کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 12 مهر 1403

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که در روز چهارشنبه هفته جاری نسبت به حکم پرونده خود با ریپل اعلام درخواست تجدید نظر نموده.

خلاصه‌ای از خبر

  • کمیسیون بورس آمریکا نسبت به پرونده خود با ریپل به حکم دادگاه اعتراض کرده است.
  • بر اساس حکمی که قاضی پرونده ریپل در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) تصویب کرد, فروش ریپل به سرمایه‌گذاران نهادی باعث نقض قوانین اوراق بهادار آمریکا می‌شود.

جریان درخواست تجدید نظر پرونده ریپل و کمیسیون بورس امریکا چیست؟

کوین دسک گزارش داده کمیسیون بورس آمریکا نسبت به پرونده ریپل از دادگاه درخواست تجدید نظر نموده است. حکم نهایی این پرونده حدود دو ماه پیش صادر شد. اما قابل ذکر است که این پرونده به مدت ۴ سال است که در جریان است.
قاضی پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا حکم این پرونده را در جولای ۲۰۲۳ یعنی تیر ۱۴۰۲ صادر کرد. بر اساس این حکم فروش ریپل به سرمایه‌گذاران نهادی باعث می‌شود که قوانین اوراق بهادار آمریکا نقض شود. در هر حال اما این حکم حاکی از این بود که فروش برنامه‌ریزی‌شده ارز ریپل به صرافی‌ها و سرمایه‌گذاران خرد قوانین اوراق بهادار آمریکا را نقض نمی‌کند.
در ماه آگوست گذشته (مرداد) قاضی پرونده ۱۲۵ میلیون دلار جریمه برای ریپل اعمال نمود. اما باز هم این مبلغ جریمه نسبت به مبلغ جریمه مورد نظر  SEC که ۲ میلیارد دلار بود معقولانه‌تر بود. اما قاضی اجرای این جریمه را در حال حاضر به تعویق انداخته. زیرا برای دریافت این جریمه ابتدا باید مهلت درخواست تجدید نظر SEC یا مهلت درخواست تجدید نظر دادگاه منطقه سپری شود. سخنگوی SEC در این زمینه گفت:
به عقیده ما با اینکه دادگاه مورد نظر چند دهه سابقه عالی دارد اما تصمیمش درباره ریپل با قوانین اوراق بهادار تضاد دارد. ما با اشتیاق زیاد منتظریم تا دادگاه دوم پرونده ما را بررسی کند.
براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse) مدیرعامل ریپل یک توییت منتشر کرد. وی در این توییت نوشت که SEC در همه چیزهای مهم شکست‌خورد. از نظر مدیرعامل ریپل آژانس SEC در مقابل قانون و صنعت ارزهای دیجیتال شکست خورده است. به علاوه به باور او اینکه ریپل جز اوراق بهادار آمریکا نیست یکی از قوانین کشور آمریکا است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان