تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال چیست؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 15 آذر 1402

در این مقاله از صرافی فراچنج به تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. احتمالاً با نام فدرال رزرو آشنا هستید، اما کسب اطلاعات درباره جزئیات آن ممکن است برای شما جدید باشد و این امر کاملاً طبیعی است. فدرال رزرو یک نظام مالی آمریکایی است و ارتباط مستقیمی با سیستم‌های مالی دیگر کشورها ندارد. با این حال، این سازمان قابلیت تأثیرگذاری گسترده‌ای را در سطح جهان دارد، به ویژه در تصمیماتی که اتخاذ می‌کند. تأثیرپذیری این سازمان به طور معمول با تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال که در سراسر جهان معامله می‌شوند، همراه است. در این متن از صرافی ارز دیجیتال فراچنج، همچنین به بررسی تأثیرات فدرال رزرو بر بازارهای مالی، به‌ویژه بازار ارزهای دیجیتال، می‌پردازیم. اگر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، شناخت تأثیرات احتمالی این سازمان بر کریپتوکارنسی‌ها برای شما اهمیت دارد.


فدرال رزرو آمریکا چیست؟


برای بررسی تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال اول از هر کاری باید فدرال رزرو را بررسی و تعریف می‌کنیم. همانطور که گفتیم، در ایالات متحده آمریکا به سیستم بانک مرکزی، فدرال رزرو (Federal Reserve) می‌گویند. قدمت فدرال رزرو آمریکا بیشتر از نیم قرن است. این سیستم بعد از بحران سال ۱۹۰۷ به دستور رئیس جمهور وقت آن زمان یعنی وودر ویلسون (Woodrow Wilson) به وجود آمد. کنگره ایالات متحده آمریکا، تصویب قانون فدرال رزرو را در سال ۱۹۱۳ انجام داد. درواقع این سازمان برای مانع شدن از ترس مردم در برابر ورشکستگی‌های تجاری و بانکی تشکیل شد. دیگر ویژگی‌های این سازمان شامل موارد زیر است:

  1. هدف اصلی این سازمان، حفظ شرایط اقتصادی کشور است.
  2. به وسیله FRS فعالیت سیستم‌های اقتصادی پولی در کشور افزایش یافت.
  3. این سازمان‌ها برای ایجاد یک سیستم مالی با اهدافی مانند ثبات، انعطاف‌پذیر همراه با امنیت کامل تلاش می‌کنند.
  4. سیستم اداره FRS به وسیله شورای حاکم در واشنگتن دی سی، به صورت یک آژانس دولتی همراه با استقلال کامل فعالیت دارد.
  5. این سیستم، شامل ۱۲ بانک منطقه‌ای است. یکی از مهمترین آن‌ها در نیویورک، بوستون، کلیولند، فیلادفیا، آتلانتا، رچموند، سنت لوئیس، شیکاگو، دالاس و کانزاس هستند.
  6. پس نتیجه می‌گیریم فعالیت‌هایی مانند تنظیم و ارائه خدمات بانکی، اجرای سیاست‌های پولی و حفظ ثبات مالی برای سازمان‌های بین المللی و شرکت‌های هلدینگ بانکی در دولت ایالات متحده توسط FRS صورت می‌گیرد.

اهداف سازمان فدرال رزرو چیست؟


این سازمان از ابتدای تشکیل، تعدادی هدف برای خود مشخص کرد. این اهداف با گذشت زمان عنواین زیادتری را در بر گرفتند، در نتیجه تعدادشان افزایش یافت. تعدادی از اولین اهداف فدرال رزرو را در ادامه نام می‌بریم.

  • تشکیل یک ارز منعطف
  • تامین بودجه برای ساخت بانک‌ها
  • تشکیل یک سیستم نظارتی پیشرفته در ایالات آمریکا
  • تامین میزان هزینه‌های مورد نیاز برای فعالیت اوراق بهادر سهام

رفته رفته با گذشت زمان اهداف این سازمان بیشتر شد و خیلی از گزینه‌ها مانند افزایش اشتغال، ایجاد سیستمی برای نظارت بهتر روی بانک ها، تثبیت میزان نرخ بهره، مدیریت تورم را در بر گرفت. به طور کلی FRS یک سیستم بسیار وسیعی است که در شاخه‌ی امور مالی آمریکا فعالیت می‌کند و اختیارات زیادی را در بر می‌گیرد. یکی از مهمترین وظایف فدرال رزرو، نرخ بهره است.


تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال چیست؟


سیستم فدرال رزرو به صورت مستقیم روی مواردی مانند نرخ وام، صندوق‌های اوراق قرضه و سهام تاثیر می‌گذارد. همین جریان موجب این قضیه می‌گردد، تا این سیستم به شکل غیر مستقیم روی خیلی از موارد مثل شانس افراد در استخدام یا اخراج و حتی مبلغ خرید خانه تاثیر گذار باشد. ولی در بعضی مواقع تاثیری که FRS روی بازارهای مالی می‌گذارد بسیار زیاد است و همه را در شوک فرو می‌برد. در بازار رمزارز‌ها و یا مارکت کپ به خاطر اینکه نسبت به مابقی بازار‌ها کپ پایین‌تری دارند، همراه با کمترین مقدار ایجاد تصمیمات مالی در سیستم‌های بزرگ و مهم مثل فدرال رزرو، تغییراتی به وجود می‌آید.

سازمان فدرال رزرو و بازار کریپتوکارنسی

در ادامه تعدادی تاثیرات FRS روی ارزهای دیجیتال را نام می‌بریم:

  1. ارتباط مابین این سازمان و ارزهای دیجیتال کاملا دوطرفه است.
  2. افزایش میزان استفاده مردم از بازار ارزهای دیجیتال، موجب کاهش تاثیر سیاسی پول FRS و مابقی بانک‌های مرکزی می‌گردد. زیرا میزان تقاضا برای ملبغ ارزهای فیات به مقدار قابل توجهی پایین می‌آید.
  3. بالا رفتن مقدار نرخ بهره بانکی موجب می‌گردد، مردم پول بیشتری پس‌انداز می‌کنند. در نتیجه مردم مقدار پول زیادتری را برای وام‌ها به صورت بهره پرداخت می‌کنند.
  4. زمانی که نرخ بهره کاهش می‌یابد، مردم علاقه بیشتری دارند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را در جنبه‌های متعدد گسترش دهند. برای
  5. مثال در بازارهای مالی همچون ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.
  6. بالا رفتن مقدار نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا به وسیله این سیستم به صورت طبیعی، قیمت بیت کوین را کاهش می‌دهد. در نتیجه، با سقوط نرخ بهره، قیمت ارزهای کریپتوکارنسی رشد می‌کند.
  7. بیشتر شدن نرخ بهره سرمایه‌گذاری به سمت دارایی‌های دلاری را افزایش می‌دهد و خطراتی مثل ریسک خیلی زیاد و آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد.

با بررسی روی برنامه ریزی پولی درمی یابیم که بازارارزهای دیجیتال همراه با سیاست‌های اقتصادی آمریکا به طور کلی، در یک وابستگی منفی حضور دارند.

بررسی سایر تصمیمات فدرال رزرو

برای اینکه یکی از تصمیمات تاثیر گذار این سازمان را روی بازار ارزهای دیجیتال مثال بزنیم، به سال ۲۰۱۸ بر می‌گردیم. در آن سال اتفاقات خیلی سختی برای ارزهای دیجیتال افتاد. به طور کلی همراه با بیشتر شدن نرخ بهره به وسیله FRS، بازار رمزارزها یک روند کاهشی در پی می‌گیرد. سپس در سال ۲۰۲۰ همراه با بیشتر شدن دوباره نرخ بهره در زمان کرونا، فدرال رزرو برای جلوگیری از مشکلات این جریانات مربوط به اقتصاد، میزان نرخ بهره را به صورت حدودی به نزدیکی صفر رساند. همین امر باعث شد، با بیشتر شدن مقدار نقدینگی، بازار ارزهای دیجیتال رشد کند، هرچند که با تورم روبه رو شد.

در زمان جنگ اوکراین و روسیه با ایجاد ترس میزان قیمت نفت و تورم بیشتر شد. همین موضوع تا حدودی FRS را مجبور می‌کند تا نرخ بهره را حتی در زمان پایین آمدن رشد نرخ، افزایش دهد و همین موضوع به بازار رمزارزها انتقال می‌یابد.

تمامی صحبت‌های ما این موضوع را به اثبات رساند که با پایین و رشد نرخ بهره به وسیله FRS یا بانک مرکزی ایالت متحده آمریکا موجب نزول یا رشد شارپ‌های بازار رمزارزها می‌گردد. در واقع این امر تاثیر زیادی روی بازارهای مالی دارد. به طور کلی تاثیری که این سیستم روی بازار رمزارزها می‌گذارد، به خاطر تفاوتی که بین ارزهای فیات و ارزهای کریپتوکارنسی است، افزایش می‌یابد.


 تاثیر فدرال رزرو روی بیت کوین


با گذشت زمان و انتشار یافتن اطلاعات زیادتری از شرایط اقتصادی دنیا، افراد سرمایه گذار با بحرانی که وجود دارد بیشتر هماهنگ شدند و این جریان از ایجاد خبرهای ناگهانی توسط خبرگذاری‌ها را کاهش می‌دهد. خبرهای ناگهانی باعث می‌گردد تا یک موج خیلی گسترده‌ای در بازارهای مالی به وجود آید که با انتظارات سرمایه گذاران تطابق ندارد. امروزه شرایطی این چنینی روی رمزارز بیت کوین بر قرار است. از سمتی به احتمال زیاد بیشتر شدن Interest Rate موجب کاهش ارزش بیت کوین و آمادگی این بازار برای این جریانات، موجب افزایش و کاهش میزان قیمت‌ها می‌گردد.

افزایش قیمت بیت کوین همراه با از بین رفتن قیمت ۲۳ هزار دلاری در پیش از اعلام خبر نرخ بهره آمریکا باعث شد، تعدادی از سرمایه گذاران نسبت به خرید بیت کوین خوش بین شدند. با این وجود، یکی از فرصت‌های بسیار عالی برای فروشندگان، برای فروش BTC همین زمان است. در اینجا ارزش بیت کوین کاهش می‌یابد.

نرخ بهره بالا چه تاثیری روی ارزهای دیجیتال و کالاها دارد؟

زمانیکه نرخ بهره افزایش یابد، به دلیل ارتباطی که سازمان FRS با رمزارزها، مقدار قیمت ارزهای دیجیتال، و دارایی‌های مختلف دیگر در خطر کاهش قرار می‌گیرند. در این حالت قیمت خیلی از کالاها مانند نیکل، نفت و گندم رشد می‌کند. برای جبران ضررهای مالی که به وسیله نرخ بهره خیلی کم، پایین آمدن مقدار ارزش دلار، تورم، ناتوانی در خرید همراه با دیگر موارد ارزهای دیجیتال به وجود آمدند. تا هنگامی که ارزهای دیجیتال در حال صعود هستند، امکان دیدن نکات مثبت این دارایی‌ها قابل رویت هستند.

در مدتی قبل، از دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک راهی برای مسدود کردن ایجاد تورم بهره می‌بردند. اما در حال حاضر از این نوع دارایی‌ها مثل دارایی‌های موجود در داخل سهام‌ها فعالیت دارند. به این ترتیب نرخ بالا در آینده، برای این نوع دارایی‌ها ضرر به وجود می‌آورد. در اصل، رمزارزهای پایه مانند دیگر دارایی‌هایی که خطرات زیادی دارند، زمانی که نقدینگی کاهش می‌یابد، واکنش نشان می‌دهند.


سخن پایانی درباره تاثیر فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال


در این مقاله از صرافی فراچنج تاثیر فدرال رزرو روی ارز دیجیتال را تحلیل و بررسی کردیم. همانطور که گفتیم FRS به شکل‌های به خصوصی روی ارزهای دیجیتال اثر می‌گذارد و به طور کلی مخالف این بازار مالی است. برای فعالیت در زمینه رمزارزها، چک کردن اخبار درباره فدرال رزرو تاثیر زیادی روی قدم بعدی و فعالیت شما دارد. زیرا فدرال رزرو به مقدار قابل توجهی روی ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. پس برای دریافت سود از بازار کریپتوکارنسی، مقداری از حواس خود را به سمت فدرال رزرو معطوف کنید. زیرا با کاهش نرخ بهره در فدرال رزرو ارزش ارز دیجیتال افزایش و با بیشتر شدن مقدار ارزش نرخ بهره میزان ارزش دارایی‌های کریپتویی کاهش می‌یابد. امیدواریم از این مقاله استفاده اطلاعات بهینه و کاربردی دریافت کرده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان