آموزش پنکیک سواپ

آموزش گام به گام صرافی پنکیک سواپ(Pancakeswap)

تاریخ انتشار : 19 تیر 1402

برای یادگیری و تسلط بر روی فعالیت در صرافی پنکیک سواپPancakeSwap، ابتدا باید مواردی را به طور دقیق یاد گرفت. در استفاده از صرافی پنکیک سواپ افراد به موارد متفاوت بین صرافی متمرکز و دیگر صرافی‌ها می پردازند. یکی از انواع صرافی‌های نامتمرکز صرافی پنکیک سواپ است، که اگر بخواهید تمام سیر تکمیل عضویت و احزار هویت (KYC) خود را به انجام برسانید، باید به یکسری نکات توجه کنید. می‌توان گفت یکی از دلایل مناسب بودن صرافی پنکیک سواپ برای کاربران ایرانی، اجباری نبودن تکمیل مراحل احراز هویت، آنهم زمانی که بیشتر صرافی‌ها احراز هویت ایرانی ها را تایید نمی کنند، است.

ناگفته نماند صرافی پنکیک سواپ یک ویژگی بسیار عالی دیگر جزء لزوم احراز هویت دارد، و آن نداشتن هیچ سابقه‌ی هک شدن است. اگر بخواهیم تنها دلیل خطر در این پلتفرم نامتمرکز را بررسی کنیم، مقداری از سود قسمت فارمینگ (Farming) همیشه کسر می گردد که همین موضوع احتمال کلاهبرداری را بالا می برد. در ادامه از صرافی فراچنج همراه ما باشید تا بهترین و عالی‌ترین نکات کلیدی درباره صرافی پنکیک سواپ و اینکه صرافی پنکیک سواپ چیست، را برای شما توضیح دهیم.

تعریف صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)

صرافی پنکیک سواپ صرافی ارز دیجیتال نامتمرکزی است که جایگاه استقرار آن بر روی زنجیره هوشمند بایننس Binance Smart Chain (BSC) است. تمرکز این صرافی روی توکن‌های (BEP20) است. توکن (BEP20) شاخصی برای تعیین استاندارد ساخت توکن‌های دیگر بوده و به وسیله بایننس توسعه و پیشرفت یافته است. صرافی پنکیک سواپ زمینه‌ی فعالیت کاربران را به صورتی که معاملات با  دارا بودن میزان زیادی توکن‌های (BEP20) انجام می‌دهد، و اجازه نمی دهد کنترل کلید های کاربران از دستشان خارج گردد.

تفاوت صرافی متمرکز و نامتمرکز برای درک بهتر مراحل یادگیری صرافی پنکیک سواپ

صرافی‌های نامتمرکز با هدف اینکه یکسری مشکلات و نواقص صرافی‌های متمرکز را حل کند، بوجودآمد. سه تفاوت بین  صرافی متمرکز و نامتمرکز وجود دارد که آن : احراز هویت، ثبت سفارش‌ها و کنترل دارایی ها است.

  • ثبت سفارش:  در ثبت سفارش این دو صرافی سنتی و پینک سواپ، اثبات سفارش در صرافی‌های متمرکز مخالف صرافی نامتمرکز روی بلاک چین اعمال نمی‌گردد. در مرحله اول معاملات صرافی‌های نامتمرکز در دفتر ثبت، به شکل قرار دادهای هوشمند بسته شده و توکن‌های افراد کاربر قفل می‌گردد و خرید و فروش ممکن‌پذیر است. پس در صرافی متمرکز مدت زمانی وجود دارد که اختیار پول و دارایی افراد بر عهده‌ی خودشان نبوده و صرافی روی آن تسلط دارد.
  • احزار هویت: در احراز هویت (KYC) صرافی متمرکز به صورت یک شخص ثالث بین فرد خریدار و فروشنده ارزهای دیجیتال قرار دارد. این صرافی‌ها به دلیل برخورداری از قوانین و مقررات، کاربران را مجبور به تکمیل تمام و کمال احراز هویت برای ثبت نام و عضویت در صرافی پنکیک سواپ می کنند. یکی از دلایل صرافی‌های متمرکز برای احراز هویت دقیق جلوگیری از پولشویی و موارد مشابه است. در مقابل آن، صرافی‌های نامتمرکز هیچ یک از اطلاعات کاربران خود را فاش نمی‌کند، زیرا که هیچ موسسه و بنیادی بر این صرافی‌ها مسلط نیستند. درنتیجه، افراد برای عضوت نیاز به احزار هویت ندارند، و فقط چند شاخصه مثل ایمیل، اسم و شماره تماس نیاز هست.
  • کنترل داریی‌ها: در صرافی متمرکز افرادی که مسئولیت توسعه و پیشرفت صرافی ها را دارد، بر روی کل دارایی اطلاعات و تمامی موارد مربوط به افراد کاربر تسلط دارند، پس وظیفه حفاظت از دارایی هم برعهده‌ی صرافی‌ها است. اما در صرافی‌های نامتمرکز که یکی از اهدافشان نبود هیچ کنترل روی اطلاعات و دارایی افراد بوده، پس هر فردی خود مسئولیت محافظت از دارایی‌های خودش را دارد.

لیست ارزهای صرافی پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap و تاریخچه‌ی آن

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) در سپتامبر سال ۲۰۲۰ سال تشکیل شده است. در طی گذشت این زمان تاکنون تعداد افرادی که به عنوان کاربر در این صرافی عضو شده‌اند بسیار افزایش یافته است. به غیر از بالا رفتن ثبت نام در صرافی پنکیک سواپ، نقدیندگی افزایش بسیار مورد توجه‌ای داشته است. تفاوت اصلی و مهم این صرافی با سایرصرافی‌ها در ساخته شدن بر اساس زنجیره هوشمند بایننسBinance Smart Chain (BSC) است.

صرافی پنکیک سواپ نسبت به اتریوم تراکنش با میزان قیمت پایین همراه سرعت بالا را برای کاربران ممکن می‌گرداند. اکثر برنامه‌های DeFi در قبل از زمان ۲۰۲۰ روی اتریوم فعالیت می‌کردند. در آن زمان سیر اصلی دیفای باعث بالا رفتن تقاضا برای تراکنش در شبکه‌ی ارز دیجیتال اتریوم گردید. اما یک مشکلی وجود داشت و آن پایین بودن مقیاس اتریوم با سایر ارز ها، فرایند آهستگی انجام فرایند و پرهزینه بر آن بود. تمام این موارد دلیل محکمی بود تا افراد عضو تیم توسعه دهنده‌ی PancakeSwap، زمینه‌ی تولید یک پلتفرم ارزان و پرسرعت را بوجود آورند.

نحوه‌ی آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)

با یادگیری استفاده و نحوه‌ی کارکرد صرافی نامتمرکز پنکیک سواپ افراد با امکانات و تمام موارد صرافی PancakeSwap خیلی بهتر و جامع‌تر آشنا می‌گردند. تسلط داشتن روی صرافی پنکیک سواپ به افراد کمک می‌کند تا با یک استراتژی مناسب سود و کسب درآمد کنند. هر چند دریافت سود در کنار از دست دادن دارایی انجام می‌گردد، برای همین قبل از استفاده از هر موردی باید نحوه کار کرد و چگونگی کارایی آن را بررسی کنید.

  • ارائه پلتفرم فارمینگ (Farming)

یکی از راه‌های دریافت توکن پنکیک سواپ، استیک و قفل کردن توکن LPهای هر فرد است. این فعالیت نیاز به میزانی توکن LP  دارد. زیرا هر کدام از FARMها فقط توکن مخصوص خود را از افراد عضو در صرافی را قبول می‌کنند برای نمونه CAKE-BNB تنها پذیرای توکن‌های CAKE-BNB LP از افراد کاربر در صرافی را قبول می‌کند.

  • پشتیبانی استخر‌های (Yield Farming)

با کمک این پلتفرم افراد با بکارگیری قراردادهای هوشمند، توکن‌های خودشان را قرض داده و درقبال آن از پلتفرم CAKE جایزه بگیرند.

  • ارائه استخرهای SYRUP

این نوع استخرهای SYRUP نسخه‌ی مخصوص و به روزرسانی شده‌ی پنکیک سواپ محسوب می‌گردد. از بهترین و مهم‌ترین ارزهای مناسب برای استیک کردن توکن CAKE است، در نتیجه افراد کاربری که میزان بیشتری توکن CAKE  دارد پاداش و سود بیشتری بدست می‌آورد. یکی از ویژگی‌های عالی این استخرها ازدست نرفتن دارایی تحت هیچ شرایطی است. کافراد عضو صرافی و کاربران با بستن و قفل کردن LPها که توکن مختص استخرها است، هدیه دریافت کنند.

  • بلیط بخت آزمایی

درصرافی پنکیک سواپ با کمک توکن کیک می‌توان در قرعه کشی شرکت و بلیط بخت آزمایی خریداری کرد. در زمانی که افراد برنده بلیط شدند، هدیه و جایزه به صورت NFTها و CAKE به افراد کاربر تعلق می‌گیرد.

  • ارائه NFTها

ذخیره و نگهداری NFTها در صرافی پنکیک سواپ در محل مخصوصی است. NFTها توکن‌هایی هستند که غیر قابل تعویض‌اند و فقط یک نسخه‌ی اصل وجود دارد که مواردی مثل نقاشی، تصاویر، محصول، اثر هنری و غیره را شامل می‌گردد، و از دید داشتن ارزش با بقیه‌ی نسخه‌ها مساوی نیستند. کاربران با خرید و فروش NFTها از این راه پول بدست آورده و کسب درآمد کنند.

  • ارائه قسمت IFO

این بخش مخصوص صرافی پنکیک سواپ  شبیه اولین پپیشنهاد سکه یا ICO است. این بستر IFOها باعث می‌گردد، کاربران توکن‌های پروژه‌هایی که در زمان پیش از عرضه‌ی عمومی هستند را خرید کنند. برای این کار توکن CAKE یا توکن استخرهای نقدینگی (LP) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دانلود اپلیکیشن صرافی پنکیک سواپ

ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ

  1. اکوسیستم DeFi: یکی از ابزارهای دیفای اکوسیستم صرافی پنکیک سواپ است، که برطبق پلتفرم توکن CAKE است.
  2. خزانه‌ی به نام Treasury: این قسمت از پلتفرم وظیفه ی تامیین بودجه و گسترش و پیشرفت صرافی پنکیک سواپ را تامین کند. کامزدی که برای این قسمت برنامه ریزی شده ۰.۰۳ درصد است. جدا از این موارد پلتفرم صرافی پنکیک سواپ برای نگهداری و حفاظت از ارزش‌های این صرافیاین این اجازه را دارد، فرایند سوزاندن را انجام دهد.
  3. ارزهای دیجیتال حمایت شده: ازمیزان ۱.۶۴۷ کوین تا ۹.۱۵۲ جفت معاملات گوناگون ماند اتریوم و غیره پشتیبانی می‌کند. افرادی که در این صرافی عضو هستند توانایی معامله و گسترشNFTها را دارند.
  4. ارائه بازار ساز خودکار: در پنکیک سواپ PancakeSwap در معاملات استخر نقدینگی از یک حالت بازار ساز خودکار (AMM) استفاده می‌گردد. درنتیجه افراد معامله‌گر با نداشتن لزومی به داشتن اوردربوک، به بستن و قفل کردن توکن‌هایشان از راه قرار دادهای هوشمند در استخرهای نقدینگی می‌پردازند. برای تعیین میزان ارزش ارزهای دیجیتال از AMM استفاده می‌شد. با بهره گرفتن از AMMها  قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال براساس میزان عرضه و تقاضا همراه الگوهای مخصوص انجام می‌گردد.
  5. هزینه‌های صرافی: یکی از ویژگی‌های دیگر پنکیک سواپ کارمزدهای بسیار پایین برای کاربران در ازای فعالیت‌هایشان است. میزان کارمزد پرداختی در این صرافی توسط تریدر ها ۰.۲۵٪ است. ۰.۱۷٪ درصد به استخر نقدینگی که معامله در روی آن صورت گرفته، پرداخت می گردد، ۰.۰۵٪ در جهت خریدن و سوزاندن هفته به هفته‌ی ۰.۰۳٪ به خزانه صرافی پنکیک سواپ تعلق می‌گیرد. در این صرافی هیچ هزینه‌ی اضافی بجزء برداشت و منتقل کردن درایی وجود ندارد.

نحوه‌ی کارکرد با صرافی پنکیک سواپ

برای ورود به فعالیت در این صرافی بهتر است، قسمت‌های گوناگون صرافی پنکیک سواپ را بیاموزیم. اول باید پلتفرم پنکیک سواپ یعنی pancakeswap. finance را جستوجو کنید. بعد که وارد این صرافی شدید کیف پولتان را به این صرافی متصل کنید.

برای متصل کردن کیف پول به صرافی باید در صفحه اصلی این صرافی روی گزینه Connect کلیک کنید و در بین فهرست باز شده، کیف پول موردنظرتان را کلیک کنید.

بخش ترید در صرافی پنکیک سواپ

پس از اتصال کیف پولتان به پلتفرم PancakeSwap می‌توانید از امکانات و خدمات این صرافی استفاده کنید. بخش ترید در این صرافی خود شامل 3 بخش است.

نقدینگی (Liquidity)

تا این بخش برایتان گفتیم که یکی از ویژگی‌های این صرافی این است که کاربران می‌توانند دارایی‌هایشان را به استخرهای نقدینگی ریخته و در مقابل آن مقداری از کارمزد تراکنش‌ها را به شکل پاداش دریافت کنند. در این قسمت گزینه‌ی Add Liquidity قرار دارد که با کلیک کردن روی آن، منویی باز می‌گردد، که ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. هر ارز دیجیتالی که قصد وارد کردن به استخر دارید را از اینجا می‌توانید انتخاب کرده و با این فرایند، وارد استخر کنید.

برای آن که در استخرها نقدینگی را بوجود بی‌آورید، لازم است ارزهای جفت ارز را مورد استفاده قرار دهید. پس نتیجه می‌گیریم که جفت ارز منتخبتان در کیف پول همراهتان باشد.

سپس برای شروع دسترسی قرار دادهای هوشمند در صرافی پنکیک سواپ به رمزارزهای خود به وسیله‌ی کیف پول امکان‌پذیر می‌گردد. در آخر جفت رمزارز اننتخابی به قرار دادهوشمند وصل شده و به استخر نقدینگی پنکیک سواپ وارد می‌گردد. وقتی که به Liquidity وارد شدید، تمام مشخصات توکن وارد شده‌ی به استخر شما مثل اندازه و نوع آن را نشان می‌دهد. اگر که می‌خواستید نقدینگی را لغو کنید یا گسترش دهید خیلی ساده می‌توانید این کار را انجام دهید.

سواپ (Swap)

گزینه‌ی سواپ در صرافی پنکیک سواپ وظیفه‌ی تبدیل  یک توکن به دیگر توکن‌ها را دارد. در این پلتفرم سواپ دارای دو بخش است. در قسمت اول باید میزان ارز دیجیتال و نوع آن را ثبت کنیم. و در  قسمت دوم باید ارز دیجیتال مورد نظر را وارد کنید. این را هم بدانید که هر مقدار که ارز دیجیتال وارد کنید به همان میزان ارز دیجیتال دیگر که قصد تبدیل آن را دارید، دریافت خواهید کرد.

سپس بعد گذراندن این مراحل روی Swap کلیک کنید و بعد از آن از تمام اطلاعات و تمام اطلاعات تراکنش هادر کیف پول را مورد تایید قرار دهید. در طی چند ثانیه و خیلی راحت ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید.

بریج (Bridge)

این قسمت توانایی ارسال رمز ارزهای دیجیتال را از بلاکچین مانند پلی به بایننس اسمات چین دارند.

این بخش باعث می‌گردد تا ارسال رمزارز از بلاکچین به شکل یک پل به بایننس اسمارت چین ممکن گردد. مثل بخش‌های دیگر کارکردن با این قسمت از بریج هم بسیار ساده است.

ورود به سایت پنکیک سواپ

مراحل گام به گام صرافی پنکیک سواپ

  • وارد لینک سایت پنکیک سواپ شوید و سپس روی گزینه سمت چپ Connect انتخاب و کلیک کنید.
  • بعد از این ولت مورد نظر را انتخاب کنید.
  • زمان مواجه با خطای سیستمی No provider was found مجدد از قسمت connect گزینه wallet connect را انتخاب کنید و بعد از رفتن به کیف پولتان بارکد  را باید اکسن نمایید.
  • بعد از اینکه کیف پولتان به صرافی پنکیک سواپ وصل شد، از منوی موجود در سمت چپ سایت، روی گزینه exchange کلیک کنید.
  • در بخش اولی اسامی رمز ارزهای درون کیف پولتان قرار دارد و در بخش دوم اسم ارز دیجیتالی که می‌خواهید وارد کنید را بنویسید. در آخر با کلیک روی unlock wallet این قابلیت را بدست کی آورید تا هر رمز ارزی که می‌خواهید را برای تبادل انتخاب کنید.

این را نیز بگوییم در این صرافی پلتفرم ارز دیجیتال منتخب به صورت مستقیم و بدون واسطه از کیف پول شخص خارج و ارز دیجیتال جدیدا خرید می‌شود و به شکل مستقیم واریز به کیف پولتان می‌گردد.

کلام آخر

صرافی پنکیک سواپ جزء آن دسته صرافی‌های محبوب و پر طرفدار افراد است. با اینکه در نزدیکی آخر سال ۱۴۰۰ این صرافی دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرد. اگرچه با بهره گیری از فیلترشکن و وی پی ان می‌توان از این خدمات بهره برد. صرافی پنکیک سواپ امکاناتی متعدد مثل استخر نقدینگی، NFT، استیکینگ و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی از سایت‌ها این اعتقاد را دارند که قیمت پنکیک به میزان چشمگیری می‌رسد و بسیار برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان