آموزش ارز دیجیتال

ساخت استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو در 6 گام ساده!

بسیاری از کاربران که در بازار ارزهای دیجیتال فعال اند، برای تحلیل مارکت از تریدینگ ویو استفاده می‌کنند. البته سرمایه گذاران سایر بازارهای مالی نیز از این ابزار برای بررسی بازار استفاده می‌کنند. چرا که این ابزار را می‌توان کامل‌ترین سایت برای بررسی سهام و ارزها دانست.

یکی از امکانات جذاب تریدینگ ویو امکان ساخت و بررسی استراتژی‌های معاملاتی است. در این مقاله از فراچنج می‌خواهیم شما را با آموزش ساخت استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو آشنا کنیم. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید تا مراحل ساخت استراتژی معاملاتی را بررسی کنیم.


چرا از تریدینگ ویو استفاده کنیم؟


TradingView یک پلتفرم معاملاتی برای تریدرها و سرمایه‌گذاران است که ابزارهای مختلفی را برای تجزیه و تحلیل و نمایش داده‌های بازار ارائه می‌دهد. این ابزارها شامل چارت‌ها، نمایشگرها، استراتژی‌ها، ابزارهای بک تست و ویژگی‌های معاملات اشتراک گذاری اجتماعی است. یکی از امکانات ارائه شده توسط TradingView قابلیت ایجاد و آزمایش استراتژی‌های معاملاتی با استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی داخلی به نام PineScript است.

دلیل اصلی که اغلب معامله گران از این ابزار برای بررسی نمودارهای خود استفاده می کنند، کامل بودن امکانات است.

در ادامه مطلب بررسی می کنیم که چطور در سایت تریدینگ ویو به کمک زبان برنامه نویسی pinecode اقدام به ساخت استراتژی معاملاتی کنید.


استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو


در حال حاضر، TradingView یک ابزار مالی بسیار محبوب برای استراتژی‌های معاملاتی است و بیش از ۱۰٬۰۰۰ استراتژی متن باز در کتابخانه عمومی آن موجود است.

برای ایجاد یک استراتژی در TradingView، کاربران باید ابتدا یک نمودار را انتخاب و هر گونه اندیکاتور و یا ابزار دیگری را که مد نظر دارند را روی چارت اعمال کنند. سپس می‌توان از PineScript استفاده کرد تا شرایط خرید یا فروش را تعریف کرده و همچنین هر پارامتر دیگری مانند نقاط حمایت و مقاومت را تعیین کرد.

هنگامی که استراتژی کامل شد، کاربران می‌توانند از داده‌های تاریخی استفاده کنند تا آن را به صورت بک تست استراتژی را آزمایش کنند و ببینند که این شیوه در گذشته چگونه عمل می‌کرده است.

این کلیتی است که ساخت یک استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور کلی یک تریدر می‌بایست پیش از اجرای هرگونه استراتژی در بازار ابتدا آن را توسط ابزارهایی همچون تریدینگ ویو لازم است.


ساخت استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو به کمک پاین اسکریپت


تریدینگ ویو برای کاربرانی که به زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی دارند، راهی را فراهم آورده است که به کمک آن می‌توان اقدام به ساخت استراتژی‌های معاملاتی کرد. این شیوه استفاده از زبان برنامه‌نویسی پاین اسکریپت است و شما می‌توانید به کمک آن استراتژی و اندیکاتورهای شخصی ساز خود را به چارت ارزهای دیجیتال و یا سایر دارایی‌ها اضافه کنید.

این زبان برنامه‌نویسی تقریبا ساده است و با داشتن یک دانش فنی مبتدی هم می‌توان از آن استفاده کرد. در ادامه نحوه استفاده از این روش را به صورت گام به گام توضیح می‌دهیم.

برای ایجاد یک استراتژی تجاری در TradingView، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول؛ دسترسی به ویرایشگر پاین اسکریپت در تریدینگ ویو

برای شروع کار باید به pine در تریدینگ ویو بروید. سپس با کلیک بر روی تب Pine Editor، گزینه New Strategy Pinecone را انتخلب کنید.

برای ورود به این بخش از این لینک استفاده کنید: (https://www.tradingview.com/pine/)

نکته: در حال حاضر کدهای اسکریپتی آماده برای این بخش در اینترنت موجود است. بنابراین شما می‌توانید با کمی جستجو این موارد را پیدا کنید.

گام دوم؛ وارد کردن استراتژی در بخش پاین اسکریپت تریدینگ ویو

زمانی که وارد صفحه مد نظر شدید، می‌بایست کد آماده و یا کدی که خودتان اقدام به نوشتن آن کرده‌اید را وارد و سپس آن را ذخیره نمایید.

گام سوم، اعمال شرایط خرید و فروش

در کد PineScript خود، شرایط خرید و فروش را بر اساس تحلیل تکنیکال یا منطق خود تعریف کنید. این شرایط ممکن است به نمودارها، شاخص‌ها یا دیگر شرایط بازار مرتبط باشند. بنابراین ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید در چه بازه زمانی ترید کنید و از چه ابزارهایی استفاده نمایید و این شرایط را در کد خود اعمال کنید.

گام چهارم؛ تنظیمات استراتژی معاملاتی

پس از تعریف شرایط خرید و فروش، می‌توانید سایر تنظیمات استراتژی خود را مشخص کنید، از جمله میزان سرمایه، تعداد سهام و سایر پارامترهای مرتبط با معاملات.

در رابطه با ارزهای دیجیتال بهتر است تا حداکثر از دو رمز ارز برای استراتژی خود استفاده کنید.

گام پنجم؛ تست استراتژی

در این مرحله با استفاده از ابزارهای موجود در TradingView برای تست استراتژی خود با داده‌های تاریخی اقدام کنید. این تست به شما کمک می‌کند تا عملکرد استراتژی خود را در شرایط گذشته بازار بررسی کنید.

گام ششم؛ اجرای استراتژی

پس از اطمینان از صحت عملکرد استراتژی، می‌توانید آن را در بازارهای واقعی اجرا کنید و معاملات خود را بر اساس شرایط تعیین شده توسط استراتژی انجام دهید.

حواستان باشد که همیشه قبل از اجرای استراتژی در بازارهای واقعی، تست دقیق و به‌روز آن را انجام دهید تا از احتمال خطاها و خسارات جلوگیری کنید.

اگر استراتژی که ساختید توانست در داده های قبلی عملکرد خوبی را داشته باشد می‌توانید از آن برای اعمال در بازار واقعی استفاده کنید. اما اگر بک تستتان موفقیت آمیز نبود بهتر است در استراتژی خود تغییرات لازم را برای دریافت سود و داشتن عملکرد بهتر اعمال کنید.

نکاتی که گفته شد، مراحل ساخت استراتژی معاملاتی در تریدینگ ویو به کمک زبان برنامه‌نویسی پاین کد بود. اگر با زبان‌های برنامه‌نویسی تا حدی آشنایی دارید این نکات و مراحل ساده کمک می‌کند تا بتوانید یک استراتژی و یا اندیکاتور شخصی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و یا سایر بازارها داشته باشید.


آیا تریدینگ ویو برای ساخت استراتژی یک ابزار مناسب است؟


تریدینگ ویو از نظر همه معامله گران، یک پلتفرم کامل برای تحلیل تکنیکال بازارهای مالی است. این ابزار ویژگی‌های مختلف و کاملی را برای تدوین استراتژی معاملاتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بنابراین استفاده از تریدینگ ویو برای ساخت یک استراتژی سودآور بسیار لازم است.

ما در این مطلب توضیح دادیم که چگونه به کمک trading view یک استراتژی بسازید، آن را تست و اعمال کنید. این آموزش در کشف موقعیت‌های مناسب بازار برایتان بسیار مفید است. روش‌های پیاده‌سازی استراتژی برای کاربرانی که به زبان برنامه‌نویسی آشنایی دارند و برای کاربرانی که هیچ دانشی در این زمینه ندارند کمی تفاوت دارد. با این حال هر دو این روش‌ها ساده و کارآمد اند.

آیا شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ ما همواره در فراچنج پاسخگو سوالات شما هستیم. تجربیات و سوالات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل