اصطلاحات و مفاهیم پایه

بازار گاوی (Bullish Market) چیست؟ ؛ چگونه در این بازار معامله کنیم؟

روند بازار ارزهای دیجیتال شامل دو نوع حرکت کلی و اساسی است که به آن‌ها روند نزولی و روند صعودی می‌گوییم. برای تشخیص روند بازار پیش از هر چیزی لازم است تا اطلاعات کاملی درباره تحلیل تکنیکال داشته باشیم و بتوانیم جدول و چارت هر رمز ارز را به صورت کامل بررسی کنیم. اما باید در این زمینه در رابطه با بازار گاوی و بازار خرسی هم اطلاعات داشت و بدانیم که هر یک از این بازرها چه ویژگی‌هایی دارند تا بتوانیم در مارکت فعالیت بهتری داشت و به سودهای قابل توجه رسید.

بازار گاوی در ارز دیجیتال زمینه فعالیت را ساده‌تر می‌کند. به طور کلی روند صعودی کار را برای تجارت نسبتا ساده می‌کند. چرا که در شرایط مطلوب بازار گاوی حتی معامله گران بی‌تجربه و خرد نیز می‌توانند به سودهای خوبی دست یابند و عملکرد مناسبی داشته باشند. با این وجود درک چگونگی روند در تصمیم گیری‌های ما بسیار اثر گذار است.

این مطلب از فراچنج را به این مطلب اختصاص می‌دهیم که بازار گاوی چیست و چگونه باید از آن سود کسب کنیم؟ پس با ما همراه باشید.


بازار گاوی  یا Bullish Market چیست؟


هنگامی که بازار ارزهای دیجیتال رو به رشد است و مارکت روند صعودی دارد در اصطلاح به آن بازار گاوی می‌گوییم. سوال این است که چرا به این بازار گاوی می‌گوییم؟ آیا گاو‌ها شباهتی به سرمایه گذاران دارند؟ به طور کلی گاوی بودن بازار نمادی از سرمایه گذارانی است که اعتقاد دارند روند رو به رشد است و قیمت با افزایش مواجه خواهد بود. از این اصطلاح در همه بازارها از جمله ارز دیجیتال، فارکس، اوراق بهادار و هر بازار مالی دیگری استفاده می‌شود. در ادامه این بخش به طور مفصل به بررسی این اصطلاح می‌پردازیم:

درک مفهوم بازار گاوی:

مشخصه اصلی که این بازار دارد، خوش بینی، اعتماد به روند و انتظار به صعود قیمت برای طولانی مدت است. به طور کلی راه مشخصی برای اینکه تشخیص دهیم بازار در چه شرایطی قرار دارد وجود ندارد. اما شاید رایج‌ترین تعریف را برای تشخیص بازار اینگونه بتوان بیان کرد: زمانی که ۲۰ درصد از قیمت ارزهای در صعودی با بیش از ۲۰ درصد قرار گرفته باشند بازار را می‌توان مارکت گاوی دانست. درست است که معامله‌گری در این شرایط بسیار ساده‌تر است اما تشخیص بازار گاوی امری بسیار دشوار محسوب می‌شود.

نکته: به یاد داشته باشید زمانی که از یک بازار گاوی صحبت می‌کنیم، باید پیش از روند صعودی یک روند نزولی در بازار حاکم بوده باشد. علاوه بر این این بازار اغلب برای مدت چند ماه و حتی چند سال می‌تواند به طول بیانجامد. روندهای بلند مدت معمولا اعتبار بیشتری نسبت به روندهای کوتاه مدت دارند و این روندها هستند که تعیین کننده بازار اند.

ویژگی‌های بازار گاوی:

بازار گاوی اغلب در یک موقعیت اقتصادی مطلوب اتفاق می‌افتد. چنین بازاری با رشد شاخص‌های مهمی همچون افزایش رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش نرخ بیکاری و همچنین کاهش نرخ تورم همراه است. در این دوره به دلیل افزایش ارزش دارایی‌های مختلف اعتماد سرمایه گذاران به بازار افزایش پیدا می‌کند و همین مسئله قدرت خریداران را افزایش می‌دهد. همچنین در این بازار ها معمولا میزان عرضه اولیه نیز با افزایش همراه خواهد بود.


بازار گاوی و خرسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟


بازار خرسی به مفهوم روند نزولی مارکت و بازار گاوی به معنای صعود است. بنابراین این دو اصطلاح دقیقا در تقابل یکدیگر هستند. در روند‌های خرسی مارکت و قیمت‌ها دائما کاهش پیدا می‌کنند در صورتی که در روندهای گاوی قیمت‌ها دائما افزایش پیدا می‌کنند. در واقع در  زمانی که مارکت گاوی است میزان تقاضا زیاد است، اما زمانی که مارکت خرسی است تقاضا به شدت افت دارد. هنگامی که بازار صعودی است سرمایه گذاران امیدوارند و به دنبال کسب سود اند و بالعکس این ماجرا را دقیقا در روندهای خرسی شاهد هستیم چرا که در چنین شرایطی در ماکت جو منفی حاکم است و عرضه و تقاضا در تعادل با یکدیگر نیستند.


چگونه در بازر گاوی معامله کنیم و سود به دست آوریم؟


برای اینکه از این بازار به سود برسید، باید قبل از اینکه افزایش قیمت‌ها به پایان برسد و در موقعیت مناسب وارد معامله شده و در نزدیکی قله‌ها از بازار خارج شوید. البته که پیدا کردن نقاط حمایت و مقاومت ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست و نیاز به آموزش دارد. در ادامه چند مورد از استراتژی‌هایی که در بازارهای گاوی می‌توانند برای‌تان سودآور باشند را بررسی می‌کنیم:

۱-در بازار گاوی بخرید و تا رسیدن روند به قله آن را نگهداری کنید.

یکی از اساسی‌ترین کارهایی که برای سود در بازار گاوی باید انجام بدهیم این است که بتوانیم نقاط ورود و خروج مناسب بازار را پیدا کنیم. درست است که تعیین سقف و کف قیمت‌ها امری دشوار است اما می‌توان آن را عملی کرد.

این نوع استراتژی کسب سود از بازارهای صعودی با اعتماد سرمایه گذار و میزان ریسک‌پذیری وی بسیار مرتبط است. نکته‌ای که در اینجا می‌توانیم یادآور شویم این است که برای اینکه سودهای‌تان از دست نرود می‌توانید در بازارهای گاوی پس از ورود معامله به نقاط سود آور، استاپ لاس خود را ریسک فری کنید.

2-حجم خرید را افزایش دهید:

دیگر استراتژی این است، افزایش حجم خرید. اما شرط این روش اطمینان حاصل کردن از بازار گاوی است، میزان حجم را با توجه به سرمایه و تحمل ریکسی که دارید می‌توانید مشخص کنید. تا زمانی که دارایی مد نظر در حال افزایش و صعود قیمت است، با همان حجم معامله کنید و زمانی که مارکت به حالت اولیه بازگشت حجم را مجدد کاهش دهید. البته این روش بیتشر مناسب کسانی است که سرمایه بیشتری دارند و همچنین حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال اند.

3-در اصطلاحات قیمتی سفارش خود را افزایش دهید:

در بازار گاوی ارزهای دیجیتال اغلب اصلاحات کوتاه اند. این را به یاد داشته باشید در هر روندی حتی در بازارهای گاوی صعود بدون اصطلاح قیمت امکان ناپذیر است. معمولا در چارت هر دارایی، روند کلی حفظ می‌شود اما قیمت برای یک دوره کوتاه با افت همراه می‌شود. بنابراین اصلاحات مناسبی برای ورود به معامله محسوب می‌شوند.

اگر از کف‌های قیمتی جا ماندید، اصلاحات قیمت بهترین موقعیت‌ها برای شما هستند.

4-با تمامی نوسانات معامله کنید:

یکی دیگر از روش‌ها این است که با همه نوسانات بازار معامله کنید. این روش یک معامله‌گری کوتاه مدت است و برای انجام آن می‌بایست چارت را در بازه‌های ۵ الی ۱۵ دقیقه بررسی کنید. یعنی اینکه در لحظاتی که کندل‌ها افزایشی‌اند معامله خرید باز کنید و بلافاصله پس از سود آن را ببندید. زمانی که کندل قرمز ایجاد شد، معامله فروش ایجاد کرده و پس از کسب سود بلافاصله آن‌ها را ببندید. این روش برای اسکالپرها مناسب است.


نتیجه گیری پایانی از بازرهای گاوی:


در این مطلب به بررسی بازارهای گاوی پرداختیم. با توجه به نکات بیان شده در میابیم، اگر یک دارایی از کف قیمت خود به میزان حداقل ۲۰ درصد افزایش را تجربه کند یعنی وارد بازار گاوی شده است.

اگر در بازار مبتدی هستید می‌توانید با بررسی دقیق از این موقعیت به خوبی سود کسب کنید. امیدواریم که نکات ذکر شده در این مطلب برایتان مفید واقع شود.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل