تحلیل قیمت سولانا (SOL): آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟

تحلیل قیمت سولانا (SOL): آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟

تاریخ انتشار : 30 بهمن 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

قیمت سولانا (SOL) از ۲۳ ژانویه تا به امروز به تدریج در حال افزایش است و به سقف‌های  تاریخی خود ( نسبت به ۲۰۲۳) در حال نزدیک شدن است. این افزایش قیمت به گونه ای است که  SOL از سطح مقاومت کوتاه مدت عبور کرده است. اما همچنان زیر سطح مقاومت بلند مدت معامله می‌شود. نمودار این ارز دیجیتال در حال تشکیل یک الگوی دو قلو است و در این رابطه  تحلیل فنی هفتگی نشان می‌دهد که SOL در دسامبر به بالاترین قیمت ۲۰۲۳ یعنی ۱۲۶ دلار رسید، اما از آن زمان به بعد با کاهش قیمت همراه بوده است. این کاهش قیمت با رسیدن به کف 79 دلاری در ژانویه 2024 به اوج خود رسید. اما نتیجه از تحلیل قیمت سولانا چیست؛ آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟

تحلیل قیمت سولانا (SOL): آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟

شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) این ارز سیگنال نزولی دارد. معامله گران از RSI به عنوان یک شاخص اندازه گیری قدرت حرکت برای شناسایی شرایط خرید  یا فروش  دارایی استفاده می‌کنند. مقادیر بالای ۵۰ و روند صعودی نشان می‌دهد که گاوها هنوز در بازار برتری دارند، در حالی که مقادیر پایین‌تر از ۵۰ نشان دهنده عکس آن است.

در حالی که این شاخص در حال افزایش و بالاتر از ۵۰ هستند، اما سولانا همچنین یک واگرایی نزولی (خط روند سبز) ایجاد کرده است که می‌تواند نشان دهنده یک حرکت نزولی باشد.

تحلیل قیمت سولانا

تحلیلگران چه می گویند؟

معامله گران و تحلیلگران ارز دیجیتال در X چشم‌انداز آینده SOL را مثبت ارزیابی می‌کنند. Altcoin Sherpa، معامله‌گر ارز دیجیتال، نسبت به SOL خوشبین است.

او گفت: «SOL: این یک نمودار عجیب است که به آرامی بالا می‌رود. با توجه به مدت زمانی که بین هر قله سپری می‌شود، انتظار دارم نوعی فروش در حوالی بالاترین سطوح اتفاق بیفتد، اما کل بازار در حال حاضر صعودی است. به نظر من انتظار اصلاح قیمت شدید برای سولانا فعلا بیهوده است. من نسبت به این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ بسیار خوشبین هستم و فکر می‌کنم اکثر افراد با خرید در اینجا و نگه داشتن آن به مدت چند ماه، سود بیشتری کسب کنند تا اینکه منتظر اصلاح ۲۰ درصدی بمانند.»

تحلیل قیمت سولانا (SOL): آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟

همچنین در رابطه با تحلیل قیمت سولانا، InmortalCrypto توییت کرد که SOL از نظر ارزش بازار از BNB پیشی گرفته است. با این حال، از زمان این توییت SOL دوباره به جایگاه پایین‌تر از BNB برگشته است. Sam Mti از نزدیک شدن قیمت SOL به 120 دلار واقعا شگفت زده شده است!

آیا به رکورد جدیدی خواهیم رسید؟

در حالی که پیش بینی بلندمدت (هفتگی) همچنان مبهم است، نمودار روزانه چشم‌انداز صعودی‌تری را ترسیم می‌کند. این نتیجه تحلیل رفتار قیمت، شمارش امواج و سیگنال‌های RSI است.

تحلیل رفتار قیمت: قیمت SOL توانسته از خط مقاومت ۱۰۵ دلار عبور کند و بالاتر از آن بسته شود. این حرکت با افزایش شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای ۵۰ (آیکون سبز) همخوانی دارد.

تحلیل شمارش امواج: از نگاه تحلیل تکنیکی مبتنی بر موج الیوت، SOL به نظر در پنجمین و آخرین موج صعودی خود از ژوئن به سر می‌برد. این تئوری الگوهای قیمتی و رفتار روانی بلندمدت را شناسایی می‌کند و به پیش بینی جهت روند کمک می‌کند.

اگر سیگنال امواج الگویی درست باشد، SOL ممکن است با نزدیک شدن به مقاومت بلندمدت بعدی خود که در ناحیه 145 دلار قرار دارد، به بالا ترین قیمت خود برسد که تقریبا 30 درصد بالاتر از قیمت فعلی آن است.

تحلیل قیمت سولانا (SOL): آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟

در سناریوی نزولی و علی رغم پیش بینی‌های صعودی برای قیمت SOL، بسته شدن قیمت زیر ۱۰۵ دلار نشانه‌ای از ادامه روند اصلاحی خواهد بود. در این صورت، ممکن است قیمت با افت ۴۰ درصدی، به سطح حمایتی بعدی در ۶۹ دلار برسد، که با استفاده از سطح حمایت فیبوناچی ۰.۵ به دست آمده است.

تحلیل قیمت سولانا (SOL): آیا در اسفند ماه 1402به اوج جدیدی خواهیم رسید؟  پیش بینی شما از آینده قیمت سولانا در ماه پیش رو چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان