبکه سولانا راه‌اندازی شدند. این میم کوین‌ها به رشد و قیمت سولانا کمک کردند. اما باعث شدند تا سرمایه معامله‌گران به باد برود. برای مثال، برخی از میم کوین‌ها با نام افراد مشهور هستند یا به وسیله آن‌ها تبلیغ شدند. اما بیشتر آن‌ها در مدت کوتاهی 99 درصد سقوط کردند.

برای مثال فیفتی سنت (Cent 50)، اندرو تیت (Andrew Tate)، ایگی آزالیا (Iggy Azalia) و بارون ترامپ (Barron Trump) برخی از افراد مشهور هستند که میم کوین‌ها را تبلیغ می‌کنند. حتی برخی از افراد مشهور ایرانی نیز میم کوین‌های بی نام و نشان را تبلیغ می‌کنند.

با این وجود طبق گزارشات بدست آمده 30 توکن که توسط افراد مشهور تایید شده، 73 درصد سقوط داشته‌اند. جالب است که تمامی آن‌ها در ژوئن یعنی خرداد ماه راه‌اندازی شده بودند.

Slorg، تحلیلگر ناشناسی عملکرد میم کوین‌ها را در روزهای گذشته بررسی کرد. او گفت که تعداد کمی از میم‌کوین‌هایی که توسط سلبریتی‌ها معرفی شدند، توانستند 25 درصد ارزششان را حفظ کنند. بقیه آن‌ها سقوط کردند.

«د قیقا نیمی از آن‌ها بیشتر از ۹۹ کاهش یافته‌اند و ۷ میم کوین دیگر بیشتر از ۹۰ درصد سقوط کنند. بگذارید گوشزد کنم که فقط یک ماه از عمر این توکن‌ها می‌گذرد.»

بازار بیشتر میم کوین‌ها دستکاری شده و در آخر رها می‌شوند. در اکثر موارد این سلبریتی‌ها پاسخگوی تبلیغات خود نیستند. به‌عنوان مثال، خواننده مشهور، واکا فلوکا در تبلیغ Flocka شرکت کرد. او در واکنش به نقش خود در ضرر سرمایه‌گذاران بیان کرد:« مدیران قبلی من پروژه‌هایی را به من معرفی می‌کرد که به نظر واقعی می‌رسیدند. با این حال آن‌ها به حرف‌هایشان عمل نکردند. من اکنون تحقیقات خودم را انجام می دهم.»

سرمایه‌گذاران بسیاری میلیون‌ها دلار از دست دادند و نمی‌دانند که چکار باید بکنند. از این رو معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال پیش از خرید باید بر روی توکن‌ها تحقیق کرده و تنها به صحبت‌های افراد مشهور اکتفا نکنند.

زهرا موحدی

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

2 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

2 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

2 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل