کیف پول ارز دیجیتال

ممو آیدی چیست؛ کدام ارزها از این فناوری پشتیانی می کنند؟

ممو آیدی چیست و چه کاربردی دارد؟ MEMO و یا تگ در کیف پول رمز ارزها شناسه‌ای است برای مسیریابی دریافت کننده ارز دیجیتال در تراکنش ها؛ این شناسه در فرآیند تراکنش‌های رمز ارزها استفاده می‌شود. ممو (memo) در قالب عدد و یا رشته است و به کمک آن مشخص می‌شود که، دریافت کننده ارزها در تراکنش‌های انجام شده چه کسانی هستند. حالا سوالی که پیش می‌آید این است، کدام ارز‌ها دارای تگ یا ممو هستند و چطور می‌توان شناسه تراکنش را بررسی کرد. در ادامه مطلب برای اینکه بتوانید درک بهتری از این مسئله داشته باشید، خواهیم گفت که ممو  یا تگ (tag) چیست و چه کاربردی دارد؟ بنابراین اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، برای اینکه بدانید چگونه خواهید دانست رمز ارز مورد نظرتان به چه شخصی ارسال می‌شود، تا انتها با ما همراه باشید…

چرا باید از تگ یا ممو استفاده کنیم؟

در صرافی‌های متمرکز برخی از ارزها دارای نشانی مشترکی برای کاربران مختلف هستند، به همین علت با توجه به اینکه ممکن است، مسیر فعالیت اشخاص مختلف با یکدیگر ادغام شود برای برخی از ارزها می‌بایست از شناسه ممو استفاده کرد تا تراکنش‌ها با شفاف‌سازی کامل انجام گردد. تگ یا ممو در واقع عبارتی است که شامل اعداد و حروف می‌شود و شما علاوه بر آدرس ولت می‌بایست به هنگام انجام تراکنش از این آیدی نیز استفاده کنید.

تفاوت میان آدرس ولت و ممو آیدی چیست؟

همانطور که می‌دانید از آدرس ولت برای دریافت و انتقال ارز دیجیتال به کیف پول استفاده می‌شود. شما پس از ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال و شروع به معامله می‌توانید کیف پول شخصی خودتان را بسازید. در ولت‌های ارز دیجیتال هر کوین دارای نشانی مخصوص به خود است و در صرافی‌های آنلاین اغلب از آدرس‌های یکسان برای کاربران استفاده می‌کنند. اما تگ یا ممو رشته عبارتی است که از آن برای شناسایی اطلاعات حساب استفاده می‌شود. برای مثال اگر آدرس ولت ارز دیجیتال را بلوک یک آپارتمان در نظر بگیریم، ممو به عنوان شماره دقیق واحد عمل می‌کند که در پیدا کردن دقیق شما کمک کننده است. تفاوت شناسه ممو و آدرس ولت تنها همین مورد است و هر دو این عبارات از اعداد و حروف تشکیل شده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از این دو آیدی ارز دیجیتالی را انتقال دهید و یا بالعکس دریافت کنید.

کدام ارزها از فناوری تگ استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر کوین‌های محدودی دارای ممو آیدی هستند، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کازماس
  • ریپل
  • ایاس
  • استلار
  • بایننس کوین

تقریبا تمامی تراکنش‌های ارزهای نام برده شده، علاوه بر نشانی و آدرس به ممو یا تگ برای تکمیل انتقال وجه نیازمند اند. جهت تراکنش این رمز ها، شما می‌بایست در زمان دریافت، ارسال و همچنین سرمایه‌گذاری ممو آیدی را اعمال کنید. به یاد داشته باشید که اگر تراکنشی نیاز به تگ داشته باشد و استفاده از آن را فراموش کنید، احتمال از دست دادن سرمایه دیجیتال وجود دارد؛ بنابراین حتما به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

چه زمانی نیازی نیست از تگ و یا ممو آیدی استفاده کنیم؟

تنها زمانی که برای انتقال رمز ارزها نیاز ندارید از memo و یا tag استفاده کنید، وقتی هستش که ارز مورد نظر را به استوریج (محل ذخیره سازی) کنترل شده و یا ابزاری مشخص می‌فرستید.

در رابطه با فضای ذخیره سازی، کیف پول‌های خصوصی ابزارهایی هستند که صاحبان آن‌ها می‌توانند به کمک کلیدهای عمومی و خصوص که برای هر ارز در اختیارشان قرار دارد، به کنترل دارایی بپردازند. این دیوایس ذخیره‌سازی (ولت‌های شخصی) بهترین گزینه برای نگهداری داریی‌های دجیتال محسوب می‌شود. از جمله ولت‌های خصوصی که برای نگهداری ارزهای دیجیتال می‌توان استفاده کرد، عبارت‌اند از موارد زیر:

  • کیف پول‌های دستکاپ که شما می‌توانید از آن‌ها در رایانه شخصی خود استفاده کنید.
  • کیف پول‌های سرد و یا سخت افزاری که به صورت یک ابزار در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به کمک آن‌ها به صورت آفلاین به حفظ از دارایی خود بپردازید.

شیوه استفاده از تگ یا ممو آیدی چیست؟

هرگاه بخواهید ارزدیجیتالی را که از دسته یکی از ارزهای نیازمند به استفاده از ممو آیدی است را معامله کنید، باید از تگ استفاده کنید. برای این منظور باید رشته آیدی که شامل اعداد و حروف است را در کادر اختصاصی ممو آیدی که در کیف پول نمایش داده می شود وارد، کنید. به عنوان مثال این روند، برای انتقال رمز ارز نیازمند به ممو آیدی در کیف پول محبوب تراست ولت به شرح زیر است:

  1. ابتدا وارد صرافی که می خواهید رمز ارز را به آن انتقال دهید شوید.
  2. بخش کیف پول را در حساب کاربری انتخاب کنید و وارد قسمت وارد وجه شوید.
  3. در این بخش، با انتخاب رمز ارزی که قرار است دریافت کنید؛علاوه بر آدرس کیف پول، بخش دیگری نیز نمایش داده می شود. این فیلد مربوط به تگ یا ممو است.
  4. حالا آدرس ولت بر بستری که مشخص کرده اید را کپی کنید و وارد ولت شخصی تان شوید.
  5. در کیف پول ابتدا ارز مورد نظر را انتخاب کنید.
  6. سپس آدرسی را که کپی کرده اید را در قسمت فرستادن تراکنش وارد کنید.
  7. دوباره به کیف پول صرافی بازگردید و در آنجا آدرس memo id که در کیف پول نمایش داده شده است را در فیلد مخصوص صرافی وارد نمایید.
  8. در نهایت با مشخص کردن میزان ارزی که می خواهید ارسال کنید و فشردن دکمه تایید، تراکنش را نهایی کنید.

در این زمینه از جمله صرافی هایی که از ممو آیدی و یا تگ استفاده می نمایند، عبارت اند از:

  • بایننس (Binance)
  • اکسدوس (Exodus)
  • بلاک‌چین ولت (Blockchain Wallet)
  • اج‌اپ (Edge App)
  • کرکن (Kraken)

سخن پایانی

وجود tag یا memo راهی برای کنترل و مدیریت دقیق تراکنش‌ها در صرافی‌های متمرکز است. این شناسه‌ها می‌توانند دریافت‌کننده ارز در هر تراکنش را به‌طور دقیق شناسایی کنند و مانع بروز مشکل در فرایند جابه‌جایی ارزهای دیجیتالی شوند. این فناوری ساده به تراکنش‌ها در دنیای ارزها نظم خوبی می‌دهد. البته لازم است یادآور شویم که، هر زمان ارزهای دیجیتالی که برای استفاده نیاز به ممو آیدی دارند، را در کیف پول های سخت افزاری نگهداری کنید دیگر به تگ نیازی نیست.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل