استخراج اتریوم کلاسیک

استخراج اتریوم کلاسیک ؛ چگونه این ارز را ماین کنیم؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

در زمان استفاده از استخراج اتریوم، تعدادی سوال مانند این موارد که آیا استخراج اتریوم سود ده هست یا نه؟ آیا سود استخراج اتریوم کلاسیک به اندازه خرید و فروش این نرم‌افزار آن سود دارد؟ ذهنتان را در گیر می‌کند. تاکنون، قطعا درباره میزان سود دهی استخراج رمز ارزها توضیحاتی را شنیده اید. همانطور که می‌دانید، ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند اتریوم کلاسیک، پتانسیل رشد در بستر ماینینگ را دارند. علت این رشد و پیشرفت در این زمینه به این خاطر است که استخراج، موجب پردازش بلوکه‌های تراکنش توسط شبکه رمزارز و اضافه کردن آن به بلاک چین و کمک به حفظ امنیت شبکه می‌کند.

استخراج مستقل، به وسیله بعضی از کوین‌ها صورت می‌گیرد. از طرفی، استخر استخراج یکی از بهترین راه‌ها برای استخراج کوین‌ها است. پس، قبل از شروع هر کاری بسیار مهم است که موارد متعددی مثل سختی استخراج و میزان هش را بسنجید. در نتیجه تا پایان این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج با ما باشید تا بررسی کنیم، چگونه اتریوم کلاسیک استخراج کنیم و سود به دست آوریم.

ماین اتریوم کلاسیک چگونه است؟

مانند ارزهای دیجیتال بیت کوین و لایت کوین، اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتال مثل دیگر کوین‌های PoW است که به استخراج وابسته است. به عنوان یک پلتفرم منبع باز غیر متمرکز، هیچ نهاد مرکزی واحدی روی دفتر کل این رمز ارز تسلط و دسترسی ندارد. پس محدودیتی برای شرکت در ایجاد رمز ارزها وجود ندارد و کوین‌های جدید به وسیله شبکه‌های رایانه‌های پیشرفته به وجود می‌آید.

در هنگام ساخت یک بلوک جدید، باید مقدار به خصوصی هش برای اولین بار به وسیله فرد ماینر کشف شود. ماینر برای اینکه بلوک را بسازد، باید تعداد زیادی محاسبات ریاضی را طی مدت زمان ساخت بلوکه جدید یعنی در ۱۵ ثانیه بسازد.

بلاک تازه ایجاد شده، در زمانی که ماینر مقدار مد نظر را پیدا کرد، به سایر ماینرها اطلاع‌رسانی می‌کند. در این هنگام، به زنجیره اصلی یک بلوک تازه در داخل بلاک چین اضافه می‌گردد. در ازای این تلاش، به شخص استخراج کننده که مسئله‌های سخت را حل کرد، پاداش بلوک به عنوان سکه‌های جدید ETC ارائه می‌شود. آن‌ها همینطور، از تراکنش‌های وصل شده به بلوک‌هایی که به تازگی استخراج شده اند، تبدیل به یکی از راه‌های کسب درآمد شده است.

آموزش استخراج اتریوم کلاسیک با کارت گرافیک

به وسیله تجهیزات ماینینگ می‌توانید، استحراج را انجام دهید. استخراج با کارت‌های گرافیکی، یکی از محبوب‌ترین راه‌های استخراج است. با توجه به برق بسیار زیادی که دستگاه‌های ماینرها مصرف می‌کنند که موجب افزایش گرما می‌شود، استخراج اتریوم کلاسیک بیشتر انتخاب کاربران است. از سمتی دیگر، استخراج رمز ارز با استفاده از کارت‌های گرافیکی به خاطر سرعت بالایی که دارد، تبدیل به یکی از رمز ارزهایی شد و طرفداران زیادی دارد. در ادامه هر یک از قطعه‌های ریگ ماینینگ رمز ارز اتریوم کلاسیک را بررسی می‌کنیم.

چگونگی استخراج اتریوم کلاسیک

پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی یا در چگونگی فعالیت ماینینگ تاثیر بسیار زیادی ندارد، ولی وجود آن اجباری است. با وجود اینکه پردازنده‌ها در ریگ استخراج، مسئولیت خیلی زیادی ندارند، بهترین کار در استخراج اتریوم کلاسیک، استفاده از یک پردازنده متوسط است. به این ترتیب، پول بیشتری برای دیگر موارد پر هزینه باقیمی ماند. یکی از پردازنده‌های مناسب با قیمت عالی، Core I۳ است که می‌توانید در سیستم‌های خود از آن استفاده کنید.

منبع تغذیه یا PSU

کارکرد و فعالیت‌های سیستم ماینینگ به انرژی نیاز دارند که این انرژی را از منبع تغذیه خود دریافت می‌کنند، در واقع قلب ریگ ماینینگ منبع تغذیه است. به این شکل، وظیفه این منبع تامین انرژی مورد نیاز در زمان طولانی برای فعالیت‌های پی در پی دستگاه ریگ استخراج است. در نتیجه، فریب محصولاتی با قیمت‌های ارزان را نخورید. پاور ۱۰۰۰ واتی یکی از یکی از منابع تغذیه مناسب برای این فعالیت‌ها است.

کارت گرافیک

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های ماینینگ، تراشه گرافیکی شتاب دهنده است که به عنوان GPU معروف است. یکی از نقش‌های بسیار مهم کارت گرافیکی، مشخص کردن نرخ هش است. در نتیجه انتخاب کارت گرافیکی مناسب اهمیت بالایی دارد. قدرت پردازش، یکی از معیارهای مهم در انتخاب و خرید کارت گرافیکی است. با این وجود دیگر موارد مثل انرژی مصرفی و فرکانس حافظه ویدئویی بسیار مهم هستند. یکی از کارت‌های گرافیکی مناسب برای استخراج اتریوم کلاسیک P ۱۰۴ – ۱۰۰ است.

حافظه یا RAM

یکی از مهمترین و ضروری‌ترین قسمت‌های استخراج رمز ارز حافظه ماینر است. با توجه به ویژگی‌های کارت گرافیک و مادر‌بورد باید ظرفیت حافظه را مشخص کنید. استفاده از یک رم با حداقل ظرفیت ۴ گیگا بایت مناسب است.

مادربورد

یکی دیگر از اصلی‌ترین قطعات ریگ ماینینگ اتریوم کلاسیک، مادر بورد است. پس، این موضوع که چگونه مادربوردی مناسب فرایند منظرتان است، اهمیت بسیار زیادی دارد. مادربورد B۲۵۰ یکی از بهترین نوع‌های کادر بورد از کمپانی ایسوس است.

آموزش استخراج اتریوم کلاسیک با ماینر

در استخراج ارزهای دیجیتال، ماینرها تراکنش ها را پردازش و تایید می‌کنند. با توجه به پاداشی که افراد صاحب دستگاه‌های ماینینگ به دست می‌آورند، باید در انتخاب دستگاه ماینینگ خود دقت کنید. دستگاه‌های ماینینگ در بازار به دو صورت ریگ ماینینگ و ماینر (ASIC) وجود دارند که بسته به نوع فعالیت کاربردی هستند. در استخراج اتریوم کلاسیک یکی از راه‌های قدیمی استفاده از ماینرها است. اکثر افراد امروزی انتخابشان ریگ‌ها ماینینگ است

آموزش استخراج اتریوم کلاسیک

بهترین استخر برای استخراج اتریوم کلاسیک

زمانی که تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخراج را تهیه کردید، نوبت به اینتخاب استخر استخراج مناس می‌رسد. با توجه به این موضوع که سود دهی ماینرها با استفاده از استخرهای استخراج افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه انتخاب استخر بسیار مهم است. مناسب‌ترین استخرها در این مورد:

  • استخر ماینینگ Ethermine
  • استخر ماینینگ NanoPool
  • استخر ماینینگ NiceHash

مزایا و معایب استخراج اتریوم کلاسیک

در ادامه مزایا و معایب استخراج اتریوم کلاسیک را بررسی می‌کنیم.

مزایا

  • پشتیبانی رمز ارز اتریوم کلاسیک توسط بیشتر صرافی ها، در نتیجه به راحتی خرید و فروش می‌شود.
  • این رمز ارز پشتیبانی از GPU را انجام می‌دهد. به همین دلیل جزء یکی از بهترین استخراج‌های انفرادی قرار می‌گیرد.
  • در برنامه تیم توسعه دهنده‌ی این رمز ارز، تبدیل شدن به یک کوین مورد استفاددر سرتاسر دنیا است.
  • تا هر زمان که تمام کوین‌ها هنوز آزاد نشدند می‌توان استخراج را انجام داد.
  • پاداش حاصل از این استخراج، به صورت اتریوم کلاسیک ارائه می‌گردد که شما در نقدر کردن یا هر نوع فعالیت دیگری با آن آزادی  عمل دارید.

معایب

  • خطر ایجاد حملات دید همیشه وجود دارد، زیرا میزان نرخ هش همچنان کم است.
  • به دلیل رقابت بسیار زیاد در این حوزه، احتمال کاهش میزان درآمد بسیار زیاد است.
  • اگر قیمت‌ها سقوط کند، که این اتفاق در بازار ارزهای دیجیتال امری کاملا عادی است، شما ممکن است تمامی دارایی خود را از دست بدهید.

استخراج اتریوم کلاسیک با گوشی

برای افزایش میزان سود دهی استخراج اتریوم کلاسیک، داشتن دستگاه‌های استخراج بسیار قوی بسیار ضروری است. با این وجود تعدادی از افراد قصد انجام این کار را با گوشی دارند. در صورتی که می‌خواهید این فعالیت را انجام دهید و تلفن همراه شما اپل است، باید بگوییم که اجازه انجام این فرایند توسط شرکت اپل برای این مدل گوشی‌ها ممنوع است. زیرا این فعالیت آسیب‌های جدی به تلفن همراه شما وارد می‌کند.

پس اگر که تلفن همراه شما اندروید است، استفاده از برنامه‌های اتریوم کلاسیک برای انجام فرایند استخراج همچون MinerGate Mobile Miner عالی است. به طور کلی این نوع استخراج با گوشی توصیه نمی‌گردد؛ چرا که باعث ایجاد آسیب‌های جدی در تلفن همراه شما می‌شود.

استخراج اتریوم کلاسیک در هایو

یکی از سیستم‌های رایگان که تحت لینوکس است هایو نام دارد. این سیستم که برای اکثر کاربران مناسب است، شرایط بسیار مساعدی برای ماینینگ اتریوم ارائه می‌دهد. یکی از قابلیت‌های بسیار عالی این سیستم، داشتن یک سیستم امنیت عالی است. در کنار این مورد، داشتن یک سیستم کاربری بسیار ساده و راحت، باعث شده تا افراد تازه کار در این زمینه بیشتر این سیستم را انتخاب کنند. کاربران در مدیریت فارم‌های بزرگ، می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و در کنار این گزینه افراد تکنسین کمک‌های بسیار مناسبی برای کاربران هستند. به طور کلی، هایو دسترسی کاربر به سیستم را چند برابر کرده و به کمک آن می‌توانید میزان دسترسی کاربران را تعیین کنید.

با چه نرم‌افزارهایی می‌توان اتریوم کلاسیک استخراج کرد؟

برای استخراج اتریوم کلاسیک نرم‌افزارهای زیادی ساخته شدند. افراد به کمک این نرم‌افزارها می‌توانند به بلاک چین‌ها متصل شوند و اگر که در رقابت‌های ماینینگ پیروز شوند، به فردی که برنده می‌شود پاداش ارائه می‌گردد. به وسیله بسیاری از نرم‌افزارهای استخراج، که به طور مستقیم به استخر استخراج وصل می‌شوند، و ماینرها پاداش را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند. برای هر سیستم عامل که افراد دارند، یک نرم‌افزار به خصوصی وجود دارد تا استخراج Ethereum Classic را انجام دهید. پس فرد باید از قبل چک کند از چه سیستم عاملی برای خود باید استفاده کنند.

 آیا می‌توان استخراج اتریوم و اتریوم کلاسیک در یک زمان شکل داد؟

با توجه به این مورد که از فورک اتریوم، اتریوم کلاسیک حاصل می‌گردد، برای استخراج این رمز ارز مانند ارز اتریوم همراه با الگوریتم‌های شبیه به یک دیگر صورت می‌گیرد. در نتیجه، برای استخراج رمز ارز اتریوم کلاسیک نیز از همان تجهیزات استخراج اتریوم می‌توان استفاده کرد.

نتیجه گیری

اولین گزینه و مهم‌ترین عامل برای انجام فرایند استخراج اتریوم کلاسیک، میزان سودی است که این رمز ارز با خود به همراه دارد. سود حاصل از رمز ارز اتریوم کلاسیک، به استراتژی و چگونگی ماینینگ خود افراد بستگی دارد. برای آغاز این فعالیت بهترین کار این است تا از مبلغ‌های کم شروع کنید. با گذشت زمان و افزایش تسلط شما روی این موضوع، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را به صورت در صدی افزایش دهید. در نتیجه، داشتن یک استراتژی مناسب کمک بزرگی در سود دهی شما خواهد می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان