آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی های آنلاین

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ میلادی به یکی از روش‌های کسب درآمد معمول تبدیل شده است و افراد بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند. حتی این روزها که بازار کریپتوکارنسی ثبات لازم را ندارد و نمی‌توان آینده‌ی آن را پیش بینی کرد؛ بازهم از محبوبیت رمز ارزها و دنیای بلاکچین کم نشده است. در این راستا شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به تازگی قصد ورود به ارزهای دیجیتال را دارند! خب قطعا در این مسیر آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های آنلاین برایتان در اولویت خواهد بود. چرا که با توجه به تحریم‌های بر علیه ایران امکان خرید مستقیم برای ما کاربران ایرانی وجود ندارد و این امر مشکلات زیادی را برای افراد مبتدی ایجاد می‌کند.

اما جای نگرانی نیست! شما می‌توانید با یادگیری و آموزش خریدو فروش ارز دیجیتال و توجه به نکاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار می‌دهیم، بدون هیچ نگرانی وارد عرصه بلاکچین شوید و شروع به کسب درآمد کنید. لذا توصیه می‌کنیم نکات این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با فراچنج همراه بمانید…

پیش از آموزش خرید ارزهای دیجیتال بدانید!

اگر تا به اینجای مطلب ما را همراهی کرده اید، بدون شک شما هم یکی از افرادی هستید که به تازگی قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید. در ابتدا باید بدانید اگر اصولی پیش بروید، راه جدیدی را که انتخاب کرده‌اید برایتان بسیار پرسود خواهد بود. به همین دلیل ما قصد داریم تا آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین را به صورت قدم به قدم را در اختیارتان قرار دهیم. لذا پیش از شروع بهتر است، برخی از مفاهیم ابتدایی در این حوزه را به صورت مختصر بررسی کنیم، زیرا ثبت نام در صرافی دشوار نیست و آشنایی با مفاهیم اولیه و یادگیری تحلیل ارز دیجیتال بسیار مهم تر است.

از کجا ارز دیجیتال بخریم

بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال، تقریبا یک حوزه مالی جدید است که با پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده است. این ارزها ماهیت فیزیکی ندارند و سرمایه شما به صورت دیجیتال و آنلاین خواهد بود و هر کاربر می‌بایست این دارایی را در کیف پول خود نگهداری کند. در واقع شما با سرمایه‌گذاری در این حوزه هیچ سند و یا سکه فیزیکی نخواهید داشت، اما هر زمان که اقدام کنید می‌توانید آن‌ها را به پول نقد تبدیل کنید.

بنابراین ارزدیجیتال سرمایه‌ای دیجیتالی است که به بلاکچین متصل می‌باشد و تغییر قیمت آن بستگی به نقدینگی بازار و میزان عرضه و تقضا خواهد داشت. توجه داشته باشید، اغلب کوین‌ها در بازار کریپتوکارنسی دارای پشتیبانه‌های قوی مالی هستند و هر چه سرمایه در گردش و ارزش بازار آن‌ها بالا‌تر باشد، محبوبیت آن سکه‌ها در بین خریداران بیشتر خواهد بود.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول و یا ولت، ابزاری است که بلاکچین متصل است و شما می‌توانید به کمک آن  از دارایی دیجیتال خود محافظت کنید. ولت های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد (نرم افزاری/سخت افزاری) و هر شخص می‌تواند با توجه به فعالیتی که دارد مناسب‌ترین کیف پول را انتخاب نماید. در این بین کیف پول‌های گرم و یا نرم افزاری  که از طریق تلفن همراه و یا کامپیوتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، استفاده بیشتری نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری دارند.

البته این نکته را بدانید، استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل آفلاین بودن سیستم امنیت بیشتری دارد.

آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین

خرید ارز دیجیتال مسیر دشواری ندارد، تنها نیاز به کمی زمان دارد تا بتوانید صرافی و کیف پول معتبر را بر اساس نیازهایتان پیدا کنید. اما در ادامه صفر تا صد خرید ارز دیجیتال را توضیح داده‌ایم که می‌توانید با طی کردن این مراحل اقدام به معامله ارزهای دیجیتال نمایید.

گام اول: انتخاب صرافی معتبر

اولین قدمی که باید بردارید که بدون شک مهم‌ترین هم خواهد بود، بررسی صرافی‌های مختلف و در نتیجه انتخاب معتبر‌ترین آن‌ها است. برای انتخاب صرافی معتبر ایرانی یا خارجی فاکتورهای مختلفی وجود دارد و شما می‌بایست پس از بررسی این موارد که شامل: بررسی شبکه‌های اجتماعی و نظرات کاربران، صفحات مختلف سایت صرافی، نحوه احراز هویت پشتیبانی و راه‌های دسترسی است، در صرافی مورد نظر ثبت نام کنید.

در نظر داشته باشید؛ با توجه به وجود تحریم‌ها بهتر است که از صرافی‌های خارجی صرف نظر کنید؛ چرا که با توجه به شرایط تحریم صرافی‌های ایرانی گزینه‌ای مناسب‌تری برای ما خواهند بود.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال معتبر

گام دوم: ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال

پس از اینکه صرافی را انتخاب کردید، می‌توانید با مراجعه به سایت آن، اقدام به ثبت نام کنید. برای ثبت نام معمولا روند در تمامی صرافی‌ها یکسان است و شما به راحتی می‌توانید با وارد کردن شماره تماس و یا ایمیل مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارید.

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال کار دشواری نیست و تمام فیلد‌هایی که باید پر کنید، شامل شماره تماس/ایمیل، رمز و رفرال کد است. (اضافه کردن رفرال کد یا کد معرف اجباری نیست، اما در صورتی که با این عبارت ثبت نامتان را انجام دهید، معاملاتتان شامل تخفیف خواهد شد.)

گام سوم: احراز هویت در صرافی آنلاین

پس از ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال، لازم است تا از قسمت پنل کاربری وارد قسمت احراز هویت شده و اقدام به تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز نمایید. در این مرحله شما می بایست تمامی اطلاعات مربوط به خود را کامل و صحیح وارد کنید. نام، نام خانوادگی، کد پستی، آدرس محل سکونت، شماره تماس معتبر، عکس کارت بانکی، عکس سلفی می باشد. که صحت تمامی این اطلاعات توسط کارشناسان تیم پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال بررسی خواهد شد.

گام چهارم: واریز ریال به صرافی و خرید ارز

مراحل احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال معمولا بین چند ساعت تا نهایتا ۴۸ ساعت زمان می‌برد. در اغلب صرافی‌ها تا زمانی که هویت شما تائید نشود، نمی‌توانید اقدام به خرید و فروش کنید. اما فرض را بر این می‌گذاریم که شما در صرافی ثبت نام و احراز هویت کرده اید، حالا چه کاری باید انجام دهید!

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما دو گزینه دارید: ۱- خرید و فروش از صرافی‌های ایرانی ۲- خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی خارجی

1-معامله در صرافی ارزدیجیتال ایرانی:

اگر می‌خواهید که تمام معاملاتتان در صرافی‌های ایرانی انجام شود، می‌توانید با مراجعه به بخش واریز و برداشت وجه، از همان کارتی که به هنگام احراز هویت تعیین نمودید، مبلغ مورد نظر را وارد کیف پولتان در سایت کنید. سپس به سراغ ارزی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی آن دارید بروید و ریال‌هایتان را تبدیل (به دوج کوین، تتر، اترویم، استلار و. .) کنید.

2-معامله در صرافی ارز دیجیتال خارجی:

اما اگر انتخابتان ترید ارزدیجیتال در سایت های خارجی است، به دلیل تحریم ها باید باز هم از صرافی های ایرانی برای خرید تتر استفاده کنید. برای این کار ابتدا از طریق مراحلی که توضیح داده شد تتر را خریداری کنید و سپس به کیف پول صرافی خارجی انتقال دهید تا پس از آن بتوانید به ترید بپردازید.

تمام مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی، شامل همین موارد است. شما می توانید پس از خرید، ارز مورد نظر را به کیف پول شخصیتان انتقال دهید تا از سرمایه تان با امنیت بالاتری محافظت شود.

از کجا ارزدیجیتال بخریم؟

با همه توضیحاتی که داده شد یکی از سوالات مهم که بسیاری از کاربران می‌پرسند، این است که از کجا ارز دیجیتال بخریم؟ پاسخ این سوال کاملا بستگی به شما دارد. اگر می‌خواهید ارزهای معتبر و شناخته شده‌ای مثل بیت کوین، دوج کوین، شیبا، اتریوم، استلار، ریپیل و موارد این چنینی را خریداری کنید صرافی ایرانی گزینه مناسبی برای شما است.

اما اگر می‌خواهید بر روی ارزهای جدید که زمان زیادی از لیست شدن آن‌ها نمی‌گذرد سرمایه‌گذاری کنید، صرافی‌های خارجی را انتخاب کنید. چرا این ارزها لیست شدن این ارزها، در صرافی‌های ایرانی ممکن است زمان بر باشد.

آموزش خرید فروش ارز دیجیتال

سایر روش های خرید ارز دیجیتال

برخی دیگر از روش‌های خرید رمزها عبارت‌اند از:

  • تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر:لازم به ذکر است بدانید علاوه بر خرید رمز ارزها از صرافی شما می‌توانید به کمک ارز دیجیتال دیگری که از قبل در اختیار دارید نیز اقدام به ترید کنید. در حال حاضر در بسیاری از صرافی‌ها امکان تبدیل ارزها به یکدیگر وجود دارند. (نکته: یکی از نکته‌هایی که به هنگام ثبت نام در صرافی باید توجه کنید، تعداد و نوع ارزهایی است که پشتیبانی می‌کند.)
  • خرید ارز دیجیتال از دستگاه های ATM: یکی دیگر از روش‌ها برای دستیابی به ارزهای دیجیتال، خرید از طریق‌های خودپرداز مخصوص است که شما می‌توانید با کمک آن‌ها و وارد کردن اطلاعات بانکی رمز ارز‌های قابل پشتیبانی را خریداری کنید. اما متاسفانه این دستگاه‌ها در ایران موجود نمی‌باشند و همچنین ATM‌های ارز دیجیتال از همه ارزها پشتیبانی نمی‌کنند.
  • خرید ارز دیجیتال از ولت: کیف پول‌های ارز دیجیتال علاوه بر اینکه از دارایی‌تان نگهداری می‌کنند، از امکانات دیگری همچون خرید و فروش ارزها نیز پشتیبانی می‌کنند. بدین منظور باید با توجه به نوع ولتی که از آن استفاده می‌کنید، برای نمونه: ارز اتریوم را به بیت کوین تبدیل کنید. اما توجه داشته باشید، معمولا کیف پول‌ها برای ترید از کاربران کارمزدهای بالایی را دریافت می‌کنند.

آموزش فروش ارز دیجیتال

طریقه فروش ارز دیجیتال کاملا مشابه با نحوه خرید آن است. بدین صورت که هر زمان تصمیم به فروش رمز ارز داشتید، می‌توانید دارایی را به کیف پول صرافی‌تان انتقال دهید و با قیمت روز بفروشید. یک نکته که باید بدانید این است که برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال شما می‌توانید از قیمت لحظه‌ای و یا قیمتی پیشنهادی استفاده کنید. قیمت لحظه‌ای همان ارزش زنده کوین است و اگر آن را انتخاب کنید بلافاصله ارزهایتان فروخته خواهد شد؛ اما قیمت پیشنهادی بدین صورت است که شما یک معامله تعریف می‌کنید و اگر قیمت ارز به مبلغی که تعیین کرده‌اید برسد، ارزهایتان فروخته خواهد شد و مبلغ ریالی آن به کیف پول شما اضافه خواهد شد. برای خرید هم می‌توانید از این امکان استفاده کنید.

اشتباهات متداول در خرید ارزهای دیجیتال

ممکن است بسیاری از افراد مبتدی که هنوز در ابتدای مسیر هستند و هنوز تجربه کافی در زمینه خرید و فروش ارزها را ندارند، دچار اشتباهاتی شوند که باعث شود سرمایه اولیه‌شان از بین رود. بنابراین برای پیش گیری از این مسئله برخی نکات که باعث جلوگیری از  ایجاد رایج‌ترین اشتباهات در این رابطه می‌شود را عنوان خواهیم کرد تا بتوانید پیش از ورود به بازار رمز ارزها و در مسیر آموزش خرید ارز دیجیتال با یادگیری این مطالب از بروز زیان‌های بزرگ جلوگیری کنید.

  1. مطالعه و تحقیق کامل در رابطه با هر ارز دیجیتال
  2. ورود به بازار با سرمایه خرد
  3. دنبال کردن اخبار رمزارزها
  4. بررسی و آنالیز انواع صرافی و کیف پول ارز دیجیتال
  5. تحلیل نمودارها و انتخاب یک استراتژی شخصی
  6. استفاده از تجربیات سرمایه گذاران حرفه ای
  7. کنترل احساسات

نکات عنوان شده، مواردی هستند که اگر بتوانید پیش از هر کاری به آن‌ها تسلط داشته باشید، شک نکنید آینده‌ای روشن در بازار ارزهای دیجیتال در انتظار شما خواهد بود.

کلام پایانی:

در این مطلب به آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین پرداختیم. مراحل خرید رمزارزها دارای پیچیدگی خاصی نیست و با یک بررسی کوتاه می‌توانید به فعالیت در این حوزه بپردازید. هدف از بررسی نکات بیان شده این بود که بتوانید با آگاهی بیشتر اقدام به خرید ارزهای دیجیتال نمایید. در این مسیر سعی بر این داشتیم تا نکات را به صورت جامع و گام به گام در اختیارتان قرار دهیم. با این حال چنانچه سولی در این زمینه برایتان پیش آمد، حتما با ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت به پرسش‌هایتان پاسخ داده شود.

سوالات متداول آموزش خرید ارزهای دیجیتال:

پاسخ به سوالات متداول کاربران در این زمینه.

  • بهترین روش برای ورود به ارزهای دیجیتال چیست؟

بهترین روش داشتن آمادگی کامل و داشتن توانایی تحلیل بازار است.

  • چرا ثبت نام در صرافی نیاز به احراز هویت دارد؟

در صرافی های ایرانی و خارجی ارز دیجیتال برای جلوگیری از جرایم مالی همچون پولشویی ، کلاهبرداری های اینترنتی و سایر موارد اینچنینی؛ کاربر برای انجام هر عملیاتی باید احراز هویت کند.

  • ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال چقدر زمان می برد؟

ثبت نام در صرافی بلافاصله با وارد کردن شماره تماس/ایمیل انجام می شود.

  • پروسه احراز هویت در صرافی ارزهای دیجیتال چقدر طول می کشد؟

تایید هویت اشخاص در صرافی ها معمول در مدت زمان کمتر از 24 ساعت انجام می شود.

  • ارز دیجیتال را در صرافی کیف پول نگهداری کنیم؟

اگر قصد هولد طولانی مدت را دارید، استفاده از کیف پول های نرم افزاری گزینه امن و مناسب تری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان