آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 18 مهر 1403

طی روز گذشته دادگاه ایالات متحده آمریکا درخواستی مبنی بر تجدید نظر پرونده دارایی‌های توقیف شده پلتفرم جاده ابریشم (Silk Road) دریافت کرد. اما این دادگاه درخواست تجدید نظر مزبور را رد کرد. حالا در نتیجه این رای ۶۹۳۷۰ بیت کوین به وسیله وزارت دادگستری (DOJ) از پلتفرم جاده ابریشم به نفع سرویس مارشال ایالات متحده توقیف می‌شود. حالا سرویس مارشال ایالات متحده می‌تواند ۶۹۳۷۰ بیت کوین توقیفی را به فروش برساند.

خلاصه‌ای از خبر

  • ایالات متحده آمریکا می‌تواند ۶۹۳۷۰ بیت کوین توقیفی که چیزی حدود ۴.۴ میلیارد دلار ارزش دارد را طبق قانون به فروش برساند.
  • در صورتی که آمریکا این فروش را به انجام برساند یک شوک عرضه شدید به وسیله این حجم از فروش BTC به وسیله آمریکا به بازار وارد می‌شود.

آیا آمریکا قصد دارد اقدام به فروش بیت کوین‌های توقیفی کند؟

طبق گزارش بی‌این‌کریپتو دولت ایالات متحده آمریکا می‌تواند ۶۹۳۷۰ بیت کوین را که ارزش دلاری آن حدود ۴.۴ میلیارد دلار است را طبق قانون به فروش برساند. زیرا دادگاه عالی آمریکا درخواست تجدید نظر شرکت Battle Born Investments را که مبنی بر ادعای مالکیت دارایی‌های پلتفرم جاده ابریشم است را رد کرده. فروش این مقدار از بیت کوین توقیفی می‌تواند به عنوان بزرگترین فروش بیت کوین توقیف شده در طول تاریخ بازار ارز دیجیتال شناخته شود.   این فروش بزرگ بیت کوین را  شرکت USMS انجام خواهد داد.

ایالات متحده آمریکا بخش قابل توجهی از بیت کوین‌های توقیف شده را قبلاً به حساب‌های جدیدی منتقل کرده است. بر اساس دیتاهای سایتArkham اواخر ماه جولای (تیر) وزارت دادگستری آمریکا ۲ میلیارد دلار بیت کوین‌های توقیفی را به آدرس‌های جدیدی منتقل کرد.   بعد از آن هم مرحله دیگری از این انتقالات صورت گرفت. در مرحله بعدی ۵۹۳.۵ میلیون دلار بیت کوین در اواسط ماه آگوست (مرداد) منتقل کرد.

همان‌طور که می‌دانیم صرافی کوین‌بیس یک قرارداد نگهداری بیت کوین با شرکت USMS دارد. نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند این صرافی به دلیل قرارداد مذکور به عنوان متولی برای شرکت USMS عمل می‌کند. تحلیلگران زیادی بر این باورند که این فروش‌های بیت کوین به دلیل انتخابات آینده ایالات متحده آمریکا اتفاق می‌افتند. همان‌طور که می‌دانیم انتخابات ایالات متحده آمریکا فقط چند هفته دیگر برگزار می‌شود.

تاثیر فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا بر بازار ارز دیجیتال

بسیاری از معامله‌گران بر این باورند که اظهارات دونالد ترامپ درباره نفروختن بیت کوین باعث شده دولت بایدن پیش از موعد مقرر اقدام به فروش بیت کوین کند. دو روز پیش دونالد ترامپ در اظهاراتش گفت هرگز در دولت آینده آمریکا اقدام به فروش بیت کوین نخواهد کرد. حالا امروز دولت بایدن ۲ میلیارد دلار بیت کوین را به حساب‌های جدید جابجا کرد.

فروش این حجم از بیت کوین توسط آمریکا می‌تواند یک شوک عرضه در بازار ارز دیجیتال به وجود آورد. این شوک می‌تواند از رشد قیمت بیت کوین جلوگیری کند. اما اگر این حجم از فروش به مرور زمان و در حجم‌های کم انجام شود و یا این‌که خارج از صرافی‌ها (OTC) صورت پذیرد، می‌تواند تاثیر منفی کمتری روی بازار داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان