ساخت nft با هوش مصنوعی

آموزش ساختNFT با هوش مصنوعی +معرفی 5 برنامه کاربردی

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1402

آموزش ساختNFT با هوش مصنوعی ؛NFT از پر طرفدار ترین‌ها در دنیای بلاکچین هستند که هر شخص با توجه به حوزه مورد علاقه‌اش می‌تواند یک NFT را انتخاب و روی آن سرمایه‌گذاری کند.این نوع از توکن ها برای هولد کردن و کسب درآمد بلند مدت یک گزینه بی‌نظیراند و حالا فکرش را بکنید، بتوانید آن ها را شخصا بسازید. متعجب نشید! چرا که این کار با فناوری جدید و خارق العاده AI امکان‌پذیر هست. می باشد

AI یا هوش مصنوعی، فناوری جدیدی است که از زمان ظهور تا به امروز توانسته به موفقیت‌های بسیاری برسد. توجه به این تکنولوژی در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه بازارهای مالی باعث به دست آمدن نتیجه‌های خارق العاده‌ای شده و این امر سبب می‌شود، انسان‌ها به دنبال کسب راه‌های درآمدی خارق العاده و متفاوت با این تکنولوژی باشند. از ساخت ارز دییجتال هوش مصنوعی بگیر تا کسب درآمد از NFTهای مختلف!

در این راستا اخیرا سوالی که مخاطبان حوزه ارز دیجیتال را درگیر خود کرده، این است که آیا با هوش مصنوعی امکان ساخت NFT وجود دارد؟! در پاسخ می‌توان گفت؛ با توجه به نقش پر رنگ هوش مصنوعی در دنیای هنر این که بتوان با فناوری AI اقدام به ساخت NFT کرد اصلا دور از انتظار نیست. از این رو در ادامه مقاله به بررسی جزئیات مرتبط با ساخت ان اف تی با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

NFT هوش مصنوعی چیست؟

از زمان اولین عرضه، توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و تا به امروز ارزش بازار آن‌ها به رقمی نزدیک ۲۴ میلیارد دلار رسیده است. NFT‌ها از سال ۲۰۱۸ با هوش مصنوعی ادغام شده اند، اما هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی کاملا به روز است و به عنوان جدیدترین تکنولوژی کریپتو شناخته می‌شود.

زمانی که می‌گوییم AI سبب خلق آثار هنری جدید می‌شود، مفهوم هوش مصنوعی بر این تصور است که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، توانایی تولید تصاویر اصلی و نحصر به فردی را دارند.

به طور کلی شک نکنید که ساختNFT با هوش مصنوعی قطعا ممکن است. جالب است بدانید، مجموعه از NFT‌های هنرمند روباتی BOTTO در بازار اخیر به قیمت بیشتر از ۱ میلیون دلار به فروش رفته و برخی از این آثار هنری دیجیتالی کاملا شبیه به آثار هنرمندان به نامی همچون: ون گوگ، مونه و بسیاری از  افراد صاحب نام دیگر است.

AI به صورت گسترده ای، به صورت ماشین غیر انسانی توانایی انجام وظایف پیچیده‌ای همانند، یادگیری، استدلال، درک و حتی قابلیت حل مسئله را دارد. به همین دلیل ساخت توکن‌های ان اف تی مصنوعی توسط آن اصلا جای تعجب ندارد.

NFT هوش مصنوعی

منظور از ساخت NFT با هوش مصنوعی چیست؟

همانطور که بیان کردیم، اخیرا اخبار زیادی در حوزه‌های مختلف در رابطه با هوش مصنوعی به گوشمان می‌رسد. این فناوری با به کارگیری الگوریتم‌های متفاوت که حاوی حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، اقدام به ساخت ابزارهای نوآورانه‌ای می‌کند. در دنیای پیشرفته امروزی تکنولوژی AI توانسته است که تحول عظیمی را در صانیع مختلف ایجاد کند که NFT و بازار کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با اینکه هنر هوش مصنوعی به تازگی محبوب شده است، اما به طرز باورنکردنی در اکوسیستم NFT طرفدار دارد؛ چرا که این فناوری به هر کاربر جدا از تجربه و مهارتی که دارد، این اختیار را می دهد تا به ساخت آثار هنری و دیجیتالی منحصر به فرد و شخصی بپردازند.

منظور از ساخت NFT با هوش مصنوعی، در واقع همان آثار دیجیتالی است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی ایجاد و می‌توانند بخش زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

به عنوان نمونه، ساخت NFT با هوش مصنوعی می‌تواند سبک‌های مختلف هنری از جمله پالت‌های رنگی را با شکل و بافت‌های مختلف ترکیب نماید، تا در نتیجه یک اثر هنری متفاوت خلق شود. این اثر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی کاملا مفاوت از سبک و تکنیک‌های موجود در اکوسیستم فعلی می‌باشد.

ساخت NFT

کاربردهای ساخت NFT با هوش مصنوعی

در حال حاضر، پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی به عنوان یک عامل تاثیرگذار در دنیای ان اف تی‌ها و در پس زمینه سایز مجموعه‌های خلاقانه محسوب می‌شود.

در این راستا با توجه به اینکه تکنیک‌های هوش مصنوعی هنوز خیلی گسترش پیدا نکرده اند، اما می‌توان تاثیرات خارق العاده آن در زمینه ساخت NFT، کنترل کیفیت، تایید و احراز هویت را مشاهده کرد.

کاربرد ساخت NFT  با هوش مصنوعی بسیار ملموس است، به طوری که شما امروزه خیلی راحت می‌توانید به کمک AI به ساخت هنری منحصر به فرد بپردازید. در این زمینه دیگر نیازی به تصویر سازیّ استفاده از ابزارهایی  همچون قلمو و رنگ نیست، بلکه شما می‌توانید با مشخص کردن توضیحات خروجی دلخواهتان را دریافت کنید و پس از آماده شدن آن، NFT ساخته شده‌تان را با مردم در سراسر جهان به اشتراک بگذارید و یا حتی آن را بفروشید.

در این زمینه لازم است بدانید که دو فناوری هوشمندانه و مهمی که در پس هوش مصنوعی وجود دارند، یعنی: مهندسی سریع (Prompt Engineering) و هوش مصنوعی مولد (Generative AI) عاملان اصلی ایجاد آثار‌های خلاقانه اند.

مهندسی سریع یا (Prompt Engineering) یک فرآیند طراحی و اصلاح متن می‌باشد که از پردازش زبان برای راهنمایی کاربر و در نتیجه رسیدن به نتایج خاص استفاده می‌کند.

اما هوش مصنوعی مولد یا  (Generative AI) به تولد تصاویر با پارامترهای خاص می‌پردازد. این دو فناوری می‌توانند، با الگوریتم و قوانین خاص NFT‌های مورد نظر کاربر را ساخته و حتی آن‌ها را شخصی‌سازی کنند.

نکته: این محصولات تولیدی معمولا یک قطعه هنری منحصر به فرد محسوب می‌شوند و دیگر قابلیت تکرار ندارند.

روند کلی ساخت NFT با هوش مصنوعی

روند کلی ساخت NFT با هوش مصنوعی به شرح زیر می‌باشد:

  • دادن اطلاعات مد نظر کاربر همچون رنگ، سبک و توضیحات به هوش مصنوعی.
  • به کار افتادن هوش مصنوعی مولد و بررسی اولویت های منحصر به فرد کاربر و در نهایت تولید آن
  • مینت(MINT) محصول NFT ساخته شده بر یک پلتفرم بلاکچین

معرفی بهترین اپلیکیشن ساخت NFT

حالا که با این موضوع آشنایی کامل پیدا کردید، در ادامه به معرفی ۱۵ برنامه برتر برای ساخت NFT‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازیم.

1-اپلیکیشن دیپ ای آی (DEEP AI)

اگر به دنبال یک برنامه با رابط کاربری ساده و در عین حال سرعت بالا هستید، بنابراین ابزار DEEPAI انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این برنامه، یکی از ابزارهای ساخت و دریافت NFT رایگان است و به کمک آن می‌توان اقدام به خلق یک اث هنری جدید کرد.

دیپ‌ای آی، یک تولید کننده هنر هوش مصنوعی از متن ها، کلمات کلیدی و عباراتی است که وارد آن می‌کنید؛ پس مشخص کردن کلمه مورد نظر ایت ابزار یک تصویر جدید و در عین حال منحصر ب فرد را بر اساس توضیحات شما ایجاد می‌کند.

نکته: خروجی حاصل از این اپلیکیشن خیلی دقیق نیست و ما این ابزار را به افراد مبتدی توصیه می‌کنیم.

مزیت ها:

  • رایگان بودن
  • رابط کاری ساده و راحت
  • مناسب برای مبتدیان 

معایب

  • دقت پایین در خلق یک تصویر جدید

دانلود اپلیکیشن DEEPAI

2-اپلیکیشن استاری ای آی (StarryAI)

استاری‌ای آی بر خلاف، بسیاری از برنامه‌های ساخت ان اف تی از کاربر اطلاعاتی دریافت نمی‌کند و این در واقع ویژگی متمایز کننده آن محسوب می‌شود. در این الگوریتم شما با وارد کردن تصویر مد نظر یک خروجی منحصر به فرد را دریافت خواهید کرد.

نکته جالب دیگر این است که STARYYAI برعکس سایر برنامه‌های ساخت NFT، به کاربرانش امکان مالکیت تصویر خلق شده را به جهت استفاده شخصی یا تجاری می‌دهد. این در حالی است که تکنولوژی به کارگرفته شده در این پلتفرم هوش مصنوعی به اندازه ابزارهایی همچون Hotpot. ai پیشرفته نیست، اما جالب است بدانید این اپلیکیشن متداوما در حال به روزرسانی است و می‌توان گفت عملکرد خیلی خوبی را نیز از خود ارائه می‌دهد.

نکته: STARYY AI رایگان نیست، اما توسعه دهندگان این اپلیکیشن امکان بازگشت پول در صورت‌عدم رضایت را برای کاربران فراهم آورده اند.

مزایا:

  • خودکار بودن برنامه 
  • عدم نیاز به توضیحات و وردی کاربر
  • انتقال مالکیت تصویر به کاربر
  • به روزرسانی متداول

معایب:

  • عدم رایگان بودن برنامه
  • نسخه هوش مصنوعی به کارگرفته شده در آن پیشرفته نیست

دانلود اپلیکیشن STARYYAI

دانلود اپلیکیشن STARYYAI

3-اپلیکیشن نایت کافه کریتور (NightCafe Creator)

NightCafe Creator یکی از برنامه‌ها برای ساختNFT با هوش مصنوعی است که امکان ایجاد هنر انبوه در آن فراهم می‌باشد. الگوریتم هوش مصنوعی به کاربرده شده در این برنامه بسیار پیشرفته است و تکنیک یادگیری ماشینی معروف به انتقال سبک عصبی (neural style transfer) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا کاربر بتواند به کمک آن تصاویر آپلود شده را به یک سبک هنری انتخاب شده توسط خود تبدیل نمایند.

نایت کافه، خروجی تصاویر با وضوح بالا را ایجاد می‌کند و در کنار آن امکان تولید انبوه را نیز فراهم آورده به طوری یک کاربر می‌تواند، چندین تصویر را به صورت همزمان تولید نماید. امروزه NIGHTCAFE یکی از بهترین ابزارها برای ساخت NFT‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

مزایا:

  • رابط کاربری ساده برای ساخت NFT
  • دارای الگوریتم هوش مصنوعی به روز و قوی
  • خروجی با وضوح بالا
  • دارای دو نسخه موبایل و دستکاپ
  • در دسترس بودن نسخه رایگان

معایب:

  • برای استفاده همیشگی باید حساب کاربری خود را شارژ کنید

دانلود اپلیکیشنNightCafe Creator

ساخت NFT با هوش مصنوعی NIGHTCAFE

4-اپلیکیشن نینجا اف تی  (NinjaFT)

یکی دیگر از برنامه‌ها برای ساختNFT با هوش مصنوعی NinjaFT است که خالق تصاویر محسور محسوب می‌شود؛ تصاویر ایجاد شده در این اپلیکیشن به دور از اغراق ارزش نمایش در گالری‌های بزرگ نیویورک را دارند! این اپلیکیشن بی‌نظیر قابل استفاده در پلتفرم‌های اندروید و ios هستند و علاوه بر این در دستکاپ نیز قابل اجرا است.

یک ویژگی منحصر به فرد نینجا اف تی نسبت به سایر رقبا، اتصال به صرافی ارز دیجیتال بایننس است که این امکان باعث می‌شود کاربران بتوانند، nft‌های ساخته شده را مستقیما در بایننس چین ترید نمایند.   این ویژگی باعث جذب کاربران بیشتری به نینجا اف تی می‌شود.

علاوه بر این، فناوری هوش مصنوعی به کار رفته در این اپلیکیشن پیشرفته است.

مزایا:

  • رابط کاربری راحت 
  • امکان استفاده از قالب های آماده
  • اتصال به بلاکچین بایننس

معایب:

  • خروجی دارای کیفیت معمولی است

دانلود اپلیکیشنNinjaFT

اپلیکیشن ساخت nft نینجا اف تی

5-اپلیکیشن پانس ای آی (Pons.ai)

Pons. ai یک برنامه برای ساخت nft است که علاوه بر این کارایی می‌توان آن را یک بازار اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی برتر نیز دانست. در بازار اجتماعی پانس‌ای آی آثار هنری فیزیکی و nft خرید و فروش می‌شود. به طور کلی این نرم‌افزار را می‌توان همانند آمازون و اینستاگرا اما مبتنی بر هوش مصنوعی دانست که برای افراد مشهور و خالقات nft‌های هنری قابل استفاده است.

Pons. ai به عنوان اولین اپلیکیشن برای ساختnft با هوش مصنوعی شناخته می‌شود و از سیستم اسکن و خرید استفاده می‌نماید. این ابزار به طور هوشمندانه‌ای به هنرمندان کمک می‌کند تا شرایط شغلی پایدار با درآمد قابل قبولی را داشته باشند.

مزایا

  • برخورداری از یک بازار اجتماعی برای فروش آثار هنری
  • دارای فناوری اسکن و خرید
  • برخورداری از استدیو واقعیت مجازی

دانلود اپلیکیشن Pons. ai

اپلیکیشن Pons. ai

هوش مصنوعی Midjourney

در کنار نرم افزارها، می‌خواهیم یکی از برترین سایت‌های ساخت ان اف تی را که مبتنی بر هوش مصنوعی است معرفی کنیم. وب‌سایت Midjourney که از طریق یادگیری ماشینی، می‌تواند متن‌های ورودی که توصیفی‌اند را به تصویر تبدیل نماید؛ یکی از شناخته شده‌ترین ابزارها در این زمینه است. به کمک این سایت شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی تصاویری خلاقانه را دریافت کنید. (توجه داشته باشید، الگوریتم هوش مصنوعی برای ساخت nft دارای قوانین به خصوصی است و برای مثال شما نمی‌توانید به کمک این سایت تصاویر خشن تولید کنید، به همین دلیل واژه‌هایی همچون killing در این ابزارها قابل استفاده نیستند.)

نحوه ساختNFT با هوش مصنوعی Midjourney

نحوه ساخت nft در سایت Midjourney به شرح زیر است:

  1. ساخت حساب کاربری در دیسکورد
  2. ورود به سایت midjourney.com
  3. ورود توضیحات مدنظر
  4. ساخت nft
  5. mint ان اف تی در یک بستر بلاکچینی

ورود به سایت midjourney

کلام پایانی:

ما در این مطلب، مزایا ساختNFT با هوش مصنوعی و ابزارهای مورد نیاز در رابطه با آن را معرفی کردیم. به طور کلی ساخت nft با هوش مصنوعی، تاثر به سزایی بر بازار nft‌ها و نحوه فروش آن‌ها دارد. هوش مصنوعی می‌تواند با به کارگیری و تحلیل حجم عظیمی از داده ها، تصاویر و توضیحات دلخواه شما را دریافت و در نهایت با الگوریتمی خاص آن‌ها را به nft تبدیل نماید. شما می‌توانید ان اف تی‌های ساخته شده به این طریق را به راحتی به اشتراک گذاشته و حتی از آن‌ها کسب درآمد کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

  • حمیرا علیخانی
    1402-05-15

    سلام عالی، سپاس از توضیحات مقاله
    من از اپلیکیشن پانس ای آی استفاده کردم👍 و برای ساخت آن آف تی این برنامه رو به بقیه دوستان هم پیشنهاد می‌کنم

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان