بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها

صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1402

زمانی که کاربران ارز دیجیتال وارد سرمایه‌گذاری در این بازار مالی شوند قطعا باید با اصلاحات و نیازهای پایه این حوزه آشنا شوند. صرافی یکی از این موارد است، در ابتدا حضور این صنعت تنها صرافی‌های ارز دجیتال خارجی بودند که کاربران می‌توانستند به کمک آن‌ها به مبادله بپردازند. انصافا برخی از صرافی‌های خارجی توانستند عملکرد ب نظیری داشته باشند. اما خب متاسفانه پس از مدتی به دلیل وجود تحریم ها، دسترسی کاربران ایرانی به صرافی‌های خارجی گرفته شد. اما با این وجود هنوز هم هستند افرادی که می‌خواهند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. به همین دلیل ما در ادامه چند مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها را معرفی می‌کنیم.

ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها

همانطور که گفتیم برخی از صرافی‌ها طی تحریم‌های اعمال شده، حساب کاربران ایرانی را مسدود کردند. برای جلوگیری از این اتفاق باید مواردی را در انتخاب صرافی خارجی بررسی کنید. طبق این گفته‌ها بهترین و مهمترین ویژگی‌های صرافی‌های بازار ارز دیجیتال عبارتند از:

  • وجود امنیت بالای حساب افراد کاربر در صرافی و اعمال تست‌های تایید امنیت
  • برخورداری از تعداد زیادی کاربر فعال
  • داشتن حجم معامله بالا
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کاربردی
  • اپلیکیشن‌ برای اندروید وIOS
  • کارمزد پایین در معاملات به صورتی که برای افراد به صرفه باشد
  • حمایت و پشتیبانی از انواع معاملاتی همچون فیوچرز، اسپات و…
  • برخورداری از محیط کاربرب آسان برای معامله گران
  • ابزار و وسایل جدید و مورد نیاز معاملات را در دسترس معامله گران قرار دهد
  • دارا بود پشتیبانی و حمایت تعدادرمزارزهای زیاد
  • سرعت بالا برای بررسی معاملات ارز دیجیتال
  • داشتن تیم مسلط و دقیق که سرعت بالا در پاسخگویی دارند

این موارد نکاتی هستند که هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها (البته نکات کلی هستند و باید برای صرافی‌های ایرانی نیز آن‌ها را بررسی کنید.) باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی های آنلاین

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها کدام است؟

حالا می‌رویم سراغ معرفی صرافی‌های خارجی:

1-صرافی بینگ ایکس (BING X)؛ ثبت نام بدون نیاز به احراز هویت:

بنگ ایکس یک صرافی ارز دیجیتال خارجی نو ظهور است که به دلیل ارائه خدمات به کاربران ایرانی، در یک سال اخیر رشد قابل توجهی کرده است. این صرافی فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده و به دلیل خدمات نوآورانه‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با استقبال خوبی همراه بوده است. به کمک این پلتفرم امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ارائه پلتفرم کپی تردینگ
  • کارمزد کم‌تر نسبت به سایر صرافی‌های خارجی
  • برخورداری از ربات تریدینگ برای انجام خودکار معاملات
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند
  • پشتیبانی به زبان فارسی

توجه مهم: برای استفاده از این صرافی باید از فیلترشکن استفاده کنید. همچنین به دلیل‌عدم نیاز (اجبار نیست) به احراز هویت، مراقب سرمایه خود باشید.

صرافی بینگ ایکس

2-کوین بیس (Coinbase) یکی از قدیمی ترین صرافی های خارجی:

از بهترین صرافی‌های خارجی برای تریدرها و معامله گران ارز دیجیتال در حال حاضر، می‌توان کوین بیس را نام برد. کوین بیس شرکتی است که دفتر اصلی ندارد و بالای ۴۹۰۰ کارمند، برای آن کار و فعالیت می‌کنند. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شد کوین باینس در رده بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی قرار بگیرد، سیستم رمز ارز بسیار قوی آن است.

ویژگی مثبت صرافی کوین بیس عبارتند:

۱-شیوه‌های متفاوت پرداخت: افراد تریدر در صرافی کوین بیس زمینه برایشان فراهم است تا از طریق دبیت کارتDebit card، پرداخت به وسیله کارت، کردیت کارت Credit card و پی بال برداشت یا پرداخت را انجام دهند.

۲-تبادل ارز باسرعت بسیار بالا: از اهداف کوین بیس افزایش سرعت معاملات است و در حال حاضر این ویژگی را داراست که کاربرانش به وسیله ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خرید کنند.

۳-دارای ارزدیجیتالی شاخص است: صرافی کوین بیس در اوایل فعالیت خود ارزهای بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و بیت کوین کش را زیر نظر و بررسی قرار می‌داد. طی گذشت زمان ارزهای دیجیتال بت استار و ریپل که دارای پشتوانه معتبری بودند را وارد ارزهای پیشتیبانی کننده خود قرار داد. درنتیجه صرافی کوین بیس با ارائه ارزهای دیجیتال شاخص و منتخب خود، میزان سود کاربران خود را بالا می‌برد.

۴- امنیت بسیار بالا: یکی ویژگی‌هایی که امنیت صرافی کوین باینس را بالا می‌برد ذخیره  آفلاین اطلاعات کاربران  است. همچنین در این صرافی ارز دیجیتال تمام ارزها قابل بیمه شدن نیز هستند.

۵-محیط کاربری مناسب و آسان برای فعالیت: همانطور که اشاره کردیم اهداف کوین بیس راحتی معاملات و خرید و فروش کاربرانش است. داشتن نرم افزاری ساده و گرافیکی خوانا به انجام فعالیت تریدرها و سرمایه گذاران در زمان کوتاه تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب افراد از راه کامپیوتر، لپ تاب و تلفن همراه خود می‌توانند معامله انجام دهند.

صرافی کوین بیس

3-صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx):

این صرافی جزء بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان  محسوب می‌شود. کوینکس فعالیت خود را در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ به وسیله یانگ هایپو فعالیت شروع کرد. این صرافی با دارا بودن ویژگی‌هایی متمایز، معاملات ارز دیجیتال را بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌های صرافی کوینکس شامل موارد زیر است:

۱-داشتن مبلغ کارمزد بسیار کم: صرافی کوینکس کارمزدی بسیار کم دارد که باعث افزایش سود تریدرها از معامله‌ها می‌شود.

۲-دارابودن امنیت زیاد: در صرافی کوینکس برای بالا بردن امنیت کاربران اطلاعات به صورت سرد ذخیره می‌شوند. همچنین کاربر باید برای هر فعالیتی از تایید دو مرحله‌ای استفاده کند.

۳-داشتن تنوع بالا در ارزهای دیجیتال: صرافی کوینکس از تعداد زیادی صرافی‌ها  مثل بیت کوین، بیت کش، اتریوم و خیلی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی حمایت می‌کند

۴-انتقال ارزهای دیجیتال به صورت رایگان: تمام ارزهای دیجیتال واریز شده به طریق این صرافی بدون هزینه است> برای برداشت ارز به دلیل کارمزد ماینرها میزان مبلغ به بلاک چین مورد نظر وابسته است.

۵- نقد شدن ارزدیجیتال با سرعت زیاد: افرادی که در صرافی کوینکس فعالیت می‌کنند به راحتی و سرعت امکان نقد کردن ارزهای دیجیتال و دارایی خود را دارند.

۶-ایجاد محیطی ساده برای کاربران: یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی کوینکس داشتن محیطی ساده برای معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به وسیله‌ی معامله گران در بازارهای ارز دیجیتال در حالتی که حتی تریدرهای تازه وارد شده به دنیای ارزهای دیجیتال به راحتی فعالیت می‌کنند.

۷-انجام معاملات در حاشیه: صرافی کوینکس با دادن اجازه به تریدرهای خود برای انجام معاملات خود در حاشیه بازار ارزهای دیجیتال باعث بالا رفتن قرض توسط معامله گران ارز دیجیتال شده است.

صرافی کوینکس

4- صرافی بایننس (Binance):

در سال ۲۰۱۷ صرافی بایننس به وسیله چانگ پنگ ژائو در چین تاسیس شده است. البته به دلیل قوانین سخت درچین کارمندان بایننس از چین به ژاپن مهاجرت کردند.

ویژگی‌های صرافی بایننس عبارت‌اند از:

۱- دارای کارمزد پایین: کارمزد انتقال دارایی  در مقدار کم، یک دهم درصد۰.۱ هست که بسیار کم است.

۲- عرضه‌ی ارزها به سرعت پس از عرضه: این پلتفرم  در دسترس قرار دادن ارزهای تازه عرضه شده سرعت چشمگیری دارد که باعث خاص شدن ویژگی‌های صرافی بایننس می‌گردد.

۳-دارا بودن امنیت بالا: احزار هویت در دومرحله به وسیله افراد عضو شده توسط پلتفرم CCSSصورت می‌گیرد و احتمال هر گونه کلاهبرداری را به صفر می‌رساند.

۴-حمایت از اکثر ارزهای دیجیتال: صرافی بایننس بیشتر از ۲۰۰ ارز دیجیتال را حمایت و برسی می‌کند که یک ویژگی عالی است.

۵- دارا بودن تعدادحجم مبادلات زیاد: همانطور که گفتیم صرافی بایننس از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که این موجب بالا بردن مبادلات در این صرافی نیز می‌گردد.

توجه: این صرافی به طور کامل ایرانی‌ها را تحریم کرده است و در صورتی که شرایط دور زدن تحریم‌ها را دارید (مدارک برای احراز هویت دارید و می‌توانید از یک آی پی ثابت استفاده کنید.) در این صرافی ثبت نام کنید. در غیر این صورت در صورت اثبات ایرانی بودن شما به صرافی، حساب شما به طور کامل بسته و سرمایه‌تان از بین می‌رود.

صرافی ارز دیجیتال بایننس

4-صرافی کراکن (Kraken)؛

صرافی کراکن در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و جزء صرافی‌های قدیمی بازار ارزدیجیتال قرار می‌گیرد. جسی پاول نام فردی می‌باشد که صرافی کراکن را تاسیس کرده است. صرافی کراکن در اروپا مورد استفاده کاربران بیشتری قرار دارد.

از ویژگی‌های صرافی کراکن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

در صرافی کراکن وجود دو مرحله احراز هویت و نگهداری از اطلاعات کاربران به صورت آفلاین باعث بالا رفتن امنیت این ارز دیجیتال می‌گردد. دارای کارمزد پایین در معاملات صرافی کراکن، وجود رمز ارزهای مختلف، داشتن شناخت کامل معامله گران و تریدرها و نام آشنای صرافی کراکن که باعث شهرت و معتمد بودن آن شده است و همینطور پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد استفاده معامله گران دلایل مورد محبوبیت قرار گرفتن ارز دیجیتال کراکن شده است. در کنار این موارد از ویژگی‌های منفی صرافی کراکن بسته شدن آن به مدت یک هفته در سال ۲۰۱۷ و نداشتن حمایت قوی و شبانه روزی در سیستم خود و پیچیدگی محیط محسوب می‌گردد.

نکته مهم: صرافی مستقیم و با آی پی کشور ایران برای ما وجود ندارد و به این منظور باید از IP ثابت استفاده کنید.

صرافی ارز دیجیتال کراکن

5-کوکوین (KuCoin):

صرافی کوکوین در سال ۲۰۱۷ در جزیره ایی به نام سیشل در شرق آفریقا تاسیس شد. مانند مابقی صرافی‌های محبوب ارز دیجیتال، صرافی کوکوین دارای حمایت و پشتیبانی از تعدادی بالای ارزدیجیتال را انجام می دهد. داشتن شرایطی برای کاهش کارمزد و داشتن حمایت از معاملات در سطح پیشرفته، ایجاد بستری برای بدست آوردن سود توسط کاربران طی معاملات خود، از ویژگی‌های مثبت کوکوین محسوب می‌شود. مواردی که ضعف صرافی کوکوین را باعث می‌گردند شامل: نبود احزار هویت، فاقد مجوز در ایالت متحده آمریکا، نداشتن شرایط محیطی آسان برای تریدرهای مبتدی و دارابودن از تعداد راه‌های محدود و کم برای پرداخت معاملات است.

توجه مهم: در این صرافی نیازی به احراز هویت برای برداشت ریالی نیست. بنابراین با داشتن یک IP ثابت می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

صرافی کوکوین

6- صرافی بای بیت (ByBit)

ارز دیجیتال بای بیت درسال ۲۰۱۸ توسط بن ژوBen Zhou تاسیس شد. از ویژگی‌های محبوب صرافی ارز دیجیتال بای بیت می‌توان به: ۱- انجام معاملات متفاوت در بستر فیوچرز ۲- داشتن سود از افرادی که زیرمجموعه معاملات شما قرار می‌گیرند ۳- نداشتن احراز هویت اجباری ۴- نبود محدودیت در برداشتن دارایی اشاره کرد.

برخی از معایب این صرافی نیز عبارت اند از: ۱-به دلیل فیلتر شدن اینترنت معامله گران ایرانی به vpn نیاز دارند. ۲- در برداشت دارایی محدودیت‌هایی اعمال شده است. ۳- میزان گستردگی در کوین‌های مختلف موجود در صرافی بای بیت پایین است.

کلام پایانی:

در این مقاله از صرافی فراچنج بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان را نام بردیم. همچنین برایتان ویژگی‌های هر صرافی را بازگو کردیم و با توضیح درباره هر کدام از صرافی‌های ارزدیجیتال میزان برتری آن‌ها برای منتخب شدن توسط کاربران ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم. صرافی‌های مورد استفاده معامله گران ایرانی باید: _ فاقد احزار هویت باشند_ به دلیل تحریم از قوانین برخی از کشورهایی که ایران را مورد تحریم قرار می‌دهند از قوانین کشورهایی که ایران را تحریم می کنند تابعیت نکند _ کارمزد پایین داشته باشد_ نداشتن محدودیت تراکنش_ طریق استفاده ساده حتی برای مبتدیان و دارابودن از امنیت بسیار بالا را باید دارا باشند.

به طور کلی توصیه ما این است که حدالامکان از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برای انجام معامله استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان