بررسی وضعیت بازار بعد از گذشت ۸۰ روز از هاوینگ بیت کوین

بررسی وضعیت بازار بعد از گذشت ۸۰ روز از هاوینگ بیت کوین

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 21 تیر 1403

صرافی ارز دیجیتال

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین کاهش یافته و به ۵۹ هزار دلار رسیده است. شاخص ترس و طمع در بازار هم به سطح ۲۸ رسیده است. با گذشت ۸۰ روز از هاوینگ بیت کوین ۵۴ درصد از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به آینده بازار خوشبین هستند. این در حالی است که بازار به طور کلی عقب نشینی کرده است. در اینمطلب از صرافی فراچنج می‌خواهیم بررسی وضعیت بازار بعد از گذشت ۸۰ روز از هاوینگ بیت کوین را انجام دهیم. با ما همراه باشید.

خلاصه خبر

  • سرمایه‌گذاران هنوز هم به بازار خوشبین هستند
  • گروه‌های مختلفی در بازار ارز دیجیتال به تحلیل آن پرداخته‌اند
  • در حال حاضر احساس ترس در بازار غالب است

با گذشت ۸۰ روز از رویداد هاوینگ بیت‌کوین بیش‌تر سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال هنوز هم نسبت به آینده آن خوش‌بین هستند. این در حالی است که بازار به طور کلی عقب نشینی کرده است و حتی سودهای اولیه‌ای که به دست داده بود را خنثی کرده است.

بررسی نظرسنجی CoinGecko از گروه‌های مختلف بازار ارز دیجیتال

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران ادامه دار است

CoinGecko یک نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در بازار انجام داده است. طبق این نظرسنجی ۴۹.۳ درصد از شرکت‌کنندگان بازار به آینده آن خوش‌بین هستند. هم‌چنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا ۲۵ درصد از بازار هم نسبت به آینده آن نظری خنثی دارند. این نشان می‌دهد که یک خوش‌بینی محتاطانه یک رویکرد «صبر و مشاهده» در میان سرمایه‌گذاران بازار حاکم است.

تحلیل گروه‌های مختلف در بازار

نظرسنجی CoinGecko، تحلیل گروه‌های مختلف در جامعه ارز دیجیتال را هم مورد بررسی قرار داده است. این بررسی نشان داد که احساسات متفاوتی در بین گروه‌های مختلف وجود دارد. ۵۴.۱ دهم درصد از سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند که در بلندمدت بازار مثبت باشد. این گروه معتقدند که ارزهای دیجیتال دارای ارزش پایدار هستند. در گروه سازندگان ارز دیجیتال هم ۴۷.۶ درصد از آن‌ها نسبت به آینده بازار دیدگاه مثبتی دارند. در حالی که ۳۱.۶ درصد از آن‌ها نسبت به آینده بازار دیدگاه منفی دارند.

نگاه معامله‌گران و ناظران بازار

معامله‌گران بازار ارز دیجیتال نسبت به آینده آن دیدگاه متفاوتی دارند. حدود ۳۹ درصد از این گروه نسبت به آینده بازار خوش‌بین هستند. اما این موضوع با استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت آن‌ها (که باید نسبت به تغییرات بازار به سرعت واکنش نشان دهند) در تضاد است. ۳۳.۵ درصد از این گروه هم نسبت به بازار احساسات منفی دارند.
در گروه ناظران بازار هم که فعالیت کمتری در بازار دارند ۴۲.۴ درصد از آن‌ها نسبت به آینده بازار بدبین هستند. در عین حال ۲۸.۵ درصد از آن‌ها هم نسبت به آینده بازار خوش‌بین‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که کاهش فعالیت گروهی از معامله‌گران که از فعالیت در بازار عقب نشینی کرده‌اند، به دلیل وجود شک و تردید بوده است.

وضعیت فعلی بازار

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین در محدوده ۵۹ هزار دلار قرار دارد که نشان می‌دهد ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است. شاخص ترس و طمع در بازار ارز دیجیتال می‌دهد که احساس ترس در بازار غالب است. این شاخص در حال حاضر در سطح ۲۸ قرار دارد. این موضوع باعث شده که این دوره یکی از ترسناک‌ترین دوره‌ها در بیش از یک سال گذشته باشد. اما با این‌ همه، بعضی از سرمایه‌گذاران از این موقعیت به عنوان یک فرصت خرید ایده‌آل نام برده‌اند. آن‌ها معتقدند که ترس در بازار در اغلب مواقع بهبود می‌یابد و به دنبال آن یک رشد خوب اتفاق می‌افتد.
سرمایه‌گذار مطرح ارز دیجیتال، Kelvin Koh گفت:

«برای من خرید در زمان حداکثر ترس بازار جذاب است. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال در حال حاضر در منطقه ترس قرار دارد که معمولاً زمان مناسبی برای خرید است. اگر دید خود را به زمانی فراتر از ۳ تا ۴ هفته آینده بسط دهیم چشم‌انداز بهتری از بازار را خواهیم داشت. احساسات سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال به شدت ناپایدار است. احساسلت سرمایه گذاران به سرعت در حال تغییر است.»

در این مطلب به بررسی وضعیت بازار بعد از گذشت ۸۰ روز از هاوینگ بیت کوین پرداختیم. دیدگاه شما در مورد بیت کوین چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان