پیترکس (Pitrex) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 19 مهر 1403

راناین روزها دنیای ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها شده‌اند. اما در این بین کلاهبرداری این فضا هم به شدت افزایش یافته است. کاربرانی که در حال فعالیت در این فضا هستند باید بسیار بااحتیاط عمل کنند. همه افراد فعال در فضای ارز دیجیتال باید نسبت به روش‌های کلاهبرداری و سایت‌های کلاهبرداری آگاهی کسب کنند. ما در این مطلب از فراچنج قصد داریم وب سایت کلاهبرداری پیترکس را بررسی کنیم. این وب سایت در مدت اخیر توانسته است محبوبیت زیادی بین کاربران ناآگاه به دست آورد.

سایت پیترکس روش‌های کلاهبرداری پیچیده‌ای دارد و از طریق آنها کاربران را گمراه می‌کند تا سرمایه آنها را به سرقت ببرد. این سایت با ایجاد یک پلتفرم تقلبی معامله برای کاربران بازار ارز دیجیتال، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کند. سازندگان سایت پیترکس ادعا می‌کنند که کاربران می‌توانند در این سایت عضو شوند و با انجام معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست آورند. ما در این مقاله قصد داریم که اطلاعاتی درباره وب سایت کلاهبرداری پیترکس ارائه دهیم و نحوه کلاهبرداری پیترکس را توضیح دهیم.

پیترکس چیست؟

پلتفرم پیترکس در واقع در قالب یک وب سایت کلاهبرداری طراحی شده است.   این پلتفرم ادعا می‌کند چنانچه افراد دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین اتریوم و لایت کوین‌ها را در این پلتفرم معامله کنند سود قابل توجهی به دست خواهند آورد. اما کاربران ناآگاه نمی‌دانند که در پشت این وعده‌های جذاب و شیرین وب سایت پیترکس یک طرح کلاهبرداری پیچیده پنهان کرده‌اند. این وب سایت از طریق وعده‌های جذاب خود سرمایه کاربران ناآگاه را به سرقت می‌برد.

در نگاه اول و به ظاهر به نظر می‌رسد که این پلتفرم یک وب سایت قانونی باشد. در صفحه این وب سایت یک سری نمودار و چارت برای کاربران ارائه داده‌اند. این نمودارها نشان می‌دهند که کاربران وب سایت پیترکس با فعالیت در این وب سایت و انجام معاملات و سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال در این پلتفرم بازدهی بالایی کسب می‌کنند. اما در واقع کاربران با فعالیت در این وب سایت به یک سری معضلات برخورد خواهند کرد. اولین معضلی که مشکوک به نظر می‌رسد این است که کاربران بعد از استفاده از این وب سایت گزارش دادند که نمی‌توانند وجوه پرداختی خود را به طور کامل از وب سایت برداشت کنند.

پاسخ پشتیبانان وب سایت کلاهبرداری پیترکس به اعتراضات کاربران

زمانی که کاربران بیشتر تلاش می‌کنند تا بتوانند وجوه خود را برداشت کنند سازندگان وب سایت در پاسخ آنها بهانه‌های متعدد و متوالی ارائه می‌دهد. زمانی که کاربران فریب‌خورده موفق می‌شوند با پشتیبانی وب سایت کلاهبرداری پیترکس تماس حاصل کنند تیم پشتیبانی وب سایت در جواب اعتراضات آنها دعا می‌کند که یک سری مشکل در زمان تایید حساب کاربر به وجود آمده است. آن‌ها همچنین می‌گویند تراکنش‌هایی که تاکنون با موفقیت انجام نشده‌اند به زودی پردازش خواهند شد. یا اینکه بیان می‌کنند کاربر باید برای انجام برداشت موفقیت‌آمیز مبالغ بیشتری به حسابشان در پیترکس واریز کنند.

اما مشخص است چیزی که پشت پرده پنهان شده این است که پیترکس یک وب سایت کلاهبرداری است که به کاربران اجازه نمی‌دهد پول خود را برداشت کنند. این وب سایت به کاربرانش وعده‌های زیبای دروغین تحویل می‌دهد و وجوه سپرده‌گذاری آنها را به سرقت می‌برد.

اغلب قربانیان وب سایت کلاهبرداری پیترکس از طریق تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به آن جذب می‌شوند.   سازندگان این با جعل هویت خود را به عنوان سرمایه‌گذاران موفق ارزهای دیجیتال معرفی می‌کنند و کاربران تازه وارد را فریب می‌دهند. این کلاهبرداران همه سعی خود را به کار می‌گیرند تا تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند و ادعا می‌کنند که پیترکس یک پلتفرم بسیار معتبر است که سود بسیار بالایی به کاربران می‌دهد. کاربرانی که در این زمینه آگاهی ندارند زمانی که سرمایه خود را از دست دادند متوجه می‌شوند که این پلتفرم یک وب سایت کلاهبرداری بوده است. اما آن زمان بسیار دیر است و سرمایه خود را باخته‌اند.

کلاهبرداری وب سایت پیترکس چگونه انجام می‌شود؟

پلتفرم پیترکس برنامه‌های فریبنده زیادی برای کلاهبرداری از کاربران ناآگاه و قربانی کردن آنها استفاده می‌کند. این وب سایت از طریق طرح‌های کلاهبرداری سازندگان خود را به عنوان سرمایه‌گذاران موفق پوشش می‌دهد. در این قسمت از مقاله قصد داریم نحوه دقیق کلاهبرداری پلتفرم پیترکس در زمینه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را شرح دهیم:

مرحله ۱: فریب دادن قربانیان با تبلیغات گسترده در رسانه‌های اجتماعی و ارتباط مستقیم

اولین قدم برای فریب‌کاربران این است که افراد ناآگاه و کسانی که گزینه قربانی شدن هستند به طور بالقوه به سمت استفاده از وب سایت کلاهبرداری پیترکس هدایت شوند. سازندگان سایت پیترکس از چند طریق این کار را انجام می‌دهند:

روش‌های مورد استفاده وب سایت کلاهبرداری پیترکس برای فریب کاربران:

تبلیغات در فیسبوک اینستاگرام و تیک تاک: پلتفرم پیترکس به وسیله حساب‌های کاربری جعلی تبلیغات گسترده‌ای را در این پلتفرم‌ها اجرا می‌کند. کلاهبردارها در تبلیغات خود وعده‌های شیرین بسیاری به کاربران پیترکس می‌دهند. تیم پیترکس در تبلیغات خود می‌گویند کاربرانی که از پیترکس برای معاملات و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال استفاده کنند سود بسیار زیادی کسب خواهند کرد.

ارتباط مستقیم: کلاهبرداران پشت پرده وب سایت پیترکس افرادی که گزینه‌های مناسبی برای قربانی شدن هستند را در رسانه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها انتخاب می‌کنند وآن‌ها را دنبال می‌کنند. این کلاهبرداران با معرفی خود به عنوان سرمایه‌گذاران موفق در حوزه ارزهای دیجیتال تلاش می‌کنند که کاربران ناآگاه را به سرمایه‌گذاری در پیترکس دعوت کنند.

دعوت و ارجاع دوستان: زمانی که کلاهبرداران موفق شدند کاربران ناآگاه را به فعالیت در پیترکس متقاعد کنند آن‌ها را تشویق می‌کنند که اطرافیان خود را به این پلتفرم دعوت کنند. این وب سایت کلاهبردار در ازای دعوت دوستان و آشنایان به کاربرانش پاداش‌های ناچیزی می‌دهد.

استفاده از انواع روش‌های کلاهبرداری برای متقاعد کردن کاربران: کلاهبرداران پیترکس از راه‌های زیادی وارد می‌شوند تا بتوانند کاربران را متقاعد به سرمایه‌گذاری در این پلتفرم کنند. این کلاهبرداری چیزی مشابه کلاهبرداری پروژه پیک بوچرینگ (Pig Butchering) است. در طرح کلاهبرداری پیک بوچرینگ هم روش‌های زیادی برای توسعه رابطه با کاربران استفاده می‌کردند. در پروژه پیک بوچرینگ کلاهبرداران با انجام تبلیغات زیادی با محتوای بازده فراوان برای کاربران موفق می‌شدند که افراد را به سرمایه‌گذاری در این طرح ترغیب کنند.

هدف از همه این روش‌ها و تاکتیک‌ها این است که به کاربران ناآگاه دسترسی پیدا کنند و آنها را برای ثبت نام در طرح‌ وب سایت کلاهبرداری پیترکس ترغیب کنند.

مرحله ۲: معیارها و نمودارهای جعلی و سوابق معاملاتی ساختگی

بعد از جذب کاربران به پلتفرم پیترکس حالا کلاهبرداران وارد مرحله جدیدی می‌شوند. در این مرحله که کاربر در وب سایت کلاهبرداری پیترکس ثبت نام کرده وارد سایت می‌شود و نمودارها و سوابق آماری چشمگیر پیترکس را می‌بیند. این کاربران خواهند دید که نمودارهای زیادی در این وب سایت موجود هستند و همه آنها هم معاملات با سود کلان را نشان می‌دهند. تعدادی از این نمودارها و سوابق معاملاتی درخشان به شرح زیر هستند:

درصد سود: حساب‌های جعلی کاربران نشان می‌دهند که این کاربران سودهای غیر واقعی مانند ۵۰ درصد ۱۰۰ درصد و حتی ۲۰۰ درصد در روز کسب کرده‌اند.

رشد موجودی:   آمارهای جعلی وب سایت کلاهبرداری پیترکس نشان می‌دهند که مانده حساب روزانه کاربران با سرعت زیادی هر روز افزایش می‌یابد. همچنین علاوه بر آن از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هم سود ثابت کسب می‌کنند.

تاریخچه تراکنش:   همچنین اطلاعات جعلی  وب سایت کلاهبرداری پیترکس نشان می‌دهد کاربران این وب سایت، معاملاتی که همیشه بدون ضرر هستند را انجام می‌دهند.

رتبه‌های معامله‌گران برتر: در این وب سایت کلاهبرداری تابلوهای امتیازات کاربران جعلی موجود هستند. ین جداول نشان می‌دهند که کاربران در طی چند هفته سودهایی کلان مانند ۲۰۰ درصد ۵۰۰ حتی ۱۰۰۰ درصد کسب کرده‌اند.

اما چیزی که مهم است این است که همه این آمارها و نمودارها به صورت جعلی تهیه شده‌اند. یعنی در اصل نه کاربر موفقی وجود دارد و نه معامله‌ای انجام داده‌اند. همه نمودارها و رشدهایی که در وب سایت پیترکس منتشر می‌شوند کاملاً خیالی هستند. هدف از تهیه این اطلاعات صرفاً متقاعد کردن کاربران برای سپرده گذاری در ارزهای دیجیتال یا حتی پول نقد در این وب سایت است.

مرحله ۳: امکان سپرده گذاری بدون امکان برداشت در وب سایت کلاهبرداری پیترکس

بعد از اینکه این وب سایت کلاهبرداری نمودارها و آمارهای جعلی را به کاربران نمایش داد از آن‌ها درخواست می‌کند تا سرمایه‌گذاری خود را در این پلتفرم شروع کنند. سپرده گذاری که کاربران می‌توانند در این پلتفرم انجام دهند در دسته ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم یا استیبل کوین‌ها مانند تتر جای دارند.

بعد از اینکه کاربر سپرده گذاری خود را انجام داد یک صفحه حساب کاربری جعلی برای وی ایجاد می‌کنند. در این صفحه حساب جعلی آمارهایی منتشر می‌کنند که به کاربر نوید می‌دهد موجودی‌اش در حال رشد کردن است. حالا کاربران را تشویق می‌کنند تا از شرایط بازار استفاده مفید ببرند و یا مبلغ بیشتری را واریز کنند تا بتوانند از ویژگی پریمیوم وب سایت استفاده کنند.

اما با این وجود اگر کاربران بخواهند مبلغی از حساب خود برداشت کند با خطا روبرو می‌شود و نمی‌تواند برداشت خود را انجام دهد. طبق گزارش کاربران، وب سایت کلاهبرداری پیترکس خطاهایی مانند لیست زیر ارائه می‌کند تا کاربران را محدودیت برداشت مواجه کند:

  • برای تایید هویت خود باید مدارک شخصی ارائه دهید
  • به دلیل حجم بالای برداشت‌ها ممکن است عملیات با کمی تاخیر انجام شود
  • سپرده‌گذاری شما برای رسیدن به حداقل سقف برداشت کافی نیست
  • حساب شما به جهت اهداف امنیتی به طور موقت مسدود شده است

مرحله ۴: ناپدید شدن وب سایت کلاهبرداری پیترکس

کاربران همه کلاهبرداری‌های آنلاین بعد از مدتی فعالیت توجه می‌شوند که مبالغ سپرده گذاری آنها قابل برگشت نیست. آن‌ها کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که طرح مورد نظر یک طرح کلاهبرداری است. همانند همه این طرح‌ها کاربران پیترکس هم به زودی متوجه می‌شوند که این طرح یک طرح کلاهبرداری بیشتر نیست. کاربران فریب‌خورده به زودی سرمایه خود را مطالبه می‌کنند. آنها شروع به مطالبه حق و حقوق خود از مقامات دولتی خواهند کرد.

اما از طرفی سازندگان وب سایت کلاهبرداری پیترکس که متوجه می‌شوند دیگر نمی‌توانند از کاربران پولی دریافت کنند، به سرعت پلتفرم خود را جمع می‌کنند. وب سایت پیترکس برای کاربران از کار می‌افتد و حساب‌های فضای مجازی آن هم ناپدید می‌شوند. به این طریق سرمایه کاربران از بین می‌رود و کلاهبرداران هم به طور ناشناس باقی می‌مانند.

حتی ممکن است کاربران به وسیله کلاهبرداران مورد تهدید قرار گیرند. کلاهبرداران ادعا خواهند کرد که وب سایت مشکلی ندارد و این کاربران هستند که درصدد کلاهبرداری برآمده‌اند.

بعد از همه این مراحل صاحبان وب سایت کلاهبرداری پیترکس سرمایه کاربران را که به صورت ارزهای دیجیتال ذخیره شده سرقت می‌کنند و اثری هم از خود به جای نمی‌گذارند. بعد از مدتی با یک وب سایت جدید و یک نام جدید دوباره فعالیت خود را شروع می‌کنند  و این روند مداوماً تکرار می‌شود.

چرا وب سایت پیترکس به کلاهبرداری مشکوک است؟

علائمی موجودند که نشان می‌دهند وب سایت پیترکس یک طرح کلاهبرداری است. سازندگان وب سایت  پیترکس تلاش زیادی کردند که این پلتفرم را یک طرح قانونی نمایش دهند. اما کاربران و کارشناسان می‌توانند با دیدن این علائم متوجه شوند این وب سایت فقط یک طرح کلاهبرداری است.

وعده سودهای بیش از حد بالا:   پیترکس نمودارهایی را ارائه می‌دهد که ادعا می‌کند در یک دوره کوتاه کاربران می‌توانند بازدهی ثابت و غیر واقعی در حد صدها یا هزاران درصد به دست آورند.

عدم شفافیت: اطلاعاتی در مورد اینکه سازنده وب سایت چه کسی است و یا اینکه این نتایج معاملات از کجا به دست می‌آیند به نمایش نمی‌گذارند. این موارد نشان می‌دهند که این وب سایت درصدد کلاهبرداری از کاربران است.

تاکتیک‌هایی با فشار بالا: سازندگان وب سایت پیترکس به کاربران اصرار می‌کنند که بهتر است با سرعت زیاد مبلغ سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند. آن‌ها می‌گویند تنها در این صورت است که کاربران سودهای کلان کسب می‌کنند. در صورتی که طرح‌های معتبر سرمایه‌گذاری از این روش‌ها برای ترغیب کاربران استفاده نمی‌کنند.

عدم توانایی برداشت وجه: یکی از مهم‌ترین علائمی که نشان می‌دهد این وب سایت یک طرح کلاهبرداری است این است که می‌توانید از حساب خودتان پول برداشت کنید.

تیم ناشناس:   شرکت‌های سرمایه‌گذاری که به صورت قانونی تاسیس می‌شوند همیشه اطلاعات تیم سازنده خود را به نمایش می‌گذارند. اما وب سایت پیترکس اطلاعاتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد.

عدم شفافیت در پورتفولیو:   وب سایت پیترکس لیست معاملات را نمایش نمی‌دهد. حتی کاربران لیست ارزهای خود را هم نمی‌توانند ببینند.

ثبت اخیر دامنه: وب سایت پیترکس همین اواخر یعنی در ماه آپریل ۲۰۲۴ به ثبت رسیده است. این مورد نشان می‌دهد که وب سایت پیترکس سابقه طولانی مدتی در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ندارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان