کریپتو فاست چیست

چگونه با کریپتو فاست ارز دیجیتال رایگان به دست آوریم؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 7 تیر 1402

با گسترش صنعت نوظهور ارزهای دیجیتال، راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از این بازار به وجود آمد که کریپتو فاست‌ها یکی از آن‌ها است. کریپتو فاست به مجموعه فعالیت‌هایی می‌گویند که فرد انجام می‌دهد تا در آخر به عنوان هدیه و بدون پرداخت هزینه مقدار کمی ارز دیجیتال دریافت کند.

در واقع سرمایه داران ارزهای دیجیتال برای  جذب افراد به جهت همه گیر شدن، تبلیغاتشان و اینکه کاربران مدت زمان بیشتری را در سایتشان وقت بگذرانند و ارزهای خود را بین معاملات قرار دهند، این روش را ایجاد کردند. این مطلب از صرافی فراچنج را دنبال کنید، تا چگونگی به دست آوردن جوایز ارز دیجیتالی و راه‌های کسب آن را (به روش فاست) برایتان بازگو کنیم.

تاریخچه کریپتوفاست‌ها

بعد از اینکه ارز بیت کوین عمومی شد، کریپتو فاست‌ها در سال۲۰۱۰ ایجاد شدند. اما در ابتدا هدف این روش برای کسب درآمد و دریافت ارز دیجیتال نبود، بلکه  سازنگان می‌خواستند از این طریق بیت کوین را معرفی و مطرح کنند. اولین کریپتو فاست توسط گاوین آندرسن (Gavin Andersen) ساخته شد و اینگونه بود که افراد قسمتی از کپچای را در زمان آنلاین تکمیل می‌کردند و به عنوان بیت کوین هدیه می‌گرفتند. در آن دوره هدیه برابر ۵ بیت کوین بود.! اما اکنون به مقدار خیلی کم در حد چند ساتوشی تبدیل شده است. با گذشت زمان ارزهای دیجیتال گوناگون مثل لایت کوین فاست ها، اتریوم فاست‌ها نیز به عنوان هدیه در کریپتو فاست‌ها قرار گرفتند.

 تعریف کریپتو فاست (Crypto Faucet)

تعریف: در بیان ساده کریپتو فاست، یک روش کسب درآمد رایگان ارز دیجیتال است. بدین صورت که شما با فعالیت در یک وب سایت مشخص با انجام فعالیت‌های مشخص، مقداری از یک ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید.

به نوعی از وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های موبایل که با انجام یک سری فعالیت‌های ساده (در هر کجای دنیا و در هر زمان مثل نگاه کردن تبلیغاتی یا انجام بازی‌هایی بسیار ساده) به کاربر به رایگان جوایز اندکی به شکل ارزدیجیتال می‌دهند، کریپتو فاست می‌گویند.

در اوایل راه اندازی این سیستم مقدار پاداش ارز دیجیتال بسیار زیاد بود. اما رفته رفته با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال این مقدار کاهش یافت. اما همچنان، این فرایند را دست کم نگیرید؛ چرا که استمرار و پایداری در هر موضوعی باعث پیشرفت در آن حوضه می‌گردد. به طور کلی این راه، یکی از بهترین موارد کسب درآمد و دریافت ارز دیجیتال رایگان به صورت قانونی است.

برای دریافت مفهوم کریپتو فاست تصور کنید شیر آب حیاط خانه‌ی شما چکه می‌کند و شما سطل آبی زیر آن قرار می‌دهید. بعد از گذشت دو روز متوجه پر شدن آب سطل شده و نتیجه می‌گیرید گذر زمان باعث جمع شدن قطره‌ها و پر شدن سطل آب شده است. crypto faucet نیز دقیقا همچین سیستمی دارد، درست است که در هر بار فعالیت میزان کمی جایزه دریافت می‌کنید، اما با گذر زمان متوجه افزایش چشمگیر آن خواهید شد.

مزایای crypto faucet:

برخی از مهم ترین مزیت های کریپتو فاست ارز دیجیتال عبارت اند از:

  • دریافت بدون محدودیت ارز دیجیتال هدیه: همیشه و معمولا هیچ مانعی برای به‌دست آوردن ارزهای دیجیتال به شکل کریپتو فاستی وجود ندارد و افراد می‌توانند به صورت نامحدود از این طریق رمز ارز کسب کنند.
  • وجود راهکاری بدون خطر برای یادگیری کریپتو فاست: روش دریافت رمز ارز به این طریق هیچ گونه ریسک و ازدست دادن سرمایه‌ای ندارد که این مورد را می‌توان یکی از کلیدی ترین مزایای فاستینگ دانست.
  • ارزهای دیجیتال به عنوان پاداش: افراد با شرکت در کریپتو فاست فقط نیاز است مدتی زمان بگذارند تا بتوانند به عنوان هدیه ارز دیجیتال دریافت کنند و هرچه زمان بیشتر صرف گردد، به آن‌ها هدیه بیشتری تعلق می‌گیرد.

سایت فاست ارز دیجیتال

هدف از راه اندازی Crypto Faucet

هدف اصلی کریپتو فاست‌ها افزایش بازدید و معرفی ارزهای دیجیتال است. چرا که، در ابتدای تشکیل ارزهای دیجیتال شمار خیلی کمی از افراد می‌دانستند که چطور  آن ها را خریداری، ذخیره  یا معامله کنند. به همین دلیل صاحبان و توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال برای معرفی و تبلیغ رمز ارزها روش کریپتو فاست را که به نوعی جنبه‌ی سرگرم کننده داشت، به‌وجود آوردند.

درنتیجه فاست‌ها باعث گسترش معاملات رمز ارزها در محیط کریپتو شدند و کاربران را برای شرکت در بازی‌های ویدیویی و دیدن تبلیغات مشتاق کردند. به طور کل، تشویق افراد برای استفاده از ارزدیجیتال هدف بوجود آمدن کریپتو فاست‌ها است. درست مانند زمانی که تلگراف وارد کشور ایران شد، ناصرالدین شاه برای افزایش اعتماد و اشتیاق مردم برای استفاده از تلگراف را بوجود آورد. این راه کسب درآمد دلاری به طور غیر قابل باوری باعث جذب مردم به ارزهای دیجیتال شد.

معیار اندازه‌ی کریپتو فاست‌ها

میزان هدیه در کریپتو فاست بستگی به ارزش توکنی دارد که قرار است به شما تعلق گیرد. برای مثال اگر شما با فعالیت در یک پلتفرم قرار است بیت کوین دریافت کنید، واحد هدیه ساتوشی(کوچکترین واحد بیت کوین) خواهد بود.

کریپتو فاست چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا زمانی که هنوز فرد در سایت فاست ثبت نام نکرده است، باید کیف پول مخصوص خودش را داشته باشد که از کریپتو فاست‌های رمز نگاری حمایت کند. مثلا شما می‌خواهید رمز ارزی را به روش کریپتوفاستی هدیه بگیرید، پس باید کیف پول مخصوص همان رمز ارز را داشته باشید. هنگامی که می‌خواهید هدیه رمز ارز خود را دریافت کنید باید آدرس کیف پولتان را در سایت فاست کپی و در محل مخصوص خودش قرار دهید. قانون‌های مختلفی هر نوع از فاست کریپتوها را در بر می‌گیرد. برای واریز به کیف پول ارزهای دیجیتالی که از فاست به دست آورده اید، باید صبر کنید تا تعداد آن ها به حد مشخصی برسد( هر سایت قوانین مختلفی دارد.) برای نمونه در آن سایتی که به شما هدیه تعلیق می‌گیرد، اجازه انتقال هدیه‌تان را زمانی که بالای ۲ دلار باشد، دارید.

چگونه از طریق کریپتو فاست کسب درآمد کنیم؟

کارهای مختلفی برای جمع آوری ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به: اشتراک گذاشتن لینک‌های گوناگون، جواب دادن به پرسش ها، نصب برنامه‌های گوناگون و دیدن تبلیغات در این برنامه‌ها و حل کردن کپچا کاربران اشاره کرد.

البته بعضی از روش‌ها کمی سخت‌تر است و پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. مانند نگاه کردن به تبلیغات‌ها و نصب کردن برنامه‌ی نرم افزاری که زمان بر هستند. اما این روش‌ها سود بیشتری دارد. در مقابل حل کردن کپچاها یا اشتراک گذاشتن لینک‌ها سود پایین‌تری همانطور که امور آسان‌تری هستند؛ درآمد کم‌تری هم دارند.

به جز این موارد که برایتان بیان شده کارهای دیگری هستند که به تعداد افراد عضو و یا پیچیده بودن آن سایت بستگی دارد. روش کریپتو فاست همانطور که در ابتدا گفتیم به کاربر اجازه برداشت سریع هدیه‌اش را نخواهد داد. درنتیجه ممکن است دو الی سه هفته زمان بگذرد تا ارز دیجیتال به کیف پولتان واریز گردد. این فرإیند امکان دارد، طولانی باشد.  زمانی که کیف پول میکرو به میزان تعیین شده رسیده است، ارز دیجیتال را به کیف پول مخصوص منتقل می‌کند. اگر میزان هدیه کریپتو فاست بالا باشد زمان برداشت آن طولانی‌تر است.

به طور کلی در این روش از کسب درآمد ارزهای دیجیتال، کاربر با تکمیل وظایف و کارهایی که به عنوان پاداش انجام می‌دهد، رمزارز دریافت می‌کند. از جمله رایج‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق فاست، عبارت‌اند از:

  • کلیک روی تبلیغات پولی
  • ورود به یک وب سایت به صورت روزانه
  • تکمیل تست‌های کپچا
  • انجام بازی‌ها
  • تماشای تبلیغات اپلیکیشن و سایت

سایت فاست کریپتو

تفاوت ایردرآپ‌ها با کریپتو فاست‌ها

دقیقا همانطور که کاربر در ایردراپ باید فعالیت‌هایی را انجام دهد، در کریپتوفاست هم همانطور است. در واقع برای کسب درآمد از کریپتو فاست به انجام فعالیت‌های همچون دیدن ویدئو نمایشی، بازی ویدیویی، جواب دادن به سوالات متنوع، تکمیل کپچا و کلیک روی انواع لینک پرداخت تا بتوان هدیه خود را دریافت کرد. تفاوت ایردرآپ با کریپتوفاست این است که ایردرآپ‌ها زمانی در دسترس کاربران هستند که نوع خاصی توکن را دارند. یا برای گسترش آگاهی درباره نوعی پروژه ایی خاص از کیف پول کریپتویی مشخص استفاده کنند. اما در کریپتوفاست‌ هدیه طبق برنامه‌ای معین و با انجام فعالیت در آن به کاربر تعلق می‌گیرد.

ریسک های کریپتو فاست چیست؟

زمانی که می‌خواهید به این طریق ارز دیجیتال هدیه بگیرید، بسیار دقت کنید و مراقب باشید، چراکه کلاهبرداران بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است خود را به نوعی کریپتو فاست معرفی و کامپیوتر یا موبایل شما را با بدافزارها هک کنند.

بهترین سایت های فاست ارز دیجیتال


در ادامه چند مورد از بهترین سایت‌های فاست ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم:

شما می‌توانید با ثبت نام در سایت فاست و انجام فعالیت های مد نظر ارز دیجیتال کسب کنید. برخی از موارد که معرفی کردیم  سایت فاست بیت کوین هستند(مانندFreeBitco.in) و شما با فعالیت در آن ها می‌توانید بیت کوین رایگان به واحد ساتوشی به دست آورید و در نهایت آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

در رابطه با کریپتو فاست ارزهای دیجیتال:

در این مقاله آگاه شدیم در بعضی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها که حتی ممکن است در گوشی همراه  شما نصب شود به دنبال انجام فعالیت هایی، جوایزی به کاربران تعلق می‌گیرد. مثلا در اولین کریپتو فاست جایزه ۵ ارز بیت کوین بود که میزان هدیه  در حال حاضر بسیار متفاوت است و هر ارز دیجیتالی به جز بیت کوین می‌تواند به عنوان پاداش (در نتیجه‌ی یکسری فعالیت‌های بسیار ساده) تعلق گیرد.

در استفاده از این جریان برای کسب ارز دیجیتال وجود کیف پول مربوط به ارز دیجیتال دریافتی لازم است. این موضوع به این معنی است که با برنده شدن شما، ارز دیجیتال مورد نظر به کیف پول دیجیتال تان واریز می‌شود. این را هم اشاره کردیم برداشت ارز دیجیتال هدیه به سرعت انجام نمی‌گیرد. برای دریافت ارز در کیف پولتان باید برای چند روز تا چند هفته منتظر بمانید.

پس برای کسانی که می‌خواهند سریع ارز دیجیتالی با انجام این روش بدست آورند، مناسب نیست. میزان ارزهای دیجیتال هدیه با مدت زمان برداشت آن ارتباط مستقیم دارند یعنی هرچه زمان برداشت کم ارزش ارز دیجیتال کمتر و برعکس هرمیزان ارز دیجیتال ارزش بیشتری دارد مقدار زمان برای برداشت بیشتری همراه دارد.


در نهایت نتیجه می‌گیریم:

پس نتیجه گرفتیم در روش کریپتو فاست با داشتن سه ویژگی به ترتیب زمان نامحدود برای شرکت، دریافت ارز به عنوان جایزه و نبود ریسک برای استفاده راهی بی‌ضرر برای دریافت رایگان ارز دیجیتال است. کریپتو فاست‌ها با ایردراپ‌ها روش دریافت ارز رمزنگاری شده‌ی مشابهی دارند. اما در ایردرآپ فرد نوع خاصی توکن را انتخاب می‌کند و همان را دریافت می‌کند.

به طور کلی این روش، می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی که می‌خواهند ارز دیجیتال رایگان دریافت کنند، باشد. اما توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی، حتما نکات این مطلب را کاملا مطالعه کنید. زیرا در زمینه ارزهای دیجیتال وارد شدن به بازار بدون داشتن آگاهی کامل، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را برایتان به همراه داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان