آلت سیزن چیست

آلت سیزن (altcoin season) چیست و چه زمانی رخ می دهد؟

تاریخ انتشار : 23 آذر 1402

آلت سیزن یا آلت کوین سیزن یکی از اصطلاحات رایج در دنیای ارزهای دیجیتال است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذابی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. در واقع باید بدانید در بازارهای مالی همیشه شاهد چرخه تکرار هستی و آلت سیزن که به معنای فصل آلت کوین‌ها است، یکی از همین چرخه‌های جذاب محسوب می‌شود.

آلت کوین در واقع مخفف عبارت «Alternative Coin» به معنای کوین و ارزهای جایگزینی است که در رقابت با بیت کوین ایجاد شده اند. بنابراین با توجه به این مفهوم، در می‌یابیم هر ارزی به غیر از بیت کوین را آلت کوین می‌نامیم. حالا چه وقت آلت سیزن رخ می‌دهد؟ در واقع زمانی که عملکرد آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین مثبت‌تر باشد، می‌گوییم آلت سیزن رخ داده است.

با توجه به این که آلت سیزن‌ها یک فرصت سرمایه‌گذاری مناسب برای کسب سود هستند در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال فراچنج، می‌خواهیم ببینیم آلت سیزن دقیقا چه مفهومی دارد و چه زمانی رخ می‌دهد؟


آلت سیزن چیست؟


آیا تا به حال به دلیل تقسیم دوره‌های سال به فصل‌های مختلف و نام‌گذاری‌های متفاوت برای آن‌ها توجه کرده‌اید؟ اجداد ما به منظور یادآوری زمان مناسب برای کشت، هر سال را به چهار فصل تقسیم کردند و عبارت “آلت‌سیزن” به نوعی از این مفهوم اقتباس کرده است. اصطلاح “آلت‌سیزن” از واژه‌های “فصل” و “ارزهای جایگزین” تشکیل شده و در واقع بهترین دوره برای شکوفایی و رشد بی‌نظیر آلت کوین ها محسوب می‌شود.

از نظر تخصصی و اقتصادی، آلت‌سیزن به دوره‌ای اشاره دارد که عملکرد ارزهایی که در این دسته قرار می‌گیرند نسبت به بیت‌کوین بهتر است و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال توسط تریدرها و معامله‌گران سودآورتر خواهد بود.

با وجود اینکه بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و حجم معاملات چشمگیری در سطح جهانی دارد، گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران به جای بیت‌کوین به دنبال رمزارزهای جدید برای سرمایه گذاری باشند. این اتفاقات ناشی از علل متنوعی مانند عرضه اولیه کوین (ICO)، استفاده از فناوری‌های جذاب مثل قرارداد هوشمند (Smart Contract)، حمایت شخصیت‌های برجسته مانند ایلان ماسک از یک ارز یا ترندها و رویدادهای متنوع دیگر باشد.

این امر باعث می‌شود تا در یک دوره زمانی خاص، رمزارزهای جایگزین عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشند و تریدرها به دنبال افزایش سود و تنوع سبد سرمایه خود به سمت این رمزارزهای دیجیتال بروند. کاهش نسبت سلطه بیت‌کوین بر بازار کریپتو، نشانگر شروع فصل آلت‌سیزن است و همواره برای تشخیص زمان شروع این دوره باید به تسلط بیت‌کوین بر بازار با دقت ویژه‌ای توجه شود.


چگونه آلت سیزن را پیش بینی کنیم؟


پیش‌بینی آلت‌سیزن‌ها، یا دوره‌هایی که آلت کوین ها نسبت به بیت‌کوین عملکرد بهتری داشته باشند، یک موقعیت چالش‌برانگیز است و اگر بتوان این زمان را پیش بینی کرد، قطعا می‌توان درآمد های خوبی از بازار داشت. سوال اینجاست که چگونه می‌توان altcoin season را پیش بینی کرد؟ برای اینکه بتوانید از موقعیت های مارکت کریپتوکارنسی جا نمانید می‌توانید نکاتی را که در ادامه ذکر می‌کنیم انجام دهید و از این طریق به سودهای قابل توجهی از بازار برسید.

1. تحلیل تکنیکال:

مطالعه نمودارهای قیمت و حجم معاملات رمزارزها می‌تواند الگوهای تحلیل تکنیکال را شناسایی کند. تحلیل میانگین حجم معاملات در طول زمان نیز می‌تواند نشانگر تغییرات در نوسانات بازار و حرکت سرمایه به سمت رمزارزهای جدید باشد.

به طور کلی برای فعالیت در بازارهای مالی تحلیل از موارد جدانشدنی است، بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن موقعیت‌های سودآور هستید، تحلیل تکنیکال و بنیادی را فراموش نکنید.

2. بررسی اخبار و رویدادها:

اخبار و رویدادهای مرتبط با پروژه‌ها و توسعه‌های جدید رمزارزها ممکن است در تعیین زمان آلت سیزن تأثیر گذار باشند. اطلاعات در مورد ارتقا‌ها، همکاری‌ها، یا معرفی اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های جدید می‌توانند به عنوان شاخص‌های مهمی برای آلت‌سیزن باشند. بنابراین همیشه به عنوان یک تریدر حرفه ای اخبار بازار ارز دیجیتال را دنبال کنید.

3. شناسایی الگوهای تاریخی:

بررسی الگوهای سابقه در بازار رمزارزها می‌تواند توصیف‌گرهایی برای آلت‌سیزن فراهم کند. ممکن است در مقایسه با دوره‌های گذشته، الگوهای مشابهی مشاهده شود. بنابراین اگر در آلت کوین ها موقعیتی برای کسب سود را مشاهده می‌کنید، برای انکه دریابید این رفتار نشان از یک آلت سیزن است یا خیر می‌توانید الگوهای تاریخی را بررسی کنید.

4.زیر نظر داشتن تغییرات بازار:

زمانی که بازار کلی رمزارزها تغییر می‌کند و نسبت سلطه بیت‌کوین کاهش می‌یابد، ممکن است نشان از آلت سیزن باشد.

5. پیش‌بینی توسط تحلیل‌گران بازار:

نظرات و تحلیل‌های تحلیل‌گران بازار، خصوصاً کسانی که تجربیات و دانش بالایی در زمینه رمزارزها دارند، می‌توانند راهنمای مفیدی برای پیش‌بینی آلت‌سیزن باشند. بنابراین اگر در تحلیل خود از بازار آلت کوین ها مطمئن نیستید، می‌توانید برای تایید از پیش بینی و تحلیل سرمایه گذاران نیز استفاده کنید.


جمع بندی:


ما در این مطلب از فراچنج توضیح دادیم که آلت سیزن در بازار کریپتوکارنسی چه کاربردی دارد و همچنین بررسی کردیم که چگونه می‌توان از این موقعیت ها سود کسب کرد. عمدتاً هر فصل آلت سیزن با یک ابتکار نو در حوزه کریپتوکارنسی همراه است. این ابتکارات جدید عمدتاً منجر به جابجایی توجه از سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌شوند و جریان سرمایه به بازار آلت کوین‌ها هدایت می‌شود.

ظهور ICOها و نسخه‌های پیشرفته آن‌ها در بازار کریپتو، افزودن کوین‌های جدید با پتانسیل رشد قیمتی بالا، ترند شدن سرمایه‌گذاری در توکن‌های NFT و پروژه‌های دیفای، از جمله عواملی هستند که تأثیرات مثبت زیادی در ایجاد یک فصل آلت سیزن داشته‌اند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که مفهوم آلت سیزن یک اصطلاح مداوم در دنیای کریپتوکارنسی است که با پیشرفت این بازار مالی نوظهور، بیشتر خواهیم دید. حال که با مفهوم آلت سیزن بیشتر آشنا شدید، آیا تا کنون تجربه سرمایه‌گذاری و کسب سود در یک فصل آلت سیزن را داشته‌اید؟ در بخش نظرات، تجربیات خود از سرمایه‌گذاری در یک فصل آلت کوین را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان