تحلیل ارز دیجیتال

قیمت تتر به 57 تومان رسید و بیت کوین 42 هزار دلار را رد کرد!

قیمت تتر به 57 تومان رسید و بیت کوین 42 هزار دلار را رد کرد | در چند روز گذشته و به عبارتی پس از تایید ETF قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی ریزش کرد. دلیل آن هم فعالیت خرس‌ها در بازار بود! اما در ۲۴ ساعت گذشته شاهد التیام بیت کوین و بازگشت مجدد قیمت آن به ناحیه ۴۲ هزار دلار هستیم. صبح امروز ۸ بهمن ۱۴۰۲ قیمت تتر به ۵۷۲۰۰ تومان رسید و بیت کوین در حال حاضر در محدوده $۴۲.۲۴۵ قرار دارد. این مسئله باعث شده تا شاخص ترس و طمع افزایش پیدا کند و سرمایه گذاران مجدد به بازار توجه کنند. در این مطلب تحلیل از صرافی فراچنج می‌خواهیم تا آخرین تحولات قیمت بازار را بر اساس این تحرکات قیمتی بررسی کنیم.

به گزارش فراچنج، همانطور که از حرکت قیمت مشخص است فشار خرید مجدد به بیت کوین بازگشته است و با کم شدن حجم فروش بیت کوین های‌گری اسکیل، به نوعی زخم خرس‌ها بر بازار در حال التیام است. به طوری که رشد مارکت کپ بیت کوین تا مرز ۸۳۵ میلیارد دلار نزدیک شد! بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در این هفته معاملاتی که از صبح امروز آغاز شده است به احتمال زیاد بیت کوین مقاومت ۴۳ هزار دلاری خود را خواهد شکست.

اگر BTC بتواند این ناحیه مقاومتی را پشت سر بگذارد احتمالا با حمایت بیشتر گاوها همراه می‌شود و مجدد به سطح مقاومت ۴۵ هزار دلاری می‌رسد. اما کم بودن قدرت گاوها و عقب نشینی غیر منتظره آن‌ها هم امکان دارد تا این مسیر را تغییر دهد و رشد قیمت بیت کن را به تعویق بیاندازد.


هفته معاملاتی جدید چه رویدادهایی را در پیش دارد؟


شایان ذکر است که در این هفته معاملاتی در تاریخ ۳۱ ژانویه جلسه فدرال رزرو را داریم (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲) که در این کنفرانس خبری قرار است نرخ بهره جدید اعلام شود. در این راستا توجه داشته باشید که روز چهارشنبه برای مارکت هم فارکس و هم ارزهای دیجیتال بسیار حیاتی است. لذا اگر نرخ بهره آمریکا با کاهش یاعدم تغییر مواجه باشد، قطعا امید بیشتری به بازار علی الخصوص بازار ارزهای دیجیتال تزریق می‌شود.

اما اگر نرخ بهره افزایش داشته باشد، احتمال کاهش قیمت‌ها قوی‌تر می‌شود. البته این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که در حین نشست فدرال رزرو قطعا شاهد نوسانات در بازار هستیم. بنابراین سعی کنید در این بازه زمانی ترید انجام ندهید.

پیش بینی‌ها از نرخ بهره جدیدعدم تغییر آن است و با توجه به گفته‌های جرم پاوول، فدرال رزرو عجله‌ای برای کاهش نرخ‌ها ندارد و احتمالا این روند از چند ماه دیگر آغاز می‌شود.

به هر حال، افزایش قیمت تتر، بیت کوین و همچنین افزایش شاخص ترس و طمع نشانه و سیگنال‌هایی از بازار صعودی هستند.


با این شرایط از آلت کوین ها چه خبر؟


با توجه به رشد ۵ درصدی قیمت بیت کوین و بازگشت از ناحیه ۳۹ هزار دلار، قیمت آلت کوین‌ها نیز تقویت شد و حالا قیمت اتریوم در نزدیکی سطح ۲۳ هزار دلار قرار دارد. به طور کلی در ۴۸ ساعت گذشته شاهد رشد آلت کوین‌ها بودیم  که در این بین سولانا با ۵ درصد، رونین با ۱۶ درصد و آوالانچ با ۱۱ درصد رشد افزایش قیمت‌های خوبی را داشتند.

همچنین لازم به ذکر است که در این بازار صعودی هلیوم و رندر هم توانستند رشد خوبی را داشته باشند. به طور کلی از آلت کوین‌ها در این شرایط غافل نشوید!


بنظر شما دلیل رشد قابل توجه تتر چیست؟ این روند تا کجا ادامه دارد؟


در روزهای اخیر شاهد این بودیم که قیمت تتر از ۵۴ تومان به شمت ۵۷ تومان حرکت کرد و در زمان نگارش این مطلب شاهدقیمت ۵۷ هزار و ۲۰۰ تومانی تتر هستیم!

افزایش تورم، افزایش حجم نقدینگی، کم شدن رشد اقتصادی، عدم ارزپاشی در بازار و افزایش رشد تقاضا در این ماه اخیر، تنش‌های سیاسی و حتی خروج سرمایه قابل توجه از بازار بورس تهران،   احتمال بازگشت ترامپ و افزایش هزینه مبادلات اقتصادی ایران و عراق همگی دلایلی برای رشد تتر هستند. همه این دلایل به طور قابل توجهی می‌توانند ریسک را برای تریدر‌ها افزایش دهند.

بر همین مبنا نرخ ارز در روزهای اخیر کاملا روند صعودی داشته است و به نظر می‌رسد که ۵۵ هزار تومان کف قیمتی تتر است و قیمت در حال آزمایش کانال ۵۸ و ۶۰ هزار تومان است. رسیدن قیمت دلار به این ناحیه تا پایان سال ۱۴۰۲ اصلا دور از انتظار نیست! با این حال اگر ارزپاشی در بازار صورت بگیرد احتمال کاهش قیمت (اندک) وجود دارد!

با توجه به اینکه امروز، قیمت تتر به 57 تومان رسید و بیت کوین 42 هزار دلار را رد کرد پیش بینی و تحلیل شما از قیمت تتر تا پایان سال ۱۴۰۲ چیست؟

farachange-admin

Recent Posts

پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها…

1 هفته قبل

خرید تون کوین برای تون کیپر | آموزش کامل

خرید تون کوین برای تون کیپر یکی از نیازهای امروزی کاربران ارز دیجیتال است. چرا…

1 هفته قبل

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف…

1 هفته قبل

توکن‌سوزی ۴ میلیون دلار داگز و نات کوین انجام شد

طی روز گذشته پلتفرم‌های داگز و نات کوین اعلام کردند که قرار است چند میلیون…

1 هفته قبل

کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته…

2 هفته قبل

ماسک امپایر فاز جدید خود را رونمایی کرد. ۳۴ و نیم توکن ایکس

ماسک امپایر طی اطلاعیه جدید خود گزارش داده فاز جدید آن در نیمه دوم اکتبر…

2 هفته قبل