کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟

تاریخ انتشار : 31 مرداد 1402

کیف پول کاغذی یک کریپتوکارنسی در واقع همان کلید خصوصی است که بر روی کاغذ چاپ شده. کیف پول‌های کاغذی از نوع کیف پول‌های سرد به معنی آفلاین هستند. مالک این نوع کیف پول دسترسی به آدرس و کلید خصوصی رمزارز را دارد. شما توانایی فروش این کیف پول را به دیگران را دارید. دراین جریان خریدار باید از بابت معتمد بودن فروشنده اطمینان حاصل کند. چراکه فروشنده خیلی ساده می‌تواند قبل از اقدام خریدار، موجودی حساب او را خرج کند. کلید خصوصی موجب ساخت کلید عمومی می‌گردد و به این ترتیب موجب ساخت آدرس می‌گردد. این جریان به طریق الگوریتم‌های هوشمندانه ریاضی و روش‌های پیچیده موجب می‌گردد. در ادامه با فراچنج همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم..

آموزش ساخت کیف پول کاغذی

برای اینکه برای هر رمزارزی کیف پول بسازید باید به سایت همان رمزارز بروید. همچنین باید اعتبار سایت را بررسی کنید. در این حالت ممکن است، سایت‌های سازنده به دارایی شما دسترسی پیدا کنند و سرمایه شما به خطر بیوفتد. در این راستا برای بالا بردن اعتماد، بعد از اینکه صفحه ساخت کیف پول به صورت کامل ساخته شد، از اینترنت اتصال خود را قطع کنید؛ علت قطع اینترنت بعد از بارگزاری کامل صفحه کیف پول، به خاطر اطمینان بیشتر و نیاز نداشتن به اینترنت است.

سایت‌های بیت کوین BitAddress. org، اتریوم BitAddress. org، و لایت کوین LiteAddress. org جزء سایت‌های معتبری هستند که کیف پول کاغذی برای رمزارزها را تولید می‌کنند. مابقی ارزهای دیجیتال مانند walletgenerator. net. توجه کنید که این سایت برعکس سایت‌های قبل تضمین امنیتی ۱۰۰درصدی ندارد.

چگونه کیف پول کاغذی بیت کوین بسازیم؟

همانطور که گفتیم، سایت bitaddress. org یکی از سایت‌های معتبر برای کسب استاندارد کیف پول کاغذی، سایت است. به وسیله جاوا اسکریپت می‌توانید، آدرس خصوصی تولید کنید. بعد از آن فرمت کیف پول به همراه ۲ کد QRو دو عدد تعیین می‌گردد. در فرمت base-58 آدرس بیت کوین استاندار بوده و می‌توانید در فرمت WIF یا  Wallet import Format کلید خصوصی بیت کوین را ببینید.

اگر می‌خواهید کیف پول کاغذی برای بیت کوین بسازید ابتدا به سایت bitaddress. org مراجعه کنید. بعد از اینکه صفحه به صورت کامل بارگذاری شد، برای انجام عملیات موس خود را روی صفحه حرکت دهید. بعد کیف پول خود را می‌بینید که با گرفتن PDF  یا پیرینت می‌توانید آن را ذخیره کنید.

چگونه از پیپر والت (Paper Wallet)  استفاده کنیم؟

دو رشته کلید شامل هر کیف پول کاغذی می‌گردد. یکی از این کلیدها کلید خصوصی (PrivateKey) و کلید دیگری آدرس کیف پول (Wallet Address) است. زمانی که می‌خواهید بیت کوین دریافت کنید، فقط نیاز دارید تا به شخصی که قصد ارسال رمزارز را برایتان دارد، آدرس کیف پول خود را بدهید.

به طریق کلید خصوصی می‌توان ارز دیجیتال را از کیف پول کاغذی بفرستید. برای اتصال کامل به همه دارایی‌ها باید کلید خصوصی داشته و بعد از دریافت آن به هیچ وجه اشتراک یا برای فرد دیگری ارسال نکنید.

چگونه ارز دیجیتال را توسط کیف پول کاغذی ارسال کنیم؟

برای اینکه رمزارزی که داخل کیف پول کاغذی قرار دارد را بفرستید، باید از نرم‌افزارهای کیف پولی با پشتیبانی کلید خصوصی استفاده کنید. به طور معمولی  این فعالیت به وسیله کیف پول‌های رسمی هر رمزارزی صورت می‌گیرد. شما در نرم‌افزار مورد استفده خود با وارد کردن کلید خصوصی کیف پول (Import) خود اقدام به ارسال دارایی را انجام دهید.

چگونه توسط کیف پول کاغذی بیت کوین ارسال کنیم؟

در یک کیف پول کاغذی برای اینکه بیت کوین بفرستید، باید درخواست کلید خصوصی کیف پول داخل یک کیف پول نرم افزاری یا که تحت وب ارسال گردد. در ادامه تعدادی از کیف پول‌هایی که بیت کوین از کلید خصوصی آن‌ها پشتیبانی می‌کنند را مشاهده‌ی کنید:

  • Mycelium
  • Breadwallet
  • Blockchain. info
  • Airbitz

ما در این آموزش ما از یکی از معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین که نامش کیف پول موبایل Mycelium است بهره می‌بریم. برای دریافت باید، دانلود این کیف پول از طریق اپ استور یا گوگل پلی اندروید انجام دهید.

  1. ابتدا وارد نرم‌افزار گردید. در سه نقطه که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد را انتخاب و گزینه Cold Storage را بر گزینید.
  2. گزینه QR Code که در صفحه بعد قرار دارد را بر گزینید. بعد از این دوربین موبایلتان برای اسکن کد QR کلید خصوصی که داخل کیف پول کاغذی قرار دارد را در جهت فرستادن بیت کوین خود باز می‌گردد.
  3. در بعضی از سایت‌ها این  امکان برای شما فراهم است تا کارت هدیه سفارش داده و مقدار تعیین شده‌ای بیت کوین داخل آن قرار دهید.

سخن پایانی

به جزء پیپر والت (Paper Wallet) ، سکه‌های فیزیکی گوناگونی تولید شده‌اند که در جهت محافظت از آن‌ها باید از راه‌های امنیتی مخصوصی استغاده کرد. به احتمال زیاد، کازاسیوس از نامی‌ترین سکه‌های فیزیکی است. با این وجود، در آخر سال ۲۰۱۳ این سکه‌ها به خصوص سکه‌های بیت کوین فروششان توقف یافت. دلیل این اتفاق به خاطر این بود که این سکه‌ها توسط FinCen (سازمان مبارزه با جرایم مالی) در گروه کسب و کارهایی در جهت جابه جایی و انتقال پول قرار گرفته بود.برای تبادل رمزارز بیت کوین تعدادی از تولید کندگان سکه از جمله آلیتین (Alitin)، آنتانا (Antana) به همراه تایتان بیت کوین (Titan Bitcoin) اقدام به ساخت سکه کردند. با این وجود از امنیت کیف پول خصوصی خود اطمینان حاصل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان