یوووچر Uvoucher

یوووچر Uvoucher چیست؟

دسته بندی : معرفی رمز ارزها
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1402

یوووچر چیست؟ uvoucher در واقع یک ابزار پرداختی است که شبیه به ووچر پرفکت مانی عمل می‌کند. این سرویس مالی به کاربران کمک می‌کند تا پرداخت‌های اعتباری خود را برای خرید خدمات و محصولات متنوع انجام دهند. بنابراین از آنجایی که یو ووچرها همانند کارت‌های اعتباری هستند برای استفاده از آن‌ها یک کد در اختیار شما قرار می‌گیرد و هر کدام از این کدهای الکترونیکی حاوی مقداری خاصی ارز هستند و شما می‌توانید با وارد کردن آن‌ها در سایت مورد نظر پرداخت‌های خود را انجام دهید. به طور دقیق‌تر کاربر می‌بایست کد ووچر را در سایت یوتوپیا وارد کند تا معادل آن در حساب کاربری شارژ شود و سپس  از آن اعتبار برای پرداخت‌های خود استفاده کند. (البته بدون داشتن حساب کاربری در یوتوپیا هم می‌توان از این کدها استفاده کرد.)

در سال‌های اخیر یوووچر به دلیل‌عدم نیاز به ارائه اطلاعات بانکی، سهولت در استفاده، سرعت و امنیت بالا به محبوبیت زیادی دست یافته است. لذا در ادامه این نوشتار بررسی خواهیم کرد که یوووچر چییست؟ چه کاربردی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟! پس این مطلب از فراچنج را از دست ندهید تا درباره این روش پرداختی نوین و محبوب اطلاعات کاملی به دست آورید.


کد یو ووچر (U Voucher) ؛ یک سرویس پرداخت اعتباری جدید 


یوووچر یک سرویس جدید است، این ابزار پرداخت شباهت بسیار زیادی به کارت شارژهای تلفن همراه دارد که در گذشته از آن‌ها استفاده می‌کردیم. تفاوت اصلی U Voucher با کارت شارژهای اعتباری این است که به صورت فیزیکی نیست. شما می‌توانید با کمک این ووچرها هر پرداخت اعتباری را بدون نیاز به اطلاعات کارت بانکی انجام دهید. یکی از استفاده‌های دیگری که این محصول دارد، امکان شارژ سایت یوتوپیا به کمک آن هست. سرعت بالا، امنیت بسیار زیاد، حفظ حریم شخصی به دلیل‌عدم نیاز به اطلاعات کاربری از جمله اصلی‌ترین دلایل محبوبت این ووچرها در میان کاربران هستند.

حالا که می‌دانید یووچر چیست، شاید این سوال برایتان پیش آید که خرید با یوووچر چه مراحلی دارد و آیا با یک فرآیند پیچیده مواجه هستیم؟! به طور خلاصه باید بگوییم خیر، پرداخت با یوووچر به صورت بین المللی امکان‌پذیر است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. برای این منظور تنها کافی است که وارد سایت مورد نظر شوید و سپس به هنگام پرداخت روی گزینه پرداخت با ووچر کلیک کنید و با وارد کردن کد UVoucher فرآیند را به پایان برسانید.

در این رابطه دو نکته بسیار مهم وجود دارد و لازم است که حتما آن‌ها را مد نظر داشته باشید؛ یک این که برای خرید یوووچر حتما باید از سایت‌های معتبر استفاده کنید، زیرا امکان دارد برخی از سایت‌ها کد ووچر تقلبی و یا استفاده شده به شما تحویل دهند. مورد دوم هم تاریخ انقضا است، باید هنگام خرید UVoucher توجه کنید که آیا ووچر شما تاریخ انقضا دارد یا خیر؟! چرا که برخی از ووچر‌ها انقضا دارند و حتما باید آن‌ها را در بازه زمانی مشخص شده مصرف کنید در غیر این صورت ارزهای شما از بین خواهند رفت.

یوووچر چیست


یوتوپیا چیست؟


یوتوپیا یک شبکه غیرمتمرکز و همتا به همتا (Peer-to-Peer) است که برای کاربران امکان پرداخت آنلاین را فراهم می‌کند. این سیستم دارای یک کیف پول الکترونیکی و ارز دیجیتال به نام Crypton است. با استفاده از ارز Crypton، کاربران می‌توانند تراکنش‌های مالی خود را به صورت فوری و بدون کارمزد انجام دهند. با نصب کیف پول یوتوپیا به نام UWalleT، امکان ذخیره و انتقال ارز دیجیتال Crypton یا همان CRP برای شما فراهم می‌شود. همچنین، کاربران قادرند ووچر و کارت اعتباری خود را وارد این سیستم کنید.

هدف اصلی یوتوپیا حفاظت از حریم خصوصی و دارایی‌های کاربران در فضای آنلاین است. با استفاده از Utopia، شما می‌توانید از سانسور و فایروال در اینترنت عبور کنید. به کمک این پلتفرم اطلاعات محلی کاربران هیچ‌گاه به صورت آشکار فاش نمی‌شود و  تمام اطلاعات حساب در دستگاه داخلی کاربر Utopia در یک فایل با رمزگذاری 256-bit AES ذخیره می‌شود.


خرید یوووچر چه مزایا و معایبی دارد؟


اگر قصد خرید uVoucher دارید، پیش از هر اقدامی حتما باید راجع به مزایا و معایب آن اطلاعات داشته باشید که این موارد را می‌توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید:

معایب یوووچر مزایای یووچر
 برخی از ووچرها تاریخ انقضا دارند دسترسی راحت و سهولت استفاده
امکان تحویل کد ووچر تقلبی به کاربر وجود دارد امنیت بالا
همه پلتفرم ها از این شیوه پرداختی پشتیبانی نمی‌کنند عدم وابستگی به حساب بانکی

بیاید تا مزایای پرداخت با یوووچر و استفاده از آن را به صورت دقیق تر بررسی کنیم:

  • سهولت در استفاده:

uVoucher  یک روش پرداختی بسیار آسان هستند. کافی است کدهای الکترونیکی ووچر را در فرآیند پرداخت وارد نمایید تا تراکنش شما به صورت فوری و بدون نیاز به ارائه اطلاعات بانکی یا کارت اعتباری انجام می‌شود.

  • امنیت بالا و حفظ حریم شخصصی:

با استفاده از ووچرهای uVoucher، نیازی به ارائه اطلاعات شخصی حساب بانکی یا کارت اعتباری نیست. بنابراین حریم شخصی شما به صورت کامل حفظ خواهد شد و این امر به معنای کاهش خطر از دست دادن اطلاعات حساب بانکی یا جرم‌وجنایت اینترنتی است. به همین دلیل هست که از یوووچر می‌توان به عنوان یک روش پرداختی امن یاد کرد.

  • دسترسی آسان:

ووچرهای uVoucher به راحتی و هر زمانی قابل خریداری هستند.یوووچر uVoucher به طور کلی یک روش سریع، ساده و ایمن برای پرداخت و خرید در انواع فروشگاه‌ها و سایت‌های مختلف محسوب می‌شود.


ساختار یوووچر به چه شکل است؟


ساختار ووچر uVoucher به صورت یک رشته از اعداد و حروف است که برای ووچرهای دلاری با “USD” و برای ووچرهای یوتوپیا با “UTP” آغاز می‌شود. این رشته شامل 5 بخش 4 حرفی است که با خط تیره از هم جدا شده‌اند.

نمونه ووچر دلاری uVoucher:

USD-A3UC-BM42-VLEP-K7OS-HQGB

نمونه ووچر یوتوپیا uVoucher:

UTP-UW2M-VIKT-XPSF-RG4N-YOAQ


خرید یوووچر برای ایرانیان


به طور کلی خرید یووچر از روش‌های مختلفی قابل به انجام است. اما در این زمینه یک نکته بسیار مهم وجود دارد که توجه به آن می‌تواند خرید مقرون به صرفه‌تری را برایتان به دنبال داشته باشد. این نکته مربوط به کارمزد پرداختی به هنگام خرید این ووچر است، زمانی که شما uvoucher را مستقیما خریداری کنید ملزم به پرداخت هزینه کارمزد نسبتا بالایی هستید، اما این کارمزد با خرید از سایت‌های واسطه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله ما را مجاب به خرید یوووچر از سایت‌های واسطه می‌نماید.

  • برای این منظور شما می‌توانید از سایت صرافی فراچنج استفاده کنید. مراحل خرید به این صورت است:
  • ابتدا وارد سایت فراچنج شوید.
  • پس از ثبت نام و احراز هویت در سایت، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ووچر‌ها وارد صفحه یوووچر شوید و اقدام به خرید کنید.

آیا امکان تبدیل پرفکت مانی به Uvoucher چیست؟


اگر این پرسش برایتان به وجود آمده است که آیا امکان تبدیل پرفکت مانی به یووورچر وجود دارد یا خیر؟! باید بگوییم بله. این امکان وجود دارد اما امکان دارد میزان کارمزد آن کمی بالا باشد. برای همین توصیهما این است که خریدهای خود را از سایت های واسطه ( همچون صرافی فراچنج) انجام دهید. زیرا از این طریق می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی از خدمات و امکانات یوتوپیا و U Voucher بهره مند شوید.


واریز و برداشت با یوتوپیا در پرفکت مانی


پرفکت مانی اکنون امکان واریز و برداشت با ارز یوتوپیا را به سیستم خود افزوده است. این به این معناست که شما می‌توانید به صورت مستقیم از طریق پرفکت مانی، موجودی والت یوتوپیای خود را شارژ یا به صورت ووچر ارز یوتوپیا برداشت کنید و در سایت‌های پذیرنده از آن بهره‌مند شوید.

نکته مهم:

  • – کارمزد برداشت از پرفکت مانی و ارسال به آدرس یوتوپیا یا خرید کد ووچر یوتوپیا، 6 درصد است.
  • – کارمزد تبدیل و شارژ حساب پرفکت مانی با یوتوپیا (ووچر یا ارسال به والت)، 1 درصد است.
  • – کارمزد‌های مرتبط با شبکه یوتوپیا حداکثر مقداری است که ممکن است کارمزد‌های پرفکت مانی را نیز شامل شود.

برداشت و خرید کد یوتوپیا از پرفکت مانی


برای خرید یووچر (کد یوتوپیا) و یا برداشت آن از پرفکت مانی شما ابتدا باید وارد سایت پرفکت مانی شویدو سپس به بخش Withdraw مراجعه کنید. زمانی که وارد منو برداشت شدید سه گزینه پیش روی شما قرار دارد: ۱- برداشت با ussd ۲-برداشت با یوتوپیا ۳-ارسال به ولت یوتوپیا (البته یک روش جدید هم اضافه شده است و آن هم تبدیل ووچر پرفکت مانی به ووچر یوتوپیا است.) شما با انتخاب هر یک از این روش‌ها می‌توانید اقدام به خرید کد یوتوپیا و برداشت آن نمایید. اما توجه داشته باشید که کارمزد برای هر روش متفاوت است و هنگام انتخاب شیوه مورد نظر میزان آن مشخص می‌شود. برای مثال اگر بخواهید ووچر پرفکت مانی را به ووچر یوتوپیا تبدیل کنید کارمزد برابر با ۶ دلار خواهد بود.


کلام پایانی:


در این مطلب از وبلاگ فراچنج شما را با ووچر یوتوپیا و نحوه استفاده از آن آشنا کردیم. با بیان این نکات حالا می‌دانید که ارتباط میان پرفکت مانی و یوتوپیا چیست و چه تفاوتی بین استفاده از این دو ووچر وجود دارد. اگر بخواهیم به صورت خیلی خلاصه در این بخش مروری بر این مسئله داشته باشیم می‌توان اصلی‌ترین نکات را موارد ذیل دانست:

  • یوتوپیا چیست؟ یوتوپیا یک شبکه همتا به همتا و غیر متمرکز برای فراهم آوردن امکان پرداخت های آنلاین است.
  • یوووچر چیست؟ u voucher یک ابزار پرداختی است که به صورت کد های الکترونیکی در اختیار ما قرار می‌گیرد و ما می‌توانیم بدون نیاز به ارائه اطلاعات به کمک این ووچر ها پرداخت های اعتباری خود را انجام دهیم.
  • از کجا باید اقدام به خرید U Voucher کرد؟ امکان خرید یوووچر از سایت های بسیار زیادی فراهم است. اما بهترین شیوه برای کاربران ایرانی خرید ووچر از سایت های واسطه است. چرا که از این طریق کامزد کمتری را پرداخت خواهید کرد.

در صورت نیاز و کسب اطلاعات در این رابطه با تیم پشتیبانی فراچنج در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان