حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین

حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین چقدر است؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 14 آذر 1402

هنگامی که برای اولین بار به سرمایه‌گذاری روی رمزارز بیت کوین فکر می‌کنید، شاید اولین پرسشی که به ذهنتان خطور می‌کند، این است که حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین چقدر است؟ در همین رابطه ما در این مقاله از صرافی فراچنج این سوال را به طور دقیق توضیح و پاسخ دادیم. به احتمال خیلی زیاد افرادی تصور می‌کنند، که مبلغ ۳۷.۷۸۴  میلیارد دلار یا ۱,۸۸۵,۷۲۹,۹۱۴ تومان را برای دریافت بیت کوین باید بپردازند، اما این طور نیست. همین که افراد می‌پندارند، باید این مبلغ را برای دریافت و سرمایه‌گذاری روی رمزارز بیت کوین بپردازند، آن‌ها را دلسرد و منصرف از این سرمایه گذاری می‌کند. در نتیجه کاربران باید واحدهای کوچکتری از بیت کوین را برای خود تهیه کنند. برای همین همراه ما باشید تا حداقل مقدار سرمایه‌گذاری برای خرید بیت کوین را بررسی کنیم.


حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال


ارزهای دیجیتال خیلی زیادی در بازار رمزارزها هستند، که از نظر ارزش و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. بیشتر رمزارزها قیمت خیلی زیادی ندارند و فقط چند تعدادی از آن ها مانند بیت کوین و اتریوم دارای قیمت های زیادی هستند. با توجه به قیمت بسیار بالای ارز دیجیتال بیت کوین، قطعا کاربران با سرمایه‌های اندک، فکر می‌کنند قدرت حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین را ندارد، هرچند که این ها توهم است. در واقع بیت کوین از واحدهای خیلی کوچیکتری به اسم ساتوشی به وجود آمده است، تا کسانی که سرمایه‌های کمتری دارند، بتوانند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری انجام دهند.

هر یک ارز دیجیتال بیت کوین از ۱۰۰ میلیون واحد ساتوشی تشکیل شده است. در واقع هر یک ساتوشی مساوی با ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۱ است. اگر بخواهید یک ساتوشی خریداری کنید باید مبلغ مدنظر را ضربدر همین عدد کنید، تا اندازه دقیق بیت کوین شما مشخص گردد. همینطور سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به مقدار واحدهای کوچکتر تقسیم می‌گردند. برای همین از نظر علمی کاربران با هر مبلغی می‌توانند، ارز دیجیتال خریداری کنند.

خرید بیت کوین و مشاهده چارت قیمت


 چقدر بیت کوین با یک میلیون می‌توان خرید؟


با توجه به گفته هایمان، بیشتر مردم شاید بپرسند که با ۱ میلیون چقدر بیت کوین می‌توان خرید؟ در پاسخ باید گفت که در حال حاضر قیمت هر ۱ واحد بیت کوین ۳۷.۷۸۴ دلار است و یعنی ۱,۸۸۵,۷۲۹,۹۱۴ تومان که حدود ۰.۰۰۰۵ بیت کوین به دست می‌آید. قیمت ارزهای دیجیتال در حال نوسان است و این جریان بیت کوین را نیز مانند مابقی رمزارزها در بر می‌گیرد. قطعا قبل از خرید و فروش یا هر نوع فعالیتی با ارز دیجیتال باید ابتدا شرایط را به خوبی بسنجید و بررسی کنید.


نحوه خرید حداقل ارز دیجیتال


برای خرید کمترین مقدار ارز دیجیتال، باید ۳ مرحله را طی کنید:

  • ابتدا تحقیق و بررسی قبل از خرید ارز دیجیتال مدنظر را انجام دهید.
  • باید قبل از خرید، کیف پول سازگار تهیه کنید.
  • دقت کنید که کوین‌های واقعی را خریداری کنید.
  • نحوه خرید بیت کوین از صرافی‌ها را آموزش ببینید.

برای اینکه بیت کوین را از یک صرافی بخریم تنها باید چند مرحله بسیار ساده را طی کنیم:

  • اول از هر فعالیتی کیف پول بیت کوین را نصب کنید.
  • برای خرید بیت کوین به دنبال یک صرافی با اعتبار بگردید.
  • در صرافی مد نظر به وسیله مدارک شناسایی خود احراز هویت انجام دهید.
  • بیت کوین را خریداری کنید و به کیف پول خود انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید بیت کوین با ویزا کارت برای ایرانی ها


حداکثر خرید رمز ارز بیت کوین در صرافی‌های ایرانی


در صرافی‌های ارز دیجیتال کشور ایران برای خرید بیشترین مقدار رمزارز بیت کوین هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد، و کاربر تا اندازه‌ای که صرافی نقدینگی دارد می‌تواند بیت کوین بخرد. این جریان بر خلاف حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین است. در ضمن واریز ریالی یا خرید رمز ارز بیت کوین با تعدادی چالش همراه است. در زمان‌های قبل، هر یک از کاربران می‌توانستند تا طی هر تراکنش ۲۵ میلیون تومان را درون درگاه صرافی بپردازند؛ برای همین منظور، با انجام دادن ۴ تراکنش با هر ۱ کد ملی، روزانه ۱۰۰ میلیون می‌توانستند به صرافی‌های ارز دیجیتال واریز کنند.

ولی بعد از آخرین ابلاغیه بانک مرکزی، بیشترین حد را برای هر ۱ کد ملی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان رسید. در نتیجه هنگامی که با مبالغ بالا ارز دیجیتال می‌خواهید بخرید، با محدودیت‌هایی که بانک مرکزی اعمال کرده روبه رو می‌گردید. با این وجود، صرافی‌ها راه‌هایی برای مبلغ‌های بیشتر از ۲۵ میلیون تومان را به کاربران خود ارائه می‌دهند، که امکان‌پذیر است و خیلی ساده بدون نیاز به مراجعه به درگاه بانکی استفاده می‌گردد.


حداقل خرید بیت کوین برای ایرانی‌ها


پایین ترین مبلغی که ایرانی‌ها می‌توانند بیت کوین بخرند، متفاوت است و به عوامل گوناگون مانند مقدار قیمت بیت کوین، میزان نرخ تبدیل ارز و سیاست‌های صرافی‌ها و ارزها در ایران بستگی دارد. برای اینکه ارز دیجیتال بیت کوین را به شکل مستقیم بخواهید بخرید، نیاز است مقداری دارایی مالی حدودا ۳ الی ۴ میلیون در حسابتان باشد. البته مقدار مبلغ این پول شما، به قیمت رمزارز بیت کوین در بازارهایی تمام دنیا و نرخ تبدیل وابسته است. اما با این وجود، شما توانایی خرید قسمتی از رمزارز بیت کوین را با ۱۰۰ هزار تومان نیز دارید. اما گزینه بهتر برای سرمایه‌گذاری روی BTC مبلغی بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان و ۱ میلیون تومان است. به صورتی که مقدار آن در تومان پایین‌تر از مبلغی باشد که خریداری شده است. برخی از صرافی‌های معتبر امکان انجام این شیوع از خرید بیت کوین را به کاربرانشان ارائه می‌دهند.


نحوه خرید بیت کوین با ۱۰۰ هزار تومان


در کشور ایران خرید ارزهای دیجیتالی کمی چالش برانگیز و مشکل ساز است. به دلیل تحریم‌های متعدد کشورمان ایران، برخی از بهترین صرافی‌های دنیا با ما فعالیتی ندارند. پس در ایران هیچ فرد ایرانی نمی‌تواند به شکل مستقیم از سایت‌های صرافی خارجی بهره ببرد. بهترین جایگزین برای خرید ارزهای دیجیتال گران قیمت مانند بیت کوین، استفاده از یک صرافی معتبر و با اطمینان ایرانی است. برای پیدا کردن بهترین صرافی در جهت خرید بیت کوین باید به گزینه‌های زیر توجه کنید:

  • اولین فعالیت، پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است.
  • پس قبل از اینکه صرافی قابل قبول را انتخاب کردید، باید مراحل ثبت نام و احراز هویت در صرافی مد نظر را تکمیل کنید و یک حساب کاربری برای خود بسازید.
  • در این هنگام رمزارز بیت کوین را برگزینید و بعد شبکه را انتخاب کنید.
  • سپس مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را مشخص کرده و آدرس کیف پول خود را تعیین کنید.
  • اکنون در این مرحله، مبلغ ۱۰۰ هزار تومن را داخل کارد تعیین شده بنویسید.

بعد از اینکه تایید درخواست انجام شد، تعداد ارز دیجیتال بیت کوین خریداری شده وارد حساب شما شده است. شما می‌توانید رفته رفته مقدار حساب کاربری خود را بیشتر کنید. بعد از اینکه مراحل بیان شد، خیلی راحت می‌توانید با مبلغ‌های کم ارز دیجیتال بخرید. ارز دیجیتال بیت کوین مانند سایر سود و ضررهای ارزهای دیجیتال دیگر، فراز و نشیب‌های قیمتی مربوط به خود را دارد. درنتیجه بهترین کار در آغاز خرید بیت کوین، استفاده از مبالغ پایین است.


خرید بیت کوین با سرمایه اندک چه مزایا و معایبی دارد؟


کاربران باید توجه زیادی در انتخاب شیوه‌ی حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین خود توجه کنند. پس خرید ارز دیجیتال بیت کوین در مبلغ‌های بسیار پایین، ویژگی‌های مربوط به خود را دارد. در ادامه مزایای خرید ارز دیجیتال بیت کوین را بررسی می‌کنیم:

  • تسلط و داشتن اطلاعات کامل از چگونگی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و دیگر رمزارزها
  • دارای ریسک خیلی پایین هستند.
  • توانایی بهره بردن از رمز ارز بیت کوین در جهت خرید درون فروشگاه‌هایی که رمزارزها را قبول دارند.

بر اساس بررسی‌هایی که شد، خرید بیت کوین با کمترین یا حداقل سرمایه، با خطرات و معایبی رو به رو است که در ادامه آن‌ها را نام برده ایم.

  • پایین آمدن مقدار سود مخفی
  • خطر از دست دادن تمام سرمایه به خاطر اینکه مقدار پایین است.
  • از دست رفتن زمان برای تحلیل مقدار سود و ضرر

خرید هر نوع ارز دیجیتال، مخصوصا بیت کوین در بهترین زمان همراه با مناسب‌ترین مبلغ، در دسته‌ی بهترین سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند قرار بگیرد. به این ترتیب دریافت یک سود بسیار عالی پیش بینی می‌گردد. ولی حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین، در هر صرافی امکان‌پذیر نیست.


سخن پایانی


در این مقاله از صرافی فراچنج به عنوان حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین پرداختیم. برای اینکه ارز دیجیتالی را بخرید، بهترین و امن‌ترین مکان، صرافی‌های داخلی است. در کشور ما تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. انتخاب هر صرافی نیازمند تحقیق و بررسی دقیق است. اگر که قصد خرید بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال را دارید، می‌توانید بعد از تشکیل حساب کاربری در یک صرافی و انجام احراز هویت، با کارت ملی خودتان بیت کوین بخرید.

به طور کلی، کمترین مبلغ برای خرید بیت کوین حدود ۱۰۰ هزار تومان است. اما بهتر است،کمتر از مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تا حدود ۱ میلیون تومان خرید نکنید زیرا بیت کوین نوسانات زیادی دارد و هر چه میزان سرمایه بیشتر باشد امکان لیکوئید شدن در آن کمتر است. زمانی که مراحل خرید تمام شد، صرافی ارز دیجیتال مدنظر، مقدار رمزارز بیت کوین شما را به حسابتان انتقال می‌دهد. در آخر برای انجام خرید بیت کوین در هر صرافی، به مبلغ کارمزد توجه کنید. به طور کلی بهتر است، بخاطر اینکه خرید بیت کوین با حداقل سرمایه احتمال زیان را بالا می‌برد، توصیه ما این است، از مبلغ‌های بالاتری در این جریان استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان