مدارک لازم برای احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

مدارک لازم برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال چیست؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 26 مهر 1402

زمانیکه برای اولین بار با ارزهای دیجیتال آشنا شدید قطعا این سوال در ذهن شما شکل گرفت که چگونه باید در این بازار سرمایه‌گذاری انجام دهم؟ تمام افرادعلاقه‌مند به این بازار و خواستار معامله در آن، ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر عضو شوند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج به موضوع مدارک لازم برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال می پردازیم. پس اگر شما همچون خیلی از افراد تازه وارد در دنیای ارز دیجیتال، به دنبال دانستن این مطلب هستید، همراه ما باشید.


ویژگی اصلی بهترین صرافی ارزدیجیتال


صرافی‌های ارز دیجیتال بستر معاملات و خرید و فروش رمزارزهای دیجیتال است. یکسری صرافی‌ها با داشتن ویژگی‌های از دیگر رقیبان خود پیشی گرفته و محیط مناسب‌تر و بهتری برای کاربرانشان ساخته اند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از کیف پول اختصاصی، نداشتن محدودیت خرید و فروش، معامله جفت ارز دیجیتال، پشتیبانی، شکاف قیمتی و نحوه قیمت گذاری‌ها، تسویه حساب ها، نقدینگی و حجم معاملات، تعداد کوین‌ها ، تنوع در تعداد ارز دیجیتال، احراز هویت یا KYC، قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای، اعتبار، شفافیت، امنیت و رابط کاربری.( تمامی این امکانات در صرافی ارز دیجیتال فراچنج در اختیار شما قرار دارد.)


مراحل ثبت نام در صرافی ارزهای دیجیتال


در هر کشوری یکسری قوانین در رابطه با ارزهای دیجیتال و صرافی‌های رمزارزها حاکم است. بررسی و دانستن قوانین هر کشوری که در آن می‌خواهید عضو صرافی شده و در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، امری ضروری است. زمانی که می‌خواهید در یک صرافی عضو شوید، اولین و مهمترین موضوع هنگام عضویت در یک صرافی، احراز هویت است. احراز هویت طی ۲ مرحله به شکل آنلاین صورت می‌گیرد. در ادامه مراحل و مدارک لازم را برررسی می‌کنیم:

اولین مرحله احراز هویت

در ادامه هر یک از مراحل ثبت نام در ارزهای دیجیتال را نام برده و توضیح می‌دهیم.

1. شماره موبایل و کد ملی

زمانی که وارد صرافی می‌گردید، گزینه احراز هویت را در روی صفحه می‌بینید. بعد از اینکه روی کلمه احراز هویت کلیک کردید، باید شماره تلفن خود به همراه کد ملی خود را وارد کنید. توجه کنید که زمانی که می‌خواهید شماره تلفن خود را ثبت کنید صفر در ابتدا بگذارید و از نوشتن ۹۸+ پرهیز کنید.

2. دریافت کد تایید

بعد از وارد کردن شماره تلفن و کد ملی، یه کد ۵ رقمی به همان شماره تلفنی که وارد کردید، ارسال می‌گردد. به این ترتیب تایید مالک حقیقی بودن کدملی و سیم کارت به اثبات می‌رسد.

3. تکمیل اطلاعات هویتی

سپس وارد مرحله وارد کردن اطلاعات هویتی می‌گردید. درنتیجه یکسری سوالات برای دریافت اطلاعاتی از شما پرسش می‌گردد، که باید طبق کارت ملی خود آن را پر کنید. این مرحله بسیار کوتاه است و پس از انجام آن اطلاعات شما پس از بررسی و تطابق با اطلاعات ثبت احوال تایید می‌شود. (اطلاعات لازم شامل: نام و نام خانوادگی-کدملی-تاریخ تولد و نام پدر است.)

4. اطلاعات بانکی

در مرحله آخر احراز هویت اولیه، باید اطلاعات بانکی را تکمیل کنید.یعنی باید حساب بانکی را مشخص کنید و تایید کنید داده‌های حساب بانکی  به نام خودتان است. این جریان طبق یکسری قوانین داخل کشور، از کلاهبرداری‌های مالی جلوگیری می‌کند. بعد از اتمام این مرحله می‌توانید با توجه به میزان سقف خرید و فروش خود در صرافی فعالیت انجام دهید. دقت کنید که امکان برداشت رمزارز در این مرحله ممکن نیست. و باید برای این کار احراز هویت مرحله دومی را انجام دهید.

دومین مرحله احراز هویت

در صورتی که تمایل به خرید و فروش بزرگ‌تر دارید و می‌خواهید دارایی‌های خود به داخل کیف پول خودتان منتقل کنید، باید احراز هویت مرحله دوم را انجام دهید. به جز این کار، شما شرایط انتقال رمزارزهای خود از صرافی ارز دیجیتال را ندارید. (البته این مراحل وابسته به صرافی است که قصد فعالیت در آن را دارید، در برخی از صرافی ها با توجه به سطح احراز هویت سقف واریز و برداشت برای ارز فیات و ارز دیجیتال متفاوت است.)

5. کامل کردن اطلاعات مربوط به محل اسکان زندگی

زمانی که می‌خواهید احراز هویت ثانویه خود را شروع کنید، باید حتما به وسیله تلفن ثابت خود احراز هویت انجام دهید. یعنی با کد شهر خود این ثبت نام را ثبت کنید. در صورتی که تلفن همراه ثابت نداشتید، می‌توانید از شماره تلفن موبایل خودتان استفاده کنید. سپس با وارد کردن کد پستی خود، و تایید آن از سمت اداره پست، آدرس شما خودکار نوشته می‌شود. ولی اگه پر نشد خودتان باید به شکل دستی وارد کنید.

6. بارگذاری مدارک

توی این مرحله باید بارگذاری یکسری مدارک مثل صفحه اول شناسنامه و کارت ملی ازتون می‌خواهند که لازمه در دست خودتون ازشون عکس بگیرید و ارسال کنید.

بعد این عکس که دارای حجمی پایینتر از ۵۰۰ کیلوبایت است را درست و استاندارد داخل صفحه مدنظر بارگذاری انجم دهید. بعد از اینکه بارگذاری انجام دادید، باید منتظر باشید تا کارشناسان صرافی مورد نظر اطلاعات شما را تایید کردند. سپس زمانی که اطلاعات  و احراز هویت تایید شدند شما اجازه استفاده از تمامی امکانات صرافی را دارید.


نتیجه گیری


وقتی قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و سود و درآمد کسب کنید، اولین کار عضو شدن داخل یک صرافی است. زمانی که وارد صافی ارز دیجیتال شدید یکسری موارد رو پشت سر میذارید و با انجام دادن پله پله‌ی مرحله‌ها ثبت نام خودتون داخل اون صرافی رو تکمیل می‌کنید. در صرافی فراچنج خیلی ساده می‌توانید با انجام مراحل احراز هویت عضو شده و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به پردازید.

تمام مدارک ذکر شده برای احراز هویت لازم است و تقریبا تمامی صرافی ها به این مدارک نیاز دارند..

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان