3 عامل مهم جلوگیری از رشد قیمت بیت کوین

3 عامل مهم جلوگیری از رشد قیمت بیت کوین

دسته بندی : تحلیل ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 17 خرداد 1403

در روز گذشته، بیت کوین در حال تلاش بود تا به مقاومت 72000 دلار برسد. اما 3 عامل مهم جلوی این امر را گرفته است. به همین دلیل در ادامه این خبر از فراچنج، به بررسی 3 عامل مهم جلوگیری از رشد قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

خلاصه خبر به شرح زیر است:

  • عواملی که جلوی رشد بیت کوین را گرفته شامل رشد بازار سهام آمریکا و مشکلات قانونی و نظارتی است.
  • همچنین به نظر می‌رسد که مشکلات اقتصادی آمریکا نیز حلوی رشد این توکن را گرفته است.

به گزارش کوین تلگراف، از 2 تا 5 ژوئن مطابق با 13 تا 16 خرداد، بیت کوین به 70852.2  دلار می‌رسد. این یک رشد 5.9 درصد است. در این تاریخ‌ها ETFهای اسپات این توکن به 1 میلیارد دلار می‌رسد. اما سه عامل مهم باعث شده تا این توکن نتواند از 72000 دلار عبور کند.

بررسی 3 عامل مهم جلوگیری از رشد قیمت بیت کوین

1-مشکلات قانونی و نظارتی از عوامل جلوگیری رشد

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت Bitwise، مت هوگان، می‌گوید که یکی از دلایل برای عدم سرمایه گذاری مشاوران مالی روی بازارهای ارز دیجیتال، نبود قطعیت نظارتی در این بازار است. او ادامه داد، آمریکا برای داشتن نظارت خوب، قدم‌هایی برداشته است. طبق نظر هوگان، طبق ETFهای اسپات اتریوم در کمیسیون بورس آمریکا (SEC)، بیان‌کننده این است که قانونگذاران این کشور در آینده، کم‌تر علیه بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین عمل خواهند کرد. به‌علاوه، در دو هفته گذشته نمایندگان این کشور در تلاش هستند تا قطعنامه نظارت SEC بر روی بازار ارز را تقویت کنند. طبق نظر هوگان، این امر نشان دهنده این است که قانونگذاران نسبت به بازار ارز دیجیتال گاردی ندارند. با این وجود، رئیس جمهور آمریکا، بایدن، این لغو را وتو کرد. این امر نشان دهنده این است که بازار ارزهای دیجیتال هنوز راه زیادی دارد.

2-مشکلات اقتصادی آمریکا

این امر بدیهی است که مشکلات اقتصادی در جهان، به خصوص در آمریکا ادامه دارد. در روز قبل گزارش‌هایی منتشر شد. طبق این گزارش، در آمریکا، 64 بانک در سه ماهه اول سال جاری در آستانه ورشکستگی هستند. طبق نظر تحلیلگران، در این شرایط، دولت سعی می‌کند که به سمت چاپ پول پیش برود. این امر به رشد بیت کوین کمک خواهد کرد. به‌عنوان مثال، بنیانگذار صرافی بیت مکس، آرتور هیز  در مارس 2023 که بیت کوین رشد 43 درصدی داشت، به دلیل سقوط بانک سیلیکون ولی و سلورگیت بود. حتی اگر این امر درست باشد، در ابتدا این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند. همچنین برای بازار سهام و اوراق قرضه نیز ایت اتفاق خواهد افتاد.

قیمت بیت کوین در مارس 2023 در واکنش به اخبار ورشکستگی بانک‌ها اول به 19559 دلار کاهش پیدا کرد. بنابراین، بهترین راه این است که سرمایه‌گذاران خود را برای همه چی پیدا کنند. ناگفته نماند که برای تکرار روند سال 2023 هیچ تضمینی وجود ندارد. زیرا در سال پیش هنوز ETFهای اسپات این توکن راه‌اندازی نشده بود.

3-موفقیت بازار سهام آمریکا به ضرر بیت کوین است

سهام شرکت‌های بخش فناوری مانند NVDA در روز گذشته، عملکرد خوبی داشت. این امر شاخص S&P 500 را به اوج 5.342 رساند. طبق گفته تحلیلگران CNBC نرخ بهره آمریکا در سال 2024، 2 بار کاهش خواهد داشت. بنابراین شرایط خوبی برای بازار سهام ایجاد خواهدشد. با وجود اینکه اهداف سرمایه‌گذاران بازار سهام و بازار ارز دیجیتال متفاوت است، اما این عملکرد خوب بازار سهام باعث شده تا انگیزه سرمایه‌گذاران خرد را برای فعالیت در بازارهای دیگر کاهش دهد. ناگفته نماند که تمامی این مسائل جلوی رکورد جدید بیت کوین در سال 2024 را نخواهد گرفت. تا موقعی‌که سرمایه‌گذاران با فعالیت در دیگر بازارها، سود خوبی دارند، بیت کوین نمی‌تواند از مقاومت 71000 دلار عبور کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان