علت ریزش دیروز قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

علت ریزش دیروز قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1403

خرید ارز دیجیتال

با اعلام‌ عدم تغییر نرخ بهره و کاهش تورم در آمریکا، شاهد ریزش در قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پس از نشست فدرال رزرو بودیم. به طوری که قیمت بیت کوین به ۶۵ هزار دلار رسید. اما آیا این دلیل اصلی افت در مارکت است؟ به صورت کامل‌تر علت ریزش قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

خلاصه ای از خبر:

  • ریزش قیمت شدید بیت کوین در روزهای اخیر و رسیدن به محدوده ۶۵ هزار دلار.
  • طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره این کشور در سال ۲۰۲۴ میلادی فقط یکبار کاهش دارد.

علت ریزش دیروز قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال

با بررسی بازار مشاهده می کنید که بیت کوین در روز گذشته کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد و از ناحیه 67 هزار دلار به 65 هزار دلار رسید. در ادامه این حرکت بازار آلت کوین های کوچک تر با ریزش شدید تری مواجه شدند و قیمت اتریوم هم به کم تر از 3,400 دلار رسید. ارزهای محبوب دیگر همچون سولانا، کاردانو، آوالانچ و پروتکل نیز در روز گذشته بین 15 الی 20 درصد کاهش داشتند. اطلاعات سایت کوین گلس نشان می دهد این کاهش قیمت باعث شد که 200 میلیون دلار معامله در طی 24 ساعت لیکویید شدند.

آلت کوین‌های کوچک‌تر با ریزش شدیدتری مواجه شدند و قیمت اتریوم به زیر سطح ۳٬۴۰۰ دلار رسید. علاوه بر این آلت کوین‌هایی مثل سولانا، کاردانو، آوالانچ و نیز پروتکل هم در روز قبل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سقوط کردند.

علت ریزش دیروز قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

ریزش قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته باعث لیکوئید شدن تقریبا ۱۸۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی مشتق شده با اهرم در سراسر بازار ارزهای دیجیتال شد. اکثر این معاملات موقعیت‌های لانگ بودند.   این نوسانات شدید در طول هفته منجر به لیکوئید شدن بیش از ۸۷۰ میلیون دلار شد و اهرم اضافی را از بازار خارج کرد.

تنها چند روز پیش، تحلیلگران و بسیاری از فعالان بازار انتظار داشتند که بیت کوین به زودی به رکوردهای جدیدی برسد. این خوش بینی به دلیل کاهش سرعت تورم و داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر بود. اطلاعیه فدرال رزرو برای میزان کاهش نرخ بهره در سال جاری (تنها یک کاهش در مقایسه با پیش بینی قبلی) باعث ناامیدی سرمایه گذاران از سیاست پولی آسان‌تر در تابستان شد. همچنین، عدم قطعیت سیاسی در اروپا با فراخوان انتخابات زودهنگام در فرانسه، شاخص دلار آمریکا را به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته در برابر سایر ارزهای اصلی رساند که این موضوع فشار زیادی بر بیت کوین وارد کرد. تحلیلگران پلتفرم «۱۰X Research» همچنین به افزایش فروش از سوی استخراج کنندگان بیت کوین و سودگیری دارندگان بلندمدت در نزدیکی سطح ۷۰ هزار دلاری اشاره کرد که بر کل بازار ارزهای دیجیتال تاثیر منفی گذاشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان