فروش بیت کوین

چگونه به صرافی های ایرانی بیت کوین بفروشیم؟ آموزش فروش بیت کوین

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 19 مهر 1402

چگونه بیت کوین را بفروشم؟ این سوالی است که هر فردی شاید قبل یا بعد از خرید بیت کوین از خود سوال کند. همانطور که می‌دانید رمزارز بیت کوین جزء بهترین و پر طرفدارترین رمزارزها است که تاثیر بسزایی روی سایر ارزهای دیجیتال می‌گذارد. این ارز دیجیتال را هیچ سازمان یا نهادی نمی‌تواند کنترل کند که خبر ازعدم تمرکز آن می‌دهد. همچنین امنیت و مقیاس‌پذیری دو ویژگی مهم دیگر ارز دیجیتال بیت کوین است. داخل کشور ایران بحث فروش بیت کوین کمی متفاوت است و فروش آن با صرافی‌های داخلی امکان‌پذیر‌تر است.

در این مقاله از صرافی فراچنج عنوان چگونه به صرافی‌های ایرانی بیت کوین بفروشیم را توضیح می‌دهیم و آموزش گام به گام مراحل را برای شما بررسی می‌کنیم. پس همراهمان باشید تا روش‌های فروش بیت کوین را در کنار نحوه این فعالیت را برای شما بازگو کنیم.


صرافی (Exchange) ارز دیجیتال چیست؟


به بستری که هر فردی با عضویت و تشکیل یک حساب کاربری در آن توانایی خرید و فروش و یا معامله در کنار نگهداری از ارز دیجیتال خود را دارد صرافی ارز دیجیتال می‌گویند. تمامی مراحل ثبت نام در صرافی‌ها مجازی بوده و از طریق سیستم و اینترنت صورت می‌گیرد. به این شیوه نیازی به مراجعه حضوری ندارد. صرافی ارزهای دیجیتال می‌تواند به شکل یک واسطه عملکرد انجام دهد یا که طرف معامله شما قرار بگیرد. صرافی‌های به دو بخش متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می‌گردند. در صرافی متمرکز نهاد یا سازمانی روی دارایی شما تسلط و دسترسی دارد اما صرافی نامتمرکز به طریق بلاک چین و قرار دادهای هوشمند دارایی‌ها را جا به جا می‌کند.


راه‌های فروش بیت کوین


برای فروش بیت کوین چندین راه وجود دارد. ساده و بهترین راه برای فروش رمزارز بیت کوین فروش آن به صرافی‌های داخل ایران است. بسیار مهم است قبل از انتخاب هر صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای فروش بیت کوین خود، از اعتبار، امنیت و عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید. در ادامه راه‌های  فروش بیت کوین را ارائه می‌دهیم.

  • تبدیل رمزارز بیت کوین به دیگر رمزارزها

درصورتی که می‌خواهید رمزارز بیت کوین خود را به ارز دیجیتال دیگری مثل اتریوم، تترو…تبدیل کنید، توصیه می‌کنیم از یک صرافی بین المللی استفاده کنید. با این وجود داخل تعدادی از وبسایت‌های داخل ایران می‌توانید این فعالیت را انجام دهید. اما این سایت‌ها از ارزهای دیجیتال محدودی پشتیبانی می‌کنند و دارای نقدینگی کمی هستند. پس یکی از ویژگی‌های یک صرافی مناسب برای تبدیل بیت کوین شما به ریال این است که نقدینگی بالا داشته باشد و تعداد زیادی رمزارز را پشتیبانی کند. درصورتی که معاملات پی در پی برای تبدیل رمزارز بیت کوین به دیگر ارزهای دیجیتال انجام می‌دهید، بهتر از یک صرافی بین المللی که پشتیبانی از رمزارزهای متعددی را انجام می‌دهد و نقدینگی بالا دارد بهره ببرید. یکی از صرافی‌های خیلی مناسب در حوضه ارزهای دیجیتال بایننس (Binance. com) است.

  • تبدیل BTC به دلار

اگر داخل ایران زندگی می‌کنید، این راه خیلی برای شما توصیه نمی‌گردد. زیرا برای این فعالیت نیاز به یک حساب ارزی بین المللی دارید و چون ایران در تحریم قرار دارد، برای کاربران ایرانی داشتن حساب بین المللی خیلی سخت و تا حدودی غیر ممکن است. در واقع برای تبدیل بیت کوین به دلار در ایران اول باید آن را به تتر تبدیل کنید. تتر به دلیل داشتن ثبات قیمت هموار روی ۱ دلار به روش ساده‌تری به تبدیل به دلار می‌گردد. با این وجود دو سایت با نام‌های Coinbase. com و Bitstamp. net ارز دیجیتال بیت کوین را تبدیل به دلار می‌کند.

  • فروش به صورت P۲P

وقتی که افراد از یک پلتفرم پی تو پی یا همتا به همتا استفاده می‌کنند، این امکان برای شما وجود دارد تا رمزارز بیت کوین خود را به طرف دیگری بفروشید. در جهت انجام این فعالیت شما میزان بیت کوین به فروش گذاشته و مبلغ درخواستی را تعیین می‌کنید. در صورتی که خریدار پیدا کردید شما می‌توانید آن را مشاهده کنید. داخل این پلتفرم‌ها امنیت نسبتا پایدار است و برای فروش بیت کوین ابتدا پول را تحویل می‌گیرد و بعد از انتقال رمزارز به شخص دیگری که پول را واریز کرده، خرید و فروش بیت کوین را ممکن می‌سازد.

  • دستگاه‌های خودپرداز BTC

به وسیله‌ی یکسری دستگاه خودپرداز که در برخی از ایالت‌های آمریکا وجود دارد شما می‌توانید پول برداشت کنید. طریقه برداشت پول به این شکل است که یک کد به نام QR را اسن کرده و رمزارز بیت کوین در داخل کیف پول را برای تبدیل به پول نقد می‌فروشید. سپس پول نقد را از خودپرداز به صورت ارز فیات تحویل می‌گیرید. یک ویژگی بد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین وجود کارمزد خیلی بالا است. ( این شیوه در ایران فعال نیست.)


آموزش گام به گام مراحل فروش بیت کوین در فراچنج


دراین جا به نحوه فروش بیت کوین در صرافی فراچنج می‌پردازیم. اول از همه ما اینگونه تصور می‌کنیم که شما داخل کیف پول یا ولت خود بیت کوین دارید و حالا قصد فروش این ارز را دارید. پس بدین منظور باید مراحل ذیل را پشت سر بگذارید:

1. ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال فراچنج و ایجاد حساب کاربری

اگر می‌خواهید رمزارز بیت کوین را با صرافی فراچنج بفروشید باید اول از همه یک حساب کاربری در این وب سایت بسازید. برای عضویت باید احراز هویت انجام دهید. باید حساب بانکی شما به صرافی اتصال یابد. با این وجود باید تمامی محودیت‌ها  را چک و بررسی کنید.

2. وارد سایت فراچنج شوید

اکنون که داخل صرافی ثبت نام کردید وارد صفحه اصلی صرافی فراچنج شده و به حساب کاربریتان مراجعه کنید.

3. BTC را انتخاب و آدرس ولت آن را کپی کنید

از بخش داشبورد صرافی فراچنج، به قسمت ارزها مراجعه و از آن جا بیت کوین را انتخاب کنید و سپس با کلیک بر روی گزینه واریز آدرس ولت بیت کوین را کپی کنید.

4.بیت کوین را از ولت به کیف پول صرافی فراچنج واریز کنید

حالا باید از کیف پول ارز دیجیتال تان، بیت کوین را به ولت صرافی انتقال دهید.

5. فروش بیت کوین

زمانی که بیت کوین ها به کیف پول صرافی واریز شد، می‌توانید اقدام به فروش این رمز ارز کنید و بعد از تکمیل سفارش مبلغ آن را به حساب بانکی تان واریز کنید.


نتیجه گیری:


در این مقاله به این عنوان که چگونه به صرافی‌های ایرانی بیت کوین بفروشیم؟ آموزش گام به گام مراحل پرداختیم. برای کاربران ایرانی بهترین روش برای فروش بیت گوین عضویت و فروش آن به صرافی رمزارز است. برای اینکه شما بتوانید بیت کوین خود را بفروشید باید یک حساب کاربری در آن صرافی باز کنید. بعد از ایجاد حساب بیت کوین را به حسابتان در صرافی منتقل کنید. بعد از انجام این مراحل و یکسری مراحل دیگر در آخر شما بیت کوین خود را فروخته و ارز فیات مدنظر را دریافت می‌کنید. با متصل کردن این ارز فیات به حساب بانکی شما می‌توانید آن مبلغ را بردارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان