آموزش ارز دیجیتال

چگونه بیت کوین بخریم؟ راهنمای خرید بیت کوین در ایران

در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی را به همراه داشته است و کاربران بسیاری به سمت سرمایه‌گذاری در این صنعت جذب شده اند. در این زمینه ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر از همه ارزهای دیگر مورد توجه است. لذا خرید بیت کوین و فروش آن برای کاربران این صنعت علی الخصوص کاربران ایرانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا BTC مهم‌ترین و با ارز‌ترین رمز ارز تا به امروز محسوب می‌شود.

اما در برخی از کشورها همچون ایران که تحت تاثیر تحریم‌ها از سمت دولت‌های دیگر هستند شاید فعالیت در این صنعت به راحتی کاربران سایر نقاط جهان نباشد. برای مثال ما نمی‌توانیم در صرافی‌های معتبری همچون بایننس فعالیت کنیم. دلیل آن هم‌عدم امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی است. گذشته از این موارد سرمایه گذاران و تحلیل گران خبره همیشه پیشنهاد دارند تا بخشی از سبد سرمایه ما به بیت کوین اختصاص یابد. پس با این شرایط چگونه بیت کوین بخریم؟ باید بدانید با گسترش کریپتو روش‌های بسیار زیاد و متنوعی برای خرید و فروش BTC به وجود آمده است. بنابراین جای نگرانی نیست و شما هم می‌توانید این ارز دیجیتال با ارزش را در سبد سرمایه‌گذاری خود را به روش‌هایی که در ادامه مطلب بیان می‌کنیم داشته باشد.


مراحل خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها


یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال آشنایی با نحوه خرید و فروش آن‌ها است. زیرا یکی از مهم‌ترین موارد برای کسب درآمد دلاری از این زمینه خرید و فروش است. برای این منظور کاربر می‌بایست ابتدا با مراحل خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین آشنایی کامل داشته باشد.   در این زمینه باید بدانید روش‌های زیادی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد اما قطعا همه آن‌ها ایمن نیستند. برای مثال یکی از روش‌های خرید ارز دیجیتال در ایران خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام است. بنظر شما این شیوه برای سرمایه‌تان امنیت لازم را فراهم می‌کند؟ قطعا خیر، تا به امروز هم تخلفات بسیاری در این رابطه گزارش شده است و هکرها و افراد کلاهبردار از این طریق اقدام به سوء استفاده می‌کنند. بنابراین توجه داشته باشید که هیچگاه نباید از روش‌های این چنینی برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال استفاده کنید.

در ادامه مطلب مراحل خرید BTC را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد.

این مراحل به صورت خلاصه عبارت‌اند از:

1-در اختیار داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال ( اگر نمی‌دانید کیف پول ارز دیجیتال چیست به این مطلب مراجعه کنید : کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ معرفی 14 ولت معتبر )

2-ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال معتبر (برای خرید بیت کوین)

3-شارژ حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

4-خرید بیت کوین

5-انتقال بیت کوین به کیف پول ارز دیجیتال شخصی

1-کیف پول ارز دیجیتال

در اولین مرحله و پیش از اینکه اقدام به خرید کنید، لازم است که یک کیف پول داشته باشید. در صنعت کریپتو ولت‌های دیجیتال بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همانند: تراست ولت، متامسک، اکسودوس و بسیاری از موارد دیگر که شما می‌توانید با توجه به اهداف معامله‌گری که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

به طور کلی فقط باید گوشزد کنیم که حتما یک کیف پول داشته باشید چرا که با توجه به ارزش بالای بیت کوین بهتر است آن را در کیف پول صرافی نگهداری نکنید.

2-ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال معتبر

مرحله بعدی ثبت نام در صرافی آنلاین است. بدین منظور دو گزینه پیش رو دارید: 1- ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال ایرانی 2-ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال خارجی. 

همانطور که می‌دانید صرافی‌های زیادی هستند که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند. از جمله صرافی‌های خارجی می‌توان به کوینکس، کوکوین، باینس، بیت استمپ و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. صرافی‌های ایرانی نیز همانند صرافی‌های خارجی بیشمار اند. به طور کلی شما می‌بایست با توجه به استراتژی معاملاتی و ریسک‌پذیری که دارید یکی از موارد را انتخاب کنید.

توصیه کلی ما این است که با توجه به تحریم‌های موجود از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معتبر استفاده کنید تا دچار مشکلاتی همچون فریز شدن دارایی و یا بسته شدن حساب کاربری به دلیل‌عدم امکان احراز هویت نشوید.

3-شارژ حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

بعد از اینکه در صرافی مد نظر ثبت نام کردید، مرحله بعدی شارژ حساب کاربری است. این مرحله با توجه به اینکه در چه صرافی (ایرانی یا خارجی) ثبت نام کنید متفاوت هستش. اگر در صرافی ارز دیجیتال خارجی ثبت نام کنید نیاز هستش که ابتدا اقدام به خرید تتر از یک صرافی ایرانی کنید و بعد از آن اقدام به انتقال تتر به صرافی خارجی نمایید و در نهایت تترها را به بیت کوین تبدیل کنید. بنابراین شارژ حساب کاربری در صرافی خارجی این مراحل را دارد.

اما اگر در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مانند فراچنج اقدام به خرید کنید، می‌توانید خرید بیت کوین با ریال را در اولویت قرار دهید. بدین منظور دیگر نیازی به خرید تتر و انتقال آن نیست، بنابراین کارمزد کم‌تری را هم پرداخت خواهید کرد.

برای شارژ حساب کاربری در صرافی ایرانی، می‌توانید پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی با ورود به بخش واریز مبلغی را که قصد سرمایه‌گذاری آن را دارید واریز کنید. (البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، محدودیت‌های واریز و برداشت ریال و ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف است.)

4-خرید بیت کوین

تا به اینجا قطعا در پاسخ به سوال چگونه بیت کوین بخریم، دریافتید که انجام این کار اصلا پیچیده نیست و با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید روی این رمز ارز ارزشمند سرمایه‌گذاری کنید.

پس از شارژ حساب کاربری می‌توانید ریال را به بیت کوین تبدیل کنید و یا اینکه مستقیما در صرافی ایرانی با پرداخت ریال بیت کوین دریافت کنید.

5-انتقال بیت کوین به کیف پول ارز دیجیتال

در نهایت پس از خرید، بهتر است که برای هولد کردن از یک ولت شخصی استفاده کنید. در ابتدا توصیه ما برای نگهداری بیت کوین ولت‌های سرد یا سخت افزاری هستند. زیرا این کیف پول‌های دیجیتالی امنیت بیشتری دارند. اما اگر به این کیف پول‌ها دسترسی ندارید می‌توانید از کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم ارز دیجیتال استفاده کنید.

برای انتقال دارایی از صرافی به کیف پول می‌بایست وارد حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال شوید و سپس با رفتن به تب کیف پول و انتخاب گزینه برداشت موجودی و وارد کردن آدرس ولت مورد نظر دارایی‌تان را به کیف پول انتقال دهید.

با انجام این مراحل شما حالا یکی از سرمایه گذاران بیت کوین هستید و می‌توانید این ارز دیجیتال را برای هر مدتی که مد نظر دارید در کیف پول خود هولد کنید.


آیا خرید و فروش بیت کوین در ایرانی قانونی و حلال است؟


در این رابطه باید بدانید با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال کاملا نوظهور هستند، در این رابطه هنوز قانون‌گذاری شفافی نشده است. در کشور ایران نیز قانون‌گذاری مشخصی وجود ندارد اما خرید و فروش آن امری غیر قانونی طلقی نمی‌شود. اما برای فعالیت‌هایی همچون ماینینگ ارز دیجیتال نیاز به کسب مجوز است.

چگونه بیت کوین بخریم و ثروتمند شویم:


اینکه با خرید بیت کوین حتما ثروتمند می‌شوید امری قطعی نیست و امکان دارد که شما در موقع اشتباهی وار بازار شوید و یا از آن خروج کنید. به طور کلی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال حتما باید تا حدی دانش فنی داشته باشید در غیر این صورت قطعا ضرر می‌کنید.

ما در این مطلب از وبلاگ فراچنج به طور خیلی ساده توضیح دادیم که چگونه بیت کوین بخریم. به طور خلاصه این موارد شامل: ثبت نام در صرافی، شارژ حساب کاربری و در نهایت خرید است که در متن این موارد را به صورت کامل شرح دادیم.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که حتما پیش از خرید ارز دیجیتال تحقیق و تحلیل کافی را داشته باشید تا در بازار متضرر نشوید.

همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید بیت کوین می‌توانید با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

farachange-admin

نمایش نظرات

  • سلام
    ببخشید من یک میلیون تومان وارد کیف پول کردم حالا میخواد با اون بیت کوین بخرم لطفاً راهنمایی کنید
    در قسمت خرید و قیمت چ اعدادی رو ثبت کنم لطفاً برام مثال در همین محدوده خرید بزنید بسیار ممنونم

    • سلام وقت بخیر،
      در قسمت داشبور با انتخاب بیت کوین از لیست ارز ها
      با وارد کردن مبلغ ریالی که قصد تبدیل به بیت کوین دارید
      میزان دریافتی برایتان مشخص میشود.
      با تایید تراکنش ریال به بیت کوین و مبلغ آن به کیف پول شما اضافه خواهد شد.
      با آرزوی موفقیت برای شما.

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل