اخبار ETF بیت کوین

ETF بیت کوین در طول هفته شاهد ۲.۲ میلیارد دلار ورودی خالص بود

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1402

ETF بیت کوین در طول هفته شاهد ۲.۲ میلیارد دلار ورودی خالص بود! در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ فوریه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF) هفته دیگری را با عملکرد قوی پشت سر گذاشتند و شاهد بیش از ۲.۲ میلیارد دلار ورودی خالص سرمایه بودند. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، این حجم ترکیبی، از ورودی‌های کل ۳۴۰۰ صندوق قابل معامله در آمریکا پیشی گرفته است!

همانطور که داده‌های BitMEX Research نشان می‌دهد، صندوق IBIT بلک راک با جذب ۱.۶ میلیارد دلار جریان مثبت در طول هفته گذشته، بیشترین میزان سرمایه را دریافت کرد. بالچوناس خاطرنشان کرد: «تنها IBIT از ابتدای سال تاکنون ۵.۲ میلیارد دلار ورودی داشته است که معادل ۵۰ درصد از کل جریان خالص صندوق‌های قابل معامله بلک راک از بین ۴۱۷ صندوق قابل معامله است.»

به گزارش فراچنج و به نقل از کوین تلگراف، این خبر نشان دهنده ادامه علاقه سرمایه گذاران به بیت کوین است و می‌تواند سیگنالی مثبت برای قیمت بیت کوین در نظر گرفته شود.

ETF بیت کوین در طول هفته شاهد ۲.۲ میلیارد دلار ورودی خالص بود

در میان صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) که میلیاردها دلار دارایی را مدیریت می‌کنند، FBTC متعلق به فیدلیتی با جذب ۶۴۸.۵ میلیون دلار طی پنج جلسه معاملاتی اخیر، ورودی‌های قابل توجهی داشته است. ARKB طی همین دوره ۴۰۵ میلیون دلار و BITB متعلق به بیت‌وایز ۲۳۲.۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

خروج سرمایه از GBTC متعلق به‌ گری اسکیل عملکرد ترکیبی این ETFها را تحت تاثیر قرار داده است. این صندوق طی روزهای گذشته شاهد خروج ۶۲۴ میلیون دلاری بوده است، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان به فروش سهام و انتقال آن‌ها به محصولات دیگر با کارمزد کمتر ادامه می‌دهند. از زمان تبدیل این صندوق از یک محصول بدون نسخه به ETF در ۱۰ ژانویه، شاهد خروج بیش از ۷ میلیارد دلاری سرمایه از GBTC بوده‌ایم.

افزایش سرمایه etf بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین با رونق صندوق های قابل معامله (ETF)

برخی معتقدند ETFهای جدید بیت کوین از عوامل اصلی افزایش اخیر قیمت این ارز دیجیتال هستند. بیت کوین طی چهار ماه گذشته ۹۱ درصد رشد کرده و این افزایش با خوش بینی بازار نسبت به تایید این صندوق‌ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه گذشته تقویت شده است.

در طول هفته گذشته، بیت کوین تقریبا ۷ درصد افزایش یافته است. همچنین این ارز دیجیتال در ماه فوریه تاکنون ۲۴ درصد رشد کرده است.

بانک‌ها و موسسات مالی مهم نیز به ETFهای جدید بیت کوین توجه نشان می‌دهند. در نامه‌ای به تاریخ ۱۴ فوریه، گروهی از شرکت‌های وال استریت از SEC درخواست کردند تا اصلاحاتی را در بخش ۱۲۱ از بولتن حسابداری کارکنان (SAB ۱۲۱) بررسی کند. این بخش، راهنمایی‌هایی در مورد حسابداری تعهدات نگهداری دارایی‌های رمزنگاری ارائه می‌دهد. اصلاحات مورد نظر به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان متولی وجوه بیت کوین در این ETFها عمل کنند.

به نظر می‌رسد این تحولات در کنار سایر عوامل مانند پذیرش گسترده‌تر و افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران نهادی، به نفع بیت کوین عمل کرده و هموراه می‌توانیم شاهد رونق این ارز دیجیتال در مارکت باشیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان