عرضه در گردش چیست

عرضه در گردش(Circulating Suppl) چیست؟

تاریخ انتشار : 15 تیر 1402

به سکه‌های قابل خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال، عرضه در گردش می‌گویند. مفهوم عرضه در گردش (Circulating Supply) در نگاه اول ممکن است، ساده بنظر آید. اما هر چه بیشتر در این باره اطلاعات بدست آورید، متوجه پیچیدگی این موضوع می‌گردید.

کاربران جدید ارزهای دیجیتال در کنار بررسی ویژگی‌هایی مانند: قیمت ارز، نوسانات رمزارز و اینکه پشتوانه ارزدیجیتال چیست، باید به میزان عرضه گردش ارز منتخب، عرضه کل، عرضه حداکثر نیز توجه داشته باشند. پس پیش از این نیاز است که در این رابطه به آگاهی کافی برسید. به همین دلیل ما در این مطلب این مفهوم پایه از رمز ارزها را توضیح می‌دهیم. لذا توصیه می‌کنیم اگر شما هم این سوال در پس ذهنتان باقی مانده است که ارز دیجیتال چیست؟ این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج را از دست ندهید…

معرفی عرضه در گردش (Circulating Supply)

به میزان تعداد ارزهای دیجیتال، کوین‌ها یا توکن‌های که به شکل عمومی قابل دسترسی تمام افراد عضو پلتفرم ارز دیجیتال قرار دارند و در واقع معامله و خریدو فروش شده و از کیف پولی به کیف پول دیگر در انتقال است، سکه در گردش یا عرضه در گردش (Circulating Supply) بیان می‌گردد. با گذشت زمان و تغییر عوامل تاثیر گذار بر ارزش ارز دیجیتال امکان دارد، قیمت رمزارزی بر اساس چگونگی حرکت معامله گران و عکس العمل بازار با توجه به رمزارزی تغییر کند.

با یک مثال مفهوم این موضوع را بهتر درک می‌کنید. فرض کنید درخواست و تقاضا برای رمز ارزی پایین آمده و دیگر افراد کاربر کمتر از این ارزها در خرید و فروش یا در معاملات خود استفاده می‌کنند، پس در این شرایط افرادی که وظیفه‌ی گسترش و بالابردن ارزش آن ارز دیجیتال را دارند با سوزاندن مقدار مشخصی ارز دیجیتال مورد نظر عرضه در گردش کاهش یافته و در نتیجه افزایش قیمت ارزدیجیتال هدف و جلوگیری از کاهش قیمت می‌گردد.

البته سوزاندن توکن‌های ارز دیجیتال روشی دو جانبه است که توانایی افزایش ارزش ارز دیجیتال یا کاهش و نابودی کامل یا ایجاد شرایطی متعادل آن گردد. زمانی که عرضه در گردش افزایش یابد به دلیل بالا رفتن قیمت سکه به نسبت درخواست خرید آن، مقدار ارزش قیمت برای هر توکن رمز ارز پایین آمده و همچنین امکان دارد در تعادل قرار بگیرد. برای نمونه سوزاندن توکن باعث خروج از عرضه در گردش شده و آن توکن ارز مورد نظر به طور کامل نابود گردد یا میزان عرضه حتی با بیشتر شدن عرضه با گذشت زمان، همواره یکسان و ارزش آن غیر قابل افزایش یا کاهش باشد. درک از ارزش عرضه در گردش ارز مورد نظر و تاثیرات آن بر روی دیگر توکن‌های رمزارز امری بسیار پراهمیت است.

عرضه کل در گردش

نکات مهم عرضه در گردش

افرادی که عضو کاربران رمزارزها یا ارزهای دیجیتال هستند باید بجز عرضه در گردش به نکاتی از جمله ماکسیمم عرضه ارز، عرضه‌ی بینهایت و کل و چگونگی تاثیراتشان بر یکدیگر که برای تعیین میزان ارزش ارز دیجیتال اهمیت دارند، توجه کنند.

ماکسیمم یا حداکثر عرضه‌ی ارز دیجیتال منتخب

به آخرین مقدار قیمت رمزارزی که می‌تواند برای خارج کردن یا استفاده در معاملات دیگر افزایش یابد و در واقع سقف و مرز  میزان رمزارز را تعیین می‌کند، حداکثر یا ماکسیمم عرضه‌ی ارز دیجیتال مورد نظر می‌گویند. ممکن است در بعضی از توکن‌های ارزهای دیجیتال سقف عرضه رمزارز تعیین نشده باشد که بیانگر این مطلب است که همچنان تمام توکن‌های آن در بازار رمز ارزها عرضه نشده است.

عرضه‌ی بی‌حدو مرز یا بینهایت ارزهای دیجیتال

زمانی که سقف و میزان معینی برای خارج کردن ارزهای دیجیتال مشخصی وجود نداشته باشد اصطلاحا می‌گویند این رمزارز عرضه‌ی بینهایت دارد. برای نمونه ارز دیجیتال اتریوم هیچ سقف عرضه ایی ندارد و همواره ارز از آن خارج می‌گردد و در رابطه با ارزش این رمزارز می‌توان به این نکته اشاره کرد که همچنان مقدار رمزارزهای اتریوم در بازار بالاتر از میزان مشخص کنترل قیمت نیست، اما این نکته را باید بدانید که در بازار مالی هیچ اثباتی وجود ندارد.

میزان عرضه‌ی کل یا تمام ارزدیجیتال

این نوع عرضه در گردش بازار رمزارزها به مقدار تمام کوین‌ها و توکن‌های ارزهای دیجیتال مربوط می‌گردد که یا همچنان میزان توکن یا کوینی از آن خارج و استخراج نشده و برای کاربران عرضه نشده یا از زمان گذشته در گردش و خریدو  فروش بوده است. در میزان عرضه کل تفاوتی ندارد مقداری ارز در گردش تبادلات باشد یا خیر و به تمامی توکن و کوین‌های هر نوع رمزارزی، عرضه کل آن ارز دیجیتال می‌گویند. به همین دلیل تاثیری روی میزان قیمت توکن رمزارز خاص ندارد و همیشه میزان عرضه‌ی یک رمزارز مخصوص در کل بازار، از عرضه کل آن پایین‌تر یا مساوی است.

ساپلای ارز دیجیتال چیست

راه‌های بررسی میزان عرضه در گردش ارزهای دیجیتال

برای اینکه راجع به عرضه در گردش، عرضه در بینهایت، عرضه‌ی ماکسیمم و عرضه‌ی کل اطلاعات، مشخصات و ویژگی‌های رمزارزی را بدست آوریم؛ می‌بایست ازچند روش استفاده کنیم. اینکه این اطلاعات را از چه منابعی بدست آوریم بسیار حائز اهمیت است، زیرا با تحقیق و بررسی درباره‌ی ویژگی‌های ارز مورد نظر می‌توان گزینه مناسب از رمزارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

برای این منظور چهار راه ساده برای دریافت این ویژگی‌های ارزهای دیجیتال را برایتان شرح می‌دهیم:

  • زمانی که شما به صورت مبتدی با زبان انگلیسی آشنایی دارید با مراجعه به سایت‌های مشهور و معروف مثل کوین مارکت که جزء بهترین سایت‌ها درباره ارزهای دیجیتال است، می‌توانیدراجبه ارز دیجیتال خاص خود تحقیق کرده و اطلاعاتی بدست آورید. تعداد ارزهای دیجیتالی که درباره آن‌ها مشخصاتی ثبت شده در سایت کوین مارکت بسیار زیاد است و در واقع اطلاعات هر رمزارز ازجمله اسم رمزارز، میزان قیمت، مقدار سهم از تمام بازار که اطلاعات شناسنامه‌ی ارزها است، بررسی میانگین عرضه در گردش ارزهای دیجیتال به همراه عرضه کل و ماکسیمم عرضه را در محتوای خود دارد.
  • بررسی سایت‌های ارزدیجیتالی که می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری آن را انتخاب کنید. در هر سایت مخصوص هر نوع رمزارز اطلاعات و توضیحاتی در ارتباط با عرضه گردش و تمامی ویژگی‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را دیده و بهره‌مند گردید هرچند شاید مقداری کسل کننده باشد.
  • سومین راه برای دریافت اطلاعات مراجعه به سایت انجمن بیت کوین تاک BItcointalk است. در این محل شما تمام اطلاعات و توضیحات مورد نیازتان را درباره هر نوع رمز ارزی را می‌توانید بدست آورید زیرا در این وب سایت کل اطلاعات راجبه ریزو درشت اطلاعات و ویژگی‌های ارزهای آلت کوین ثبت شده است.
  • چهارمین و آخرین راه که جزء ساده‌ترین راه برای بررسی ارز دیجیتال مورد نظر است سرچ در گوگل و اینترنت و بکار گیری انواع سایت‌ها در رابطه با ارزهای دیجیتال است. تعداد زیادی از سایت‌ها وجود دارند که لیست کاملی از اطلاعات هر رمزارزی را ارائه می‌دهند.

علت اهمیت عرضه در گردش

ارزهای دیجیتال نسبت به ویژگی‌های بازار سنتی ویژگی‌ها و خصوصیت‌های خاص خود را دارد. به این دلیل که ارزهای دیجیتال نسبتا جدید وارد عرصه‌ی بازارهای مالی شدند و ویژگی‌های متفاوت و گوناگونی را دارا است. پس شناخت درمورد تمامی ویژگی‌ها و اطلاعات بازار رمزارزها جزء فعالیت‌هایی است که باید انجام دهید. بسیار مهم است که راجبه میزان سکه‌هایی از ارز دیجیتال که در حال گردش هستند تحقیق و اطلاعاتی را جمع آوری کنید.

برای مثال بررسی کنید چرا یک نوع رمز ارز به وجود آمده است، چگونه پروسه‌ی توزیع کوین‌ها و گردش آن شکل گرفته و تعیین می‌گردد یا اینکه به چه علتی به دلیل تاثیرگذاری روی عرضه در گردش توکن‌ها توضیع می‌گردند. این کارها و فعالیت‌ها دید شما را به شکل دقیق و موشکافانه ایی نسبت به رمزارزها گسترده و دقیق می‌کند. فردی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند با دانستن سایر اطلاعات و بررسی عرضه در گردش می‌تواند استدلال مفید در انتخاب ارز برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را همراه خود داشته باشد.

تاثیرات عرضه در گردش بر فعالیت‌های ارزهای دیجیتال

در واقع بررسی عرضه در گردش در مقایسه با عرضه بر کل به افراد و کاربران به تصمیم گیری درست در سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. زمانی که کوین‌ها ی  در حال گردش بالای ۸۰ درصد رها گردند، محدوده dilution کاهش میابد. زمانی که کوین‌های آزاد شده در گردش از ۵۰ درصد پایین‌تر باشد، دارایی کاربری که روی آن سرمایه‌گذاری کرده در خطر  پایین آمدن قیمت dilution قرار دارد. هنگامی که به صورت احتمال میزان سرمایه در گردش بالا رفت، میزان قیمتی که توکن دارد از بازار تاثیر نمی‌پذیرد. برای سرمایه‌گذاری باید ارزدیجیتالی را برگزینید که پایین‌تر از ۵۰ درصد عرضه در گردش را شامل نگردد زیرا با این مورد که ممکن است قیمت در زمان کم بالا برود dilution توانایی پایین آوردن سود قوی در مدت زمان چندسال را دارا است.

کلام پایانی

در این مقاله از صرافی فراچنج به توصیف عرضه در گردش و چگونگی تاثیر آن و همینطور سایرعرضه‌ها از جمله عرضه بینهایت عرضه کل و عرضه ماکسیمم پرداخته و توضیح دادیم به چه شکلی روی ارزش یک رمزارز تاثیر می‌گذارد.عرضه در گردش یکی دیگر از مواردی است که بر میزان قیمت ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد و اگر می‌خواهید در این بازار مالی یعنی بازار پیشرفته‌ی ارزهای دیجیتال سود خوب کسب کنید و پیشرفت در پیش رویتان داشته باشید می‌بایست حتما در مورد عرضه در گردش و موارد پیرامون آن باید تحقیق و بررسی انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان