مقررات مربوط به استیبل‌ کوین و استیکینگ به زودی تصویب خواهد شد

مقررات مربوط به استیبل‌ کوین و استیکینگ به زودی در انگلستان تصویب خواهد شد

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 1 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

وزیر انگلستان پیش‌بینی می‌کند که مقررات مربوط به استیبل‌ کوین و استیکینگ به زودی در انگلستان تصویب خواهد شد.

وزیر دارایی انگلستان، جان گلن، پیش‌بینی می‌کند که مقررات مربوط به استیبل‌کوین و استیکینگ به سرعت در این کشور تصویب خواهد شد. گلن در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت که دولت انگلستان مشتاق است تا به عنوان یک مرکز جهانی برای ارزهای دیجیتال شناخته شود و به همین دلیل به دنبال ایجاد چارچوبی قانونی برای این صنعت است. او بیان کرد که انتظار دارد مقررات مربوط به استیبل‌کوین‌ها، که به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا پوند انگلیس مرتبط هستند، تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود.

گلن همچنین گفت که دولت انگلستان در حال بررسی مقررات مربوط به استیکینگ، فرآیندی که در آن دارندگان ارزهای دیجیتال برای تایید تراکنش‌ها و کسب پاداش، ارزهای خود را قفل می‌کنند(استیک)، است.

اظهارات گلن نشان می‌دهد که دولت انگلستان به دنبال ایجاد یک محیط قانونی برای صنعت ارزهای دیجیتال است. این امر می‌تواند به جذب شرکت‌های ارز دیجیتال بیشتر به انگلستان و تبدیل این کشور به یک مرکز جهانی برای این صنعت کمک کند. اما بنظر شما تعیین قانون برای ارزهای دیجیتال در انگلستان چه تاثیری بر روی این صنعت دارد؟ آیا ارزهای دیجیتال با این اتفاق رشد قابل توجهی را تجربه خواهندکرد؟

مقررات مربوط به استیبل‌ کوین و استیکینگ به زودی در انگلستان تصویب خواهد شد

دولت انگلستان ظاهرا در حال بررسی یک جدول زمانی شش ماهه برای اجرای مقررات جدید برای استیبل کوین‌ها و خدمات سپرده‌گذاری دارایی‌های دیجیتال است. این ابتکار عمل در حالی صورت می‌گیرد که این کشور خود را برای انتخابات عمومی آتی آماده می‌کند و قانونگذاران احساس فشار می‌کنند تا پیشنهادهای مشخصی ارائه دهند.

بریتانیا فشار بر روی استیبل کوین ها و سپرده گذاری ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد:

بیم آفولامی، معاون امور اقتصادی خزانه داری، در رویدادی صنعتی در لندن بر تعهد دولت به این امر تأکید کرد. «ما کاملاً واضح هستیم که می‌خواهیم این کارها را در اسرع وقت انجام دهیم. و من فکر می‌کنم در شش ماه آینده، این کارها شدنی است.»

این تحول به دنبال تعهد خزانه داری در اکتبر گذشته برای ارائه شفافیت بیشتر در مورد حوزه‌های خاص ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۴ صورت می‌گیرد. این اقدام به عنوان پاسخی به مشورت قبلی در مورد استیبل کوین‌های وابسته به ارزهای فیات و اجرای قانون خدمات مالی و بازارهای گسترده‌تر تلقی می‌شود.

Elliptic پیش‌بینی می‌کند که این قوانین جدید، استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه فیات و ناشران آن‌ها را تحت قوانین موجود پرداخت قرار می‌دهد. این امر به رگولاتور مالی بریتانیا اختیار می‌دهد تا انواع دارایی‌های پشتیبان یک استیبل‌کوین را تعیین کند.

Elliptic در گزارشی در ژانویه ۲۰۲۴ گفت:

«در بریتانیا، بانک انگلستان همچنان به پیشبرد کار خود در خصوص رسیدگی به خطرات استیبل‌کوین‌های پرداخت سیستمی که با توجه به اندازه و مقیاس آن‌ها می‌توانند پیامدهای گسترده‌تری برای بازارهای مالی داشته باشند، ادامه خواهد داد.»

در همین حال، سازمان رفتار مالی بریتانیا (FCA) نظارت خود بر شرکت‌های ارز دیجیتال را افزایش داده است. تنها در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، FCA به دلیل نقض تبلیغات، ۴۵۰ هشدار مصرف‌کننده در برابر شرکت‌های ارز دیجیتال صادر کرد.

 مقررات مربوط به استیبل‌ کوین و استیکینگ به زودی در انگلستان تصویب خواهد شد

رویکرد سختگیرانه‌ی انگلستان در قبال ارزهای دیجیتال و سوق دادن سرمایه‌گذاری به سمت بازار سهام

رویکرد سختگیرانه‌ی انگلستان در قبال ارزهای دیجیتال شامل اجرای مجوز s21 می‌شود. این مجوز به شرکت‌های مجاز اجازه می‌دهد تا تبلیغات ارزهای دیجیتال را تایید کنند، البته با رعایت مقررات سختگیرانه. موضع سازمان رفتار مالی (FCA) بر تعهد آن‌ها به اطمینان از عدم گمراه‌سازی یا فریب سرمایه‌گذاران توسط تبلیغات ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند.

«سرمایه‌گذاری در بریتانیا»

همزمان با این پیشرفت‌های قانونی، افولامی به‌دنبال تغییری قابل توجه در عادات سرمایه‌گذاری، به‌ویژه در میان جوانان، است. او از سرمایه‌گذاران جوان خواست از جذابیت نوسان‌دار ارزهای دیجیتال دور شوند و در دارایی‌های باثبات‌تر مانند سهام غول‌های داخلی مانند NatWest سرمایه‌گذاری کنند.

«یکی از چیزهایی که می‌خواهم تغییر دهم این است که بگویم، فقط ارز دیجیتال در اختیار نداشته باشید، یک سهم از NatWest داشته باشید، فقط ارز دیجیتال نداشته باشید، از طریق ثبت‌نام خودکار با پس‌انداز خود سرمایه‌گذاری کنید، در بریتانیا سرمایه‌گذاری کنید.»

این درخواست برای رویکردی متعادل به سرمایه‌گذاری در زمان حساسی مطرح می‌شود. بازار سهام بریتانیا با چالش‌هایی از جمله کاهش قابل توجه تعداد سهام نقدشونده مواجه است، روندی که در بازارهای جهانی تکرار می‌شود. استراتژی افولامی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران و جوان‌سازی بازارهای مالی بریتانیا است.

با توجه به اینکه بریتانیا درگیر این پویایی‌های قانونی و بازار است، این دوره‌ی گذار نیازمند تصمیم‌گیری آگاهانه از سوی سرمایه‌گذاران است. اقدام سریع دولت در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال، به همراه فشار برای سرمایه‌گذاری‌های متنوع، لحظه‌ای محوری در شکل‌دهی به آینده‌ی بریتانیا را نشان می‌دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان