همستر کامبت بهتر است یا نات کوین؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1403

یک شبه پولدار شدن رویایی است که خیلی‌ها در سر می‌پرورانند. حالا در سال جاری با شروع ایردراپ‌های بازی‌های تلگرامی خیلی از افراد در پی پولدار شدن با این ایردراپ‌ها هستند. اولین بازی تلگرامی که موفقیت زیادی هم در ایردراپ خود داشت نات‌کوین بود.  بعد از موفقیت چشمگیر نات‌کوین در ایردراپ خود، بازی‌های مشابه زیادی در سبک بازی‌های تلگرامی کلیکی ارائه شدند که مدعی هستند با ایردراپ خود در آینده باعث می‌شوند کاربرانشان پولدار شوند. بزرگترین مدعی این سخن، بازی تلگرامی همستر کامبت است. تیم همستر کامبت بارها ادعا کرده که بزرگترین ایردراپ تاریخ ارزهای دیجیتال را به ثبت خواهد رساند.  آیا واقعا همستر کامبت می‌تواند بزرگترین ایردراپ تاریخ ارزهای دیجیتال باشد؟

اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب نات کوین و همستر کامبت را با هم مقایسه کنیم.

معرفی بازی همستر کامبت

بازی همستر کامبت هم مانند نات کوین به صورت یک ربات در تلگرام معرفی شد.  بسیاری از کاربرانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند بر این عقیده‌اند که همستر کامبت جذاب‌ترین بازی سبک تپ تو ارن (Tap to earn)  است.  البته این رده‌بندی بعد از نات کوین است، یعنی همچنان نات کوین جذاب‌ترین بازی شناخته می‌شود .  همستر کامبت با فضای بازی مهیج و فوق العاده خود توانسته است بیش‌تر از ۳۰۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان به خود جذب کند.  فضای بازی همستر کامبت نسبت به نات کوین (NOT Coin) متفاوت و کمی پیچیده‌تر است .

کاربران این بازی نقش مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال مجازی را بازی می‌کنند. آنها باید تسک‌ها و ماموریت‌هایی که بازی از آنها خواسته را انجام دهند و سود ساعتی خود که با نام پروفیت (Profit) شناخته می‌شود را افزایش دهند.  باید بدانید که در زمان ایردراپ همستر کامبت معیار اصلی تقسیم توکن همستر پروفیت است.

شما به عنوان مدیرعامل این صرافی مجازی  در ابتدای کار که وارد بازی همستر کامبت می‌شوید باید به جمع‌آوری سکه بپردازید.  زمانی که موجودی سکه شما به عنوان یک سرمایه اولیه به مقدار مشخصی برسد می‌توانید کارت‌ها و آیتم‌های مختلفی را از بازی خریداری کنید.  خرید این آیتم‌ها به شما کمک می‌کند تا به اصطلاح رتبه صرافی مجازی خود را افزایش بالا ببرید و درآمد صرافی‌تان را افزایش دهید.

محیط گیم‌پلی همستر کامبت

از نام بازی‌های تپ تو ارن مشخص است پایه اصلی این بازی‌ها، تپ کردن روی صفحه گوشی یا ضربه زدن روی گوشی است.

زمانی که برای اولین بار در این بازی عضو می‌شوید و فعالیت خود را شروع می‌کنید شرایط کمی متفاوت است. شما در ابتدای کار باید  با تپ کردن یا ضربه زدن روی صفحه بازی سکه جمع آوری کنید و موجودی سکه خود را افزایش دهید. در حالی که هرچه رتبه شما بالاتر می‌رود نیاز شما به جمع‌آوری سکه و تب کردن روی صفحه بازی کمتر می‌شود.

محیط بازی همستر کامبت همانند سایر بازی‌های سبک تپ تو ارن دارای بخش‌های مختلفی است. هر بخش شامل گزینه‌های زیادی است که هر کدام عملکردی برای کاربر دارد.  ما در این قسمت بخش‌های مختلف بازی همستر کامبت را به شما معرفی می‌کنیم.

اکسچنج (Exchange)

قسمته‌هایی که در بخش اکسچنج وجود دارد شامل سود ساعتی یا همان پروفیت و همینطور تعداد سکه‌ها است. کاری که در این بخش می‌توانید انجام دهید کلیک کردن روی صفحه است. زمانی که شما روی صفحه کلیک می‌کنید یا به عبارتی تپ می‌کنید بازی به شما سکه می‌دهد.  یعنی با هر ضربه تعداد مشخصی سکه به موجودیتان اضافه می‌شود.

 ۱- بخش ماین (Mine)

در این بخش کارت‌های مختلفی در چهار دسته وجود دارند.  شما در ابتدا باید هر کارت را برای اولین بار خریداری کنید و در مراحل بعدی کارت‌ها را آپدیت کنید. البته برای آپدیت کردن کارت‌ها هم باید مقدار مشخصی سکه که پایین هر کارت مشخص شده پرداخت کنید. با خریداری یا آپدیت هر کارت مقداری مشخصی به پروفیت ساعتی شما اضافه خواهد شد. زمانی که پروفیت ساعتی شما افزایش می‌یابد درآمد غیر فعال که نیاز به تپ کردن یا ضربه زدن روی صفحه ندارد افزایش پیدا می‌کند. یعنی در هر ساعت بدون نیاز به مراجعه به بازی مقدار مشخص سکه به موجودی شما اضافه می‌شود. کارت‌های این قسمت در چهار دسته به شرح زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • مارکت (Market) یا بازار
  • روابط عمومی و تیم بخش (Pre & Team)
  •  حقوقی ( Legal)
  •  ویژه (Special)
  •   فرندز (Friends)

در این قسمت از بازی همستر کامبت (Mine)  تسک‌هایی مانند دعوت از دوستان خود تعبیه شده است.  شما با دعوت از دوستان خود به بازی بخش‌های قفل شده را برای خود باز می‌کنید و امتیاز خودتان را افزایش می‌دهید.

 ۲- بخش ارن (earn)

تسک‌هایی که در این قسمت وجود دارند بیشتر شامل تسک‌هایی است که مربوط به کانال‌های عمومی همستر کامبت هستند.  شما در این قسمت باید در شبکه‌های اجتماعی همستر کامبت عضو شوید و یا ویدئوهای مربوط به همستر کامبت را در فضای یوتیوب دنبال کنید.  به ازای انجام هر کدام از این تسک‌ها مقدار مشخصی سکه به شما تعلق می‌گیرد.

۳- ایردراپ (Airdrop)

این بخش برای زمانی تعبیه شده که مربوط به ایردراپ همستر کامبت است.  شما در این بخش می‌توانید کیف پول دیجیتال خود را به بازی متصل کنید و از این طریق توکن‌های ایردراپی خود را به صرافی مورد نظرتان برای معامله منتقل کنید.

نحوه کسب درآمد در همستر کامبت

شما از دو طریق تپ کردن روی صفحه گوشی و افزایش پروفیت ساعتی بازی می‌توانید درآمد خود در بازی همستر کامبت را افزایش دهید. طبق اطلاعیه‌هایی که تیم همستر کامبت تاکنون منتشر کرده‌اند پروفیت ساعتی برای ایردراپ آینده همستر کامبت از اهمیت بیشتری برخوردار است.  در نتیجه باید از موجودی سکه‌تان برای انجام تسک‌ها و آپدیت کارت‌ها استفاده کنید و درآمد ساعتی خود یا همان پروفیت را افزایش دهید.

طبق اطلاعیه رسمی تیم همستر کامبت قرار است توکن این بازی با نماد HMSTR در تاریخ ۲۵ سپتامبر یا ۵ مهر لیست شود. در واپسین روزهای باقیمانده تا ایردراپ این بازی بخش جدیدی با نام Achievements یا دستاوردها به این بازی اضافه شده است.  در این قسمت تمام فعالیت بازیکنان از ابتدای عضویت تا کنون به صورت خلاصه در آیتم‌های مختلفی آورده شده است.  اطلاعاتی از قبیل تعداد سکه، تعداد افراد دعوت شده، پروفیت ساعتی، تعداد آیتم ارتقا یافته و تعداد ویدئوی یوتیوب مشاهده شده توسط کاربران در این بخش مشخص است.

مزایای همستر کامبت

بازی همستر کامبت نکات مثبت مختلفی دارد، از قبیل:

  • محیط بازی هیجان‌آور و جذاب به طوری که کاربران به آن اعتیاد پیدا می‌کنند.
  • آیتم‌های مختلف برای کسب درآمد
  • امکان ارسال لینک ریفرال به دوستان و کسب امتیاز از این طریق
  • تیم بازاریابی قوی
  • تعداد بازیکنان این بازی بسیار زیاد است و باعث شده جامعه کاربری قوی داشته باشد

معایب همستر کامبت

  • مشخص نبودن توکنومیک
  • ناشناس بودن تیم توسعه
  • پایین بودن سهم توکن کاربران در ایردراپ به دلیل تعداد زیاد کاربران

نات‌کوین چیست؟

در زمستان سال گذشته یک ربات بازی با نام نات کوین در تلگرام معرفی شد. با ضربه زدن روی صفحه بازی این ربات تعداد مشخصی سکه مجازی به افراد تعلق می‌گرفت.  این بازی مدعی شد بعد از ایردراپ، به کاربران خود درآمد خوبی خواهد داد. با این‌که افراد سرشناس نسبت به بازی نات کوین و ایردراپ آن دید مثبتی نداشتند اما ایردراپ نات‌کوین انجام شد و به موفقیت زیادی هم دست پیدا کرد.

حالا بعد از ایردراپ فاز استخراج این توکن مدل جدیدی از بازی نات‌کوین ارائه شده است. مدل جدید نات‌کوین به سبک کاوش برای کسب درآمد یا Explore to earn‌ تغییر یافته است. بازیکنان در این بازی باید پروژه‌های وب۳ (Web3) مختلف را کاوش کنند و با انجام تسک‌های آنها مقدار مشخصی توکن نات دریافت ‌کنند.

گیم پلی نات کوین

حدوداً اواخر تیر ماه سال ۱۴۰۳ نسخه جدیدی از نات کوین توسط تیم نات‌کوین ارائه شد.  همان‌طورکه در بالا گفتیم در این نسخه جدید از نات کوین کاربران باید تسک‌های مربوط به پروژه‌های مختلف وب۳ را انجام دهند و در ازای آن توکن NOT دریافت کنند.  کاربران در این بازی به سه سطح دسته‌بندی می‌شوند: کاربران سطح برنز (BRONZE)، کاربران سطح طلایی (GOLD)،  کاربران سطح پلاتینوم (PLATINUM).  کاربران نات کوین باید سطوح کاربری را به صورت اشتراک سه ماهه، ۶ ماهه یا یک ساله خریداری کنند. سپس به فعالیت در این بازی بپردازند تا بتوانند درآمد نات کوین خود را در این بازی افزایش دهند.

تسک‌های جدید نات‌کوین به شکل استخر (POOL) در این مینی اپلیکیشن تعبیه شده‌اند.  کاربران باید در این استخرها عضو شوند و بر اساس سطح کاربری خود پاداش دریافت کنند.

نحوه کسب درآمد در نات‌کوین

اولین قدم برای شروع فعالیت در بازی نوت کوین این است که آدرس ربات نات‌کوین یعنی @notcoin_bot را در تلگرام جستجو کنید و بازی را استارت کنید. وقتی به محیط بازی وارد شدید سطح کاربری شما در سطح پایه یعنی سطح برنزی قرار دارد.  پاداش‌هایی که شما در این سطح دریافت می‌کنید بر اساس همان سطح کاربری یعنی سطح برنز است. اگر بخواهید به استخرهای بیشتری دسترسی داشته باشید و دریافت نایت‌کوین شما بالاتر رود، می‌توانید سطح کاربری خود را ارتقا دهید.

برای اینکه بتوانید سطح کاربری خود را در بازی نات‌کوین ارتقا دهید باید با پرداخت توکن نات یا توکن استارز سطوح کاربری بالاتر را خریداری کنید.  اگر توکن استارز شما در بازی کافی نیست با مراجعه به بازار غیرمتمرکز فرگمنت تلگرام می‌توانید توکن استارز خریداری کنید. با ارتقا سطح کاربری خود می‌توانید به استخرهای بیشتر و مختلفی پیوندید و تا زمانی که در این استخرها عضو هستید توکن نات استخراج کنید.

نقاط مثبت نات‌کوین

بازی نات‌کوین از نقاط مثبت زیادی برخوردار است که ما تعدادی از آنها را در زیر برای شما آورده‌ایم:

  • این پروژه بسیار معتبر است
  • ارز دیجیتال آن با نام NOT در بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا از جمله بایننس و بای‌بیت لیست شده است.
  • امکان اشتراک لینک ریفرال و کسب درآمد از طریق عضو گیری
  • تیم بازاریابی و مارکتینگ بسیار قوی
  • جامعه کاربری قوی و معتبر
  • نقاط منفی نات‌کوین
  • مدل جدید بازی Notcoin برای کاربران پیچیدگی زیادی دارد. به همین دلیل کاربران معمولی برای کاوش پروژه‌های وب۳ با مشکل مواجه هستند.
  • محیط بازی برای کاربران جذابیت زیادی ندارد.

مقایسه همستر کامبت و نات‌کوین

در مدت اخیر کاربران زیادی به دو بازی نات کوین و همستر کامبت جذب شده‌اند.  اما باید بدانید که مدل کسب درآمد از طریق این دو بازی با همدیگر متفاوت است.  علاوه بر مدل کسب درآمد تفاوت‌های دیگری هم با هم دارند.  در این قسمت ما به مقایسه این دو بازی پرداخته‌ایم.

شباهت‌های همستر کامبت و نات‌کوین

۱- مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی: هر دو این بازی‌ها به صورت ربات بازی در بستر پیام‌رسان تلگرام عرضه شده‌اند.

۲- تمرکز بر جامعه: هم بازی همستر کامبت و هم بازی نایت‌کوین بر این پایه استوارند که جامعه کاربری خود را گسترش دهند.

۳- امکان ریفرال‌گیری: در هر دو این بازی‌ها کاربران از طریق دعوت دوستان و ارسال لینک ریفرال خود می‌توانند کسب درآمد کنند.

۴- عرضه توکن در بستر شبکه تون:  نات‌کوین که قبلاً عرضه شده در بستر شبکه تون لیست شد . در بازی همستر کامبت هم زمانی که به بازی وارد می‌شوید در صفحه ابتدایی آن پیغامی نمایش داده می‌شود که می‌گوید توکن همستر کامبت بر بستر شبکه تون عرضه خواهد شد.

تفاوت‌های همستر کامبت و نات‌کوین

۱- مدل کسب درآمد متفاوت: مدل کسب درآمد همستر کامبت به صورت Tap to earn است و مدل کسب درآمد نات‌کوین به دیسکاور تو ارن تغییر یافته است.

۲- عرضه توکن: نات‌کوین در اردیبهشت ماه توکن نات را به طور موفق به بازار عرضه کرد.  در صورتی که همستر کامبت هنوز موفق نشده توکن خود را عرضه کند. اما قرار است در تاریخ ۵ مهر ماه سال جاری این اتفاق بیفتد.

۳- تعداد کاربران: همستر کامبت با اینکه از نات‌کوین است اما تعداد کاربران بسیار بیشتری دارد.

۴- پایین بودن پاداش احتمالی ایردراپ همستر: از آنجا که تعداد کاربرانی که در بازی همستر کامبت فعالیت می‌کنند بسیار بیشتر از نات‌کوین است احتمال دارد ارزش دلاری که به عنوان پاداش به کاربران تعلق می‌گیرد پایین‌تر از نات‌کوین باشد.

همستر کامبت بهتر است یا نات کوین؟

اینکه بخواهیم از بین دو بازی همستر کامبت و نایت‌کوین یکی را به عنوان بهترین بازی انتخاب کنیم کاری بسیار پیچیده و دشوار است .  هر کدام از این بازی‌ها یک سری ویژگی‌های مثبت دارند و هر کدام از جهتی نسبت به دیگری برتری دارد.  بازی همستر کامبت نسبت به نات‌کوین از استراتژی قوی‌تری برخوردار است و به همین دلیل هم تاکنون توانسته بیشتر از ۳۰۰ میلیون کاربر را در سراسر دنیا به خود جذب کند.  اما با این وجود نات‌کوین هم مدل جدیدی از خود ارائه داده که در سبک اکسپلور تو ارن (Explore to earn) ارائه شده است.  ‏NotCoin با مدل جدیدی که از خود ارائه داده دوباره توانسته است توجه زیادی را به خود جلب کند.

اما به طور کلی، اینکه کاربر کدام یک از بازی‌های همستر کامبت و نات‌کوین را انتخاب کند یک انتخاب شخصی است .  بستگی دارد که کاربر نسبت به انجام تسک‌های کدام یک آمادگی بیشتری داشته باشد.  اگر شما به عنوان یک کاربر انجام تسک‌های بازی نات‌کوین برایتان سخت است می‌توانید از فرصت باقیمانده برای ایردراپ همستر کامبت استفاده کنید.

مقایسه قیمت آینده همستر کامبت و نات‌کوین

توکن همستر کامبت به صورت پیش عرضه در صرافی‌های معتبر جهانی در حال معامله شدن است.  اما با این حال هنوز هم به طور رسمی توکن HMSTR‌ به بازار عرضه نشده است. برای پیش‌بینی قیمت آینده توکن‌ها نمی‌توان روی قیمت بازار پیش عرضه حساب باز کرد. اما با این حال بر اساس داده‌های صرافی بای‌بیت در حال حاضر توکن  همستر با قیمت ۰.۰۹۴ دلار در حال معامله است.  پیش‌بینی قیمت آینده توکن‌ها کاری بسیار دشوار است.  بر اساس تحلیل ارائه شده توسط تحلیلگران وب سایت کوین کدکس قیمت ارز دیجیتال HMSTR‌ تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به اوج قیمتی ۰.۸۶ دلار برسد.  پیش بینی قیمت همستر کامبت در سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ را در جدول زیر آورده آورده‌ایم.

توکن همستر کامبت تاکنون لیست نشده، اما توکن نات‌کوین در اردیبهشت ماه با موفقیت لیست شد.  در حال حاضر هم در صرافی‌های معتبر جهان مانند بایننس در حال معامله شدن است. هم‌اکنون که ما در حال نگارش این مطلب هستیم قیمت نات کوین ۰.۰۰۸۱۷۵ دلار است.

در جدولی که در پایین ارائه داده‌ایم پیش‌بینی قیمتی نات‌کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ که توسط تحلیلگران AMBکریپتو ارائه شده را آورده‌ایم.

پیش بینی آینده نات‌کوین

نات کوین که در سبک یک ربات تلگرامی ارائه شد، شروعی برای بازی‌های سبک تپ تو ارن بود.  در حقیقت می‌توان نات‌کوین را همتراز با بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای بازار ارز دیجیتال بدانیم.  یعنی می‌توانیم بگوییم نات‌کوین، بیت‌کوین بازی‌های تپ تو ارن تلگرامی است.

از آنجا که نات‌کوین با تیم توسعه تلگرام و شبکه تون ارتباط نزدیکی دارد این انتظار را داریم که نات‌کوین فعلاً به رشد خود ادامه دهد.  اما این نکته قابل توجه است که بدانید هنوز مشخص نشده که اگر هیجانات صعودی بازار ارز دیجیتال فروکش کند آیا نات‌کوین واقعا می‌تواند به رشد خود ادامه دهد یا نه.

فعلا می‌توانیم بگوییم تا وقتی که هیجان صعودی بازار فروکش نکرده ناتکوین هم به تبع جو سعودی به صعود خود ادامه خواهد داد.

اینکه آینده نادکان به چه صورت باشد بستگی دارد که تیم توسعه نانت کوین برای آینده پروژه چه فعالیت‌هایی را در نظر بگیرند و چگونه آن را توسعه دهند.  یعنی به طور خلاصه ما می‌توانیم دو عامل را بر آینده ناتکوین تاثیرگذار بدانیم.

  • ۱- توسعه اکوسیستم تن و استفاده پروژه‌های مختلف از نات کوین
  • ۲- کاربردهایی واقعی برای این توکن در دنیای واقعی در نظر بگیرند و ارزش افزوده‌ای برای این توکن ایجاد کنند

آینده همستر کوین

آینده همستر کامبت هم همانند به این بستگی دارد که اکوسیستم تند در آینده چگونه رشد و توسعه  باشد داشته باشد.  همینطور اگر کاربردهای واقعی برای ارز دیجیتال اچ ام اس دی آر تعبیه شود می‌تواند باعث شود این ارز دیجیتال در دنیای واقعی توسعه یابد.  تیم توسعه همستر در این زمینه اعلام کرده قصد دارند بعد از برگزاری ایردراپ این توکن یک اقتصاد بر پایه توکن hmstr بسازند.  آنها قصد دارند از این توکن برای گسترش پروژه‌های دیگر استفاده کنند. .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان