آینده بازار ارز دیجیتال

آینده بازار ارز دیجیتال چه می شود؟ پیش بینی بازار کریپتو 2023

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 16 شهریور 1402

همانطور که می‌دانید حدود یک دهه از شروع فعالیت کریپتوکارنسی‌ها گذشته است. این صنعت در بازار مالی با سرعت خیلی زیاد، کاربران بسیاری جذب خود کرده است. امروزه بازار مالی ارزهای دیجیتال، جزء یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری ها، برای دریافت سود محسوب می‌گردد. درنتیجه شناخت درباره آینده ارزهای دیجیتال و پیشبینی قیمت رمزارزها یک موضوع داغ و مهم برای سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال است. یکی از مشهورترین تحلیل گران بازار کریپتوکارنسی تیم دراپر (Tim Draper) پیش بینی کرده، قیمت رمزارز بیت کوین تا اوایل سال ۲۰۲۳ قیمت تاریخی را می‌شکند. بعد از آن محدوده قیمت رمزارز بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد. در این مقاله از صرافی فراچنج باما همراه باشید تا بررسی کنیم  آینده بازار ارز دیجیتال چه می شود؟ همچنین درباره بهترین رمزارزهای ۲۰۲۳ و پیشبینی قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر توضیح دهیم.

پیش بینی قیمت رمزارزها در سال ۲۰۲۳

بر اساس پیش بینی‌های ارزهای دیجیتال، با دور بودن شرایط اقتصادی از جنگ و بیماری، شرایط برای فعالیت در رمزارزهادر سال۲۰۲۳ محیا می‌گردد. همین امر موجب آغاز یک بولران قابل توجه دیگر می‌گردد. پس قیمت بیت کوین بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار رسیده است. درنتیجه پیشبینی آینده ارزهای دیجیتال در جهت بالا رفتن قیمت رمزارزها است.

آینده بازار ارز دیجیتال و بهترین ارزها دیجیتال برای خرید در ۲۰۲۳

با بررسی یکسری موارد می‌توان حدس زد که چه ارزدیجیتالی برای سرمایه‌گذاری مناسب است. با توجه به متغییر بودن، و ناپایداری ارزهای دیجیتال می‌توان با ساخت یک رمزارز کلاهبرداری انجام داد. پس باید رمزارزهای معتبر را شناسایی و بهترین آن را برای استفاده و سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم.

بهترین ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • تتر (USDT)
  • اتریوم (ETH)
  • بیت کوین (BTC)
  • کاردانو (ADA)
  • پالیگان (MATIC)
  • دوج کوین (DOGE)
  • سولانا (SOL)
  • بایننس کوین (BNB)
  • ریپل (XRP)
  • لایت کوین (LTC)

آینده بازار ارز دیجیتال و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

بعد از آشنایی با چرخه‌های گوناگون بیت کوین و همینطور مهم‌ترین موارد تاثیر گذار روی آن ها، تعدادی از تحلیلگری‌هایی که اهمیت بیشتری دارند، را بررسی می‌کنیم.

Tim draper

از افرادی که مقدار سرمایه‌ای که به رمزارزها اخصاص داده حدود میلیاردها است، تیم دیپر (Tim draper) نام دارد. او بعد از اینکه صرافی FTX سقوط کرد و بازاربه صورت سهمگینی ریزش کرد، گفت تا پایان سال۲۰۲۳ بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد. طبق این گفته قیمت بیت کوین که حدود ۲۶ دلار است  ۱۰ برابر گردد. درنتیجه این پیشبینی به میزانی غیر منطقی است.

بانک چارتر

بزرگ‌ترین بانگ انگلستان که چارترد نام دارد، معتقداست ریزش‌های رمزارز بیت کوین ادامه دارد. طبق این نظریه قیمت بیت کوین در آخرسال ۲۰۲۳ می‌تواند به میزان ۵۰۰۰ هزار دلار برسد. علاوه بر این، بانک چارتر اعلام کرده حرکت بیت کوین خلاف طلا بوده که خطر ریزش دارد.

موبیوس

یکی از افرادی که جزء افراد قدیمی سرمایه گذار محسوب می‌گردد، مارک موبیوس است. میزان پایین آمدن قیمت رمزارزها تا ۱۰ دلار هم ممکن است برسد. علت سقوط قیمت بیت کوین از نظر موبیوس، به وسیله سیاست‌های فدرال رزرو بانک مرکزی ایالات متحده دو علت دارد:

  • وضع کردن یکسری قانون سخت گیرانه درباره رمزارزها
  • بالا بردن نرخ بهره

ARK Invest

یکی از شرکت‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری  ARK Invest نام دارد. ARK Invest  اعلام کرده قیمت رمزارز بیت کوین تا اواخر سال ۲۰۲۳ به ۱ میلیون دلار می‌رسد.

کریپتونیوز

یکی از سایت‌های خبری به نام کریپتونیوز گفته ارز دیجیتال بیت کوین در آخر سال ۲۰۲۳ بین ۱۸ تا۲۵ هزار دلار می‌رسد. همچینین این سایت اظهار دارد که در آخر سال ۲۰۲۴ قیمت رمزارز بیت کوین بین ۳۰ تا ۵۱ دلار است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین

برای اینکه بتوانیم قیمت بیت کوین را پیش بینی کنیم، باید یکسری موارد را بررسی کنیم. مهمترین گزینه‌های تعیین قیمت بیت کوین عبارت‌اند از:

۱. هاوینگ

بر اساس ساختار طراحی بیت کوین، طی هر ۴ سال همراه نصف شدن میزان پاداش استخراج، عرضه بیت کوین هم پایین می‌آید. در اکثر اوغات، پایین آمدن عرضه به میزان تقاضای بازار، قیمت را بالا می‌برد. مطابق دوره‌های قبل. اولین هاوینگ رمزارز بیت کوین در نوامبر ۲۰۱۲، بعدی در جولای ۲۰۱۶ و می‌۲۰۲۰ آخرین هاوینگ رخ داده بود. درحدود اوایل ۲۰۲۴ هاوینگ بعدی بیت کوین رخ می‌دهد.

۲. عوامل کلان اقتصادی

هرچه از آغاز فعالیت بیت کوین می‌گذرد، و مورد استفاده افراد بیشتری قرار می‌گیرد، از سایر عوامل دنیا بیشتر متاثر می‌گردد. این عوامل تاثیر گذار اقتصادی عبارتند از:

  • جنگ
  • نرخ بهره
  • تورم
  • بیماری‌هایی مانند کرونا
  • سخنان افراد مهم اقتصادی و سیاسی

با افزایش ریسک در سطوح اقتصادی، سرمایه گذارانی که نامی هستند، تمایل به دارایی‌های امن دارند. آن‌ها به خاطر نقدینگی، دارایی خود را از تمامی رمزارزها ازجمله بیت کوین بیرون می‌آورند.

۳. قانون‌گذاری و نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال

بیت کوین با هدف غیر متمرکزبودن طراحی شده است. غیر متمرکز بودن بیت کوین طبق تحلیل وایت پیپیرش، جلوگیری از مسلط بودن بانک‌ها و دولت‌ها روی دارایی‌های مردم است. پس بیت کوین یک رمزارز نامتمرکز بوده که از قوانین مالی موسسه‌ها تاثیر نمی‌پذیرد. درنتیجه خیلی از کشورها و دولت‌ها از پیشرفت و توسعه آن جلوگیری می‌کنند.

پیشبینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳

رمزارزی که معروف به اتریوم ژاپنی است، کاردانو نام دارد. این رمزارز با همراه یک تیم قدرتمند برای پیشرفت و همینطور یک شبکه بلاک چین قوی جزء بهترین رمزارزهاست. طبق عملکرد روند بازار، احتمال دارد کاردانو تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱ الی ۲ دلار برسد.

پیشبینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۳

علت رشد رمزارز دوج کوین حمایت ایلان ماسک به همراه ترند شدن داخل شبکه‌های اجتماعی بود. ولی مدتی بعد با یک شکل از حرکت نزولی همراه شد. اگر بازار ارزهای دیجیتال در پایان سال ۲۰۲۳ رشد کند، دوج کوین احتمال دارد به ۱۵ تا ۳۳ سنت برسد.

پیشبینی قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۲۳

یکی از ارزهایی که طرفداران بسیاری دارد BNB یا بایننس هست. طی بولران پیشین بازار، قیمت رمزارز BNB از ۲۰ دلار تا حدود ۶۸۹ دلار رشد کرد. همه‌ی سیاست‌هایی که روی صرافی بایننس اعمال گشته، می‌توانند قیمت این رمزارز را تغییر دهند.


سخن آخر

گزینه‌ای که بیشتر از هرچیزی در سرمایه‌گذاری اهمیت دارد، شناخت کامل و درست علائم موثر در بازار مربوطه است. بازار کریپتوکارنسی که هنوز از بازارهای نوپا در عصر تکنولوژی محسوب می‌گردد تحت تاثیر موارد گوناگونی است. این موارد مانند حرکت نهنگ ها، اعمال دستورات دولت‌ها، واکنش ماینرها به بازار، اخبار غلط و شایعه، سیاست‌های مالی فدرال رزرو، هاوینگ و… هستند. یک فرد سرمایه گذار باید توانایی تحلیل تمام این موارد آن هم به گونه درست را بداند، تا همواره سود کسب کند. ما در این مطلب نکات کوتاهی درباره آینده بازار ارز دیجیتال را بررسی کردیم. اما به طور کلی باید بدانید که این بازار بسیار پیچیده است و اصلا قابل پیش بینی دقیق نیست و هر آنچه که از تحلیل ها به دست می‌آید یک سناریو هست و آنچه که همه چیز را مشخص می‌کند فقط زمان است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان