تا الان چقدر بیت کوین استخراج شده

تا الان چقدر بیت کوین استخراج شده ؛ بعد از استخراج کامل BTC چه اتفاقی می افتد؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 14 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

تا الان چقدر بیت کوین استخراج شده ؛ بعد از استخراج کامل BTC چه اتفاقی می‌افتد؟ همانطور که همه ما می‌دانیم تعداد عرضه بیت کوین محدود است. یعنی بیشتر از تعدادی که از پیش مشخص شده است، این ارز بیشتر تولید نخواهد شد. این یک استراتژی ساتوشی ناکاموتو برای افزایش اعتبار و ارزش بیت کوین هست. بنابراین مطابق وایت پیپر بیت کوین، ما بیشتر از ۲۱ میلیون بیت کوین نخواهیم داشت. بنابراین زمانی که این تعداد از بیت کوین استخراج شود دیگر هیچ بلوک جدیدی به شبکه اضافه نخواهد شد.

برای همین یکی از سوالاتی که کاربران همیشه به دنبال آن هستند این است که تا الان چقدر بیت کوین استخراج شده است؟ به طور کلی باید بدانید عددی که به عنوان بیت کوین‌های استخراج شده منتشر می‌شود کاملا دقیق نیست و حتی گمانه زنی‌هایی وجود دارد که در نهایت تعداد کل بیت کوین‌ها کمتر از ۲۱ میلیون خواهد بود. لذا ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال فراچنج بررسی می‌کنیم که تا امروز چقدر بیت کوین برای استخراج مانده؟ اگر شما هم از طرفداران بیت کوین هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه بمانید.

تا الان چقدر بیت کوین استخراج شده است؟

تا تاریخ 4 مارس 2024 (14 اسفند1402) 19,564,950 واحد بیت کوین استخراج شده است. این یعنی 93.12% از کل 21 میلیون بیت کوین که تا به حال استخراج شده است. 6.88% باقی مانده، یعنی 1,435,050 واحد بیت کوین، هنوز استخراج نشده است.

با توجه به اینکه دشواری استخراج بیت کوین به طور مداوم در حال افزایش است، استخراج بیت کوین های باقی مانده زمان بیشتری طول خواهد کشید.

بعد از استخراج 21 میلیون بیت کوین چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به طور خلاصه، دیگر بیت کوین جدیدی ایجاد نخواهد شد. این بدان معناست که عرضه بیت کوین روی عدد ۲۱ میلیون ثابت خواهد ماند و ارزش بیت کوین کاملا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. با این حال، واقعیت به احتمال زیاد پیچیده‌تر از این خواهد بود.

تراکنش‌های بیت کوین همچنان در بلوک‌ها جمع‌آوری و پردازش می‌شوند و استخراج‌کنندگان بیت کوین پاداش دریافت می‌کنند. اما به احتمال زیاد این پاداش ها در نهایت با کارمزد تراکنش ها خواهد بود.

انتظار می‌رود استخراج‌کنندگان بیت کوین تحت تاثیر رسیدن بیت‌کوین به سقف عرضه نهایی قرار بگیرند، اما تاثیر آن تا حدودی به نحوه بلوغ بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر بلاک‌چین بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ تعداد زیادی تراکنش را پردازش کند، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین همچنان ممکن است تنها از کارمزد تراکنش سود ببرند.

حتی با حجم تراکنش کم و حذف پاداش بلوک، استخراج‌کنندگان همچنان می‌توانند در سال ۲۱۴۰ درآمد داشته باشند. این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بیت‌کوین در درجه اول به‌عنوان ذخیره ارزش و نه برای تراکنش‌های روزانه استفاده شود. استخراج‌کنندگان می‌توانند با کارمزدهای هنگفت برای پردازش تراکنش‌های با ارزش بالا یا دسته‌های وسیع تراکنش‌ها درآمد کسب کنند، در حالی که بلاک‌چین‌های کارآمدتر «لایه ۲» مانند شبکه لایتنینگ به انجام تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین کمک می‌کنند.

با این حال، اگر استخراج بیت کوین در نبود پاداش بلوک، غیرقابل سودآوری شود، ممکن است عواقب ناخوشایندی رخ دهد. برای مثال: استخراج‌کنندگان ممکن است کارتل‌هایی را برای به دست آوردن کنترل منابع استخراج و دریافت کارمزد تراکنش‌های بالاتر تشکیل دهند.

به طور کلی آینده این مسئله که پس از استخراج 21 میلیون بیت کوین چه اتفاقی رخ خواهد داد کاملا مشخص نیست.

تا امروز چقدر بیت کوین استخراج شده

استخراج آخرین بیت کوین چه زمانی خواهد بود؟

پیش‌بینی می‌شود که آخرین بیت کوین در حدود سال 2140 استخراج شود. این پیش‌بینی بر اساس چند عامل است:

  • تعداد کل بیت کوین‌ها: 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت.
  • پاداش استخراج: پاداش استخراج بیت کوین هر 210 هزار بلاک (تقریبا هر 4 سال) نصف می‌شود.
  • سختی استخراج: سختی استخراج بیت کوین با افزایش تعداد ماینرها و قدرت پردازش آنها افزایش می‌یابد.

با توجه به این عوامل، تخمین زده می‌شود که استخراج تمام بیت کوین‌ها حدود 120 سال طول بکشد.

البته، این فقط یک پیش‌بینی است و عوامل مختلفی می‌توانند بر زمان استخراج آخرین بیت کوین تاثیر بگذارند.

برخی از این عوامل عبارتند از:

  • پیشرفت‌های تکنولوژی: پیشرفت‌های تکنولوژی می‌تواند استخراج بیت کوین را سریع‌تر و آسان‌تر کند.
  • تغییرات در پروتکل بیت کوین: ممکن است در آینده تغییراتی در پروتکل بیت کوین ایجاد شود که بر زمان استخراج بیت کوین‌ها تاثیر بگذارد.
  • عوامل اقتصادی: عوامل اقتصادی مانند تورم و رکود می‌توانند بر تقاضا برای بیت کوین و در نتیجه بر سرعت استخراج آن تاثیر بگذارند.

در نهایت، زمان دقیق استخراج آخرین بیت کوین مشخص نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

  • محمود الهمی
    1402-12-16

    زمان هاوینگ بیت کوین، فقط از میزان پاداش ها کم میشه؟ یا اینکه استخراج هم به دنبالش کاهش خواهد داشت؟

    • farachange-admin
      1402-12-16

      سلام وقت بخیر
      میزان پاداش های بیت کوین در هاوینگ نصف خواهد شد

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان