عوامل افزایش قیمت ارز دیجیتال

چه عواملی باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال می‌شود؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1402

از زمان عرضه ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها خود را به عنوان یکی از پرنوسان‌ترین و بی‌ثبات‌ترین دارایی‌های جهان به همگان معرفی کرده اند. اما با این حال کم‌تر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها نباشد. با این حال محبوبیت آن‌ها باعث نمی‌شود که معامله گران به دنبال برخی سوالات نباشند. برای مثال بسیاری از افراد در این بازار می‌پرسند که چرا قیمت بیت کوین تا حد نوسان دارد؟ و یا چگونه می‌توانیم قیمت ارزها پیش بینی کنیم؟ اصلا چه عواملی هستند که سبب افزایش قیمت ارز دیجیتال می‌شوند؟

به طور کلی در حالی که این صنعت توانسته بسیار گسترش پیدا کند؛ همواره اندازه گیری آن از نظر حرکت قیمت رمزارزها بسیار دشوار است. در این رابطه عواملی هستند که به طور مستقیم روی قیمت ارزهای دیجیتال اثر گذارند. عدم شناخت این موارد، بدون شک باعث انتخاب سهامی برای سرمایه‌گذاری می‌شود که به دلیل‌عدم بررسی دقیق، سود و بازدهی خوبی ندارد. لذا برای اینکه بتوانید با آگاهی بیشتر وارد معامله در دنیای کریپتوکارنسی‌ها شوید، حتما تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

عوامل افزایش قیمت ارز دیجیتال کدام اند؟

پیش بینی کردن روند قیمت و اینکه بدانیم چه عواملی باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال یا کاهش آن می‌شود، به کمک می‌کند تا از ضررهای مالی جلوگیری کنیم. در کنار این موضوع با اطلاع از این موارد می‌توانیم با بررسی و تحلیل بیشتر، از پامپ و دامپ ارزها نیز بهره ببریم.

به طور کلی، اگر نمودار و چارت روزانه هر سهم یا دارایی دیجیتالی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که هر یک برای خود جایگاه به خصوصی دارند. در رابطه با تغییر قیمت ارزهای دیجیتال یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، مجموعه رخدادها و عواملی است که سبب افزایش یا کاهش قیمت در بازار می‌شود. به عنوان نمونه، یک خبر در رابطه با ارز دیجیتال دوج کوین می‌تواند به سرعت قیمت آن را افزایشی کند! عجیب است، اما در این بازار مالی عواملی هستند که می‌توانند به صورت قابل توجهی در سرنوشت بازار اثر بگذارند.

در ادامه این بخش، مشاهده خواهیم کرد که عوامل اثر گذار بر افزایش قیمت ارز دیجیتال کدام اند؟!

1-افراد معروف و سلبریتی ها:

هر بازار مالی، فرد معروف و سرشناس مخصوص به خود را دارد. اما این موضوع که افراد معروف و سلبریتی‌ها نقش اساسی در تغییر قیمت ارزهای دیجیتال دارند، اجتناب ناپذیر است. چرا که تا به حال چندین بار شاهد این مسئله بودیم. این دسته از افراد همیشه با فعالیت و اقداماتی که در فضای مجازی دارند، سبب تغییرات ناگهانی در بازار می‌شوند و همواره افراد بسیاری هستند که آن‌ها را دنبال می‌کنند و منتظر اعلام خبرهای آن‌ها هستند.

برای مثال یکی از سلبریتی‌های اثر گذار در قیمت ارزهای دیجیتال، ایلان ماسک است. این شخص تا به امروز بارها توانسته با توییت‌های کوتاه، اما معنی دار خود تغییراتی را در نمودار ارزها ایجاد کند. البته توجه داشته باشید که هیچگاه اخبار این افراد را به عنوان یک سیگنال سودآور ندانید و همیشه شخصا بازار را رصد کنید. علاوه بر ماسک، RAN NEUNER نیز یکی دیگر  از افراد مشهور اثر گذار در این زمینه محسوب می‌شود.

سلبریتی های ارز دیجیتال

2-اخبار و شایعات:

خبر‌هایی که می‌توانند باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال شوند، به دو دسته اخبار واقعی در رابطه با عوامل کاربردی در رمز ارزها و شایعات تقسیم می‌شوند. برای مثال خبر‌هایی که در رابطه با صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال انتشار پیدا می‌کند، می‌توانند سهام و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن صرافی را تحت تاثیر خود قرار دهد. تصور کنید که یک خبر مثبت اقتصادی در رابطه با صرافی بایننس منتشر شود؛ خب این اتفاق که محبوبیت آن افزایش پیدا کند طبیعی است. با افزایش محبوبیت تعداد زیادی از کاربران به سمت ارز دیجیتال باینسس روی می‌آورند و همین موضوع می‌تواند باعث افزایش ارزش دارایی شود. خبر منفی نیز می‌تواند عملکرد بالعکس بر روی قیمت هر ارز داشته باشد.

اخبار ارز دیجیتال

علاوه بر این شایعات (خبر‌های بی‌پایه و اساس) نیز می‌توانند تاثیرات مستقیم بر افزایش قیمت ارز دیجیتال داشته باشند. این دسته اخبار انواع متفاوتی دارند. اما اغلب این تغییرات ناپایدار‌اند و نباید به آن‌ها اعتماد کرد؛ چرا که می‌توانند سرمایه‌تان را به خطر بیاندازند.

3-تحولات سیاسی:

تحولات سیاسی دیگر عاملی است که می‌تواند، قیمت یک ارز دیجیتال را دستخوش تغییرات کند. چرا که بدون شک سیاست همیشه در صدر عوامل ایجاد تغییر در بازارهای مالی قرار دارد. بنابراین هیچ گاه این مسئله را دست کم نگیرید و سیاست‌های مالی که از سمت دولت‌ها اتخاذ می‌شود را هر از چندگاهی رصد کنید. همیشه رویدادهای سیاسی و مالی که در تقویم‌های اقتصادی منتشر می‌شود، را بررسی کنید تا بتوانید تحلیل نمایید که قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

تحولات سیاسی

این ۳ عامل از جمله مواردی هستند که می‌توانند سبب افزایش قیمت ارز دیجیتال و حتی کاهش قیمت آن‌ها شوند. توصیه می‌کنیم اگر از جمله تحلیل گران ارزهای دیجیتال هستید، این موارد را همیشه زیر نظر داشته باشید.

در رابطه با عوامل اثر گذار بر افزایش قیمت ارز دیجیتال، نتیجه می‌گیریم:

در این مقاله عوامل موثر بر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کردیم. دنیای معاملاتی، دنیایی پر از نوسان و اتفاقات است. اتفاقاتی که به دلیل نیستند، چرا که هر علتی قطعا معلولی دارد.

این شما هستید که باید به عنوان یک معامله گر، بتوانید حس کنجکاوی و تحلیل را در درون خود ارتقاء دهید. توصیه می‌کنیم ولع‌تان را نسبت به یادگیری هر چه بیشتر در این زمینه افزایش دهید و از کنار هر اتفاقی به آسانی نگذرید؛ تا بتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

شناخت عوامل اثر گذار بر قیمت و یادگیری موارد جدید، با گذشت زمان شما را به فردی در این بازار تبدیل می‌کند که می‌تواند تحلیل‌های بی‌نظیری ارائه دهد. پس دست به کار شوید و دانشتان را در رابطه با ارزهای دیجیتال افزایش دهید…

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان